تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگیهای ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگیهایی مانند سیدیپلیر، پشتسری
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
تریم های رنو تندر 90
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1386 تا 1389مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
10.2 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4250 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1525 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1100 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
165/80R14چرخ عقب
165/80R14سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
بدون کامپیوتر سفریسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
بدون چراغ صندوقفرمان
نیروی کمکی
دکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
2 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
1ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
بدون قفل مرکزی - بدون ریموترفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - آفتابگیر سرنشین جلو بدون آینه - بدون پشتسری عقب - بدون تنظیم ارتفاع کمربند جلو - بدون موکت دیواره صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر دستی جلو و عقب - سپر مشکی - بدون گرمکن شیشه عقب - بدون قفل شیشههای عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Izadkhast 1404/3/13
محاسن و معایبش عنوان شده در سردیس این سایت و همه سایت های معتبر من جمله بازار خوب دست دوم ،استهلاک و هزینه کم نگهداری ،فضای جادار در مقابل هندلینگ ضعیف فقدان امکانات رفاهی و ظاهر نامتقار
نش ذکر شده ، نه فضا پیماست که اینقدر تعصبی ازش تعریف بشه و نه فرغون پنچر که اینطوری کوبیده بشه.
اینجا هم آلمان نیست که صنعت مادر خودرو داشته باشه .
همینه ، اگه دنبال رخ خوب و ظاهر مردم پسند هستین اینو نخرید اکه زیر یه تومن میخایین هزینه کنید یه مدل ۹۷ یا ۹۸ کمکار دستی ترجیحا پلاس اوکیه،سراغ اتوماتیک ش نرید ، مالی نیست.
پاسخ
0
1
0
AMIRK 1404/3/13
باسلام بنده ۱۰سال هست که باماشین کارمیکنم قبل ال ۹۰ باپراید.تیباوسایناکارکردم وخیلی مشگل جلوبندی وکمک وحتی درپرایدوتیباشکستگی شاسی هاداشتم براثردست اندازوحتی درتابستون هامشگل کولر.الان نزدیک به ۳ساله ال ۹۰ مدل ۸۷دارم کولرازصبح تاشب تاوقتی کارکنم مدام روشنه امپرازوسط تکون نمیخوره درهرشرایطی سربالایی ترافیک شدیددرماه ۱۵هزار کیلومترراه میرم دراسنپ. مشگل شاسی دیگه ندارم جلوبندی سالی یکبارتعمیر میکنم هزینه هام نصف پرایدشده تواین ۳سال هنوزکمک نخریدم هنوسالمه خوبه سگ جونه برای من واسه کار عالی بوده.هم ماشینه کاره هم مسافرت وتاوقتی که فسیل نشده یااسقاط استفاده میکنم پولی که نداریم بریم ماشین بهتری بخریم همین داره نیازهاموبرطرف میکنه.فقط به دردکار میخوره بنظرمن.موفق باشید
پاسخ
0
0
1
hamawaz 1404/3/11
دوستان به نظر شما بنده ال 90بخرم یا گریت وال ولکس c30
پاسخ
0
0
0
Vvvvvvvxxxxxx 1404/3/10
سلام
بین ال۹۰ ۹۷ با رانا پلاس ارتقا یافته و ۲۰۷ دنده ای سقف فلزی کدوم بهتره
فقط از لحاظ کیفیت و خرج ماشین
لطفا دوستان راهنمایی کنن
پاسخ
1
0
0
سلامتتی 1404/3/12
سلام اگر ال 90 سالم پیدا کردید قطعا ال 90 بعدش صد رد صد 207 دنده ایی و در اخر رانا پلاس
0
1
آنتیالنود 1404/3/8
ترمز = افتضاح
فرمون= سفت نیمه هیدرولیک
صندلی نیمکتی
زاویه پدالا باعث پا درد میشه
هندلینگ افتضاح
هماهنگی گیربکس و موتور ضعیف
لذت رانندگیش از کوییکم کمتره تنها مزیت این ماشین اینه دیر خراب میشه که خرابم بشه اینقدر قطعاتش گرونه اندازه بقیه ماشینا خرجش میکنی
پاسخ
2
2
0
Bakhy6447 3 روز پیش
من قبلا 405 داشتم ودو ساله که ال 90 خریدم مدل 90. خیلی ماشیننرم و عالی و جا دار و راضی کننده است نسبت به ماشین های هم قیمتش. دو ساله فقط روغن عوض کردم و بنزین ریختم. 20 هزار کیلومتر هم راه رفتم. خداییش خیلی راضیم. اگه بخوام عوض کنم فقط ال 90 مدل بالا یا ساندرو میخرم. در کل ارزش خرید خیلی خوب داره.
0
0
Izadkhast 1404/4/3
این نظرات کاملا اشتباه و غیر علمی و از روی تعصب هست .
0
2