مشخصات فنی پژو پارس ELX-XUM سال 1379 - 1402

818 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
هفت سال پس از عرضه پژو 405 در ایران و به‌صورت دقیق‌تر در سال 1379، ایران‌خودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیس‌لیفتی فرانسوی از پژو 405 دانست که برای بازار کشورهای درحال توسعه و با الهام از پژو 406
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
4/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

بازار دست‌دوم
فضای جادار کابین
فراوانی قطعات یدکی
عملکرد سیستم تعلیق
بهبود آپشن‌ها از سال 1401
بهبود استهلاک و مصرف در XU7P
بهبود آپشن های مدل XU7P در سال 1402

نقاط ضعف

مصرف سوخت
کیفیت ساخت

تریم های پژو پارس

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1392 تا 1396

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر XUM

حجم موتور

1.9 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

105 اسب‌بخار

گشتاور

155 نیوتن‌متر

شتاب

10.9 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (سری جدید از مدل 93)

طول

4498 میلی‌متر

عرض

1704 میلی‌متر

ارتفاع

1410 میلی‌متر

فاصله محوری

2669 میلی‌متر

وزن

1155 کیلوگرم

حجم باک

70 لیتر

چرخ جلو

195/60R15

چرخ عقب

195/60R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

رادیوپخش - هندزفری

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی - تنظیم برقی پشتی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی - تنظیم برقی پشتی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم بژ و مشکی - تریم طرح چوب جدید - صفحه کیلومتر جدید - دماسنج داشبورد - آنتن اکتیو

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای پژو پارس ELX-XUM در بازار

دنا معمولی

دنا معمولی

مقایسه
برلیانس H330 1.65 دنده ای

برلیانس H330 1.65 دنده ای

مقایسه
سمند سورن ELX

سمند سورن ELX

مقایسه
دیدگاه کاربران
مرتضی567 1403/12/21
ببین پارس موتور tu5هر چه مدل پایین تر از ساله98بگیری عالیه چون سال به سال کیفیت ساخت پایین تر میاد
پاسخ
0
0
1
hadsh 1403/12/11
یک پژو پارس tu5 مدل 97 دارم تا الان حدود 275هزارتا باهاش رفتم کل ایران را دور زدم خدایی ماشین هیچ مشکلی نداشته و نداره فقط مصرفی مثل روغن گیربکس و روغن موتور و تسمه و لنت و اب و روغن ترمز و هیدرولیک سر موقع و به ترتیب دفترچه شرکت عوض کردم این ماشین هیچ اذیتی تا حالا برام نداشته حالا حالا هم نگهش می دارم..
پاسخ
0
2
2
محمدرضاااااا 1403/12/1
سلام دوستان ببخشید میخواستم راهنمایی کنید میخوام پژو پارس تیوفایو مدل ۹۰ اتومات بخریم یا نه و گیربکس چند سرعته است
پاسخ
0
1
0
علیحسینیان 1403/11/23
واقعا پارس تیوفایو محشره و بینظیره رقیب نداره
پاسخ
0
3
3
علیحسینیان 1403/11/23
دوستان عزیز سلام!!!! میخوام تجربیات خودم و بعد از داشتن چهار سال پارس تیوفایو با دریچه گاز سیمی بگم من ماشین و حدودا از صفری گرفتم و تا الان حدود۱۶۰هزار کار کرده فقط و فقط روغن و تسمه تایم و یه بار در۱۲۰هزار دیسک و صفحه عوض کردم و واقعا از لحاظ مصرف خیلی خوبه من بیشتر تو جاده میرم تو جاده صدی۶ و با کولر زیر۷ میسوزونه درکل شتابش و کشش عالی و ماشین کم خرجی هست پارس تیوفایو محشره
پاسخ
0
5
2