• مشخصات فنی parsxu7p
  • مشخصات فنی parsxu7p
  • مشخصات فنی parsxu7p

مشخصات فنی پژو پارس XU7P سال 1379 - 1402

899 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
هفت سال پس از عرضه پژو 405 در ایران و به‌صورت دقیق‌تر در سال 1379، ایران‌خودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیس‌لیفتی فرانسوی از پژو 405 دانست که برای بازار کشورهای درحال توسعه و با الهام از پژو 406
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
4/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

بازار دست‌دوم
فضای جادار کابین
فراوانی قطعات یدکی
عملکرد سیستم تعلیق
بهبود آپشن‌ها از سال 1401
بهبود استهلاک و مصرف در XU7P
بهبود آپشن های مدل XU7P در سال 1402

نقاط ضعف

مصرف سوخت
کیفیت ساخت

تریم های پژو پارس

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1401 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر XU7 پلاس

حجم موتور

1.8 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

97 اسب‌بخار

گشتاور

146 نیوتن‌متر

شتاب

12 ثانیه

سرعت

185 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4498 میلی‌متر

عرض

1704 میلی‌متر

ارتفاع

1410 میلی‌متر

فاصله محوری

2669 میلی‌متر

وزن

1165 کیلوگرم

حجم باک

70 لیتر

چرخ جلو

195/60R15

چرخ عقب

195/60R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب دیسکی

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

(از سال 1402)

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

رادیو پخش

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتوماتیک

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم دو رنگ

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای پژو پارس XU7P در بازار

سمند سورن ELX

سمند سورن ELX

مقایسه
دنا معمولی

دنا معمولی

مقایسه
برلیانس H330 1.65 دنده ای

برلیانس H330 1.65 دنده ای

مقایسه
دیدگاه کاربران
reza1001 1404/8/14
من موندم چطور یک میلیارد پول میدن بابت پارس تیوفایو ۴۰۲ و نقطه دارک وقتی هست که میشه دقیقا با همون پول تارا اتومات ۴۰۲ یا دنا اتومات ۴۰۲ خرید ، یعنی دقیقا همون سال ساخت ، خب پارس چی اضافه تر از اونا داره؟ حتی یک دونه مزیت اضافه هم که نداره هیچ ، از نظر طراحی و ایمنی و کیفیت هم از اونا آشغال تره ، واقعا عجیبه ، البته از اونجایی که مردمی داریم که هنوز پارس رو سوار میشن و به به میکنن و بهش میگن سلطان ، بایدم صنعت خودروسازی مون وضعیتش همینی باشه که می‌بینیم، البته من نمیگم تارا و دنا بهترین ماشین ها هستند ولی با قیمت یکسان اصلا دلیلی بر خرید پارس وجود نداره ، من ماشینم رو فروخته بودم و یک هفته ماشین پدر خانمم دستم بود مدل ۴۰۲ با کارکرد ۲۵ هزارتا ، درها و ستون ها یه جوری جیر جیر میکردن که آدم برگاش می‌ریخت از این کیفیت ، آخه مگه میشه با این کارکرد اینقدر صدا؟ کیفیت متریال رو دریها و داشبورد هم که فقط یکم از پراید بهتر هست
پاسخ
0
0
0
Ali126 1404/8/2
سلام من پژو پارس سال 1389 صفر گرفتم از انزمان تا کنون بجز یکبار تعمیر جلو بندی و تعویض تسمه تایم دیگه جز لوازم مصرفی هزینه دیگه برای من نداشته البته اضافه کنم که درون شهر خیلی کم استفاده میکنم در این مدت هنوز صد هزار تا کار نکرده بطور متوسط هر سال شش هزار تا الان یه تارا V4 ثبت نام کردم و به اسمم درامده که قراره بهمن ماه تحویل دهند با توجه به کم هزینه بودن ماشین قبلی بنظرتون بفروشمش یا برای پسرم نگه دارم آیا توجیه داره نگهش دارم
پاسخ
0
0
0
کوشطلا 1404/8/1
کل کشورهای که تولید خودرو دارند هر سال یا تغییر در ساختار بدنه خودرو و هم تغییر در موتور خودرو های تولید جدید می کنند تا هم از لحاظ اقتصادی و هم نوع مصرف سوخت کمتر و هم آلودگی زیست‌محیطی کمتر و حتی بدون هیچ مصرف سوخت فسیلی و ایمنی برای سرنشینان و امکانات رفاهی بروز تولید خودرو میکنند ..ولی متأسفانه متاسفانه توی ایران فقط تولید قدیمی ترین خودرو های از رده خارج شده و لاویگری و رانت خواری و گرفتن پست و مدیریت در شرکت های خودروسازی و به گران کردن قیمت بدون هیچ توضیحی و هیچ بخشنامه ای و تقسیم کردن درآمد هنگفت بین اورگانها و سازمان‌ها و نهادهای وابسته به اشخاص خاص و به اسم سهامی عام ولی به کام افراد وابسته به......
پاسخ
0
0
1
Mtiiin 1404/7/17
سلام دوستان , بنظرتون پارس سال مدل ۸۶ با کارکرد ۱۴۰ تا بخرم یا نه؟ ماشین واقعا تمیزه از همه نظر , تقریبا مشابه صفره از بس تمیزه , قیمت ۴۶۰
پاسخ
1
0
1
علیسلامـــــــتی 1404/7/19
خوبه اگر 10 .15 میلیون کمتر بخرید عالیه ، فقط کارکردش مطمین بشید و فنی
0
0
lulu 1404/7/12
مزخرف ترین
پاسخ
0
0
3