تقریبا یکسال بعد از واردات مگان، مونتاژ مهم‌ترین رقیبش، یعنی نسل اول مزدا 3، در گروه بهمن آغاز شد. در آن سال‌ها هرکسی که اولین‌بار پشت فرمان این ژاپنی قرار می‌گرفت، شیفته سواری اسپرت، جعبه‌دنده هوشمند و پیشرانه خوش‌نفسش می‌شد. ضمن اینکه صندلی‌هایش راحت و عایق‌بندی کابینش نیز عالی بود. البته مواردی همچون ارتفاع نامناسب سیستم تعلیق و دو نفره بودن ردیف عقب، که رنگ تیره صندلی‌ها نیز آنرا کوچکتر از حد واقعی‌اش نشان می‌داد، از ایرادات معروف مزدا 3 است. این خودرو تا سال 1389 در سه تیپ مختلف تحویل مشتریان می‌شد که تیپ 1 آن فاقد روکش چرم (فرمان، دنده و صندلی‌ها) بود، سیستم پخش کاست و سی‌دی داشت و از گرمکن صندلی‌های جلو و سانروف نیز در آن خبری نبود. همچنین سنسور باران و اتولایت نیز تنها در تیپ 3 قرار داشت. البته تیپ 3 چندین تفاوت ظاهری نیز با دو تیپ دیگرش دارد مانند مه‌شکن‌های مستطیلی، سپر و جلوپنجره اسپرت (دو خط)، شبرنگ‌های اطراف سپر، رکاب‌های متفاوت و اسپویلر صندوق عقب. مزدا 3 خودرو جان‌سختی است و علاقه‌ای به نشان‌دادن ایراداتش ندارد! و به همین دلیل نیز در خریداری آن باید حساسیت و دقت بالایی داشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • مانورپذیری
    • جعبه‌دنده اسپرت
    • پایداری در سرعت بالا
    • عملکرد فنی بهتر از مگان
  • نقاط ضعف
    • ترمزهایی ضعیف‌تر از مگان
    • فضای پای محدود در عقب
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1389
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 148 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.8 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (BK) - فیس لیفت
  • طول 4490 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1468 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1340 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1389
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 148 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.8 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (BK) - فیس لیفت
  • طول 4490 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1468 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1340 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1389
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 148 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.8 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (BK) - فیس لیفت
  • طول 4490 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1468 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1340 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

106 دیدگاه

Fardad(25 روز پیش)

سلام من ی ای ال ایکس دارم قصد فروشش رو دارم میخواستم ی مزدا ۳ نیو یا معمولی بگیرم فقط میترسم کوچیک باشه واسه ی خانواده ۵ نفره حدود ۶۰۰ تا میتونم جور کنم از نظرتون مناسب مسافرت طولانی هست ماشین نرمی هست قطعاتش خوب پیدا میشه بعد میخواستم بدونم آخرش نیو بگیرم یا معمولی ی نیو ۱۵۰ هزار ۹۱ مثلا یا مزدا ۳ قدیم مدل ۸۹ هشتاد هزار کارکرد اگه پیشنهاد خوبی دارین بگین

M1360 (21 روز پیش)

اگر دنبال سواری خوب و نرمتر و استهلاک کمتر هستید اتاق قدیم بگیرید .نیو تو اون مدل خرجش از اتاق قدیم خیلی بیشتره از خرجهای ظاهری مثل چراغ جلوهاش بگیر تا .... بخاطر یه سری مصرفی هایی که فقط نیو داره و اتاق قدیم نداره و این رو همه نمیدونن چون جفتش رو داشتم تو 6 سال اخیر بخاطر این عرض کردم

Omidzare(846 روز پیش)

سلام دوستان من يكساله كه مدل ٨٧ كم كار وتميزش رو خريدم واقعا فوق العاده است همه چي كامل قابل مقايسه بااين ماشينهاي داخلي وچيني نيست وبراي داخل شهر وحتي بيرون شهر هم خيلي خوبه شايد لوازمش كمي گرون باشه ولي به اين سادگي خراب نميشه به هرحال ژاپني هست وقابل مقايسه نيست ضمنا من لكسوس ES250 هم دارم ولي خداييش هيچ ماشيني ژاپني نميشه

Alireza1359194 (60 روز پیش)

عزیزم خب لکسوس هم ژاپنیه دیگه!

osghof(321 روز پیش)

بادرود ادب من حدود400 دارم، بنظرتون عاقلانه است که برم یک مزدا 3 با 200 هزار کارکرد بخرم؟ یا یک ماشین صفر مثل دنا بگیریم؟ سپاس بابت نظراتتون

Alifallah (312 روز پیش)

تورو قران مزدا با دنا مقایسه نکن مزدا سالم طرف بهش رسیده باشه یعنی به موقع روغن مصرفی عوض کرده باشه تا 500هزارتا هیچیش نمیشه خیالت تخت 200 برا مزدا هیچ حساب میشه من خودم مزدا 323fl مدل 82 دارم 280 تا بتهاش راه رفتم بزنم به تخته موتورش از صدتا صفر دنا ال90 بهتره رانندگی باهاش قابل قیاس نیست

Mohammad7505 (129 روز پیش)

دوست عزیز بیخیال این ماشین های صفر بشید،زندگی که همش صاف برو سرکار صاف بیا خونه نیست که،فوقش خراب میشه دوسه تا قطعه ( اونم اصل و با کیفیت ) عوض میکنی تمام،لااقل میدونی یه ماشین شیک و باکیفیت سوار میشی،به هیچ وجه مزدا رو با دنا مقایسه نکن ، یکبار پشت رول مزدا بشینی میبینی که چه حس خوبی داره عاشقش میشی

Mahan12345 (64 روز پیش)

به ماکسیما هم فکر بکن البته ۲۵۷ روز پیش فکر کنم خریده باشی و امید وارم هرچی خریده باشی خوب باشه موفق باشید

shayanjnj(67 روز پیش)

با سلام.دوستان میخواستم بدونم آیا مزدا ۳ مدل ۸۸ یا ۸۹ ارزش خرید داره و با‌توجه به هم رنج قیمت بودن با‌ماشین هایی‌ مثل ۲۰۷ اتومات یا برلیانس یا‌حتی ام‌جی ۶ کدوم مورد رو پیشنهاد میدین؟کسایی که مزدا دارن یا داشتن لطفا راهنمایی کنن،من قصد خرید دارم ولی اینکه به‌ماشین مدل ۹۸ یا ۹۹ حدود ۴۰۰ ۴۵۰ تومن پول میخوام‌ بدم یکم ذهنمو‌‌ درگیر کرده

M1360 (64 روز پیش)

دوست عزیز به دیدگاه و انتظارتون از ماشین و شناختتون از کالا و برند بستگی داره اگه دنبال مدل بالا بودن هستید که همون 207 اتومات با اون گیربکس باهوشش !و صدای فن !!و جلوبندی قویش !!!! براتون مناسبه در مورد mg 6 هم ماشین بدی نیست ولی 2 تا ایراد داره یکی توربو بودنش و پیچیدگی فنی و دیگه اینکه نبود لوازم و گرونی قطعاتش هست و برلیانس هم ماشین خیلی اکونومیک تریه به نسبت بقیه اما اگه اصالت و کیفیت براتون مهمه و پول خرید بنز و بی ام و رو نداری با سوار شدن به مزدا و اون آسایش و بی صدایی و شتاب و قدرت مثال زدنیش رو که تجربه کنی اونوقت از فکر کردن به ماشینای ایران خودرو خندت میگیره

hamedsobayi(87 روز پیش)

دوستان عزیز من بین مزدا ۳ تیپ ۳ مدل ۸۶ و اچ سی کراس مدل ۹۶ موندم. بنظرتون کدوم رو بهتره بگیرم؟ ممنون از همه

VahidReza (85 روز پیش)

بگو کیفیت و دوام برات مهمه یا آپشن ؟ راهنماییت میکنم

hamedsobayi (81 روز پیش)

راستش هردو مهمه ولی مطمئنا کیفیت و ایمنی و دسترسی به قطعات یدکی و فنی مهمتره

Mahan84 (80 روز پیش)

سلام،خب پس با این حساب این ماشین میتونه گزینه خوبی باشه البته روی ماکسیما هم فکر کن چون هر دو این معیار های شما رو داره

Mehdi1363(123 روز پیش)

با سلام دوستان عزیز من یه سوال دارم اینکه یکی مزدای 87 رو گذاشته 280 یکی گذاشته 365 به نظرتون این دلیلش سالم بودن اونیه که گرونه یا چی؟

Alirezar6752 (108 روز پیش)

بیخودی قیمتارو بالا میگن بخدا .الان برن نمایشگاه کلی پایینتر میخره. دوستان اینجا برا از بین بردن دلال هستش نه اینکه مثل دلال قیمت بدید این درست نیست

Alirezar6752 (108 روز پیش)

آخرش هیچکی نمیخره مجبور میشید به دلال به قیمت خیلی پایینتر بفروشید خوب همون قیمت چند تومان بالاتر به مصرف کننده بدید چی میشه

omidisapoor(403 روز پیش)

تجربه رانندگی خودم در استفاده از مزدا۳ تو ۶ سال. شتابش فوق العااده س.قطعات تا دلتون بخاد تو بازاروخیابون ملت هست.اما گرون.بعد اکثرا فروشنده های قطعات جنس چینیو به اسم اصل میفروشن‌.کلا قطعه ژاپنی ای نداره.جنس خوب چینیه که ب اسم ژاپن میدن. زیرش بعضی جاها گیرمیکنه و سیستم تعلیقش خشکه. چیزی که خیلی اذیت کرد منو سیستم هیدرولیک فرمانش بوده‌‌ که دوبار تو این مدت خرج رو دستم گذاشته‌.کلا پمپ هیدرولیک ضعیفی داره اگه فرمونو تا ته بچرخونی صدای زززززز زمی زنه بیرون و پمپ احتمال سوختنش هست.تو اتوبان تهران قزوین فرمان هی شل و سفت میشد که چن‌سری داشتم تصادف میکردم‌. روغن گیربکسو به موقع عوض کنید که گیربکس داغون نشه.من کوتاهی کردم و دی سال ۹۷ هشت میلیون خرج گیربکسش شد.کلا بنظر من افتاد روخرج چون هزینه هاش خیلی بالاس رد کنید بره.

M1360 (123 روز پیش)

دوست عزیز اینکه ماشین شما ایراد پیدا کرده چون مشخص نبوده که صاحب قبلیش باهاش چطوررفتارکرده و دست شما هم به چه شکل ازش استفاده کردید دلیل بر بد بودن ماشین نیست شما اگر دفترچه راهنمای مزدا رو میخوندید حدود ۱۰۰ صفحه درمورد نگهداریش توضیح داده و یکی از کارهایی که جعبه فرمونشرو از بین میبره چرخوندن فرمون تا انتها و بیش از ۵ ثانیه هست .و چه بی فرهنگی و بی کلاسیه که همه دوست دارن سلامت ماشین رو خودشون استفاده کنن و کمترین خرجی افتاد رد کنن بره!!!‌شخص بعد از شما هم به امیدی میاد میخره که سواری خوب بگیره .تامادامی که فرهنگمون اینقدر سطحش پایینه و فقط خودمون رو میبینیم انتظار از بهتر شدن اوضاع واقعا خنده داره..

OTH(144 روز پیش)

سلام دوستان. سواری مزدا ۳ قدیم خشکه یا نرمه؟

Mohammadd(290 روز پیش)

سلام دوستان خسته نباشید .اگه میشه راهنمایم کنید میخوام تا سقف ۳۵۰ یه ماشین بخرم موندم که ماشین ایرانی صفر بخرم .یا خودرو چینی یا بین خودرو خارجی مزدا ۳قدیم یا مگان اگه میشه راهنمایم کنید

Shahin...........igyukk (279 روز پیش)

دوست عزیز بنظر من تا سقف ۳۵۰ میلیون برلیانس h330 1650cc اتومات خیلی خوله واقعا پرشتابه گیربکسش ساخت هیوندای هست موتور با کیفیتی داره و ظاهر خوب و خدمات گسترده و پارس خودرو مونتاژش کرده شرکتی که زمانی مگان و ماکسیما و رونیز مونتاژ میکرد خیلی خوبه برلیانس

1paesa1 (245 روز پیش)

شما یا مزدا ۳ بخر یا سوناتا ۴ سیلندر یا ماکسیما

Amirreza1382 (212 روز پیش)

دوست من به نظر من اچ سی کراس با قیمت ۲۸۰ بهترین گزینه برای شما است

1paesa1 (208 روز پیش)

یا همین مزدا یا سوناتا اگه مدل بالاتر هم میخوای ام جی هم خیلی خوبه

92Mehrad (192 روز پیش)

هیوندای آوانته بخر

MEGAN (186 روز پیش)

اونته ماشینه اخه. تو سال ۲۰۲۱. قیافه از رده خارج. داخل بی روح و سرد و بی اپشن. به هیچ عنوان با مزدا ۳ و مگان و سوناتا ۲۰۰۸ قابل مقایسه نیست . قیافه ی اون ۳ تا هنوز هم بروز و با کلاس هست ولی اوانته الان زشت تر از ماشینای ایرانی هستش. مزدا ۳ اول بهترین گزینس. بعدش مگان ۲۰۰۰ . بعدش سوناتا. سوناتا رو سوم گفتم چون ممکنه تو سال های اینده بازار و قطعاتش به مشکل بخوره

MHMD110(229 روز پیش)

همون لنسر۱۸۰۰سی سی بگیرید بهتره چون قیافه لنسربهتره ازمزدا۳ لنسرکم مصرف تره تازه لنسر پدال شیفترهم داره. من لنسرو انتخاب می کنم

1paesa1 (208 روز پیش)

لنسر رو با مزدا ۳ جدید مقایسه میکنن نه قدیم

Show More