• مشخصات فنی 131tl
  • مشخصات فنی 131tl
  • مشخصات فنی 131tl

مشخصات فنی پراید 131 TL سال 1389 - 1399

152 دیدگاه
سال
بعد از پروژه X100 سایپا که اواخر دهه 80 شمسی و با هدف ارتقای خانواده پراید معرفی شد، سایپا 131 تنها عضو این خانواده بود که تولید آن به موازات نسخه فیس‌لیفتش (یعنی 132) همچنان ادامه داشت. 131 همچون برادرانش، به لحاظ بهره‌گیری از سه آپشن «فرمان هیدرولیک» و «ترمز ABS» و «ایربگ راننده»، دارای تیپ‌های مختلفی بود که از
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

هزینه نگهداری
بازار دست‌دوم
فراوانی قطعات یدکی

نقاط ضعف

کولر ضعیف
پوشش گارانتی
فرمان‌پذیری
کیفیت ساخت
امنیت و ایمنی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1392 تا 1394

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)

حجم موتور

1.3 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

71 اسب‌بخار

گشتاور

108 نیوتن‌متر

شتاب

13.4 ثانیه

سرعت

160 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (X100)

طول

3935 میلی‌متر

عرض

1605 میلی‌متر

ارتفاع

1455 میلی‌متر

فاصله محوری

2345 میلی‌متر

وزن

915 کیلوگرم

حجم باک

40 لیتر

چرخ جلو

165/65R13

چرخ عقب

165/65R13

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

جعبه فرمان تقویت شده

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو و عقب

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

بدنه تقویت شده

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی - بهبود گردش هوا

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر دستی عقب - سپر مشکی
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Farzin6 1403/2/26
سلام. می‌خواستم پراید بخرم بین دو تا گزینه مونده بودم. شما که تجربتون بیشتره میشه منو راهنمایی کنید؟ ۱- پراید کره ای کاربراتور (مدل ۷۲ تا ۸۰) ۲- پراید انژکتور (مدل ۸۳ تا ۸۶) درباره هرکدوم حرفای ضد و نقیض زیادی شنیدم. پراید انژکتور میگن ماشین بهتریه و دردسرش کمتره منتها موتور و کلا بدنش با دقت بالایی مونتاژ نشده. مثلا برا موتورش میگن یه سری مشکلا پیش اومده که ناشی از بی دقتی در مونتاژه. بدنه هم که هیچی گفتن نداره پراید کره کاربراتور باز اینجور مشکلات بی دقتی در مونتاژ رو نداره ولی بزرگترین عیبش همون کاربرات بودنشه. تو هر شهر و با هر وضعیت آب و هوایی نیاز به تنظیم داره، مصرف سوختش بیشتره (اینو فقط شنیدم، مطمئن نیستم)، موتورش کم زور تره نسبت به مدلای انژکتور (اینم فقط شنیدم) حالا نظر شما اساتید چیه؟ من که بخوام بگیرم می‌گردم و کمکار و تمیزش رو پیدا می‌کنم و رو همین حساب شاید سال تولید خیلی محدودیت ایجاد نکنه برام
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/3/5
گزینه دوم و توی اون مدل زیاد حساس نباشید کلا همه ماشین های ایرانی از مونتاژ خیلی بالایی برخوردار نیست
0
1
Mohamad_mahdi 1402/10/18
من یه پراید دوگانه سوز کارخانه مدل ۹۵ دارم شتاب عالی تو این ۵ سال فقط باتری ماشین را عوض کردم ماشین بسیار کم صداست البته دور ۴۰۰۰ به بعد صدا زیاد میشه که این طبیعی هست ترمز های بسیار عالی هم داره سواری نرم عایق بندی کابین هم خوبه ولی عالی نیست . در دنده عوض کردن دنده را بالاتر از دور ۳۰۰۰ عوض نکنید چون به موتور فشار می آید . پراید ماشین بسیار خوبی هست و کولر خوبی هم داره ولی اتاقش قدیمی و موتورش هم نسبت به موتور قدیم بسیار بهتر هست اما موتور ماشین قدیمی هست
پاسخ
2
0
1
حسین1347 1403/5/8
من پراید131داشتم. ریمپ کردم. شتاپ فوقالعاده شد. هرچی گاز میدادم میرفت. مدل 1394موتورش دست نخورده بود. واقعا نمیدوم چی شد روغن سوزی افتاد.. ولی پراید واقعا ماشین خوبیه. قیمت پراید الان باید 50میلون تل 60میلون باشه. زیادی گرونش کردن قیمت اصلی پزاید 1000دلاره. سال 1372فکر میکنم 1200دلار بود.. ولی کلا پراید همه چی ش خوبه. فقط قدرش ش باید 12ــــ. اسب بشه. تشکر از سایت باما🌹🌹🌹🌹🌹
0
0
Reza1976 1402/11/5
خدایی هر چی ندارد ولی موتورش خوب و سگ جونه
0
0
مانی 1402/10/6
اونایی که پرایدو مسخره میکنن فورد ماشین های بینظیری داره و پرایدم از فورده حالا این که هیچی یه روزی که پراید رفت اون موقعه باید با اسب اونور اینور بری
پاسخ
0
0
2
منصور 1402/10/2
واسه مردم ایران بااین گرونی ودرآمدی که دارن پراید بهترین گزینست
پاسخ
1
0
3
Reza1976 1402/11/5
بله برای قشر ضعیف خوبه ولی اگر در تولیدش کوتاهی و دله دزدی نمیشد بهتر هم بود مخصوصا تو بدنه و بیشتر بدنهُ جلوبندی، در کل ورق ضخیمتر میزدم تا ۱۰۰ کیلو هم سنگینتر میشد ولی محکمتر بود بهتر بود.یه موقع ال۹۰ که اومد قرار شد جای پیکان را بگیره برای قشر ضعیف ولی دلشون نیومد و از ۴۰۵ هم گرونتر شد.کلا قشر ضعیف به فنا رفته و هر روز بیشتر و بیشتر.
1
2
ناشناس 1402/8/14
سلام ،خطاب اون دوستانی که میگن پراید واسه داخل شهره،به نظر من واسه داخل بهترین وسیله موتور هستش پراید خوراک کار و مسافرکشیه،چون قطعاتش نسبت به سایر خودرو ها ارزون تره و مصرفش هم کمتره، ومیصرفه
پاسخ
0
0
1