• مشخصات فنی tondar90at
  • مشخصات فنی tondar90at
  • مشخصات فنی tondar90at

مشخصات فنی رنو تندر 90 اتوماتیک سال 1386 - 1399

379 دیدگاه
سال
تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی‌های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)

نقاط ضعف

فرمان‌پذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1392 تا 1397

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

4 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

105 اسب‌بخار

گشتاور

140 نیوتن‌متر

شتاب

11.7 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4250 میلی‌متر

عرض

1740 میلی‌متر

ارتفاع

1525 میلی‌متر

فاصله محوری

2630 میلی‌متر

وزن

1155 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

سفارشی

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سفارشی

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

(دزدگیر فابریک: سفارشی)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

(مانیتور 7 یا 10 اینچی: سفارشی) - (مانیتور عقب: سفارشی) - (نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارشی)

نویگیشن

سفارشی

هدآپ

دوربین عقب

سفارشی

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارشی)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری - (کفپوش کابین و صندوق: سفارشی)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

آینه جانبی با گرمکن

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Arem6670 1402/8/14
سلام و سپاس از نطرات ب جا و به در بخور همه دوستان .. به نظرتون من ای اف سون دوگانه بخرم (چه مدلی بهتره) یا ال نود مدل ۹۱ که سراغ دارم
پاسخ
0
0
0
پلاس 1402/8/13
یجوری میگن ال 90 بی آپشن هست انگار تو پارس ها دکمه ای اس پی داره یا حتی گرم کت فرمون و صندلی داره فقط یدونه دکمه صندوق عقب داره وگرنه پارس هم بی آپشن هست 😂
پاسخ
0
0
0
Sher 1402/6/28
من هرسواری سوارشدم توماشینای قیمت تا۵۰۰میلیون بستگی به سلیقه ی شخص داره هرماشینی حتی ژاپنی ،آلمانی ،فرانسوی،ایرانی یه مزییت ویه معایبی دارن اگه بیاییم توبحث ال۹۰ باپژو وسمند ورانا میشه گفت ماشین بی خرج وهزینه هستش وضمنا رانندگی باهاش درزمستان وزمین خاکی و گل ولای قابل مقایسه با پژو وسمند نیست رانندگی با ال ۹۰ خیلی بالاتروراحت تره تا سمند وپژو ورانا یعنی ال۹۰ داشته باش بعد چندماه سوار پژو سمند ورانا شی تفاوتشون کاملا واضحه
پاسخ
0
0
0
saidsepehr 1402/6/26
سلام تندر مدل ۸۸ دارم ۳۳۰ هزار تا باهاش رفتم. کوه و بیابان و شهر و جاده رفیقم بوده واقعاً درود بر سازنده ش. تا به حال جز مصرفی ها هیچ هزینه ای نکردم.
پاسخ
0
0
0
Abo123 1402/5/10
سلام دوستان بنظر شما ال 90 مدل 88بهتره یا ام وی ام 530 مدل 90
پاسخ
2
0
0
محمد9211 1402/6/11
اینجا بپرسی همه میگن ال نود ... ولی واقعیتشو بخای خودت باید سوارشی بفهمی ؛نظر من که ال نود داشتم و بعد از اینکه ماشینای مختلف همرده رو امتحان کردم و عوضش کردم ؛از نظر راحتی صندلی،فرمان پذیری تو جاده مخصوصا تو سرعت بالا ،احساس امنیت ، یکی بودن خرجشون بهت توصیه میکنم یا ام وی ام ۵۵۰ بخر یا آریو. ماشینی که بترسی باهاش با سرعت بالای صدتا یا صدو ده تا یه پیچ اتوبان رو بپیچی به درد نمیخوره
1
1
پلاس 1402/6/1
ال 90
1
0