تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگیهای ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگیهایی مانند سیدیپلیر، پشتسری
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
تریم های رنو تندر 90
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1386 تا 1392مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
10.2 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4250 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1525 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1115 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
بدون کامپیوتر سفریسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
2 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
بدون ریموترفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - بدون پشتسری عقبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر دستی عقب - بدون قفل شیشههای عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
میلادخان 1404/2/3
ببخشید فرمانپذیری یعنی چی؟
( در قسمت نقاط ضعف ال نود نوشتید)
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1404/2/6
فرمانپذیری یا هندلینگ (به انگلیسی: Automobile handling ) یک خودرو که بیانگر رفتار دینامیکی آن در حرکت بر روی مسیرهای منحنی و گذر از پیچها است، متأثر از ویژگیهای هندسی و عملکردی سازوکارهای گوناگون بکاررفته در خودرو نظیر سیستمهای تعلیق، ترمز و فرمان است
0
1
امیرظهیری 1404/1/28
سلام من به تازگی یه ال90 e2 مدل 90 خریدم 310هزار کارکرده
تا الان حتی موتورشم باز نشده فقط در حد تعویض روغن
بعد ماه پیش باطری تموم شد خواستم عوض کنم خدا شاهده ماشینو حل دادم وقتی روشن شد رسیدم باطری سازی طرف گفت مشکلی نداره . خلاصه اینکه چیز های تعویضیش هم هر موقع که دوست داشتید میتونید عوض کنید
پاسخ
0
2
0
Mohamadrezaei 1404/1/7
من سال ۸۸ بعد از خرید glx صفر و مصیبتهایی که بابت خرابی گیربکس و تابیدگی پلوس و مشکلات برقی متعدد ۲۰۶ تیپ sd ۵ صفر خریدم که ماشین خوبی بودو فقط به شدت مشکل ترمز و ضعف سیستم تعلیق داشت و نهایتاً مجبور به فروش شدم
بعدی slx .tu5 صفر مدل ۹۱ بود موتور عالی و مصرف بسیار مناسب و هندلینگ مثال زدنی ولی باز مشکل چوب کردن ترمز داشت و بدتر از اون سفتی بیش از حد کلاچ و خرابی پی در پی صفحه و بلبرینگ کلاچ که بعد از ۹۰ هزار این هم فروخته شد
و نهایتاً سال ۹۴ با وجود نفرتی که از النود داشتم به طور موقت یه مدل ۹۲ اتومات خریدم که تا امروز با حدود ۲۷۰ هزار کارکرد جز روغن و بنزین و قطعات مصرفی خرجی نداشته
حالا به نظر شما منطقیه برم دنا و تارا بخرم و از فردا دوباره در نمایندگی گردن کج کنم برای خرابی پلوس و گیربکس و شاتون زدن؟
پاسخ
1
2
2
سیامکیزدانیان 1404/1/16
سلام حتما شما منصفانه گفتی دوست عزیز!!!!!
0
1
Reza90 1404/1/7
ال۹۰ ماشین بسیار خوبیه من یک ۸۹ را دارم درسته یک خرج ۵۰ میلیونی تعویض سرسیلندر و متعلقات رو دستم گذاشت اونم مقصر خودم بودم رانندگی در حد بنز ازش میخواستم ( حواسم به کاتالیست نبود روغن را در ۱۰۰۰۰ تا عوض میکردم ) سرعت بالا قدرت بالا ۱۰سال اول آخ نگفت دقیقا مثل یک تانک قدرتمند است در هیج جاده ای من را آچمز نگذاشت با واشر سوخته هم میرسوند عیب اصلی با تجربه ۱۵ سال ال ۹۰ سواری به راحتی خراب نمیشه ولی اگر شد قطعات و دستمزد مکانیک بالاست سر پیچ ها پایداری کم است کاتالیست حتما باید سر موقع عوض شود چون اگر کیپ کنه موتور داغ میشه و واشر میزنه در کاسه نمد میل سوپاپ زدن بعضی مکانیکها وار. نیستن باعث نشتی روغن میشن روغنش را حتما در ۶۰۰۰ تا عوض کنید و مثل تانک قوی مثل کامیون بار میبره
پاسخ
0
2
0
حسن 1404/1/5
دوستان اینجا زیاد دلال وجود داره. گول حرف های این عزیزان رو نخورید . تندر از ال ۹۰ تا پلاس کمترین منفعت رو برای دلال داره چون کسانیکه میخرن حالا حالاها به فکر تعویض نمی افتن . از همین گروه چند نفر گفتن که دنا پلاس و تارا بخرید خیلی عالیه و... من تندر پلاس اتومات گرفتم. دوتا از دوستانم دنا پلاس توربو. یکی هم تارا. چون کارمندیم هممون و با پول وام و مبلغ فروش ماشین قبلی خرید کردیم. خدا شاهده تنها ماشین من بوده که تو خونم میمونه . سه تا ماشین هر هفته سه شب مهمون تعمیرگاهن و یه شب جلو در نمایندگی . هیچ کسی هم ماشین سالم رو مفت نمیفروشه. فقط برید ببینین نمایندگی هارو متوجت میشید چرا این ماشین ها خار چشم دلال هاست. خلاصه ببینین با قیافه و تیپ راحتترید و میخواید هر روز کنار مکانیک کار یاد بگیرید یا ماشین سوار بشید و وقتتون رو برای خودتون و خانوادتون بگذرونید. موفق باشید
پاسخ
1
1
0
سیامکیزدانیان 1404/1/16
سلام دوست گرامی ، امیدوارم همینطور شما میگی باشه ، دوستان شما خودتون حداقل بیشتر به حال پولی که میدید دلتون میسوزه ، خدا شاهده بنده کارمند هستم و حتی شغل جانبی هم به صنعت خودرو کلا مربوط نمیشه شما فقط از چند واسطه نمایشگاه یا هر کی خودتون ایمان دارید واسه فروش مجدد و دست بعدی ماشین های رنو اقتصادی همونهایی که قبلا گفتم استعلام قیمت بگیرید و بعدش گرونتر بخرید فقط حواستون به بازار یدکی این ماشین هم چه مصرفی میان مدت چه غیر مصرفی باشه
0
1