• مشخصات فنی tondar90e2
  • مشخصات فنی tondar90e2
  • مشخصات فنی tondar90e2

مشخصات فنی رنو تندر 90 E2 سال 1386 - 1399

435 دیدگاه
سال
تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی‌های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)

نقاط ضعف

فرمان‌پذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1386 تا 1399

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

105 اسب‌بخار

گشتاور

140 نیوتن‌متر

شتاب

10.2 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4250 میلی‌متر

عرض

1740 میلی‌متر

ارتفاع

1525 میلی‌متر

فاصله محوری

2630 میلی‌متر

وزن

1115 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

(رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سفارشی

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

(دزدگیر فابریک: سفارشی)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

(7 یا 10 اینچی لمسی: سفارشی) - مانیتور عقب (سفارشی)

نویگیشن

سفارشی

هدآپ

دوربین عقب

سفارشی

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

(نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارشی) - (دی وی دی پلیر با دسته گیم: سفارشی)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارشی)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری - (کفپوش کابین و صندوق: سفارشی)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
احسان11075 5 روز پیش
سلام دوستان، بزرگواران به نظرتون با 700 _ 800 تومان ال نود مدل 97 بگیرم یا 207 esp مدل 402؟؟
پاسخ
0
0
0
chichix 1403/9/8
ال نود یعنی اتاق تانک. همه بدنه دوبل هست. از سقف و درب ها بگیر تا گلگیر و صندوق و... شاسی ها تیرآهن نمره۲۴ ، جای زاپاس تیرآهنو آب کردن و بهش شکل دادن. فنی هم که موتورش پرقدرت و کم مصرف، گیربکس نرم و بی صدا، کمک فنرا که نگوووو. انگار سوار کشتی هستی. مدل های زیر ۱۳۹۱ ایرانخودرو همه بالای هزار و سیصد کیلو وزن دارن. این ماشین مرگ نداره. بهتر از ماکسیما هست. هزینه و نگهداریش مثل بنزS500 هست همه قطعاتش گرون اما عمری هست تا ۴۰۰هزار کیلومتر بشرط استفاده از روغن‌موتور مرغوب و شمع خوب، رنگ تعمیرگاهو نمیبینی. سربالایی پرواز میکنه. مدل هایی که در ایران هست و با برند رنو و موتور ۱۶۰۰سی‌سی هست گرونترون نوع ال۹۰ هست چراکه در اروپا اکثر ال۹۰ ها با موتور ۱۲۰۰سی‌سی هستن. اتاق تانک = ال۹۰
پاسخ
0
0
0
Redjvani 1403/9/1
دوستانی ک بالای ۱ سال تیپ پلاس اتوماتیک این ماشین رو داشتید خرج ماشین در سال چقدره؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/9/1
کلا این ماشین مرگ نداره من یدونه پلاس دنده ای مشکی فول دارم مدل ۹۹ با ماشین خیلی مسافرت رفتم عالی بوده زود هم فروش رفت هزینه نگهداریش پایینه اصلا خرج نمیخاد فضای ماشین جادار عالی اصلا خراب نمیشه اگر هم بشه قطعاتشو عوض کنی تا سال دیگه خرج نداره گیربکس نرم نرم کیفیت ساختش عالی فقط چنتا بدی داره اینم اینه که سر پیچ تعادل نداره امکانات خوبی هم نداره من قبل از ال ۹۰ پژو ۲۰۷ داشتم و الان هم رانا پلاس خریداری کردم در کل ال ۹۰ فنی ای که داره در حد تویوتا هست
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/7/6
من مدل۸۹ و صفر کمپانی خریدم تا سال ۹۵ و ۱۷۰ هزار کارکرد باطری لنت جلو و سرویس هزینه این ماشین بود حتی لامپهای ماشین رو هم دست نزدم قبلش هم پراید و ۴۰۵ و ماکسیما داشتم نسبت به پولی که سرمایه گذاری می کنی وفایده ای که بدست میاری ال ۹۰ از همه بهتره
پاسخ
0
0
2