بعد از پروژه X100 سایپا که اواخر دهه 80 شمسی و با هدف ارتقای خانواده پراید معرفی شد، سایپا 131 تنها عضو این خانواده بود که تولید آن به موازات نسخه فیس‌لیفتش (یعنی 132) همچنان ادامه داشت. 131 همچون برادرانش، به لحاظ بهره‌گیری از سه آپشن «فرمان هیدرولیک» و «ترمز ABS» و «ایربگ راننده»، دارای تیپ‌های مختلفی بود که از میان آن‌ها، تیپ ST ارزان‌ترین تیپ (بدون سه آپشن) و تیپ EX نیز گران‌ترین تیپ (دارای هر سه آپشن) بود. تیپ‌های بین این دو نیز هرکدام‌شان، یکسری چیزها را نداشتند! مثلا تیپ SL فقط ترمز ABS دارد. تیپ LX فقط فرمان هیدرولیک دارد. تیپ LE فقط ایربگ راننده دارد و تیپ SX نیز هم فرمان هیدرولیک و هم ترمز ABS دارد. اما از سال 1392 و 93 که تولیدانبوه 131 یورو4 با چندین تغییر مختصر فنی آغاز شد ولی سایپا، 131 یورو4 را فقط در دو تیپ SE و TL عرضه کرد. تیپ SE آن مشابه تیپ EX سابق بود و هر سه آپشن را داشت ولی ایربگ شاگرد هم به آن اضافه شده بود. تیپ TL آن نیز (که خیلی زود از بازار حذف شد) در همه چیز با تیپ SE برابری می‌کرد (یعنی هم دو ایربگ بود و هم ترمز ABS داشت) ولی فرمان هیدرولیک را از روی آن حذف کرده بودند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • فراوانی قطعات یدکی
  • نقاط ضعف
    • کولر ضعیف
    • پوشش گارانتی
    • فرمان‌پذیری
    • کیفیت ساخت
    • امنیت و ایمنی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1394
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 915 کیلوگرم
  • حجم باک 40 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1392 تا 1394
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 915 کیلوگرم
  • حجم باک 40 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
130 دیدگاه

Haziz(3 روز پیش)

با سلام من هم پژو ۴۰۵ مدل ۸۴ glx و ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۴ و ۱۳۱ مدل ۹۸ داشتم و الان دارم ۲۰۶ که حیف پول بهش بدی هزینه بالا و اتاق دید راننده به بیرون صفر آینه بغل کوچک . ۴۰۵ بهترین مدل پژو جادار اما کلا خانواده پژو پرهزینه و بیشتر مناسب جاده. اما پرچم دار ماشین توشهری فقط فقط فقط پراید و باز بهترین مدلش ۱۳۱

Loolekeshiesfahaan(498 روز پیش)

ماشین فوقالعاده اییه رخش که عالی ، فنی که محشر ، ترمز ها که میخ، داخل اندازه اس ۵۰۰ من واقعا نمیفهمم بعضی دوستان چجوری اینهمه ایراد میگیرن؟!... کسانی که بدنبال ایرادای الکی هستن معلومه که اصلا سوارش نشدن و بیرون یکجایی دیدنش و بخاطر حسادتی که دارن ، الکی روش عیب میزارن اول از فنی بگم ، این ماشین از یک موتور قدرتمند به اندازه ی هزار و پانصد سیسی با بازدهی فوق العاده باندازه ی هفتاد اسب بخار توسط مهندسین بصورت دقیق ساخته شده که نتیجش یک شتاب فوق العاده و استثنایی هست!!! بعضی از دوستان بخاطر شتابش گله دارند ... شاید باورتون نشه ولی تو جاده هراز با شش سرنشین یکجاهاییش رو تا ۱۶۰ ۱۷۰ هم پر میکردم دلیلشم اینه که یک قلق خاصی داره ، یعنی وقتی دور موتور به ۷۲۰۰ تا ۸۱۰۰ میرسه ، دنده رو باید عوض کنی داخلش که عین کادیلاک جاداره ، پنج نفر براحتی میتونن داخلش بشینن بدون هیچ اذیت و آزاری ! البته اگر شش نفر باشن یک کمی جاشون تنگ میشه . از کولر گیری ماشین که نگم برات ، عین یخچاله ! یادمه یکروز با دوستام خواستیم بریم جایی ، سر راه رفتیم چندتا بستنی گرفتیم ، بستنی هاش متاسفانه اب شده بودن ، وقتی که به مقصد رسیدیم ، در کمال ناباروری ، بستنی ها دوباره یخ زده بودن طراحی داخل کابینش شاید برای بعضی ها کسل کننده باشه ولی حقیقت اینه که کابین ماشین توسط طراحان انگلیسی طراحی شدن ، اگر میگی نه یک نگاهی به داشبورد لوتوس الیزه بندازید، داشبورد مستقیما از انگلیس میاد. اگزوزش هم خیلی غررش خوبی داره فقط مشکلش اینجاست که همیشه رو اسپورت مد هستش چون کیتی که از المان براش تو کارخونه انداختن ، برای کمتر شدن هزینه های تولید دکمه اکو یا بیصداشو از رو داشبورد حذف کردن و متاسفانه مستقیم نمیشه خاموشش کرد ، فقط کافیه در پایین قسمت انتهایی اگزوز که دکمه ی ریزی اونجا قرار داره ، به چپ فشار بدید تا موتور مثل ماشینهای هیبرید بدون صدا و با مصرف نصف براتون کار کنه . ولی از همه بهتر ، رخ این ماشینه ! بقدری که کاپوتش آیرودینامیک ساخته شده ، میتونه براحتی باد ها رو بسمت بالا ، پایین ، چپ و راست منتقل کنه درمورد اپشن هاش هم ، کارخونه اومده مانند تویوتا از اپشن های کاربردی استفاده کرده که هزینه های تولید پایین بمونن مثلا چه لزومی داره گرمکن صندلی داشته باشه یا سانروف داشته باشه تو این روزای گرم !؟ ولی بجاش اپشن هایی مثل کمپرسور کولر ، رادیاتور آب ، شیشه جلو برقی ، صندوق پران ، کاپوت پران ، برف پاک کن و یه عالمه چیزهایی که فرصت گفتنش نیست رو داره. در مورد ایمنی این خودرو که مظلومانه توسط شبکه های مجازی مورد تمسخر قرار میگیره ، باید بگم که شاسی این ماشین برای کمتر اسیب دیدن سرنشینان منعطف ساخته شده که بهش میگن Flexible chasis مث خودروهای کره ای یا ژاپنی که اگر تست تصادفشونو نگاه کنی متوجه میشی که تو سرعت های پایین ( حدود شصت هفتاد تا ) تا کاپوت جمع میشن ولی بجاش سرنشینان آسیب کمتری میبینن . خلاصه هرچی عیبه دلال داره میزاره که مصرف کننده اینرو نخره یا حق!

60Ali (479 روز پیش)

شما حالت خوبه پراید بدترین و گند ترین ماشین دنیاس فکر کنم شما چیز دیگه سوار شدی به جای پراید 😂😂 من پراید 131 مدل 94دارم ماشین خیلی بدیه از همون اول تعمیرگاه بود تا الان ؛ آتیش گرفت و دهن ما رو سرویس کرد مدل 88 داشتم عالی بود هیچ کاریش نبود اصلا رنگ تعمیرگاه نمیدید فروختم‌ 111 مدل 89 گرفتم اونم عالی بود آخ نگفت باهاش تا قشم رفتم تازه بار بندپر وسایل بود باهش 120 میرفتم شما اگه قصد خرید دارید تا مدل 92 خوبه ولی بعدش اصلا مالی نیست و بدرد نمیخوره ولی هیچی مدل 88 و 89 نمیشه هیچی یا حق

mani123 (435 روز پیش)

شوخی خوبی بود

Aa66 (421 روز پیش)

کولر آپشنه🤣🤣

ITSME (420 روز پیش)

دوست عزیز ! هیچکس بدش نمیاد ماشین خوب سوار بشه. هیچکس هم تایید نمیکنه که پراید ماشین عالی و کم‌نقصیه. هرکسی به اندازه بضاعتی که داره میره ماشین میخره و البته خیلی‌ها هم هستن که آرزوی همین پرایدو دارن! کلام شما خیلی به ذائقه پراید سوارها خوش نیست. البته متوجه‌ام که منظور شما بیشتر سرکوب شرکتهای سازنده است، نه اونایی که از سر ناچاری پراید میخرن! امید که بزودی صنایع خودروسازیمون جمع کنن و بکوبن و از نو بسازن، همگام با صنایع روز دنیا

Tycjg (201 روز پیش)

دادا تو میتونی برای پیکانم کولر بزاری😂😂

Amyr (91 روز پیش)

داش تو اوکی ای؟؟ من هنوزم دارم میخندم خخخ، با این نظرت، فقط اونجایی ک بستنی دوباره یخ زد 😂😂

ALI0069 (87 روز پیش)

هر چقدرم مسخره کنید 99 درصد ماشینایی که یه ساعته فروش میره پرایده... علتشم میدونید... بهترین ماشین دنیارم بیارید فقط پراید تو کوچه پس کوچه های شهرایی مثل تهران جواب میده با بودجه مردم البته

mahdi99 (72 روز پیش)

😂😂😂😂😂

Yasin11 (72 روز پیش)

405GLX و پارس و سمند هم که هیچ؟ 🤣🤣

TtttrteeeeeyefTONDRA (7 روز پیش)

برادر کی هست که تاحالا سوار پراید نشده؟

ZAL (4 روز پیش)

شوخی بسیار خوب

Hfb(77 روز پیش)

این ماشین در اصل کیا پراید هست که در زمان خودش فوق العاده ماشین خوب،محکم و ایمنی داری بوده. بعد سایپا این خودرو رو از کیا خرید و این گندی که میبینین رو ساخت. واقعا اسم کیا رو خراب کرد.

Andir (74 روز پیش)

بله توی کره هم یه زمانی تولید میشد و کیا هم مال کره هست

TtttrteeeeeyefTONDRA (7 روز پیش)

بله درست می فرمایید

ALI0069(36 روز پیش)

پراید دیگه تولید نمیشه و قیمت بازمانده هاشم هر روز داره میره بالاتر... رشدش از طلا و تیبا هم بیشتر شده

Hasanmohebi(106 روز پیش)

سلام دوستان خسته نباشید میشه راهنماییم کنید. نظرتون بین پراید131 مدل94 ولیفان 520i مدل 90 کدومه؟

ALI0069 (36 روز پیش)

مشکل لیفان 520 اینه لوازمش زیاد نیست و الکی گرون میدن وگرنه قابل مقایسه با پراید نیست از پژو و سمندم بهتره

آریا نکونام(522 روز پیش)

نه راه میره نه وای میسه نه امکانات خاصی داره اگه کسی خواست پراید بخره یکمی رو پولش اضافه کنه یه تیبای یه ساینایی چیزی بخره باز لااقل اونا پلتفرم ریو رو دارن

ssfree (98 روز پیش)

اصلا چرا رو پولش اضافه کنه بره یه تیبا یا ساینا دست دو بخره شرف داره

ALI0069 (36 روز پیش)

صفرش هم راه میره هم ترمزش عالیه چون سبکه... البته خارج شهر و سرعت بالای 80 تا قضیه پیچیده میشه

ALI0069(87 روز پیش)

مشکل قیمت پرایده و دزدیدن کیفیت ساختشه... وگرنه سلیقه ایرانی (عموم نه همه) و باریک بودن خیابونا و دست اندازا به همین پراید میخوره... لامبورگینی بدی بهشون شروع میکنن از ایراد گرفتن که چرا موتورش صدا میده چرا مصرفش بالاست چرا موقع تعویض دنده میکوبه و ...

Aaz7394(877 روز پیش)

چجوری حداکثر سرعت رو ۱۶۰ زده؟ من با چهار نفر سرنشین و صندوق پر تو جاده مشهد ۱۶۰ تا ميومدم و هنوز خیلی جا گازخور داشت ماشين؛تازه ماشین دوگانه سوزم بود البته با بنزین ميومدم

hsazi (870 روز پیش)

ببخشید ولی خیلی بی فکریه با این ماشین ۱۶۰ تا برین یکم به فکر سرنشیناتون باشید اگه به فکر خودتون نیستید کارایی این ماشین سرعت نیست

M&H (860 روز پیش)

فکر کنم منظور از حداکثر سرعت، حداکثر سرعتیه ک خطر نداره با اون ماشین و قابل اطمینان هست رانندگی.. ک داخل پراید بشی دیگه با هر سرعتی غیر قابل اطمینانه

یه ناشناس (601 روز پیش)

آره بابا تازه اگه بیشتر هم گاز میدادی قطعا ۱۹۰ تا رو شاخش بود

Vahidpouraheykh (589 روز پیش)

من یه ۱۳۱ مدل ۹۷ دارم که ۱۶۰ رو پر کرد ولی چون ماشین بود جلوم ترمز زدم نمیددنم بیشتر میرف یا نه

ssfree (98 روز پیش)

بله بیستر از اون هم میره که ادمو به خدا برسونه://

ALI0069 (87 روز پیش)

مال من صفر بود که کاتالیزور هم داشت ولی 150 بیشتر هرچی گاز دادم تک سرنشین نرفت که نرفت... ولی ماشین چینی موتور 2000 جرینگی 180 تا پر میکرد همون جاده دیگه بیشتر جاده تموم میشد... پراید دنده 5 تخته گاز بعد ده دقیقه 150 تا بیشتر نرفت

Alirezak004(397 روز پیش)

داداش به نظر شما پراید از لکسوس بهتره فکر کنم با پراید ۳۰۰ تا رفتی نه درمورد پراید باید گفت ماشینه خوبیه ولی اگه بهش درست نگاه کنی مثلا برای استفاده شهری فوق العادس مصرف پایین و کولر نسبتا خوب ولی تو جاده باد پر میشه زیر ماشین و باعث میشه وزن ماشین که رو جاده است پایین ییاد و زود چپ کنه و ایمنیش اصلا خوب نیست

Raminmohamadi (273 روز پیش)

عزیزان سلام!بنده سال 82پراید کاربراتوری صفر گرفتم تا سال 92روندم،بعدش سال92پراید صفر گرفتم،سال97جک جی 5دنده ی مدل96گرفتم خوب خلاصه بگم پراید82،ده سال روندم بینظیر بود اسپرتش کرده بودم در حد المپیک حالم خیلی خوب بود خیلی مسافرت رفتم جاهای دور هرسه ماه روغن تعویض،تسمه تایم،شمع وایر باتری و...خیلی حساس بودم،یکبار هم نشد استارت بزنم روشن نشه،تو راه نموندم،اگه اصولی رانندگی بکنیم مخصوصا ماشین ایرانی ک باید با ملایمت رفتار کرد اللخصوص تو جادهای ایران🥺ک بعضیها چاله چوله هاسرعتگیر رو باسرعت رد میکنن معلومه ک صدای داخل کابین بیشترمیشه خرج اصافی زودب زود ب بارمیاره،منکه با این پراید82اسپرت کیف میکردم همینطور92 ک اونم اسپرتش کرده بودم البته شتابش خیلی عالی بود تو سربالای رقیب نداش،خلاصه با ماشین خوب رفتار کنید تا خوب سواری بده،حالا هرکی با توجه ب توان خودش خودرو تهیه میکنه،در ضمن دیگه حوصله ی ماشین بازبودن نیستش،ماشین جک جی ۵ فوق‌العادس تو اختیار شریک زندگیمه صب تا شب میرونه😱موندم از لحاظ فنی مخصوصاً جلوبندی چطور دوام آورده هیچ خرج اضافه نداشته👏 فقط لوازم تو وقت مقرر تعویض شده مرسی هم میهن عزیز،دوست داشتن و خدمت ب شما هدف منه🥰

Amir1400 (259 روز پیش)

آفرین سلیقه مردم ایران رو و جیبشونم باید در نظر گرفت مثلا رقیبش تو بازار دست دوم ام وی ام 110 هست که اصلا در شان و شخصیت ایرانی نیست... 110 ریزه میزه و خنده داره ولی پراید حداقل کسی بهت نمیخنده... ولی از نظر کلی فنی 110 بهتره.

Tycjg (202 روز پیش)

تازشم‌ کی گفته ۱۱۰ مال آقایونه؟؟۱۱۰ برای خانوم هاس نه آقایون والا وقتی پراید رفت برای۲۰۰میلیون اون وقت ملت ما یاد میگیره که به پیکان هم‌راضی باشه

mahf (187 روز پیش)

اون دوستی که گفته mvm110 ماله خانوم ها هست نخیر نیست البته بنده مرد هستم اشتباهی فکر نکنید برای اینکه طرف خانوم را گرفتم یعنی زنم نخیر اشتباه هست، mvm 110 را میتونه مرد هم برونه چه مشکلی داره، پراید هم میتونه برونه زن سانتافه و پرادو و لندکروز هم میتونه زن اونم انسان هست وحق اینطور چیز ها را داره

Andir (108 روز پیش)

دوست عزیزی که گفتی ۱۱۰ مال خانم هاس نه اقایون.هیچ چیزی زن و مرد نداره ولی متاسفانه کشور ما نمیخواد درکش کنه. اگه مردی میتونه تویوتا یا کلا ماشین مدل بالا برونه زن هم میتونه. اگر هم پیکان برونه زن هم میتونه برونه تبعیض قایل نشید لطفا

ALI0069 (87 روز پیش)

من حرفمو پس میگیرم در مورد اینکه گفتم 110 مال خانوم هاست... با عرض معذرت... به قول دوستان هرکسی هرچیزی سوار شه مشکلی نداره و آدم باید روشن فکر باشه مثل کشور های توسعه یافته...

Amir1400(259 روز پیش)

هر جور میزنم ماشین حساب دلم نمیاد پراید صفرم رو رد کنم بره بهترش رو بخرم دست دوم البته مثلا ام وی ام 315 لا مصب سوار میشی انگار هیچی سوار نشدی... هیچ فکر و خالی نداری... سپر خط بیوفته دیده نمیشه ... خرج ماشین صفر... کلاس ملاس صفر ... دغدغه روحی روانی نداری تو خیابون کسی نگات نمیکنه خخخ فامیل کسی حسودی نمیکنه دشمن نمیسازی برای خودت همسایه همچنین همه خیابون دست تکون میدن بهت فکر میکنن مسافر کشی ولی سوار نمیکنی انگار اربابی خخخ کولر رو روشن ول میکنی نه مصرف سوخت داره نه ماشین داغ میکنه صدای فن کولر عموما خاموشه روشنم باشه خیلی کمه ترمز و فرمون نرم و عالی تحت هر شرایطی نگه میداره اینو جدی میگم من ماشین صفر دارم خخخ ترمزش واقعا عالیه ولی هر 3 ماه لنت 150 تومنی میندازم تموم میشه خخخ درچه کولر 360 درجه همه ور باد میده صدای کولر نداره فقط صدای باد داره با پرتاب عالی ولی تیبا صدای فن جارو برقی میده کولرش خخخ بازار دست دوم عالی هرچی میگزره علاوه بر سواری سود هم میاد روش خخخ خلاصه دلم نمیاد ردش کنم بره ...

Tycjg (201 روز پیش)

درسته‌ولی شما‌باید این‌حرفو تو زمستون وقتی بخاریش بد تر یخت میزنه بزنی

Tycjg (201 روز پیش)

دوست عزیز شما‌هنوز ماشینت نو هست تازه‌شما از بیرون‌باید صدای فنو بشنوی نه از داخل

mahf (196 روز پیش)

سلام دوست عزیز شما گفتید کلا خرج نداره صفر، خرج به خوبی داره. لنت میخواد روغن میخواد ضد یخ میخواد هر60 هزار تا تسمه تایم میخواد..... میخواد، خب شما میگید همه ماشین ها این خرج را دارن درسته، ولی شما گفتید کلا نداره. صفر یعنی اینا هم نداره، ماشین بنزین هم میخواد اینک یه خرجه نمیگم اینا در هیچکدوم ماشین ها نیست نه هست. به جواب دوستمون را میدم، تومیگی خط بیفته دیده نمیشه، این حرف خنده داره یعنی چی میفته دیده نمیشه، خیلی هم دیده میشه، من از روی تعصب این ماشین را خراب نمیکنم نه، مشکلات ماششین را نباید فراموش کنیم، و مخصوصا mvm 315 های قدیمی خرج سر شکستنی دارند

ssfree (98 روز پیش)

اقای mahf دوستمون راس میگه اگه با چیزی بخوای رو سپر خط بندازی خط رو سپر دید نمیشه چون سپرش پاره میشه:))))))))))))))))

ALI0069 (87 روز پیش)

دیگه همه میدونن سپر پراید برای این پلاستیکی و بی رنگ ساخته شده که خط و خش رو تو شهر نشون نده... ماشین صفر بخرید بستگی داره چجور سوار شید... تا 20 سالم میتونید نو و تمیز نگهش دارید یه ماهه هم میتونید اوراقش کنید... ولی من که الان ماشین غیر ایرانی سوار شدم بازم میگم تو شهر پراید بهترین گزینست فقط قیمتش باید 70 باشه صفرش وگرنه 140 تومن (آبان 1400) خنده داره که دیگه کاریش نمیشه کرد از این ارزونتر نیست... البته پراید عین دلار و طلا سرمایه گزاریه امنیه

Show More