تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگیهای ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگیهایی مانند سیدیپلیر، پشتسری
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
تریم های رنو تندر 90
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1386 تا 1399مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)پیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
10.2 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4250 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1525 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1115 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
(رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سفارشیسنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
(دزدگیر فابریک: سفارشی)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
(7 یا 10 اینچی لمسی: سفارشی) - مانیتور عقب (سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
(نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارشی) - (دی وی دی پلیر با دسته گیم: سفارشی)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارشی)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - (کفپوش کابین و صندوق: سفارشی)آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
امیرظهیری 6 روز پیش
سلام من به تازگی یه ال90 e2 مدل 90 خریدم 310هزار کارکرده
تا الان حتی موتورشم باز نشده فقط در حد تعویض روغن
بعد ماه پیش باطری تموم شد خواستم عوض کنم خدا شاهده ماشینو حل دادم وقتی روشن شد رسیدم باطری سازی طرف گفت مشکلی نداره . خلاصه اینکه چیز های تعویضیش هم هر موقع که دوست داشتید میتونید عوض کنید
پاسخ
0
1
0
رضاعباسیپور 1404/1/7
من سال ۸۸ بعد از خرید glx صفر و مصیبتهایی که بابت خرابی گیربکس و تابیدگی پلوس و مشکلات برقی متعدد ۲۰۶ تیپ sd ۵ صفر خریدم که ماشین خوبی بودو فقط به شدت مشکل ترمز و ضعف سیستم تعلیق داشت و نهایتاً مجبور به فروش شدم
بعدی slx .tu5 صفر مدل ۹۱ بود موتور عالی و مصرف بسیار مناسب و هندلینگ مثال زدنی ولی باز مشکل چوب کردن ترمز داشت و بدتر از اون سفتی بیش از حد کلاچ و خرابی پی در پی صفحه و بلبرینگ کلاچ که بعد از ۹۰ هزار این هم فروخته شد
و نهایتاً سال ۹۴ با وجود نفرتی که از النود داشتم به طور موقت یه مدل ۹۲ اتومات خریدم که تا امروز با حدود ۲۷۰ هزار کارکرد جز روغن و بنزین و قطعات مصرفی خرجی نداشته
حالا به نظر شما منطقیه برم دنا و تارا بخرم و از فردا دوباره در نمایندگی گردن کج کنم برای خرابی پلوس و گیربکس و شاتون زدن؟
پاسخ
1
1
2
سیامکیزدانیان 1404/1/16
سلام حتما شما منصفانه گفتی دوست عزیز!!!!!
0
1
Reza90 1404/1/7
ال۹۰ ماشین بسیار خوبیه من یک ۸۹ را دارم درسته یک خرج ۵۰ میلیونی تعویض سرسیلندر و متعلقات رو دستم گذاشت اونم مقصر خودم بودم رانندگی در حد بنز ازش میخواستم ( حواسم به کاتالیست نبود روغن را در ۱۰۰۰۰ تا عوض میکردم ) سرعت بالا قدرت بالا ۱۰سال اول آخ نگفت دقیقا مثل یک تانک قدرتمند است در هیج جاده ای من را آچمز نگذاشت با واشر سوخته هم میرسوند عیب اصلی با تجربه ۱۵ سال ال ۹۰ سواری به راحتی خراب نمیشه ولی اگر شد قطعات و دستمزد مکانیک بالاست سر پیچ ها پایداری کم است کاتالیست حتما باید سر موقع عوض شود چون اگر کیپ کنه موتور داغ میشه و واشر میزنه در کاسه نمد میل سوپاپ زدن بعضی مکانیکها وار. نیستن باعث نشتی روغن میشن روغنش را حتما در ۶۰۰۰ تا عوض کنید و مثل تانک قوی مثل کامیون بار میبره
پاسخ
0
1
0
حسن 1404/1/5
دوستان اینجا زیاد دلال وجود داره. گول حرف های این عزیزان رو نخورید . تندر از ال ۹۰ تا پلاس کمترین منفعت رو برای دلال داره چون کسانیکه میخرن حالا حالاها به فکر تعویض نمی افتن . از همین گروه چند نفر گفتن که دنا پلاس و تارا بخرید خیلی عالیه و... من تندر پلاس اتومات گرفتم. دوتا از دوستانم دنا پلاس توربو. یکی هم تارا. چون کارمندیم هممون و با پول وام و مبلغ فروش ماشین قبلی خرید کردیم. خدا شاهده تنها ماشین من بوده که تو خونم میمونه . سه تا ماشین هر هفته سه شب مهمون تعمیرگاهن و یه شب جلو در نمایندگی . هیچ کسی هم ماشین سالم رو مفت نمیفروشه. فقط برید ببینین نمایندگی هارو متوجت میشید چرا این ماشین ها خار چشم دلال هاست. خلاصه ببینین با قیافه و تیپ راحتترید و میخواید هر روز کنار مکانیک کار یاد بگیرید یا ماشین سوار بشید و وقتتون رو برای خودتون و خانوادتون بگذرونید. موفق باشید
پاسخ
1
1
0
سیامکیزدانیان 1404/1/16
سلام دوست گرامی ، امیدوارم همینطور شما میگی باشه ، دوستان شما خودتون حداقل بیشتر به حال پولی که میدید دلتون میسوزه ، خدا شاهده بنده کارمند هستم و حتی شغل جانبی هم به صنعت خودرو کلا مربوط نمیشه شما فقط از چند واسطه نمایشگاه یا هر کی خودتون ایمان دارید واسه فروش مجدد و دست بعدی ماشین های رنو اقتصادی همونهایی که قبلا گفتم استعلام قیمت بگیرید و بعدش گرونتر بخرید فقط حواستون به بازار یدکی این ماشین هم چه مصرفی میان مدت چه غیر مصرفی باشه
0
1
آنیلا 1404/1/4
سلام
به نظرتون ال نود مدل ۸۹ اتاق تعویض ۹۵ با قیمت ۳۸۰ بگیرم بهتره یا
تیبا و ساینا مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۳۸۰
پاسخ
2
1
0
Behnam1366 1404/1/22
در پاسخ به سیامکیزدانیان: دوست عزیز چشم بسته غیب میگید! ایشون که با 380 تومن ماشین خارجی نمیخان بگیرن، همه گزینههاشون ایرانی هست جناب
1
0
سیامکیزدانیان 1404/1/16
سلام عزیز ، حتما ایرونی بگیر چون ضررش قطعا کمتره
1
1