مشخصات فنی رنو تندر 90 E1 سال 1386 - 1399
سال
تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگیهای ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگیهایی مانند سیدیپلیر، پشتسری
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1386 تا 1392مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
10.2 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4250 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1525 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1115 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
بدون کامپیوتر سفریسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
2 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
بدون ریموترفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - بدون پشتسری عقبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر دستی عقب - بدون قفل شیشههای عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/7/6
من مدل۸۹ و صفر کمپانی خریدم تا سال ۹۵ و ۱۷۰ هزار کارکرد باطری لنت جلو و سرویس هزینه این ماشین بود حتی لامپهای ماشین رو هم دست نزدم قبلش هم پراید و ۴۰۵ و ماکسیما داشتم نسبت به پولی که سرمایه گذاری می کنی وفایده ای که بدست میاری ال ۹۰ از همه بهتره
پاسخ
0
0
2
Omidrele77 1403/6/21
بین ساندرو استپوی دندهای و تندرپلاس اتومات کدوم بهتره؟ ازحیث دوام و استهلاک و رکاب
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/6/24
هر دو ماشین عالی هستند ولی ساندرو کمی بالاتر هست و بازار دست دوم بهتری دارد
0
0
shojaeiinia 1403/6/16
وقت بخیر
من بودجهم در حد ال ۹۰ مدل ۹۱-۹۲ میرسه
منطقیه خریدش یا تیبا و کوییک بگیرم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1403/6/22
ال ۹۰ بگیر اونا شاسیشون ضعیفه میشکنه خودم ال ۹۰ مدل ۹۱ دارم راضیم
0
2
Mhmdrez1 1403/6/13
شاید این روزا قدر ماشین های اقتصادی و با کیفیتی مثل تندر ۹۰ رو بهتر بدونیم
گزینه مناسب برای کسانی که فقط استارت بزن برو خراب نمیشه
ایمنی عالی
از معایبش هم میشه سادگی طراحی و تجهیزات اشاره کرد
خب طراحی انصافا دلنشینی نداره
آپشن هاش با پراید برابره
سانروف . سیستم کنترل پایداری نداره ، با توجه اینکه به شدت هندلینگ ضعیفی داره . فرمان برقی صندلی برقی و... کلا دنبال آپشن نگردین . حتی تهویه اش هم دستی مثل پرايد
اما روهم رفته خودرو کم استهلاک و با دوامی
پاسخ
0
0
1
عادل انتظاری 1403/6/4
من از سال ۹۵ اتومات معمولی e2 دارم.لعنتی اصلا خراب نمیشه...شاید فقط ال نود سوارا باور کنن که هنوز بعد ۸سال و ۱۴۰تا کارکرد آب رادیاتور فابریکی کارخونه داخلش هست.
تا حالا فقط لنت و باتری و جلوبندی تعمیر کردم...
پاسخ
1
0
3
ناشناس 1403/6/12
ماشین ال ۹۰ از چه سالی گیربکس جدید JHQ روش اومد . میگن از سال ۹۶ به بعد . یعنی مثلا مدل ۹۵ ، ۹۴ نداریم که گیربکسش JHQ باشه ؟؟؟! فقط از سال ۹۶ ۹۷ این گیربکس جدید دارن ماشین های ال ۹۰ .
0
0