بعد از پروژه X100 سایپا که اواخر دهه 80 شمسی و با هدف ارتقای خانواده پراید معرفی شد، سایپا 131 تنها عضو این خانواده بود که تولید آن به موازات نسخه فیسلیفتش (یعنی 132) همچنان ادامه داشت. 131 همچون برادرانش، به لحاظ بهرهگیری از سه آپشن «فرمان هیدرولیک» و «ترمز ABS» و «ایربگ راننده»، دارای تیپهای مختلفی بود که از
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
هزینه نگهداری
بازار دستدوم
فراوانی قطعات یدکی
نقاط ضعف
کولر ضعیف
پوشش گارانتی
فرمانپذیری
کیفیت ساخت
امنیت و ایمنی
تریم های پراید 131
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1389 تا 1394مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر یورو3 (M13)حجم موتور
1.3 لیترعملکرد فنی
قدرت
63 اسببخارگشتاور
103 نیوتنمترشتاب
13.8 ثانیهسرعت
160 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (X100)طول
3935 میلیمترعرض
1605 میلیمترارتفاع
1455 میلیمترفاصله محوری
2345 میلیمتروزن
850 کیلوگرمحجم باک
37 لیترچرخ جلو
165/65R13چرخ عقب
165/65R13سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
مانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
1ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
بدنه تقویت شدهرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستی - بهبود گردش هواکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر دستی عقب - سپر مشکی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Phfkv 2 روز پیش
این ماشین واسه آدم های مثل ماست که دارین صبح تا شب زحمت میکش وبه سختی میان ماشینی مثل پراید بخرن وبعضی ها انگار خودشون پولشون از پارو بالا میره یا پول دار هستند و یا نمی تونن بخرن میا ن ماشینی مثل پراید مسخره میکنن این ماشین در زمان خودش خیلی کارا میتونست بکنه ولی به علت اینکه چون قطعات ش دست دوم و جنس خراب میندازن روش وچون بعضی ها زورشون میاد و از مال خودشون میترسن خرج نمی کنن بی خودی بهانه میارن میگن همه چیز گرون شده یا پول نیست یا اینجور مسائل خواهشن بهانه نیارید وبیاید واقعیت بگید ماشینی که میتونست تقویت پیدا کنه وتا سال های سال کار کنه به علت بعضی از کارشکنی ها وبی کفایتی ها نابود شد رفت اگر میخواید نظر بدید اول فکر کنید بعد حرف بزنید آنقدر به این ماشین ها ظلم نکنید آنقدر راحت ازش نگیزرید
پاسخ
0
0
0
AmirPurple 1404/7/26
از موتور بهتره، به مرور میفروشی یه ماشین غیر مسخره میخری
پاسخ
0
0
1
Laksjfjfjlwwpelle 1404/6/19
بنظرم بجا پراید 60 میلیارد پول بزارید رو پولتون بنتلی بخرید
پاسخ
0
1
2
naderi18 1404/5/7
تنها چیزی که میتونم بگم بعنوان ماشین دوم مخصوص تو شهره و به شدت جان سخت و خوش فروش ترین ماشین ایران ، تو جاده رفتید به شدت احتیاط کنید تا مشکلی برا کسی پیش نیاد خدای نا کرده
انژکتور قدرت بیشتر و استهلاک و مصرف کمتری نسبت کاربراتور داره
پاسخ
0
0
2
بلوچ2700 1404/5/2
بی آزار ترین ماشین تو ایران پرایده از لحاظ موتور و کولر مخصوصا یورو 2
پاسخ
0
0
0


