بعد از پروژه X100 سایپا که اواخر دهه 80 شمسی و با هدف ارتقای خانواده پراید معرفی شد، سایپا 131 تنها عضو این خانواده بود که تولید آن به موازات نسخه فیس‌لیفتش (یعنی 132) همچنان ادامه داشت. 131 همچون برادرانش، به لحاظ بهره‌گیری از سه آپشن «فرمان هیدرولیک» و «ترمز ABS» و «ایربگ راننده»، دارای تیپ‌های مختلفی بود که از میان آن‌ها، تیپ ST ارزان‌ترین تیپ (بدون سه آپشن) و تیپ EX نیز گران‌ترین تیپ (دارای هر سه آپشن) بود. تیپ‌های بین این دو نیز هرکدام‌شان، یکسری چیزها را نداشتند! مثلا تیپ SL فقط ترمز ABS دارد. تیپ LX فقط فرمان هیدرولیک دارد. تیپ LE فقط ایربگ راننده دارد و تیپ SX نیز هم فرمان هیدرولیک و هم ترمز ABS دارد. اما از سال 1392 و 93 که تولیدانبوه 131 یورو4 با چندین تغییر مختصر فنی آغاز شد ولی سایپا، 131 یورو4 را فقط در دو تیپ SE و TL عرضه کرد. تیپ SE آن مشابه تیپ EX سابق بود و هر سه آپشن را داشت ولی ایربگ شاگرد هم به آن اضافه شده بود. تیپ TL آن نیز (که خیلی زود از بازار حذف شد) در همه چیز با تیپ SE برابری می‌کرد (یعنی هم دو ایربگ بود و هم ترمز ABS داشت) ولی فرمان هیدرولیک را از روی آن حذف کرده بودند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • فراوانی قطعات یدکی
  • نقاط ضعف
    • کولر ضعیف
    • پوشش گارانتی
    • فرمان‌پذیری
    • کیفیت ساخت
    • امنیت و ایمنی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1394
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 915 کیلوگرم
  • حجم باک 40 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1392 تا 1394
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 915 کیلوگرم
  • حجم باک 40 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

104 دیدگاه

Alirezak004(216 روز پیش)

داداش به نظر شما پراید از لکسوس بهتره فکر کنم با پراید ۳۰۰ تا رفتی نه درمورد پراید باید گفت ماشینه خوبیه ولی اگه بهش درست نگاه کنی مثلا برای استفاده شهری فوق العادس مصرف پایین و کولر نسبتا خوب ولی تو جاده باد پر میشه زیر ماشین و باعث میشه وزن ماشین که رو جاده است پایین ییاد و زود چپ کنه و ایمنیش اصلا خوب نیست

Raminmohamadi (92 روز پیش)

عزیزان سلام!بنده سال 82پراید کاربراتوری صفر گرفتم تا سال 92روندم،بعدش سال92پراید صفر گرفتم،سال97جک جی 5دنده ی مدل96گرفتم خوب خلاصه بگم پراید82،ده سال روندم بینظیر بود اسپرتش کرده بودم در حد المپیک حالم خیلی خوب بود خیلی مسافرت رفتم جاهای دور هرسه ماه روغن تعویض،تسمه تایم،شمع وایر باتری و...خیلی حساس بودم،یکبار هم نشد استارت بزنم روشن نشه،تو راه نموندم،اگه اصولی رانندگی بکنیم مخصوصا ماشین ایرانی ک باید با ملایمت رفتار کرد اللخصوص تو جادهای ایران🥺ک بعضیها چاله چوله هاسرعتگیر رو باسرعت رد میکنن معلومه ک صدای داخل کابین بیشترمیشه خرج اصافی زودب زود ب بارمیاره،منکه با این پراید82اسپرت کیف میکردم همینطور92 ک اونم اسپرتش کرده بودم البته شتابش خیلی عالی بود تو سربالای رقیب نداش،خلاصه با ماشین خوب رفتار کنید تا خوب سواری بده،حالا هرکی با توجه ب توان خودش خودرو تهیه میکنه،در ضمن دیگه حوصله ی ماشین بازبودن نیستش،ماشین جک جی ۵ فوق‌العادس تو اختیار شریک زندگیمه صب تا شب میرونه😱موندم از لحاظ فنی مخصوصاً جلوبندی چطور دوام آورده هیچ خرج اضافه نداشته👏 فقط لوازم تو وقت مقرر تعویض شده مرسی هم میهن عزیز،دوست داشتن و خدمت ب شما هدف منه🥰

ALIyerEdon (78 روز پیش)

آفرین سلیقه مردم ایران رو و جیبشونم باید در نظر گرفت مثلا رقیبش تو بازار دست دوم ام وی ام 110 هست که اصلا در شان و شخصیت ایرانی نیست... 110 ریزه میزه و خنده داره ولی پراید حداقل کسی بهت نمیخنده... ولی از نظر کلی فنی 110 بهتره.

Tycjg (21 روز پیش)

تازشم‌ کی گفته ۱۱۰ مال آقایونه؟؟۱۱۰ برای خانوم هاس نه آقایون والا وقتی پراید رفت برای۲۰۰میلیون اون وقت ملت ما یاد میگیره که به پیکان هم‌راضی باشه

mahf (6 روز پیش)

اون دوستی که گفته mvm110 ماله خانوم ها هست نخیر نیست البته بنده مرد هستم اشتباهی فکر نکنید برای اینکه طرف خانوم را گرفتم یعنی زنم نخیر اشتباه هست، mvm 110 را میتونه مرد هم برونه چه مشکلی داره، پراید هم میتونه برونه زن سانتافه و پرادو و لندکروز هم میتونه زن اونم انسان هست وحق اینطور چیز ها را داره

Rezagfgjbcc(12 روز پیش)

من یه پراید دوگانه سوز کارخانه مدل ۹۵ دارم شتاب عالی تو این ۵ سال فقط باتری ماشین را عوض کردم ماشین بسیار کم صداست البته دور ۴۰۰۰ به بعد صدا زیاد میشه که این طبیعی هست ترمز های بسیار عالی هم داره سواری نرم عایق بندی کابین هم خوبه ولی عالی نیست . در دنده عوض کردن دنده را بالاتر از دور ۳۰۰۰ عوض نکنید چون به موتور فشار می آید . پراید ماشین بسیار خوبی هست و کولر خوبی هم داره ولی اتاقش قدیمی و موتورش هم نسبت به موتور قدیم بسیار بهتر هست اما موتور ماشین قدیمی هست

mahf (6 روز پیش)

سلام دوست عزیز، اول اینکه شما گفتید موتور قوی داره کجا موتور قوی داره نزاری نفس بکشه خفه میشه و موتور قفل میکنه یعنی خداحافظ ماشین، دو خودتم گفتی بعد از 30 دور موتور را نبریم درسته اون وقت حال نمیده که من تا 40 هم میبرم دنده 4 را البته من الان پراید ندارم ولی در زمون خودش میبردم، اصلا تعادل نداره وقتی گاز میدی جلو میره بالا عقب میاد پایین این چیه اخه، سه کولر اصلا خوبی نداره یعنی کولر روشن کنی و تو جاده باشی ماشین اصلا راه نمیره و پراید هم بچه بدی هست😂😂

Amyr(10 روز پیش)

پراید داشته باش و پادشاهی کن

mahf (6 روز پیش)

این چه حرفی داداش پراید داشته باشه. کجا پادشاهی هست؟ یکبار برو یدونه خودرو خارجی سوار شو اون وقت میفهمی معنی ماشین یعنی چی، بنده هم در سال 87 این فکر را میکردم ولی در سال 89 تندر 90 گرفتم و نظرم 360 درجه تغییر کرد

Tycjg(21 روز پیش)

سلام بنظرتون من یه ۱۳۱SEبگیرم یا ۱۳۲SEمرسی ممنون میشم راهنمایی کنین چون من تا چند هفته دیگه میخوام ماشین بخرم مرسی

mahf (15 روز پیش)

131، چون بازار 131 بهتر از 132 است

Khmh (14 روز پیش)

هیچ کدوم برو یک تیبا بخر

ALIyerEdon(78 روز پیش)

هر جور میزنم ماشین حساب دلم نمیاد پراید صفرم رو رد کنم بره بهترش رو بخرم دست دوم البته مثلا ام وی ام 315 لا مصب سوار میشی انگار هیچی سوار نشدی... هیچ فکر و خالی نداری... سپر خط بیوفته دیده نمیشه ... خرج ماشین صفر... کلاس ملاس صفر ... دغدغه روحی روانی نداری تو خیابون کسی نگات نمیکنه خخخ فامیل کسی حسودی نمیکنه دشمن نمیسازی برای خودت همسایه همچنین همه خیابون دست تکون میدن بهت فکر میکنن مسافر کشی ولی سوار نمیکنی انگار اربابی خخخ کولر رو روشن ول میکنی نه مصرف سوخت داره نه ماشین داغ میکنه صدای فن کولر عموما خاموشه روشنم باشه خیلی کمه ترمز و فرمون نرم و عالی تحت هر شرایطی نگه میداره اینو جدی میگم من ماشین صفر دارم خخخ ترمزش واقعا عالیه ولی هر 3 ماه لنت 150 تومنی میندازم تموم میشه خخخ درچه کولر 360 درجه همه ور باد میده صدای کولر نداره فقط صدای باد داره با پرتاب عالی ولی تیبا صدای فن جارو برقی میده کولرش خخخ بازار دست دوم عالی هرچی میگزره علاوه بر سواری سود هم میاد روش خخخ خلاصه دلم نمیاد ردش کنم بره ...

Tycjg (21 روز پیش)

درسته‌ولی شما‌باید این‌حرفو تو زمستون وقتی بخاریش بد تر یخت میزنه بزنی

Tycjg (21 روز پیش)

دوست عزیز شما‌هنوز ماشینت نو هست تازه‌شما از بیرون‌باید صدای فنو بشنوی نه از داخل

mahf (15 روز پیش)

سلام دوست عزیز شما گفتید کلا خرج نداره صفر، خرج به خوبی داره. لنت میخواد روغن میخواد ضد یخ میخواد هر60 هزار تا تسمه تایم میخواد..... میخواد، خب شما میگید همه ماشین ها این خرج را دارن درسته، ولی شما گفتید کلا نداره. صفر یعنی اینا هم نداره، ماشین بنزین هم میخواد اینک یه خرجه نمیگم اینا در هیچکدوم ماشین ها نیست نه هست. به جواب دوستمون را میدم، تومیگی خط بیفته دیده نمیشه، این حرف خنده داره یعنی چی میفته دیده نمیشه، خیلی هم دیده میشه، من از روی تعصب این ماشین را خراب نمیکنم نه، مشکلات ماششین را نباید فراموش کنیم، و مخصوصا mvm 315 های قدیمی خرج سر شکستنی دارند

Loolekeshiesfahaan(317 روز پیش)

ماشین فوقالعاده اییه رخش که عالی ، فنی که محشر ، ترمز ها که میخ، داخل اندازه اس ۵۰۰ من واقعا نمیفهمم بعضی دوستان چجوری اینهمه ایراد میگیرن؟!... کسانی که بدنبال ایرادای الکی هستن معلومه که اصلا سوارش نشدن و بیرون یکجایی دیدنش و بخاطر حسادتی که دارن ، الکی روش عیب میزارن اول از فنی بگم ، این ماشین از یک موتور قدرتمند به اندازه ی هزار و پانصد سیسی با بازدهی فوق العاده باندازه ی هفتاد اسب بخار توسط مهندسین بصورت دقیق ساخته شده که نتیجش یک شتاب فوق العاده و استثنایی هست!!! بعضی از دوستان بخاطر شتابش گله دارند ... شاید باورتون نشه ولی تو جاده هراز با شش سرنشین یکجاهاییش رو تا ۱۶۰ ۱۷۰ هم پر میکردم دلیلشم اینه که یک قلق خاصی داره ، یعنی وقتی دور موتور به ۷۲۰۰ تا ۸۱۰۰ میرسه ، دنده رو باید عوض کنی داخلش که عین کادیلاک جاداره ، پنج نفر براحتی میتونن داخلش بشینن بدون هیچ اذیت و آزاری ! البته اگر شش نفر باشن یک کمی جاشون تنگ میشه . از کولر گیری ماشین که نگم برات ، عین یخچاله ! یادمه یکروز با دوستام خواستیم بریم جایی ، سر راه رفتیم چندتا بستنی گرفتیم ، بستنی هاش متاسفانه اب شده بودن ، وقتی که به مقصد رسیدیم ، در کمال ناباروری ، بستنی ها دوباره یخ زده بودن طراحی داخل کابینش شاید برای بعضی ها کسل کننده باشه ولی حقیقت اینه که کابین ماشین توسط طراحان انگلیسی طراحی شدن ، اگر میگی نه یک نگاهی به داشبورد لوتوس الیزه بندازید، داشبورد مستقیما از انگلیس میاد. اگزوزش هم خیلی غررش خوبی داره فقط مشکلش اینجاست که همیشه رو اسپورت مد هستش چون کیتی که از المان براش تو کارخونه انداختن ، برای کمتر شدن هزینه های تولید دکمه اکو یا بیصداشو از رو داشبورد حذف کردن و متاسفانه مستقیم نمیشه خاموشش کرد ، فقط کافیه در پایین قسمت انتهایی اگزوز که دکمه ی ریزی اونجا قرار داره ، به چپ فشار بدید تا موتور مثل ماشینهای هیبرید بدون صدا و با مصرف نصف براتون کار کنه . ولی از همه بهتر ، رخ این ماشینه ! بقدری که کاپوتش آیرودینامیک ساخته شده ، میتونه براحتی باد ها رو بسمت بالا ، پایین ، چپ و راست منتقل کنه درمورد اپشن هاش هم ، کارخونه اومده مانند تویوتا از اپشن های کاربردی استفاده کرده که هزینه های تولید پایین بمونن مثلا چه لزومی داره گرمکن صندلی داشته باشه یا سانروف داشته باشه تو این روزای گرم !؟ ولی بجاش اپشن هایی مثل کمپرسور کولر ، رادیاتور آب ، شیشه جلو برقی ، صندوق پران ، کاپوت پران ، برف پاک کن و یه عالمه چیزهایی که فرصت گفتنش نیست رو داره. در مورد ایمنی این خودرو که مظلومانه توسط شبکه های مجازی مورد تمسخر قرار میگیره ، باید بگم که شاسی این ماشین برای کمتر اسیب دیدن سرنشینان منعطف ساخته شده که بهش میگن Flexible chasis مث خودروهای کره ای یا ژاپنی که اگر تست تصادفشونو نگاه کنی متوجه میشی که تو سرعت های پایین ( حدود شصت هفتاد تا ) تا کاپوت جمع میشن ولی بجاش سرنشینان آسیب کمتری میبینن . خلاصه هرچی عیبه دلال داره میزاره که مصرف کننده اینرو نخره یا حق!

60Ali (298 روز پیش)

شما حالت خوبه پراید بدترین و گند ترین ماشین دنیاس فکر کنم شما چیز دیگه سوار شدی به جای پراید 😂😂 من پراید 131 مدل 94دارم ماشین خیلی بدیه از همون اول تعمیرگاه بود تا الان ؛ آتیش گرفت و دهن ما رو سرویس کرد مدل 88 داشتم عالی بود هیچ کاریش نبود اصلا رنگ تعمیرگاه نمیدید فروختم‌ 111 مدل 89 گرفتم اونم عالی بود آخ نگفت باهاش تا قشم رفتم تازه بار بندپر وسایل بود باهش 120 میرفتم شما اگه قصد خرید دارید تا مدل 92 خوبه ولی بعدش اصلا مالی نیست و بدرد نمیخوره ولی هیچی مدل 88 و 89 نمیشه هیچی یا حق

mani123 (255 روز پیش)

شوخی خوبی بود

Aa66 (240 روز پیش)

کولر آپشنه🤣🤣

ITSME (239 روز پیش)

دوست عزیز ! هیچکس بدش نمیاد ماشین خوب سوار بشه. هیچکس هم تایید نمیکنه که پراید ماشین عالی و کم‌نقصیه. هرکسی به اندازه بضاعتی که داره میره ماشین میخره و البته خیلی‌ها هم هستن که آرزوی همین پرایدو دارن! کلام شما خیلی به ذائقه پراید سوارها خوش نیست. البته متوجه‌ام که منظور شما بیشتر سرکوب شرکتهای سازنده است، نه اونایی که از سر ناچاری پراید میخرن! امید که بزودی صنایع خودروسازیمون جمع کنن و بکوبن و از نو بسازن، همگام با صنایع روز دنیا

Tycjg (21 روز پیش)

دادا تو میتونی برای پیکانم کولر بزاری😂😂

حسین نامدار(692 روز پیش)

بنظر من با پول پراید باید رفت یه سیلو تمیز خرید تا هم کم استهلاک باشه هم زیبا هم پر شتاب هم کولر خوب و... داشته باشه. اونایی که میگن تعمیرکاراش سخت پیدا میشن، درست نمیگن. من خودم تو شهر فردوس و حتی گناباد مکانیکشو پیدا کردم و در ضمن تعمیرات این ماشین خیلی سادست و چیز عجیب و غریبی نیست. در ضمن اونایی که میگن قیمت قطعات بالاست یک زره فکر کنن می‌فهمن که قطعات اینقدر کیفیت دارند تا مثلا بخوای واتر پمپشو عوض کنی تو همون کارکرد با پراید باید سه تا واتر پمپ عوض کنی

amil (508 روز پیش)

خیر بنظر من پراید بین مردم بیشتر جا افتاده

Akbar360 (135 روز پیش)

سیلو خرجش بیچارت میکنه دیگه ۲۰ سال از عمر سیلوها گذشته پراید خرجش و خرابیش خیلی کمتره

ALIyerEdon (78 روز پیش)

پول داری ماشین نو بگیر پراید بگیر ماشین دست دوم عاقلانه نیست ماشین نو انگار لباس نو هست مال خودته

Tycjg (21 روز پیش)

بنظر من پراید ۱۰۰چیزشم ارتقا بدن باز بدرد نمی خوره والا بری جای پراید یه ۱۱۰اس بگیری خیلی بهتره و مسرف کمی داره من برای خانومم ۱۱۰اس گرفتم خیلی نرمه و هم نرمه هم کف خواب نمیشه ولی پراید ۴نفر به زور توش جا میشه و میخوابه زمین

mahf(69 روز پیش)

سلام دوستان، اونایی که میگن سیلو بهتر یا mvm 110 بهتره اشتباه میگن اول اینکه mvm110 هیچ ماشین یک نفری هم نیست با اون تصادف کنی ماشین هیچ خودتم له میشی و سیلو هم 20 قبل ما تازه میگفتن دوو میاد الان دوران اون تموم شده، بعد هم پراید برای جاده یا مسافرت نیست، پراید برای این است که اگر کسی یدونه شاسی بلند یا ماشین گران قیمتی داره از اون استفاده کنه یا هم برای مسافر کشی، بخاطر اینا خوبه، خسته نباشید.

Tycjg (21 روز پیش)

داداش شما باید قبول کنی پراید بده الان با همین پول میتونی‌یه ۴۰۵ ال ایکس بخری خب بنظر شما کدون بهتره یا حتا میتونی خیلی راحت یه ۱۱۰اس بگیری که اون ۳تا سیلندرش به اندازه ۱۰سیلندر پراید بهتره و هم امنیتش بهتره هم جاش و از دور نگاه نکن من یه ۱۱۰اس برای خانومم گرفتم چند باری هم خودم سوار میشدم ما با خانواده ۶نفر گاز میدایدیم میرفتیم و مصرف ۱۱۰اس خیلی بهتره و کولرش که نگم برات چه حالی داره

ALI0069(202 روز پیش)

مدل 99 امسال خریدم پاییز نسبت به قیمتش باید بررسی بشه. بیشتر نقدایی که از ماشینا هست و نظرات مردم مربوط میشه به زمانی که ماشینای 200-300 ملیونی الان 30-40 تومن بودند. الان با این قیمتا بهترین گزینه پراید 131 و مشتقاتش (تیبا و ساینا و ...) هستند اول که خریدید سوپرایز میشید. چون 100 تومن بی زبان که دادید اصلا به ماشین نمیارزه. یه ماشین بدون قالپاق بدون زه 40 تومنی بدون روکش صندلی در حد کهنه بچه و فرمان نازک که از دستتان سر میخورد ولی با یکی دوتومن خرج روکش چرمی و دور فرمان و زه بقل پراید 111 نوار استیل ذدور دریچه هوا که بهش بزنید میشه یه ماشین خیلی بهتر از نظر فنی پراید 99 خوبه. بی صدا هست تو سرعت بالا و ترمز خیلی خوبی داره و هم کولرش خیلی خوب باد میشه و بخاریش خفه میکنه .. فقط صدای زوزه گیربکس تو سرعت کمتر از 50 کیلومتر داره اونم بیشتر میشه دنده 1 و 2 بعدش سایلنت میشه چون موتور ضعیفی داره تو سرعت اصلا لرزش نداره فقط صدای لاستیک خلاصه با قیمت 100 میلیون گزینه خیلی خوبی هست. صداشم نسبت به ماشینای قدیمی خیلی سایلنته وگرنه نیسان و ماشینای قدیمی سوار شید بعد پراید سوار شید انگار بنز سوار شدید !!! صداش عین تیبا هست ولی یه مقدار صداش خفه تر و نرم تره رو اعصاب نمیره اونم دور پایین زیر 50 سرعت نشون میده اونم صدای گیربکسه خرجش اونقدر کمه که معنی اصطلاک نمیده برای کسی که 100 میلیون داره داده ماشین از شتابشم نترسید گاز بدید ببینید چطور پرواز میکنه ... در مورد ظاهر هم متاسفانه مردم ماشین پیکان و پراید اوراق رو با ماشینای صفر دیگه مقایسه میکنن. شما بی ام و 30 سال کارکرد رو با پراید مقایسه کنید نه خشک کارخونه ای با پراید و پیکان اوراق پیکان در زمان صفر بودنش ماشین نرم و عالی ای بود پراید هم همینطور

ALI0069 (165 روز پیش)

از این نوار های درز گیر ده تومنی دور درش بزنید به سمت بیرون صدای محیط رو کاملا میگیره در حد پژو و صدای باد بالای سرعت 100 رو کاملا میگیره

ALIyerEdon (78 روز پیش)

الان 7 ماهه سوار شدم واقعا راضیم خرابی های جزئی داشته که ردیف شده هزینه نداشته ماشینای دیگه رو هم سوار شدم پراید رضایت بیشتری دارم ادم ماشین رو یکی دوروز سوار میشه دیگه ماشینای دیگه یادش میره حسش ولی اون لحظه که مثلا پرشیا سوار میشی میای پراید انگار [...] سوار شدی ولی بعد یکی دو روز یادت میره هیچی درک نمیکنی! فقط اون خرج و مخارج و رانندگی راحت پرایده که لبخند به لبت مینشونه ... لعنتی دید عالی ... سایز عالی از هر سوراخی رد میشه خخخ فرمون نرم هیدرولیک ... ترمز عالی ... ماشین صفر رو میگم. دست دومش مفت نمیارزه ... ماشین پراید نوش [...] دست دوم دیگه قابل سوار شدن نیست خخخ

Rahrov313 (43 روز پیش)

نوار هارو میتونی معرفی کنی تهیه کنم؟؟

Moh138588(72 روز پیش)

پراید فوق العاده هستش آیا شما می دانید که یک موتور ماشین حتی ساده ترین ماشین موتور از ۱۰۰۰ نوع قطعه درست شده. بعد میاد راحت راحت یه ماشین رو تو ایران خراب می کنید . با این رفتار هایی که من از شما ها می بینم . لامبورگینی رو هم بندازن زیر پاتون دوباره ازش ایراد می گیرید و میگید پژو پارس خوبه بابا این همه پژو پژو می کنید چی داره🤣 تو خارج یارو لامبورگینی می دونه بالا ۱۰۰۰ اسب بخار اگر بخواد از این قدرت استفاده کنه ۱ساعت ونیم یک بار باید ۴ تا لاستیک عوض کنه. بعد پژو پارس کلا ۱۱۵ الی ۱۲۰ اسب بخار بیشتر نداره . پراید هم جای خودش رو داره این ماشین برای داخل شهر ساخته شده . خود کارخانه هم گفته که برای داخل شهر هستش 😑😐🚶‍♂️🎈

Show More