تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگیهای ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگیهایی مانند سیدیپلیر، پشتسری
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.2
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
تریم های رنو تندر 90
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1386 تا 1389مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
10.2 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4250 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1525 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1100 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
165/80R14چرخ عقب
165/80R14سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
بدون کامپیوتر سفریسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
بدون چراغ صندوقفرمان
نیروی کمکی
دکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
2 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
1ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
بدون قفل مرکزی - بدون ریموترفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - آفتابگیر سرنشین جلو بدون آینه - بدون پشتسری عقب - بدون تنظیم ارتفاع کمربند جلو - بدون موکت دیواره صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر دستی جلو و عقب - سپر مشکی - بدون گرمکن شیشه عقب - بدون قفل شیشههای عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Ammiirr 2 روز پیش
سلام دوستان یه ال نود اتومات 95 میخوام بگیرم به قیمت خوب به نظرتون 95اتومات خوبه؟
پاسخ
0
0
0
1340mhdi 3 روز پیش
خدا وکیلی گل گفتی ال۹۰ ای۲ دارم ۱۵ساله.بچه هام حاضرشدن بخدا یک میلیارد بمن همینطوری بدن ماشینوبفروشم یه ماشین دیگه بخرم ولی قسم میخورم مثل خانواده خودم دوسش دارم قبول نکردم.باورکنید اگرعوضش کنم بازم ال۹۰ مدل بالاترمیخرم
پاسخ
1
0
2
Nasheeeenas 2 روز پیش
اگه از صفر دست خودتون بوده ، نفروشید حیفه . یک تومن هم یه ماشین دیکه ثبت نام کنید .
0
1
محمودایزدخواست 5 روز پیش
دوستان به نظر من کسی که تندر داشته مخصوصا اگه از اول دست خودش بوده با هر مقدار کارکرد یا تصادفات جزعی ، فروشش اشتباهه ، نگه داره . چون ارزش نداره بخاطر ۶۰۰ تا ۱ تومن ، این ماشین رو بخواین از دست بدین و یک ماشین دست دوم یا صفر زیر ۲ تومن ، که مثه تخم مرغ شانسی هست بخرید.اینو نگه دارید ، حالا بعنوان ماشین اول یا دوم . در کنارش هم برابر بودجه و نیاز و تعداد خانوار یه ماشین کراس اوور یا شاسی .اگه هم بودجه نمیرسه و قصد تبدیل حتمی دارین : ایکس ۳۳ کراس دستی صفر یا ایکس ۲۲ دستی کراس صفر دست دوم هم i30 یا i20 ،ایکس ۳۳ اس نیو at کم کار و خونگی و تایید مکانیک حرفه ای و گیربکس ساز .
پاسخ
0
0
3
BabaeMorteza 6 روز پیش
اگه ال نود سالم اتومات پیدا کنی ماشین خوبی هست تعمیر گاه نمیری
پاسخ
1
0
0
محمودایزدخواست 5 روز پیش
یعنی نمونه دستی سالم تعمیرگاه میره ؟
0
0
BabaeMorteza 6 روز پیش
سلام دوستان من اکثر ماشین های ایرانی داشتم ال نود از ۹۵ داشتم فروختم سراتو خریدم ماشین دوم ۲۰۶ پارس وغیره داشتم باز هم فدوختم ی ال نود اتومات خریدم احساس میکنم از دنده ای نرم تر هست واستلاکی هم نداره دوستان زیر ی تومن پیشنهاد میدم از همه ماشین های ایرانی بهتره البته نه برا جوان ها یه کم قیافه نداره
پاسخ
0
0
1


