تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگیهای ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگیهایی مانند سیدیپلیر، پشتسری
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
تریم های رنو تندر 90
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1386 تا 1399مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)پیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
10.2 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4250 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1525 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1115 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
(رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سفارشیسنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
(دزدگیر فابریک: سفارشی)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
(7 یا 10 اینچی لمسی: سفارشی) - مانیتور عقب (سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
(نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارشی) - (دی وی دی پلیر با دسته گیم: سفارشی)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارشی)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - (کفپوش کابین و صندوق: سفارشی)آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Izadkhast 1404/3/13
محاسن و معایبش عنوان شده در سردیس این سایت و همه سایت های معتبر من جمله بازار خوب دست دوم ،استهلاک و هزینه کم نگهداری ،فضای جادار در مقابل هندلینگ ضعیف فقدان امکانات رفاهی و ظاهر نامتقار
نش ذکر شده ، نه فضا پیماست که اینقدر تعصبی ازش تعریف بشه و نه فرغون پنچر که اینطوری کوبیده بشه.
اینجا هم آلمان نیست که صنعت مادر خودرو داشته باشه .
همینه ، اگه دنبال رخ خوب و ظاهر مردم پسند هستین اینو نخرید اکه زیر یه تومن میخایین هزینه کنید یه مدل ۹۷ یا ۹۸ کمکار دستی ترجیحا پلاس اوکیه،سراغ اتوماتیک ش نرید ، مالی نیست.
پاسخ
0
0
0
AMIRK 1404/3/13
باسلام بنده ۱۰سال هست که باماشین کارمیکنم قبل ال ۹۰ باپراید.تیباوسایناکارکردم وخیلی مشگل جلوبندی وکمک وحتی درپرایدوتیباشکستگی شاسی هاداشتم براثردست اندازوحتی درتابستون هامشگل کولر.الان نزدیک به ۳ساله ال ۹۰ مدل ۸۷دارم کولرازصبح تاشب تاوقتی کارکنم مدام روشنه امپرازوسط تکون نمیخوره درهرشرایطی سربالایی ترافیک شدیددرماه ۱۵هزار کیلومترراه میرم دراسنپ. مشگل شاسی دیگه ندارم جلوبندی سالی یکبارتعمیر میکنم هزینه هام نصف پرایدشده تواین ۳سال هنوزکمک نخریدم هنوسالمه خوبه سگ جونه برای من واسه کار عالی بوده.هم ماشینه کاره هم مسافرت وتاوقتی که فسیل نشده یااسقاط استفاده میکنم پولی که نداریم بریم ماشین بهتری بخریم همین داره نیازهاموبرطرف میکنه.فقط به دردکار میخوره بنظرمن.موفق باشید
پاسخ
0
0
0
hamawaz 1404/3/11
دوستان به نظر شما بنده ال 90بخرم یا گریت وال ولکس c30
پاسخ
0
0
0
Vvvvvvvxxxxxx 1404/3/10
سلام
بین ال۹۰ ۹۷ با رانا پلاس ارتقا یافته و ۲۰۷ دنده ای سقف فلزی کدوم بهتره
فقط از لحاظ کیفیت و خرج ماشین
لطفا دوستان راهنمایی کنن
پاسخ
1
0
0
salamattiii 1404/3/12
سلام اگر ال 90 سالم پیدا کردید قطعا ال 90 بعدش صد رد صد 207 دنده ایی و در اخر رانا پلاس
0
1
آنتیالنود 1404/3/8
ترمز = افتضاح
فرمون= سفت نیمه هیدرولیک
صندلی نیمکتی
زاویه پدالا باعث پا درد میشه
هندلینگ افتضاح
هماهنگی گیربکس و موتور ضعیف
لذت رانندگیش از کوییکم کمتره تنها مزیت این ماشین اینه دیر خراب میشه که خرابم بشه اینقدر قطعاتش گرونه اندازه بقیه ماشینا خرجش میکنی
پاسخ
0
1
0