• مشخصات فنی tondar90e0
  • مشخصات فنی tondar90e0
  • مشخصات فنی tondar90e0

مشخصات فنی رنو تندر 90 E0 سال 1386 - 1399

476 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی‌های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.8
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
4/10 طراحی ظاهری
4/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)

نقاط ضعف

فرمان‌پذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)

تریم های رنو تندر 90

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1386 تا 1389

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

105 اسب‌بخار

گشتاور

140 نیوتن‌متر

شتاب

10.2 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4250 میلی‌متر

عرض

1740 میلی‌متر

ارتفاع

1525 میلی‌متر

فاصله محوری

2630 میلی‌متر

وزن

1100 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

165/80R14

چرخ عقب

165/80R14

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

بدون کامپیوتر سفری

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

بدون چراغ صندوق

فرمان

نیروی کمکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

2 اسپیکر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

1

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

بدون قفل مرکزی - بدون ریموت

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری - آفتابگیر سرنشین جلو بدون آینه - بدون پشت‌سری عقب - بدون تنظیم ارتفاع کمربند جلو - بدون موکت دیواره صندوق

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر دستی جلو و عقب - سپر مشکی - بدون گرمکن شیشه عقب - بدون قفل شیشه‌های عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای رنو تندر 90 E0 در بازار

دنا پلاس EF7 5 دنده ساده

دنا پلاس EF7 5 دنده ساده

مقایسه
پژو 206 SD V8

پژو 206 SD V8

مقایسه
برلیانس H330 1.5 دنده ای

برلیانس H330 1.5 دنده ای

مقایسه
دیدگاه کاربران
Izadkhast 1404/3/13
محاسن و معایبش عنوان شده در سردیس این سایت و همه سایت های معتبر من جمله بازار خوب دست دوم ،استهلاک و هزینه کم نگهداری ،فضای جادار در مقابل هندلینگ ضعیف فقدان امکانات رفاهی و ظاهر نامتقار نش ذکر شده ، نه فضا پیماست که اینقدر تعصبی ازش تعریف بشه و نه فرغون پنچر که اینطوری کوبیده بشه. اینجا هم آلمان نیست که صنعت مادر خودرو داشته باشه . همینه ، اگه دنبال رخ خوب و ظاهر مردم پسند هستین اینو نخرید اکه زیر یه تومن میخایین هزینه کنید یه مدل ۹۷ یا ۹۸ کم‌کار دستی ترجیحا پلاس اوکیه،سراغ اتوماتیک ش نرید ، مالی نیست.
پاسخ
0
1
0
AMIRK 1404/3/13
باسلام بنده ۱۰سال هست که باماشین کارمیکنم قبل ال ۹۰ باپراید.تیباوسایناکارکردم وخیلی مشگل جلوبندی وکمک وحتی درپرایدوتیباشکستگی شاسی هاداشتم براثردست اندازوحتی درتابستون هامشگل کولر.الان نزدیک به ۳ساله ال ۹۰ مدل ۸۷دارم کولرازصبح تاشب تاوقتی کارکنم مدام روشنه امپرازوسط تکون نمیخوره درهرشرایطی سربالایی ترافیک شدیددرماه ۱۵هزار کیلومترراه میرم دراسنپ. مشگل شاسی دیگه ندارم جلوبندی سالی یکبارتعمیر میکنم هزینه هام نصف پرایدشده تواین ۳سال هنوزکمک نخریدم هنوسالمه خوبه سگ جونه برای من واسه کار عالی بوده.هم ماشینه کاره هم مسافرت وتاوقتی که فسیل نشده یااسقاط استفاده میکنم پولی که نداریم بریم ماشین بهتری بخریم همین داره نیازهاموبرطرف میکنه.فقط به دردکار میخوره بنظرمن.موفق باشید
پاسخ
0
0
1
hamawaz 1404/3/11
دوستان به نظر شما بنده ال 90بخرم یا گریت وال ولکس c30
پاسخ
0
0
0
Vvvvvvvxxxxxx 1404/3/10
سلام بین ال۹۰ ۹۷ با رانا پلاس ارتقا یافته و ۲۰۷ دنده ای سقف فلزی کدوم بهتره فقط از لحاظ کیفیت و خرج ماشین لطفا دوستان راهنمایی کنن
پاسخ
1
0
0
سلامتتی 1404/3/12
سلام اگر ال 90 سالم پیدا کردید قطعا ال 90 بعدش صد رد صد 207 دنده ایی و در اخر رانا پلاس
0
1
آنتیالنود 1404/3/8
ترمز = افتضاح فرمون= سفت نیمه هیدرولیک صندلی نیمکتی زاویه پدالا باعث پا درد میشه هندلینگ افتضاح هماهنگی گیربکس و موتور ضعیف لذت رانندگیش از کوییکم کمتره تنها مزیت این ماشین اینه دیر خراب میشه که خرابم بشه اینقدر قطعاتش گرونه اندازه بقیه ماشینا خرجش میکنی
پاسخ
2
2
0
Bakhy6447 3 روز پیش
من قبلا 405 داشتم ودو ساله که ال 90 خریدم مدل 90. خیلی ماشیننرم و عالی و جا دار و راضی کننده است نسبت به ماشین های هم قیمتش. دو ساله فقط روغن عوض کردم و بنزین ریختم. 20 هزار کیلومتر هم راه رفتم. خداییش خیلی راضیم. اگه بخوام عوض کنم فقط ال 90 مدل بالا یا ساندرو میخرم. در کل ارزش خرید خیلی خوب داره.
0
0
Izadkhast 1404/4/3
این نظرات کاملا اشتباه و غیر علمی و از روی تعصب هست .
0
2