تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی‌های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری عقب، شیشه بالابر برقی عقب و ریموت کنترل را نداشت، در سال 1392 عرضه‌اش متوقف شد و جالب‌تر اینکه ایران خودرو در همین سال، تندر اتومات را به بازار فرستاد. از تابستان 1396 تولید فیس‌لیفت این خودرو با نام تندر90 پلاس آغاز شد که عمده ویژگی‌های جدیدش علاوه‌بر تغییرات ظاهری، شامل تغییر داشبورد و تریم داخل کابین (هماهنگ با رنو ساندرو) و برخی اصلاحات فنی می‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در اواسط دهه 90 شمسی برای خانواده تندر90 رخ داد، نصب گیربکس جدید JHQ روی آن بود. این گیربکس جدید را ابتدا پارس خودرو روی استپ‌وی دنده ای گذاشت و وقتی عملکرد مثبتش نسبت به گیربکس قدیمی‌تر JH3 به همگان ثابت شد، پارس خودرو آنرا روی ساندرو دنده ای، تندر و حتی پارس تندر هم قرار داد. بعد از پارس خودرو، نوبت به ایران خودرو رسید و این شرکت نیز خانواده تندر پلاس خود را با همین گیربکس جدید به بازار فرستاد و سپس از اواخر سال 96 این گیربکس را روی تندر E2 هم گذاشت. اما مزیت اصلی گیربکس JHQ نسبت به نمونه قدیمی‌تر JH3، استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و رفع مشکل روغن‌ریزی (از ناحیه نزدیک به پلوس) است. همچنین موارد دیگری مانند حذف گردگیرهای پلوس، استفاده از کاسه نمد برای آب‌بندی روغن گیربکس، آسان‌تر شدن تعویض دنده، دوام بیشتر سیستم پدال کلاچ و گیربکس و نهایتا کاهش یک لیتری نیاز به روغن گیربکس، از جمله تفاوت‌های مهم گیربکس جدید JHQ در مقایسه با گیربکس قدیمی‌تر خانواده تندر و ساندروست. مسله دیگر درباره کیفیت تندر است؛ حتما شنیده‌اید که می‌گویند تندرهای «پارس خودرو» بهتر از تندرهای «ایران خودرو» است اما شما باور نکنید چراکه مدت‌هاست زمان این حرف‌ها، گذشته! ریشه این داستان به اواخر دهه 80 شمسی برمی‌گردد؛ همان زمانیکه گزارشات سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد (ISQI) نشان می‌داد تندرهای ایران خودرو، کیفیت ساخت پایین‌تری نسبت به تندرهای پارس خودرو داشتند؛ مثلا تندرهای پارس خودرویی‌ها در بخش‌هایی مثل «فنربندی و تعلیق»، «رنگ بدنه» و «نفوذ آب و صدا به کابین» کیفیت بهتری داشتند درحالیکه تندرهای ایران خودرو در بخش‌های مثل «ساخت بدنه» و «موتور و گیربکس» با کیفیت‌تر از پارس خودرو بودند. البته ایران خودرو خیلی زود مشکلات مونتاژی تندرهایش را برطرف کرد طوریکه از سال 90 به بعد، دیگر هیچ تفاوت محسوسی میان تندر ایران خودرو با تندر پارس خودرو دیده نشد. البته از آنجایی که پارس خودرو، مونتاژ محصولات باکیفیتی مانند مگان، ماکسیما و تی‌یانا را در کارنامه‌اش دارد، برخی‌ها از این موضوع سواستفاده کرد‌اند و همچنان می‌گفتند که تندرهای پارس خودرو بهتر است ولی خوشبختانه با گذشت زمان، همه متوجه این شایعات شدند. بنابراین به لحاظ کیفیت، می‌توان چنین گفت که «پارس تندر» و «تندر پلاس» هردو در رتبه اول هستند و بعد از آن‌ها نیز تندرهای E2 ساخت ایران خودرو و پارس خودرو، هردو در رتبه دوم جای دارند. نکته آخر اینکه ایران خودرو از سال 98 «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد خانواده تندر حذف کرد و سپس «سی‌دی پلیر» را از هم از خانواده تندر پلاس برداشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بازار دست دوم
    • هزینه نگهداری
    • فضای جادار کابین
    • دوام فنی بهتر از رقبا
    • استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
    • بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
  • نقاط ضعف
    • فرمان‌پذیری
    • کمبود امکانات رفاهی
    • سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
    • سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
    • تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1389
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1100 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 165/80R14
  • چرخ عقب 165/80R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1392 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1155 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JHQ
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

272 دیدگاه

R3(12 روز پیش)

سلام و خسته نباشید و عرض ادب به دوستان و تمامی کارکنان سایت باما بنده یک دستگاه ال90 مدل87 دارم رنگ دلفینی با کارکرد332/000تا موتور و گیربکس پلمپ روغن هر3/000 تا برترین و باکیفیت ترین روغن داخل خودرو ریخته شده و 13 سال از اول دستم بوده تا حالا منو اذیت و آخ نگفته چرا ال90 توقف تولید شد؟خودرو بالاش نداریم توی ایران خدا به شرکت رنو برکت بده فقط چند سوال بی زحمت جواب بنده که جای برادر شما هستم فرض کنید برادر خودتون دارید صحبت میکنید کسانی که سردرد میارند توضیح بدهند اول اینکه از این بابت نگرانم که کارکردش بالا که تا چند تای دیگر کار می‌کنه شنبه7/10 جلوبندی تعمیر کلی کردم که هزینه اش 5 میلیون از من گرفت میکانیک نمایندگی ایران خودرو استان قزوین بردم تا کنون صدا نمیاد توی این چند روزی یک صدایی از وقتی جلوبندی تعمیر کردم دارم می‌شنوم که موقع سر پیچ دور برگردان یا میدان که فرمان به حالت40 درجه که راست که چپ میچرخونم فرمان قفل می‌کنه دیگه نمیچرخه بعد از10 دقیقه خاموش کردم و دوباره روشن کردم چراغ جعبه فرمان به حالت چشمک زن شروع می‌کنه به بوق زدن بعد بردم نمایندگی میگه مشکل نیست کارکردش بالا تعمیرگاه و مدیر فنی اونجا بنده رو مسخره کردند میگن ال90 آدم رو پیر می‌کنه میگن ال90 هرکی بشینه فاتحه اش تمامه بعدش میگن ال90 اگر مرد بود تا الان خریدار و طرفداران خودش رو ول نمی‌کرد و ادامه میداد و تولید دوباره شروع میکرد میگن مردم ایران از ال90 بلد نیستند استفاده کنند به بنده گفتند ایرانیان لیاقت ال90 رو ندارند چون ماشین خوب سوار میشن دیگه هیچ چیز متوجه نمیشن بنده احساس خطر کردم ترسیدم خرجش بشه2 برابر همه چیز ماشینم اوکی بود میگن ال90 تا50 هزار تا خوبه بعد از آن باید اوراقی بشه الکی الکی زدن ماشین منو داغون کردند میگن وقتی ال90به خرج بی افته یک پا باید بزنی سر ماشین یک پا دیگرش باید بزنی سر خودت می‌خوام بدونم چطوری این مشکل ماشینم رو حل کنم ایراد از کجاست ؟ بنده تا از صبح تا بعدازظهر بالا سر میکانیک بودم زیاد از میکانیک سردرد نیاوردم چون تخصصی در این کار ندارم یک میکانیک خوب سراغ دارید به بنده معرفی کنید بودجه دارم بخوام یک خودروی دیگر بخرم ولی می‌خوام یک خودروی بخرم که در حد ال90 برام کار کنه می‌خوام بدونم اگر از این فرصتی که هست که داره کم کم به خرج بی افته هزینه های سنگینی هم داره می‌خوام بدونم کار می‌کنه بدون مشکل می‌خوام اگر کم خرج برداره اینو به عنوان خودروی زاپاس کنار بزارم اگر خرجش بیش از حد اینو رد کنم بره ارزش رد کردن داره؟ دومی مشکلی که بعد از13 سال افتاد اینکه احساس میکنم اون ال90 صفری که باهاش نرم و عادت و راحت بودم رو الان احساس میکنم وقتش که منو بیچاره کنه بزاره زمین هر کسی یک تعمیرگاه خوب که ماهر باشه که سردر بیاره مکان تعمیرگاه و شماره تماس بدید واقعا هر چیزی لازم دارید خداوند به شما بده حوصله تعمیرگاه رفتن رو ندارم 48 سال عمرم گذشته هر5 سال یکبار تعمیرگاه رفتم که ماشین قبلیم تویوتا کمری2007 بود که سیستم سوخت رسانی جرقه زد آتیش گرفت دادم اسقاطی دوماه خانه نشین شده بودم البته تویوتا کمری401هزار تا باهاش رفته بودم اهل سفر هستم در ماه10-12 بار میرم از قزوین به تنکابن که تویوتا رو پارسال دادمش حوصله بازسازی رو نداشتم در مراقبت ماشین خیلی اهمیت میدم خودروی خوب باشه حتی55% کل ایران رو چندین بار با تویوتا رفتم که17 بار مشهد رفتم5 بار زاهدان رفتم هرمزگان14 بار رفتم خودم لیدر بودم می‌خوام بدونم با500 میلیون خودروی با کیفیت چی بگیرم صفر که اونم کار کنه اصلا با بودجه 500 میلیون خودروی صفر هر چی میگردم مثل ال90 پیدا نکردم کارکرده به دردم نمیخوره کارکرده یعنی بدبختی با تشکر از سایت باما

teylor (7 روز پیش)

در پاسخ به دوست عزیزم : ال نود و محصولات رنو با همکاری رنوی فرانسه در ایران تولید میشد و خودروسازان ایرانی قادر نبودند به تنهایی این خودرورو تولید کنند چون سی کی دی از فرانسه ارسال میشد به دنبال خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریمها علیه ایران و فشار آمریکا به بسیاری از شرکت های معروف ، کمپانی رنو به ناچار واز ترس جریمه های سنگین آمریکا ، همکاریشو با ایران قطع کرد و تولید محصولات رنو به این دلیل متوقف شد. شما بهتره از راننده تاکسی های فرودگاه تهران که تاکسی های رنو دارند آدرس مکانیک های ماهر رو بپرسید و اونا مطمئنآ به شما خواهند گفت که خودروتونو پیش کدوم مکانیکی ببرید. برخی از نمایندگی های به ظاهر مجاز فقط بلدند پول اضافه بگیرند بدون اینکه خدمات خاصی ارائه بدند پس نشناخته به جایی نرید که یه مکانیک جعلی به شما حرفهای‌ خنده دار بزنه. عمر خودرو ال نود ۶۰۰۰۰۰ کیلومتره. خودرو شما ۱۳ سال از تولیدش گذشته و بالای ۳۲۰۰۰۰ کیلومتر راه رفته. میشه گفت که دیگه جوون نیست ولی نه اینکه دیگه عمرش تموم شده. اصلآ. ایرادی که شما گفتید طبیعیه و برطرف شدنی و جای هیچ گونه نگرانی نداره. شما اگه سوزوکی مدل ۸۷ داشته باشی باید پنج برابر ال نود هزینه تعمیرش بکنید پس باید قبول کنیم که خودروهای مدل پایین هزینه نگهداریشون زیاد میشه ولی هنوز خیلی از عمر خودروتون باقی مونده. اگه میخواید یه خودرو صفر بخرید وصفر بودن براتون مهمه میخواید مثل ال نود باشه و بروزتر از ال نود و همچنین اگه از ظاهر ساده ال نود خسته شدید بهترین گزینه ساندرو استپ وی هست که فرمانپذیری بهتری نسبت به ال نود داره و یه شاسی بلند کوچک محسوب میشه با ظاهری جذاب تر نسبت به ال نود. طول کم استپ وی و کمک فنرهای عقب توانمند این خودرو باعث میشه که در سربالایی ها و مسیرهای ناهموار این خودرو سریع و چابک عمل کنه و آفرودی باور نکردنی از خودش به نمایش بگذاره ودر رنج قیمتی ۵۰۰ میلیون از لحاظ کیفیت و توانمندی بهتر از ساندرو استپ وی نداریم. استپ وی دنده ای نسبت به اتومات مصرف سوخت پایین‌تر و شتاب بهتری داره قیمت روز استپ وی اتومات ۵۴۰ میلیون و استپ وی دنده ای صفر ۴۷۰ میلیونه.

وحید حیدرب (5 روز پیش)

مکانیکهای ماهر معمولآ خودشون کارگاه دارند و برای خودشون کار می‌کنند و اونا نمیرند در نمایندگی ها کار کنند و حقوق بگیرند شما فکر می‌کنید چون رفتید نمایندگی ویک کسی که تازه در نمایندگی استخدام شده بوده چون بلد نبوده اومده وبه شما حرف های بی ربط زده(اینجور مکانیکا باعث نا امیدی میشند) فکر کردید که نکنه عمر ماشینم تموم شده. نه اینطور نیست. باید پرس و جو کنی و مکانیکهای واردو پیدا کنی چون مشکل ماشین شما حل شدنیه احتمالآ سر پلوس گیر کرده بوده ویا پلوس خراب شده بوده. با یه بررسی ساده حل شدنیه. عمر ال نود خیلی بیشتر از این حرفهاست. با توجه به کارکرد بالای ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر خودرو شما برخی از ایرادات دور از انتظار نیست. شما اگه میخوای یه ماشین بخری که صفر باشه و شبیه ال نود باشه. چهار مدل خودرو با این موتور و گیربکس داریم که صفرش موجود هست ۱-خود ال نود یا پارس تندر ۲-تندرپلاس۳-رنو ساندرو۴-ساندرو استپ وی. در بین این گزینه ها بهترینشون رنو ساندرو استپ وی هست که هم قیافش جذابه(نیمه شاسی بلند) وهم فرمانپذیری بهتری داره. در رنج قیمتی ۵۰۰ میلیون بهتر از ساندرو استپ وی نداریم. اگه دنده ای دوست داری ۴۷۰ تومنه و اگه اتومات بخوای ۵۴۵ تومن. به خودرو مدل ۸۷ خودتون هم میتونید برسیدو به عنوان خودرو دوم یا اول نگهش بدارید. علت توقف تولید ال نود هم رفتن رنو از ایران به دلیل تحریمها بود.

Raminer12(27 روز پیش)

سلام دوستان چرا ال ۹۰ یک چراغ دنده عقب داره ؟!!

mahf (23 روز پیش)

سلام دوست عزیز، این یک مدل خودرو هست یعنی که مثلا شبکه سمند و پرشیا فرق میکنه چرا چون مدلشون اونطوری هست و تندر 90 هم مدلش اونطوری هست که یدونه چراغ گذاشتن و اگر منظورت مه شکن هست بدلیل اینکه در کشور های خارجی چراغ مه شکن زیاد مهم نیست یا بعضی هاشون چراغ مه شکن نمیزنن البته تا 2009 اینطور بود بعد از این مجبور کردن که حداقل یک چراغ مه شکن داشته باشه،خسته نباشید

MEmran (21 روز پیش)

سلام دوست عزیز بخاطر اینکه قیمت تمام شده چراغ کمتر دربیاد

Soroush (13 روز پیش)

سلام، قانون اتحادیه اروپا برای صادرات و واردات انواع خودرو الزام وجود مه شکن عقب بود، به همین دلیل خیلی از خودروها نظیر سوزوکی ویتارا، مزدا۳،میتسوبیشی اوتلندر، تندر سورن هم به تقلید این موضوع از اول این شکلی طراحی شد،

momen (5 روز پیش)

این نوع طراحی چراغ مربوط به استاندارد برخی از کشورهای اروپایی بود و رنو برای اخذ مجوز واردات لوگان به اون کشورها مجبور بود اینطور طراحی کنه . بجز لوگان خودورهای دیگه هم مثل مزدا 3 نیو مدل قدیمی و برخی خودروهای دیگه هم همینطور بودند .

Sajadi1291(17 روز پیش)

سلام ال ۹۰ مدل ۹۶یا ۹۷ تمیز گیر بیاد بخرم؟خوب کار میکنه یا ماشین دیگه؟راهنمایی کنید ممنون

teylor (14 روز پیش)

از لحاظ کیفیت در ایران دیگه بهتر از ال نود نداریم .اگه امثال این خودرو دست راننده با تجربه مثل خودم باشه واسه یه عمر کفایت میکنه .رنو نماد کیفیت در ایران شد. همه شون خوب بودن. ال نود ،سیمبل، استپ وی، فلوئنس، داستر، کپچر دوست داشتنی، سفران و بهتر از سانتافه هم کولیوس

mahf (11 روز پیش)

سلام دوست عزیز، اگه کم کارکردش را سراغ اوردی بخر، از این بهتر ماشین بهت گیر نمیاد.

momen (5 روز پیش)

خطاب به اون دوستی که فرمودند تندر فقط به درد فرانسه و مناطق سردسی میخوره . خواستم بدونید تندر 90 یا همون لوگان یکی از معدود خودرهایی بود که کشورهای آفریقایی هم تحویل شده و مثل سایر شرایط اقلیمی عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان داده . قطعا آفریقا از ایران گرمتره . اگر میبینید که کشورهای حاشیه خلیج فارس از رنو استقبال نمیکنند یکیش به این دلیله که اونها اصلا علاقه ای به خودروهای اروپایی ندارند . و شاید مورد بعدی قابل اعتماد بودن و کولر بسیار خوب خودروهای ژاپنی هست .

وحید حیدرب(33 روز پیش)

در بیست سال اخیر هیچ خودرویی کیفیت ال نود رو نداشت و عنوان اقتصادی ترین خودرو ایران نصیب ال نود شد رقیب و حریف ال نود فقط خود محصولات رنو بودند و چون همه محصولات رنو گرونتر از ال نود بودند به همین دلیل اقتصادی ترین خودرو ایران ال نود شد.

mehrzadsattary (28 روز پیش)

نظر شما محترم اما نمیشه خودرو رو فقط با ملاک استهلاک انتخاب کرد اولا خودرو های فرانسوی هر چقدر هم با کیفیت باشن به درد ایران نمیخورن فقط به درد اردبیل که همیشه سرده میخوره ن قسمت های گرم کشور چپن فرانسوی ها موتور گرم میزنن نه موتور سرد چون فرانسه کشور سردسیری هستش نه پژو نه رنو نه هیچ ماشین فرانسوی حتی تو کشور های حاشیه خلیج فارس محصولات شیک تر رنو مثل تالیسمان و کولیوس هم خریداری نمیشه و اما نظر بنده تندر قیافه اصلا جالب و قشنگی نداره تعداد کمی از خودرو سواران میپسندن چه بیرون ماشین چه داخل ماشین اگر قرار باشه به عنوان اقتصادی حساب کرد پراید رو میشه به عنوان بی استهلاک ترین انتخاب کرد ولی اصلا امنیت نداره و تو تصادف زنده موندنت با خداس تندر هم قیافه ش رو بزاریم کنار یکم زیادی تعادل ش کمتر از سمند و پژو هستش یکی هم نقطه کور ماشین ک اصلا نمیشه دید زد و در کل ماشین داخل شهر نیست بیشتر تو جاده های روستایی و کوه و کمر جوابگو هستش چیزی که برعکس هستش تو ایران محصولات پژو که تو شهر باید باشه تو روستاهاس تندر که باید تو روستا ها باشه تو شهر هستش ولی باز هم سلیقه ای هستش من موتور xu7 رو از ۹۵ تا ۱۴۰۰ داشتم فقط یکبار نیاز به تعمیر پیدا کرد اون هم مقصر من بودم که حواسم رو جمع نکرده بودم بهم روغن تقلبی داده بودن اصلا جدا نمیشد از موتور اون روغن غیر اون هیچ مشکلی پیش نیاورد اون ماشین واسه من ولی باز هم اصلا خودرو های جالبی نیستن برای ایران این فرانسوی ها

وحید حیدرب (26 روز پیش)

آقای مهرزاد ستاری فرمایش شما متین است. تندر نود به درد ایران نمیخوره. شما ال نود مدل ۹۸ صفر به من بده من به جاش هر نوع سمندی دوست داری بهت بدم! سمند ای اف سون دوگانه ۱۴۰۰ صفر میدم به شما شما همون ال نود ۹۸ صفرو بده به من! یا اینکه پرشیا تیو فایو ۱۴۰۰ صفر بدم ‌به شما شما همون ال نود صفر ۹۸ به من بده! قبوله؟ واسه جاهای گرمسیری پرشیا تیو فایو و سمند بهتره ها؟شما اگه تو جاهای گرمسیری موتور پرشیا تیو فایو و به فشار بندازی فورا واشر سرسیلندرش سوخته و بعد مدت کم تعمیر اساسی نیاز داره . سمندم همین طور. ولی موتور ال نود کجا و این ماشینهای ایرانی کجا

mahf (23 روز پیش)

سلام دوست عزیز، اول اینکه شما گفتید به درد ایران نمیخوره ولی بنظر من به درد ایران میخوره چون ایران جاده های خراب با کوهستانی و کوهی داره یعنی خیلی هاش سربالایی هست و سمند پژو tu5 اینطور راه ها را با زرو میرن یا در روستا که آسفالت نیستن بعضی هاش اگه بری جلو بندی را باید باز کنی در پژو tu5 سمند شما گفتید تعادل بدی داره از این خودرو ها ولی اشتباه است اگر لاستیک های 205 خارجی بندازی از اینها هم تعادل بهتری داره اگر این نوع لاستیک بندازی نری لاستیک چینی 185 بندازی و تندر 90 را اگر ببینی قد بلندی داره نسبت به این ماشین ها یعنی میتونیم یک ماشین نیم شاسی گفته بشه و اگه جعبش پر باشه و از سرعتگیر رد بشی زیر خودرو نمیخوره ولی در پرشیا رد بشی یدونه خرت میکنه رد میشه که بعد یه ماه میری میوه انبار خودرو ضربه دیده یا سمند اگه این را در بندر عباس برونی راحت میره یا موتدر گرم هم نمیشه همیشه از اول 4 تا هست خطی که داره از اول تا اخر در هوای سرد هم 4 تا خط هست ولی در سمند نصف را رد میکنه یا هم خیلی برونی واشر میسوزه یا موتور به صدا در میاد یا دور موتور بالا میره یعنی اینکه وقتی ایست کردی کمی درجه بالا تر میره یا خودرو لرزش داره و باید ببری مکانیک که خرج قشنگی به دستت میده، شما گفتید در اردبیل خودرو های رنو زیاد سوار نمیشن میدونی چرا برای اینکه اونجا خودرو های منطقه آزاد رنوده میشه که ارس پلاک بیشتر هست و خودرو های رنو هم بیشتر است البته کولیوس کپچر تالیسمان من که زیاد دیدم ولی بیشترش خودرو های منطقه آزاد هست، خسته نباشید

Ehsanabedi13841384 (14 روز پیش)

در جواب وحید حیدری اون موتور xu7 هست که واشر میزنه تیو فایو بهتره

ITSME (13 روز پیش)

آقای وحید چرا با تعصب به موضوع نگاه میکنید؟! آقای مهرزاد هم نگفتن پرشیا یا سمند خوبن. همه این برندها بر پایه فرانسوی هستن و یکی از یکی پر ایرادتر! از حق نگذریم نه سواری خوب داره نه ظاهر بیرونی و درونی. صندلی‌هاش بسیار ناراحتن و زانوها تقریبا همسطح نشیمن هستن و آدم فکر می‌کنه اگه تصادف بکنه جفت زانوهایش رفتن! در صورتیکه زانوها میبایست بالاتر از سطح نشیمن باشن. هم فاصله کف ماشین از زمین بالاست و هم سقفش بلنده، بهمین خاطر تو سرعتهای بالا خیلی ناپایداره. البته که در قیاس با رقبا از موتور و ترمز خوبی برخورداره و کمتر روانه تعمیرگاه میشید.

آی هان (12 روز پیش)

میدونید قیمت های بازار خودرو خوبیش چیه؟اولآ واقعیت ها رو بدون هیچ تعارفی به شما نشون میده ثانیآ اگه قیمت یه محصول در کارخانه بالا باشه اگه ارزششو نداشته باشه تو بازار قیمتش پایین میاد و اگه قیمت یه محصول هم در کارخانه پایین باشه یعنی غیر واقعی باشه تو بازار گرون میشه ثالثآ اگه میخواید بدونید قیمت بازارو چه چیزی تعیین میکنه باید بدونید عیار واقعی هرخودرو و معدل کل هر خودرو هست که قیمت بازار خودرو رو مشخص میکنه چون هر خودرویی معایب و محاسنی داره ولی معدل نهایی مهمه که باعث میشه قیمت یه خودرو مدام گرون بشه ویا قیمت خودرویی پایین بیاد اگه کارنامه خودروهای چینی رو بررسی کنیم اکثرا این خودروها در ابتدا از سوی کارخانه با قیمت بالایی به مردم عرضه شدند ولی به تدریج که عیار واقعی این خودروها مشخص میشه قیمتشون در بازار پایین میاد پس قیمت بازار به هیچ خودرویی باج نمیده والکی نیست که گرون بشه و اگه می‌بینید که قیمت ال نود نسبت به خودروهای چینی رشد بیشتری داره ویا نسبت به پرشیا تیوفایو رشد بیشتری میکنه مطمئنآ به خاطر عیار واقعی این خودرو هست که الان قیمتش ۳۷۰ تومنه. بله دوستان ال نود هم معایبی داره که اشاره کردید ولی مسئله اینه که اگه ال نود یکی دوتا ایراد داشته باشه مطمئن باشید پرشیا پنج شش تا ایراد داره و خودروهای هم رده چینی هم به نسبت ال نود معایب بیشتری دارند پس یادتون باشه قیمت کارخانه زیاد مهم نیست ولی قیمت بازار یعنی ارزش واقعی هر محصول چون بارها دیدیم خودروهایی که در کارخانه گرون فروخته شدند ولی در بازار قیمتشون پایین اومد یا اینکه در بازار قیمتش رشد نکرد مثل یه عده از خودروهای چینی.

Zarabi(17 روز پیش)

موتورش و فنیش خوبه فضای کابین و راحتی هم خوبه صندلی های ال نود انگاری که نیمکت هستن انا راحتن از بدی هاش فرمان پذیریش رو میشه گفت

Kian56(37 روز پیش)

سلام یه ۲۰۶ sd مدل ۹۵ دارم که خیلی خوبه تو شتاب و سرعت و ترمز خوب است با ۱۱۰ هزار کارکرد. آیا با تندر ۹۰ مدل ۹۴ ۱۰۰ هزار کارکرد معاوضه کنم یا زانتیا ۸۵ با ۱۳۰ هزار کارکرد ؟ می خوام هم شتاب داشته باشه و سرعت و ترمز خوب . لطفا نظر خود را بگوئید تشکر

mahf (34 روز پیش)

سلام دوست عزیز، بنظرم تندر 90 چون تندر 90 و بی صدا هست و حداقل مدل 94 هست یعنی کمی جدید تر هست و خرجی نداره کلا یعنی خرج اضافی نداره از لحاظ موتور خیلی قوی هست یعنی نسبت به دنا و سمند پژو tu5 اینطور ماشین ها قوی تر هست سر بالایی کشش عالی داره از بین خیلی از خودرو ها یعنی از ایرانی ها همه از خارجی ها هم از بعضی ها استحکام بدنه اش جلو تر است ، و زانتیا که موتورش از اینها قوی تر هست یعنی با ماکسیما میشه مقایشه کرد تعادل عالی داره موتور خیلی قدرتمند داره یعنی از اون ماشین هایی است برای کورس گذاشتن قیافه ساده ای داره آن چنانی زیبا نیست اما از هر لحاظ جلو هست فقط چند تا مشکل داره که اگه برات مشکل نداشته باشه بخر یکی اینکه کمی استحکام بدنه اش ضعیف هست و خرج زیادی داره بلاخره مدل 83 و 84 میشه اما از لحاظ موتور خیلی خیلی جلو هست از لحاظ تعادل خیلی جلو هست از لحاظ استهلاک عالی است فقط 2 تا مشکل داشت که گفتم ولی به جز اینا حرف نداره، خب خودت تصمیم ولی من بهت تندر 90 را توصیه میکنم و اینکه حرف بقیه را ول کن که در پیچ از 80 تا بالا بری چپ میکنی من با 140 تا رد کردم هیچی نشد که از اونم بالاتر میشه رفت من که رد کردم بقیه را ول کن اونا الکی میگن مطمئن باش اونایی که این حرف را زدن هیچ کدوم تندر 90 ندارن یا شاید هم دارن و راننده نسیتن و نموتنن کنترل کنن، و اینکه تو باید به قیمت ها هم فکر چون قیمت ها خیلی فرق میکنه اگه 206 تو بدون رنگ و v8 باشه 230 میلیون میشه و زانتیا مدل 84 با کارکرد 130 هزار تا 140 میلیون میشه و ارزان تر از 206 تو هست ولی تندر 90 گرون تر هست و مدل 94 و بدون رنگ و با 100 هزار تا کارکرد 280 میلیون یا 285 میلیون میشه و از قیمت هم معلومه که کدوم خودرو بهتره البته در خیلی جا ها به قیمت نیست چون اون مقداری پولی که میدی خیلی خودرو ها هست و تو هم از بهترین ها انتخاب کردی و من هم میگم تندر 90 بخر دیگه خودت میدونی، خسته‌ نباشید

MMaHDI(45 روز پیش)

باسلام من یدونه ال ۹۰ e2 سال ۹۱ دارم بجز لوام مصرفی هیچ جایی نرفتم

lak(195 روز پیش)

بهترین ماشینه نسبت به ماشین های ایرانی مثل دنا سمند پژو از همه نظر از نظر کیفیت امنیت قدرت شتاب دوام موتور در کل یه تنه کل ماشین هایایرانی رو برندس خودم یه دونه ۸۹ ای.دو دارم دنده چهار ۱۶۰ دورموتور ۷ میره

Hjjjjjjj (171 روز پیش)

دوست عزیز ال نود کجاش امنیت داره سریع چپ میکنه بعدشم ال نود ، پارسelx رو میتونه تو سرعت وکشش بگیره؟! اخه کی گفتی از همه ماشین برنده است؟ دوست عزیز بهتره یکم از گیربکس ماشین یه چیزایی بدونی و اینکه دنده 4 هرماشینی سرعت اخر اون ماشین رو میره هر چقدر واسه ماشین تعریف شده باشه سرعت ماشین و ال نود سرپا و روپا 160 بیشتر میره بدون کولر و اینکه دنده4 از 160 تا بیشتر میره و تا نزدیک 200 تا میره ولی باید در مورد گیربکس اینو بدونی دنده،5 فقط واسه نفس موتور هست و اینکه شما با دنده 4 با دور موتور 7 رفتی این یک دورغ هستش چون موتور ماشین های 4 سیلندر فقط در حالت توقف همو کاتاف زدن یا ماشین روی جک باشه دور موتورش میره روی7 مگه اینکه ماشین تقویت باشه چون زمانکی که دیکس صفحه موتور میندازه روی دنده موتور اونقدر قدرت نداره که بتونه دور موتور تا7 هزار ببره

Ehsanabedi13841384 (148 روز پیش)

در جواب به Hjjjjjjj‏ شما مثل اینکه امنیتو با هندلینگ اشتباه گرفتی اون چیزی که میگی سریع چپ میکنه . اون هندلینگش ضعیفه نه امنیت . چون امنیتش بین ماشین های ایرانی بسیار بالاتره . و تو امنیت سه ستاره ایمنی داره . مورد دوم پارس ای ال ایکس دیگه تولید نمیشه که با اون مقایسش میکنی . چرا؟ . کی میاد مدل ۹۱ این ماشینو ۲۳۰ یا ۲۴۰ میخره؟ ماشین واس نه سال پیشه پس قابل مقایسه نیستن . چون قیمت ای ال ایکس نسبت به مدلش بسیار بالاتره

mahf (142 روز پیش)

جواب Hjjj کاملا اشتباه است، تندر 90 میتونه تا دور موتور 7 و سرعت 200 یا 210 را رفت و اینکه نباید با خیلی ماشبن ها میتوان تا دور موتور 7 رفت، ولی موتور ماشین میدونید چقدر به فشار میوفته؟

Amirma052 (127 روز پیش)

در جواب آقای Hjjjjjjj باید بگم که داداش گلم شما اشتباه می کنی. من خودم یه مدل 93 e2 رو دارم با دنده 2 و دور موتور 70 سرعتش 100 تا شد البته بدون تقویت و اینطور چیزا مال من هم مثل بقیه تندر ها معمولی بود. بنظرت پارس ای ال ایکس میتونه اینو بره؟

Amirma052 (127 روز پیش)

آقای Hjjjjjjj تندر 90 وقتی چپ می کنه سقف ماشین اصلا به روی صندلی ها نمیاد حالا شما برو چپ کردن پژو و پرشیا و ... اینا رو ببین همشون موقع چپ کردن سقفشون به صندلی می چسبه !!

Ali130 (104 روز پیش)

در جواب amirma پارس ای ال ایکس با دنده دو ۱۲۰ تا میره من با ۴۰۵ با دنده ۲ ۱۱۰ تا رفتم

Amirma0052 (103 روز پیش)

در پاسخ Ali130 داداش آخه مال من کاتالیزور نداره واگرنه ...

mahf (101 روز پیش)

علی 130 فکر کنم شما با دنده 3 میرفتی اشتباهی 2 نوشتی، سوم اینکه من شخص خودم 405 جی ال ایکس و اس ال ایکس سوار شدم چون پسر عموم دارد هر دوتاش را، یکبار من کاری داشتم از جی ال ایکس را خواستم که رفتم سرو مرز بین ترکیه و ارومیه، راه اونجا خیلی صاف است و با دنده 5 میرفتم یهویی یدونه ماشین اومد جلوم و مجبور شدم ترمز بگیرم ترمز جوری گرفت که من فکر کردم سیم ترمز برید گرفت دقیقا اینطوری شد (گرفت نگرفت گرفت نگرفت) بعد با دنده 2 زدم گاز را که دادم ماشین نخورد یکبار پام را برداشتم و گذاشتم اون موقع گاز خورد و دنده دو را تا 80 بردم ماشین یدونه صدا میداد که من فکر کردم موتور ترکید خب تا رفت اومدم ماشین صدای بدی میداد، دیگه رفتم مکانیک گفت اگزوز سوراخ شده دیگه مجبور شدم یدونه اگزوز بخرم چون من خراب کرده بگدم و باید باید میدادم، الان همه میگن ماشین خراب بوده و... ببنید ماشین مدل 97 بوده و پسر عموم زیاد نرونده بود فقط 14 هزار بود که نایلون های ماشین هم هنوز روش بود،درکل منظورم این بود که موتور 405 زیاد فشار میاره اگزوزش میترکه، من تندر 90 داشتم تا 70 تا هم بردم هیچی نشده بود

0215Mohammad (62 روز پیش)

در جواب ALI 130 من با زانتیا با دنده 2 و دور موتور 60 تونستم 100 تا برم حالا شما چطور اینا رو رفتی خدا میدونه مگه ای ال ایکس پسر زانتیا نیست؟

Amiram728(122 روز پیش)

سلام دوستان،بین ساندرو اتومات با تندر اتومات کدوم بهتر هستش ؟

mahf (98 روز پیش)

هر دوتاش یکی هست، موتور هر دوتاش هم یکی هست، تنها فرقشان، ساندرو جای کوچکتری از تندر 90 دارد تموم

Hosssein (71 روز پیش)

دوستان از نظر امکانات تندر پلاس یه فرق کوچکی دارد. روی کنترل سیستم صوتی که پشت فرمان نصب شده در تندر پلاس دکمه قطع و وصل موبایل هست ولی تو ساندرو نیست.

Ehsanabedi13841384(72 روز پیش)

دوستان یک سوال داشتم کسی اینجا برای ال نودش استرس بار بسته؟ هندلینگش بهتر شده؟

Show More