مشخصات فنی پژو پارس XU7P سال 1379 - 1402
سال
هفت سال پس از عرضه پژو 405 در ایران و بهصورت دقیقتر در سال 1379، ایرانخودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیسلیفتی فرانسوی از پژو 405 دانست که برای بازار کشورهای درحال توسعه و با الهام از پژو 406
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بازار دستدوم
فضای جادار کابین
فراوانی قطعات یدکی
عملکرد سیستم تعلیق
بهبود آپشنها از سال 1401
بهبود استهلاک و مصرف در XU7P
بهبود آپشن های مدل XU7P در سال 1402
نقاط ضعف
مصرف سوخت
کیفیت ساخت
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر XU7 پلاسحجم موتور
1.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
97 اسببخارگشتاور
146 نیوتنمترشتاب
12 ثانیهسرعت
185 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4498 میلیمترعرض
1704 میلیمترارتفاع
1410 میلیمترفاصله محوری
2669 میلیمتروزن
1165 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
195/60R15چرخ عقب
195/60R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب دیسکیسیستم روشنایی
دیلایت
(از سال 1402)اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
رادیو پخشمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتیککول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم دو رنگآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
حمید 6 روز پیش
سلام یه راهنمایی میخوام من راننده یه شرکتی هستم گفتن ماشین مدل بالا بیار پولمم در حد ۵۰۰ هست حالا بین پارس سال و اریو وبرلیانس موندم چی بگیرم چون پژو سال راهمه میگن اذیتت میکنه سوختشم که بالاست نمیدونم چکار کنم پول بیشتری هم ندارم تیو فایو بگیرم یه راهنمایی کنید
پاسخ
1
0
0
Hossini123 5 روز پیش
برلیانس و اریو ماشین های هستند که بازار دست دوم هاشون زیاد خوب نیست پارس فعلا بهترین گزینه ست برای شما ولی برلیانس اچ 330 هم خوبه اگر زیاد به بازار دست دوم فکر نمیکنید
0
0
ناشناس 6 روز پیش
سلام دوستان آیا واقعابدرد میخوره من یک مدل ۹۰ با ۱۷۰ هزار کارکرد پيدا کردم ۳۱۷ میلیون بخرم یا نه
پاسخ
1
0
0
Hossini123 5 روز پیش
بله اگر از نظر فنی ماشین سالم باشه و شاسی ها و سقف و ستون اوکی باشن ارزنده ست
0
0
ناشناس 1403/8/21
سلام من یه رانا پلاس سقف فلز مدل ۴۰۲ دارم خواستم ببینم می ارزه بفروشم پارس xum مدل ۹۵ شصت هزارتا کارکرد بگیرم یا نه؟؟؟
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/8/23
خیلی فرق خاصی براتون نداره یا این تغییر میتونید کمی بیشتر هزینه کنید رانا ارتقا یافته بگیرید که حفظ سرمایه هم بشه براتون
0
0
ناشناس 1403/8/19
Elx همه جوره بهتره مصرف مناسب نسبت به قدرت موتور و شتاب عالی و امکانات مناسب ولی ممکنه هزینه هاش بیشتر از بقیه مدل ها باشه
پاسخ
0
0
1
مهران 1403/8/19
سلام دوستان من تا مبلغ ۴٧٠ ٨٠ تومن میخوام یه ماشین بخرم بین پارس ٩٣ tu5 و پارس سال ٩٨ موندم کدوم رو بخرم ممنون میشم راهنمایی کنید، البته به رانا هم فکر میکنم و علاقه خودم بیشتر پارس هست
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/8/19
سلام مهران جان بهتره سمت موتور xu7 نرید بخاطر هزینه هایی که از طرف واشر زدن سرسیلندر و مصرف زیاد هزینه ی زیادی متحمل میشی اگر کم استهلاک و آپشن نسبتا مناسب میخای tu5 بردار اگر هم میخای هزینه ی کمی خرج ماشین کنی و کم مصرف باشه رانا خوبه البته فضای داخلی رانا کوچک هست اگر نفرات زیادی تو اون بشینن خسته میشن ولی پارس فضای زیادی داره صندوقش هم برای سفر مناسبتره
0
0