مشخصات فنی رنو تندر 90 E2 سال 1386 - 1399
سال
تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگیهای ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگیهایی مانند سیدیپلیر، پشتسری
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1386 تا 1399مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)پیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
10.2 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4250 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1525 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1115 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
(رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سفارشیسنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
(دزدگیر فابریک: سفارشی)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
(7 یا 10 اینچی لمسی: سفارشی) - مانیتور عقب (سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
(نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارشی) - (دی وی دی پلیر با دسته گیم: سفارشی)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارشی)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - (کفپوش کابین و صندوق: سفارشی)آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
احسان11075 5 روز پیش
سلام دوستان، بزرگواران به نظرتون با 700 _ 800 تومان ال نود مدل 97 بگیرم یا 207 esp مدل 402؟؟
پاسخ
0
0
0
chichix 1403/9/8
ال نود یعنی اتاق تانک. همه بدنه دوبل هست. از سقف و درب ها بگیر تا گلگیر و صندوق و...
شاسی ها تیرآهن نمره۲۴ ، جای زاپاس تیرآهنو آب کردن و بهش شکل دادن.
فنی هم که موتورش پرقدرت و کم مصرف، گیربکس نرم و بی صدا، کمک فنرا که نگوووو. انگار سوار کشتی هستی.
مدل های زیر ۱۳۹۱ ایرانخودرو همه بالای هزار و سیصد کیلو وزن دارن.
این ماشین مرگ نداره. بهتر از ماکسیما هست.
هزینه و نگهداریش مثل بنزS500 هست
همه قطعاتش گرون اما عمری هست
تا ۴۰۰هزار کیلومتر بشرط استفاده از روغنموتور مرغوب و شمع خوب، رنگ تعمیرگاهو نمیبینی.
سربالایی پرواز میکنه.
مدل هایی که در ایران هست و با برند رنو و موتور ۱۶۰۰سیسی هست گرونترون نوع ال۹۰ هست چراکه در اروپا اکثر ال۹۰ ها با موتور ۱۲۰۰سیسی هستن.
اتاق تانک = ال۹۰
پاسخ
0
0
0
Redjvani 1403/9/1
دوستانی ک بالای ۱ سال تیپ پلاس اتوماتیک این ماشین رو داشتید خرج ماشین در سال چقدره؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/9/1
کلا این ماشین مرگ نداره من یدونه پلاس دنده ای مشکی فول دارم مدل ۹۹ با ماشین خیلی مسافرت رفتم عالی بوده زود هم فروش رفت هزینه نگهداریش پایینه اصلا
خرج نمیخاد فضای ماشین جادار عالی اصلا خراب
نمیشه اگر هم بشه قطعاتشو عوض کنی تا سال دیگه
خرج نداره گیربکس نرم نرم کیفیت ساختش عالی
فقط چنتا بدی داره اینم اینه که سر پیچ تعادل نداره
امکانات خوبی هم نداره من قبل از ال ۹۰ پژو ۲۰۷ داشتم
و الان هم رانا پلاس خریداری کردم در کل ال ۹۰
فنی ای که داره در حد تویوتا هست
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/7/6
من مدل۸۹ و صفر کمپانی خریدم تا سال ۹۵ و ۱۷۰ هزار کارکرد باطری لنت جلو و سرویس هزینه این ماشین بود حتی لامپهای ماشین رو هم دست نزدم قبلش هم پراید و ۴۰۵ و ماکسیما داشتم نسبت به پولی که سرمایه گذاری می کنی وفایده ای که بدست میاری ال ۹۰ از همه بهتره
پاسخ
0
0
2