• مشخصات فنی parselxxum
  • مشخصات فنی parselxxum
  • مشخصات فنی parselxxum

مشخصات فنی پژو پارس ELX-XUM سال 1379 - 1402

799 دیدگاه
سال
هفت سال پس از عرضه پژو 405 در ایران و به‌صورت دقیق‌تر در سال 1379، ایران‌خودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیس‌لیفتی فرانسوی از پژو 405 دانست که برای بازار کشورهای درحال توسعه و با الهام از پژو 406
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

بازار دست‌دوم
فضای جادار کابین
فراوانی قطعات یدکی
عملکرد سیستم تعلیق
بهبود آپشن‌ها از سال 1401
بهبود استهلاک و مصرف در XU7P
بهبود آپشن های مدل XU7P در سال 1402

نقاط ضعف

مصرف سوخت
کیفیت ساخت

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1392 تا 1396

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر XUM

حجم موتور

1.9 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

105 اسب‌بخار

گشتاور

155 نیوتن‌متر

شتاب

10.9 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (سری جدید از مدل 93)

طول

4498 میلی‌متر

عرض

1704 میلی‌متر

ارتفاع

1410 میلی‌متر

فاصله محوری

2669 میلی‌متر

وزن

1155 کیلوگرم

حجم باک

70 لیتر

چرخ جلو

195/60R15

چرخ عقب

195/60R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

رادیوپخش - هندزفری

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی - تنظیم برقی پشتی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی - تنظیم برقی پشتی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم بژ و مشکی - تریم طرح چوب جدید - صفحه کیلومتر جدید - دماسنج داشبورد - آنتن اکتیو

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/7/23
سلام میخواستم ببینم بین ام وی ام 550و پارسی tu5کدوم بهتره
پاسخ
2
0
0
Mmm123 1403/8/1
۵۵۰ دنده ای ترجیحا.ولی اگر کم استفاده می خوای بکنی و قصد سرمایه گذاری داری پارس tu5
0
0
ناشناس 1403/7/24
ام وی ام 550 بازار دست دوم خوبی نداره ولی پارس تیو 5 توی بازار دست دوم خیلی خواهان داره فقط ماشین نیست که ازاش انتظار اپشن خاصی باشید پیشنهاد پارس تیو 5
1
0
Hggdodi 1403/7/22
از مدل ۹۷ به بالا نخریدش
پاسخ
0
0
1
فرزاد 1403/7/13
با عرض سلام نظرات رو خواندم اکثرا منفی بود. من میخوام تجربه شخصی خود رو از یه پارس دوگانه کارخانه مدل 97 با حدود 170 هزار کارکرد، که از ابتدا دست خودم بوده خدمت دوستان عرض کنم. من بیشتر تو جاده استفاده می کنم مسیر 200 رو با یک باک گاز (حدود 6 هزار تومان) میره. روی گاز و بنزین خیلی توفیری نداره و به راحتی تا 130، 40 رو میره. تو این مدت خدایش برا سیستم گازش فقط 50 هزار تومان بابت یک قطع کن (رو گاز نمی رفت) هزینه کردم. فقط در ماه حدود 40 لیتر بنزین مصرف می کنم. حدود 2800 تا 3000 در ماه پیمایش دارم. بابت هندلینگ و نرمی و ظاهر و دیگر مسائل دیگه تقریبا همه آشنا هستند و نیازی به توضیح من ندارد. البته من رانندگی معقول دارم و روغن و مصرفی ها رو سر تایم عوض می کنم. برا من تقریبا سالی 10 میلیون فقط هزینه سوخت به نفع هست. البته الان واقعا پولی نیست ولی برای دو سه سال پیش هزینه چشمگیری بود. الانم که میخوام یه ماشین شاسی بخرم تمام سعیم اینه که نگهش دارم. ان‌شاءالله که بهترین ها نصیبتان گردد.
پاسخ
0
1
0
Nikanpl40810 1403/5/7
والا موندم دوستان راهنمایی کنید با 730 دارم پارس xu7p بگیرم یا شاهین g دنده ای ؟
پاسخ
4
0
0
Soren1977 1403/7/4
شاهین با این موتور نخر
0
0
Rezanejad5678 1403/5/12
شاهین با موتور ۸ سوپاپ توربوشده تیبا در برابر پارس ۸ سوپاپ صد در صد پارس.یا که وایسا بزار شاهین پلاس با موتور tu5 بیاد.ولی با ۷۳۰ تومن ورنا و مزدا ۳۲۳ و مزاد ۳ قدیم و جک جی ۵ و ....یک عالمه گزینه جذاب داری.باز فکراتو خوب بکن.
0
2
Hossini123 1403/5/8
هر دو ماشین انتخاب خوبیه ولی شاهین از نظر اپشنی هم پیشرو هست و بازار دست دوم خوبی دارن یه تست درایو با هردو داشته باشید در اخر انتخاب خودتون قطعی کنید
5
0
ناشناس 1403/5/8
یه ماشین چینی بخر یا شاهین.
1
7
ناشناس 1403/5/6
حیف پول که بدی پارس ۴۰ سال پیش ،بی کیفیت که هیچ باید بگم افتضاحه افتضاحه افتضاحه افتضاحه از همه لحاظ اشغاله حالا فرق هم نمیکنه چه موتوری روشه همشون همینجورن.یه ماشین چینی حتی بدترینش هم خیلی بهتره از پارس .پارس ارابه مرگ هست.
پاسخ
0
0
7