تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگیهای ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگیهایی مانند سیدیپلیر، پشتسری
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
تریم های رنو تندر 90
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1386 تا 1399مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)پیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
10.2 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4250 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1525 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1115 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
(رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سفارشیسنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
(دزدگیر فابریک: سفارشی)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
(7 یا 10 اینچی لمسی: سفارشی) - مانیتور عقب (سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
(نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارشی) - (دی وی دی پلیر با دسته گیم: سفارشی)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارشی)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - (کفپوش کابین و صندوق: سفارشی)آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mohammad_naderi 1403/12/22
ماشین بدی نیست ولی به این قیمت نمیارزه و دوما صاحب اول و اخرش خودتی، فقط بعضی افراد خاص می پسندن
پاسخ
0
0
2
ATgh 1403/12/18
سلام23بهمن یک پارس تندر مدل 97 دنده ای با کارکرد 3هزار کیلومتر به قیمت 825 خریدم البته فروشنده یک میلیارد و 80 اگهی کرده بود ولی پای معامله کوتاه اومد. که ماشین کلا از وقتی تحویل گرفته بود زیر چادر بود و صفر و خشک
همه لوازم مصرفی و روغن و تسمه و تعویض کردم و تو این یک ماه تقریبا 800 کیلومتر با ماشین رانندگی کردم.
الحمدالله بد نبوده
پاسخ
2
1
1
ATgh 1403/12/22
اقای سیامکیزدان بله خریدار هست ولی نه به قیمت های بالایی که تو اگهی میگذارن. قیمت این ماشین با پژو پارس lx و دنا معمولی تقریبا یکی هست. منم نزدیک ۲۰۰ میلیون از قیمتی که فروشنده گذاشته بود کمتر خریدم چون به این قیمت ها که بعضی فروشنده ها گذاشتند واقعا خریداری نیست
0
2
سیامکیزدانیان 1403/12/19
سلام امیدوارم با خوشی استفاده کنی و برات خیر بیاره، جسارتا الان اگه خدای نکرده پول لازم بشی و بازم خدای نکرده بخوای بفروشی ببین نمایشگاه یا دلال حتی مصرف کننده چند ازت برمیداره؟ اصلا خریداری داره؟ جسارت نکردم به مال شما و بازم ان شاءالله بخوشی استفاده کنی
0
2
سیامکیزدانیان 1403/12/17
شد.
نظر خود را بنویسید و کاربران را از تجربهی خود آگاه کنید.
ممنون از مشارکت شما. نظر شما ثبت شده است.
ما آزمودهایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
درسته برادر. به نظر شما چند می ارزه دوست عزیز؟ به نظر من این ماشینا نهایتا و در حد خشک باشن با کوئیک صفر یا ساینا صفر یا شاهین کم کار سایپا و همینطور دنا (نه دنا پلاس) کم کارکرده ایران خودرو تو یک رده قیمتی هستن ولی با بازار دسته دوم فروش افتضاح. حالا چه ساندرو چه استپ وی و چه پارس تندر تندر پلاس و همینطور ال ۹۰ قدیمی تر.
این ماشینها واقعا در زمان خودشون و با قیمتهای قبل از سال ۱۳۹۶، انتخاب خوب و منطقی بودند واسه مزیت عمده شون که موتور کم اصطحلاکی که داشتن و اصطلاحا با تعمیرگاه قهر بودن، الان دیگه اصلا خرید استفاده و نگهداریشون با توجه به انتخاب های بازار اصلا منطقی نیست و توجیهی نداره واسه خرید. بخصوص با این ماشین های جدیدا ارتقا یافته یا ۸۵ گانه سایپا یا ایران خودرو. برای سند حرفهام هم لطفا صحبت های دیروز هاشم یکه زارع مدیر عامل سابق ایران خودرو را جستجو و بررسی کنید تا به سیاست رنو در ایران پی ببرید و الان هم دارندگان این خودروها گرفتاری های عجیبی واسه قطعه یدکی و هزینه های گزاف خرید یدکی های تقلبی و کم کیفیت ایرانی یا ترک را دارند. حتی واسه چیزهای مصرفی کوتاه مدت مثل تسمه ها، کمک فنر دیسک و صفحه کویل و شمع حتی روغن و.....
پاسخ
0
0
2
سیامکیزدانیان 1403/12/17
این ماشینها واقعا در زمان خودشون و با قیمتهای قبل از سال ۱۳۹۶، انتخاب خوب و منطقی بودند واسه مزیت عمده شون که موتور کم اصطحلاکی که داشتن و اصطلاحا با تعمیرگاه قهر بودن، الان دیگه اصلا خرید استفاده و نگهداریشون با توجه به انتخاب های بازار اصلا منطقی نیست. پس خوبه بگیم شما هم واسطه فروش یا دارنده یکی از ماشینها هستی؟
کلا همه رنوهای به اصطلاح اقتصادی بازار ایران، چه ساندرو، استپ وی، پارس تندر و چه تندر پلاس دورانشون با ورود این خودروهای ارتقا یافته یا ۷۵ گانه سایپا و ایران خودرو دیگه تموم شد رفت برای سند هم لطفا صحبت های دیروز هاشم یکه زارع مدیر عامل سابق ایران خودرو را جستجو و بررسی کنید تا به سیاست رنو در ایران پی ببرید و الان هم دارندگان این خودروها گرفتاری های عجیب قطعه و هزینه های گزاف خرید یدکی های تقلبی و کم کیفیت ایرانی یا ترک را دارند. امیدوارم نظرات من هم دلالی و واسطه گری تفسیر نشه واسه دوستان
پاسخ
0
0
1
youijklj 1403/12/12
کامنت یکی از کاربران حدود یک سال قبل به نظرم مجددا جای نشر کردن داره.. واقعا درود بهت
✓بری پیج شاهین سوارها یجوری از تعلیق و پیشرانه و کیفیت خودروشون تعریف میکنن انگار از بنز ای کلاس یاد میکنن!
بری پیج تارا سوارها و پارس و 207 و کوییک و ساینا و تیبا هم همینطور! انگاری یه کاری کردن که هیچ وقت چشم و گوشمون باز نشه و به همین حدها قناعت کنیم. همین امر تو پیج تندر90 هم بشکل شدیدتری دنبال میشه و این گردونه تعصب کورکورانه و بچه گانه اکثریت جامعه تمومی نداره
پاسخ
0
1
2