هفت سال پس از عرضه پژو 405 در ایران و بهصورت دقیقتر در سال 1379، ایرانخودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیسلیفتی فرانسوی از پژو 405 دانست که برای بازار کشورهای درحال توسعه و با الهام از پژو 406
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
بازار دستدوم
فضای جادار کابین
فراوانی قطعات یدکی
عملکرد سیستم تعلیق
بهبود آپشنها از سال 1401
بهبود استهلاک و مصرف در XU7P
بهبود آپشن های مدل XU7P در سال 1402
نقاط ضعف
مصرف سوخت
کیفیت ساخت
تریم های پژو پارس
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر XU7 پلاسحجم موتور
1.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
97 اسببخارگشتاور
146 نیوتنمترشتاب
12 ثانیهسرعت
185 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4498 میلیمترعرض
1704 میلیمترارتفاع
1410 میلیمترفاصله محوری
2669 میلیمتروزن
1165 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
195/60R15چرخ عقب
195/60R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب دیسکیسیستم روشنایی
دیلایت
(از سال 1402)اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
رادیو پخشمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتیککول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم دو رنگآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
reza1001 1404/8/14
من موندم چطور یک میلیارد پول میدن بابت پارس تیوفایو ۴۰۲ و نقطه دارک وقتی هست که میشه دقیقا با همون پول تارا اتومات ۴۰۲ یا دنا اتومات ۴۰۲ خرید ، یعنی دقیقا همون سال ساخت ، خب پارس چی اضافه تر از اونا داره؟ حتی یک دونه مزیت اضافه هم که نداره هیچ ، از نظر طراحی و ایمنی و کیفیت هم از اونا آشغال تره ، واقعا عجیبه ، البته از اونجایی که مردمی داریم که هنوز پارس رو سوار میشن و به به میکنن و بهش میگن سلطان ، بایدم صنعت خودروسازی مون وضعیتش همینی باشه که میبینیم، البته من نمیگم تارا و دنا بهترین ماشین ها هستند ولی با قیمت یکسان اصلا دلیلی بر خرید پارس وجود نداره ، من ماشینم رو فروخته بودم و یک هفته ماشین پدر خانمم دستم بود مدل ۴۰۲ با کارکرد ۲۵ هزارتا ، درها و ستون ها یه جوری جیر جیر میکردن که آدم برگاش میریخت از این کیفیت ، آخه مگه میشه با این کارکرد اینقدر صدا؟ کیفیت متریال رو دریها و داشبورد هم که فقط یکم از پراید بهتر هست
پاسخ
0
0
0
Ali126 1404/8/2
سلام من پژو پارس سال 1389 صفر گرفتم از انزمان تا کنون بجز یکبار تعمیر جلو بندی و تعویض تسمه تایم دیگه جز لوازم مصرفی هزینه دیگه برای من نداشته البته اضافه کنم که درون شهر خیلی کم استفاده میکنم در این مدت هنوز صد هزار تا کار نکرده بطور متوسط هر سال شش هزار تا الان یه تارا V4 ثبت نام کردم و به اسمم درامده که قراره بهمن ماه تحویل دهند با توجه به کم هزینه بودن ماشین قبلی بنظرتون بفروشمش یا برای پسرم نگه دارم آیا توجیه داره نگهش دارم
پاسخ
0
0
0
کوشطلا 1404/8/1
کل کشورهای که تولید خودرو دارند هر سال یا تغییر در ساختار بدنه خودرو و هم تغییر در موتور خودرو های تولید جدید می کنند تا هم از لحاظ اقتصادی و هم نوع مصرف سوخت کمتر و هم آلودگی زیستمحیطی کمتر و حتی بدون هیچ مصرف سوخت فسیلی و ایمنی برای سرنشینان و امکانات رفاهی بروز تولید خودرو میکنند ..ولی متأسفانه متاسفانه توی ایران فقط تولید قدیمی ترین خودرو های از رده خارج شده و لاویگری و رانت خواری و گرفتن پست و مدیریت در شرکت های خودروسازی و به گران کردن قیمت بدون هیچ توضیحی و هیچ بخشنامه ای و تقسیم کردن درآمد هنگفت بین اورگانها و سازمانها و نهادهای وابسته به اشخاص خاص و به اسم سهامی عام ولی به کام افراد وابسته به......
پاسخ
0
0
1
Mtiiin 1404/7/17
سلام دوستان , بنظرتون پارس سال مدل ۸۶ با کارکرد ۱۴۰ تا بخرم یا نه؟ ماشین واقعا تمیزه از همه نظر , تقریبا مشابه صفره از بس تمیزه , قیمت ۴۶۰
پاسخ
1
0
1
علیسلامـــــــتی 1404/7/19
خوبه اگر 10 .15 میلیون کمتر بخرید عالیه ، فقط کارکردش مطمین بشید و فنی
0
0
lulu 1404/7/12
مزخرف ترین
پاسخ
0
0
3



