بررسی مشخصات رنو تندر 90
بررسی مشخصات رنو تندر 90
بررسی مشخصات رنو تندر 90

تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی‌های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری عقب، شیشه بالابر برقی عقب و ریموت کنترل را نداشت، در سال 1392 عرضه‌اش متوقف شد و جالب‌تر اینکه ایران خودرو در همین سال، تندر اتومات را به بازار فرستاد. از تابستان 1396 تولید فیس‌لیفت این خودرو با نام تندر90 پلاس آغاز شد که عمده ویژگی‌های جدیدش علاوه‌بر تغییرات ظاهری، شامل تغییر داشبورد و تریم داخل کابین (هماهنگ با رنو ساندرو) و برخی اصلاحات فنی می‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در اواسط دهه 90 شمسی برای خانواده تندر90 رخ داد، نصب گیربکس جدید JHQ روی آن بود. این گیربکس جدید را ابتدا پارس خودرو روی استپ‌وی دنده ای گذاشت و وقتی عملکرد مثبتش نسبت به گیربکس قدیمی‌تر JH3 به همگان ثابت شد، پارس خودرو آنرا روی ساندرو دنده ای، تندر و حتی پارس تندر هم قرار داد. بعد از پارس خودرو، نوبت به ایران خودرو رسید و این شرکت نیز خانواده تندر پلاس خود را با همین گیربکس جدید به بازار فرستاد و سپس از اواخر سال 96 این گیربکس را روی تندر E2 هم گذاشت. اما مزیت اصلی گیربکس JHQ نسبت به نمونه قدیمی‌تر JH3، استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و رفع مشکل روغن‌ریزی (از ناحیه نزدیک به پلوس) است. همچنین موارد دیگری مانند حذف گردگیرهای پلوس، استفاده از کاسه نمد برای آب‌بندی روغن گیربکس، آسان‌تر شدن تعویض دنده، دوام بیشتر سیستم پدال کلاچ و گیربکس و نهایتا کاهش یک لیتری نیاز به روغن گیربکس، از جمله تفاوت‌های مهم گیربکس جدید JHQ در مقایسه با گیربکس قدیمی‌تر خانواده تندر و ساندروست. مسله دیگر درباره کیفیت تندر است؛ حتما شنیده‌اید که می‌گویند تندرهای «پارس خودرو» بهتر از تندرهای «ایران خودرو» است اما شما باور نکنید چراکه مدت‌هاست زمان این حرف‌ها، گذشته! ریشه این داستان به اواخر دهه 80 شمسی برمی‌گردد؛ همان زمانیکه گزارشات سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد (ISQI) نشان می‌داد تندرهای ایران خودرو، کیفیت ساخت پایین‌تری نسبت به تندرهای پارس خودرو داشتند؛ مثلا تندرهای پارس خودرویی‌ها در بخش‌هایی مثل «فنربندی و تعلیق»، «رنگ بدنه» و «نفوذ آب و صدا به کابین» کیفیت بهتری داشتند درحالیکه تندرهای ایران خودرو در بخش‌های مثل «ساخت بدنه» و «موتور و گیربکس» با کیفیت‌تر از پارس خودرو بودند. البته ایران خودرو خیلی زود مشکلات مونتاژی تندرهایش را برطرف کرد طوریکه از سال 90 به بعد، دیگر هیچ تفاوت محسوسی میان تندر ایران خودرو با تندر پارس خودرو دیده نشد. البته از آنجایی که پارس خودرو، مونتاژ محصولات باکیفیتی مانند مگان، ماکسیما و تی‌یانا را در کارنامه‌اش دارد، برخی‌ها از این موضوع سواستفاده کرد‌اند و همچنان می‌گفتند که تندرهای پارس خودرو بهتر است ولی خوشبختانه با گذشت زمان، همه متوجه این شایعات شدند. بنابراین به لحاظ کیفیت، می‌توان چنین گفت که «پارس تندر» و «تندر پلاس» هردو در رتبه اول هستند و بعد از آن‌ها نیز تندرهای E2 ساخت ایران خودرو و پارس خودرو، هردو در رتبه دوم جای دارند. نکته آخر اینکه ایران خودرو از سال 98 «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد خانواده تندر حذف کرد و سپس «سی‌دی پلیر» را از هم از خانواده تندر پلاس برداشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای رنو تندر 90

    • بازار دست دوم
    • هزینه نگهداری
    • فضای جادار کابین
    • دوام فنی بهتر از رقبا
    • استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
    • بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
  • معایب رنو تندر 90

    • فرمان‌پذیری
    • کمبود امکانات رفاهی
    • سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
    • سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
    • تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1389

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1100 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 165/80R14
  • چرخ عقب 165/80R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1392

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1392 تا 1397

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1155 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JHQ
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
330 دیدگاه

Kasraaa(209 روز پیش)

سلام دوستانی که خودرو های چینی رو با ال نود فرانسوی یکی میکنن، نه تنها ام وی ام ۳۱۵ وبرلیانس ،بلکه اکثر خودرو های چینی کیفت ال نودو ندارن خیلی سخت نیست اگر بعد از ۱۶ سال کارکرد بهترین محصولات چری با همون تیپ وپلتفرم بازهم محبوبت وفروش داشتن بعد در مورد این دو خودرو بحث کنید خودرو های چینی به سال سوم نرسیده دیگه بازار ندارن واین مهم بی دلیل نیست...چری ویانا و کویین سه چهارسال بعد از ال نود به بازار اومدن الان فقط جنازه هاشون مونده برلیانس سال ۹۶ صفر با قیمت ۵۲ میلیون وال نود ۴۰ تومن به فروش میرسید الان ال نود ۹۶ زیر ۳۰۰ نیست درحالی که برلیانس با همین مشخصات ۲۲۰ تومنه من سال ۹۲ یه ام وی ام ۳۱۵ صفرخریدم سه ماه بیشتر نتونستم تحملش کنم .۴ سال هم پارس داشتم .سال ۹۶ هم ال نود صفر گرفتم فقط مصرفی ها رو یه بار تعویض کردم مثل باطری لنت تسمه تایم و ...تو این رنج قیمت سواری و جاده پارس از همه بهتره مخصوصا توپیچ ها .ولی ال نود هم کم نمیاره .تو راه خاکی وشنی۱۱۰ تا میرم بدون کوچک ترین سر صدا ومشکل هر ماشین دیگه ای بود باید ده بار جلو بندیشو عوض میکردم .تکون نمیخوره .تو شتاب هم ۲۰۶ تیپ ۵ از اینا سره .البته این خودرو هایی که من تجربه رانندگی دارم .کسایی هم که میان نظر بدن از رو تجربه خودشون نظر بدن نه از روی سایت و تبلیغات کارخونه ها. منم خودم از ظاهر ال نود خوشم نمیاد هم بیرون وهم داخل کابین جوان پسند نیست. ولی خودرو فقط ظاهر نیست. ارامش وبا خیال اسوده رانندگی کردن چیز دیگست .تو ایرانیم دیگه چاره ای جز این نیست .البته ناگفته نمونه تواین رنج قیمت ها مزدا ۳۲۳ هم هست که یه سر وگردن از همه اینا بالاتره مزدا هم داشتم یه دو سالی .واقعا شتاب وهلدینگ خیلی خوبی داره .ولی درکل هر خودورویی مشتری خاص خودشو داره .اگه ال نود مثل ماشینای چینی اپشن میداشت قیمتش ۷۰۰ ،۸۰۰ م بود.

Saberr (204 روز پیش)

من 5سال پرشیا داشتم نمیشه بگی مثل پرشیا تعادل داره ولی خدای از لحاظ فنی و رفاه تندر حرف اول رو میزنه

وحید حیدرب (200 روز پیش)

ببینید دوستان همه خودروها یه معایب و محاسنی دارند و انتقاد کردن و ایراد گرفتن از هر خودرویی کار سختی نیست. علی دایی (اسطوره) وقتی با پرادو چپ کرد و ایربک ماشینش باز نشد گفت از شرکت تویوتا شکایت میکنم. چند وقت پیش یه هیوندا توسان تو داخل شهر جوری چپ کرده بود که چهار چرخ ماشین رو هوا مونده بود. یه وانت پیکان هم تو داخل شهر دوماه پیش دیدم که افتاده بود وسط جدول و چون کاملآ معلق افتاده بود اصلآ من اولش نتونستم تشخیص بدم که چه ماشینیه چون داخل شهر بود من نمیدونم چه جوری رانندگی میکرده طرف که اونطوری چپ کرده بودو خیلی‌ها بارها اتفاق افتاده که با ماشین چند میلیاردی هم چپ شدند . پس نقش راننده و مهارت و تجربه راننده خیلی مهمه که یه عده از دوستان کم تجربه موقع تصادف ویا چپ شدن همه تقصیرهارو گردن خودرو میندازن و قبول نمی‌کنند که عامل چپ شدن ، راننده خودرو بوده نه خود خودرو. اگه شما موقع پیچ های تند با سرعت مطمئنه بپیچی هیچ وقت ال نود چپ نمیشه.اگه به اصول و قوانین رانندگی توجه نداشته باشی ال نود که هیچ ماشین چند میلیاردی هم داشته باشی تصادف میکنی و مقصر هم میشی. احتیاط کردن دست خود آدمه اگه با احتیاط بپیچی هیچ وقت ماشینت چپ نمیشه نه ال نود نه هیچ ماشین دیگه ای ولی نقص فنی ماشین دست خود آدم نیست عیب و ایرادات ماشین دست خود آدم نیست. خرابی زود به زود قطعات دست خود آدم نیست. وقتی یه ماشین نمیتونه سربالایی رو به راحتی بالا بره دیگه دست راننده نیست. وقتی یه ماشین صفر تولید داخل بخری که توی سه ماه چندین و چند ایراد پیدا کنه دیگه دست راننده نیست. ال نود ها در اواخر با اضافه شدن گیربکسj h q نسبت به ال نودهای قبلی کیفیتشون بالاترهم رفت ولی پرشیاها و پژو ها و سمند ها و ۲۰۷ ها و ۲۰۶ ها ، همگی نسبت به چند سال پیش افت کیفیت دارند. ال نود تولیدش متوقف شد چون یه خودروی فرانسوی بود و تولیدش بدون فرانسوی ها امکان پذیر نبود ولی پرشیا و ۲۰۷ و پژو و سمند و ۲۰۶ و دنا تقریبآ خودروهایی با قطعات ایرانیزه شده و چینی هستند که همگی نسبت به چند سال پیش افت کیفی داشتند.

HadiXrma (6 روز پیش)

نه بزرگوار بازار ایران جز عجیب ترین بازار تقاضا و محبوبیت خودروهای عجیب رو داره! این که فلان زمان شما یه ماشین گرفتی مثلا 50 تومن الان شده 300 تومن اما یکی چینی خریدی همون مبلغ اما الان میره 200 تومن ربطی به برتری نداره! همونطور که گفتم بازار ایران روی اصول و قواعد خاصی نیست که مثلا یه ماشین رو برحسب ایمنی یا متریال با کیفیت و... دسته بندی کنن. الان مثلا یه 207 چه برتری ویژه ای داره که نسبت به رانا پلاس صد میلیون اختلاف قیمت داره جز یه مانیتور بنجل چینی و رینگ زشت و ساده آلومینیومی!؟ یا پارس TU5 معمولی مدل 1401 چرا 20 میلیون بالاتر از سمند سورن با موتور EF7 فروخته میشه آیا پارس چه برتری داره نسبت به سورن پلاس حتی آپشن های سورن پلاس خیلی اصولی تر و بهتر از پارس هست! یا مثلا همین ساندرو آیا چه برتری از نظر پیشرانه نسبت به خودروهای بروز چینی داره که از بعضی از میان رده هاشون قیمت کارکردش بالاست! جز اینکه ملت عقلشون نه تو چشمشون و نه تو سرشون بلکه تو گوششون هست که شنیدن چینی آشغاله! همین و بس که یه ماشین عهد بوقی رو به چینی بروزی با موتور و آپشن های بروز جهانی که روز به روز هم نسبت طراحی و فنیش بهبود پیدا میکنه و تا چند سال دیگه جا پای برترین برندهای کره ای میذاره!؟ یا خودروی کویئک چه برتری نسبت به تیبا 2 داره؟! موتور همون موتور پراید ارتقا یافته، کاپوت رو بدی بالا همون ادوات، بجز یه سیستم دریچه برقی (نه اتومات) کوئیک و یکم فیس بروزتر و شکیلتر قیمتش رو با تیبا 2 مقایسه کنید! اختلاف قیمتی که باید نهایتا چند میلیون تک تومنی می بود چند ده میلیون تومنه!

Hamid198484(60 روز پیش)

ال نود ماشین اقتصادی و ایمن اما خدا نکنه با ۸۰ تا سرعت به سرپیچ برسی متاسفانه برای من پیش اومد و ماشین کلا انگار روی سطح یخی داشت راه می‌رفت . خداییش نگین حواست نبود که کلا حواسم به جاده بود و نهایت سرعتم ۸۰ بود به دیواره تونل خورد ماشین و ایستاد خدا رو شکر به جز صدمه به جلو بندی و زیر بندی ماشین خسارت جانی و مالی دیگه ای نداشت که نشون دهنده ایمنی ماشین هستش ولی خداییش اینکه اولین مورد از معایبش رو نوشته فرمان پذیری، کاملا درسته. این ماشین به درد جاده پر پیچ وخم نمیخوره اگه توی جاده استفاده میکنین و با جاده آشنا نیستین از دنده ۴ بالاتر نرید که بعدش با خداست چه اتفاقی بیفته. براساس تجربه شخصی.

HadiXrma (6 روز پیش)

اینو باید به دوستانی گفت که تندر رو مثل بنز پرستش میکنن! چون بجز تندر که سالهاست دستشونه سوار ماشین جدیدتر و بروزتر حتی ایران خودرویی نشدن!

HadiXrma(6 روز پیش)

ال ۹۰ هیچ برتری خاصی نسبت به بقیه ماشین های ایران خودرو نداره بجز استهلاک کمتر موتورش ولاغیر! بعد موتور K4M ال ۹۰ موتور TU5 جز بهترین و کم اصطحلاکترین موتور ایران بین ماشین های ایرانیزه هست! یه همکاری دارم که یه ال ۹۰ مدل ۹۵ داره ماشین سوای اینکه ذات طراحیش ایراد داره و جز بی آپشن ترین خودروها محسوب میشه، ایشون بر این باور بودن که تو شیب سربالایی حداقلی تنها ماشینی که مثلا تو دنده ۴ و دور موتور ۲ کم نمیاره موتور ال ۹۰ هست در حالی که بنده هم تو همون سربالایی مذکور ایشون همین تست رو با رانا پلاس انجام دادم و هیچ گونه نیازی به کاهش دنده و افت سرعت نداشتم و کم آوردن نداشتم و ماشین راحت خودشو کشید با شتاب میرفت! یا مثلا یکی از دلایل ال ۹۰ سوارها اینه که میگن شتاب ماشین شون نسبت به TU5 و EF7 سال جدید بسیار بالا و لحظه ای هست اما تو باغ این نیستن که دریچه گاز همه خودروهای جدیدتر ایران خودرو برقی هست نه سیمی که موجب تاخیر دو ثانیه ای در شتاب پس از فشردن گاز تا انتها دارن! یا اینکه میگن ماشینشون خراب نمیشه؛ این درست که متریال فنی تندر بهتر از بقیه ایرانی ها هست اما شما با حساسیت و خرج یکم پول برای تعویض روغن گیربکس و ضدیخ با برند مطرح و روغن موتور خوب میتونید حداکثر راندمان خودروتون رو داشته باشید بدون مشکل! اینم در حالی هست که خودروی ال نود و ساندرو همونطور که گفتم جز بی آپشن ترین و پرایدی ترین آپشن های ممکن هستن. کافیه داخلش بشینی از عدم همخوانی و طراحی اصولی و بی ارگونومی بودن ادواتش اذیت میشی. اون از محل شیشه بالابر جلو، اون از محل تبعیه دنده، اون از پنل های ساده پرایدی، اون از جنس پلاستیک سفت داشبورد، بدون سنسور دنده عقب و فشار باد تایر دیجیتال و صفحه کیلومتر درست و حسابی و صندلی های ساده و ناراحت و صدای موتور و بدون کروز کنترل و...! منطقی باشید!

Saberr(382 روز پیش)

سلام دوستان .من میخوام تندر پلاس بگیرم و خودم الان پرشیا دارم و بیشتر وقت ها تو‌جاده هستم و یه خورده سرعت بالا رانندگی میکنم آیا تندر پلاس تو‌جاده و سرپیچ تعادل داره لطفا کسایی که دارن یه راهنمایی کنن.ممنون

Kameron (378 روز پیش)

تو پیچ اگه حواست نباشه و بیشتر از ۸۰ تا بری چپ میکنی

mahf (375 روز پیش)

سلام دوست عزیز . بله ماشین عالی است و شما تندر پلاس را با دنا پلاس یا دنا پلاس توربو اتوماتیک مقایسه نکنید چون دنا پلاس و جک j4 و j5 و بعضی ماشین های دیگه به باد این هم نمیرسه، گفتی سرعت هم بالا میرم مشکلی نیست تا 200 برو چه ماشکلی داره ولی نه در تمام جاده ها چون بعضی جاده ها خراب هستند بری ماشین خراب میشه نه این ماشین لندرور 2020 هم باشه بازم صدمه میبینه، تو پیچ واقعیت هم مشکلی نیست تا 140 یا 150 تا میتونی بری ولی ماشین هر ماشینی باشه باید در پیچ احتمال چپ زیاده خیلی ماشین ها اینطوری هستند حتی سمند هم میتونه چپ کنه چرا چون که اون وقت ماشین به یک طرف میره یعنی وزنه خودرو روی دو چرخ میشه و احتمال داره که چپ کنه ولی نه نمی ترسی گاز بده بره، و اگه تندر 90 خریدی باید گاز بدی اروم بری لذت رانندگیش را نمیتونی ببری، خسته نباشی

Fast (235 روز پیش)

اقای mahf ال ۹۰ نباید با دنا پلاس توربو مقایسه بشه ؟؟؟؟ ال ۹۰ جز موتور کم خرج و ایمنی دیگه چی داره ؟ اپشنای پراید باز بیشتر از ال ۹۰ هست دنا توربو ال ۹۰ رو می خوره دیگه با این پول ماشین توربو کم چیزی نیست والا کیفیت ال ۹۰ هم فقط تو موتورشه ما که نه تو کابینش کیفیت دیدیم نه تو رنگ ماشین نه تو راحتی صندلی هاش ، شما با این پول این همه ماشین قشنگ تر و نرم تر میتونید بخرید دنا اصلا به کنار برلیانس یکی از بهترین گزینه هاست تو این رنج قیمت ، برلیانس هم اپشن و زیبایی داره هم دنده ایش شتاب خوبی داره صفر تا صد ۲ ثانیه کمتر یا بیشتر باشه به کجا میرسه هی حرف از شتاب میزنید شتابی که فقط تو خط مستقیم باشه به چه دردی میخوره ؟ تو پپیچ با ۸۰ تا ماشین میخواد چپ کنه شما با سمند و پارس همون پیچ رو ۱۰۰ تا برو ببین چپ میکنه ؟ شما برا ال ۹۰ اینقدر پول میدین این همه نکات ضعف داره تو نکات مثبت هم خب فضای جادار کابین رو کلی ماشینای دیگه هم دارن یا موتور کلی از ماشین ها استهلاک خوبی داره مثل برلیانس و ام وی ام مال دنا پلاس توربو هم که استهلاکش کم نیست چون قدرتش دو برابر ال ۹۰ هست شما بگیر موتور برلیانس رو ریمپ کن هم مصرفش کم میشه هم دمای موتور بهتر میشه هم شتاب پس هم ماشین زیبا دارید هم پر شتاب ال ۹۰ باز خرجش کمتر از برلیانس و دنا هست ولی اگه خراب شه مجبورید هرچی که خرجش نکردید یهو خرج کنید پس به تدریج برای موتور کمی خرج کنید بهتره تا یهو خرج کنید

K704265 (227 روز پیش)

جنابFast طبق اظهارات نماینده بافق دنا پلاسی که به مجلس دادند که کار رفت و آمد نمایندگان با آنها انجام بشه ظرف یک هفته سه بار دچار مشکل میشه و دو نفر در مجلس مستقر شدند صرفآ برای تعمیر این دنا پلاس ها. کسی که ال نود میخره به خاطر کیفیتش میخره و گرنه مانیتور و دوربین تو بازار موجوده و برروی هر نوع خودرویی قابل نصبه برروی پراید هم قابل نصبه چه برسه به ال نود. شما وقتی خودرو میخری به خاطر ظبط و مانیتور میخری؟شاید شما اینجوری باشی ولی افراد با تجربه موقع خرید خودرو برند خودرو و کیفیتشو در نظر میگیرند نه مانیتور و سانروف خودرو رو. اصلآ سیاست رنو و داچیا در تولید خودرو اینه که زیاد به آپشن اهمیت نمیدند و تمرکزشون رو کیفیت خودرو هست. رنو کپچر سانروف نداره. که چی؟ما وقتی از خودرو حرف میزنیم در ابتدا موتور، گیربکس و بی نقص بودن ماشین مد نظرمونه و گرنه هر مدل دوربین جلو و عقب و مانیتوری تو بازار موجوده و کسی بخواد میتونه رو خودروش نصب کنه.شما گفتی ال نود هیچ آپشنی نداره در صورتی که ال نود نمایشگر میزان مصرف سوخت داره و تو نمایشگرش نشون میده که چند کیلومتر راهو میتونی با سوخت موجود در باک طی کنی و مثلآ در صد کیلومتر چند تا بنزین مصرف کردی و نمایشگر تست برق خودرو داره که میتونی ماشینو چک کنی قبل از حرکت دادن خودرو. کسی که امروز با ۴۲۵ میلیون یه ال نود صفر بخره و با سلیقه رانندگی کنه سالها خیالش راحته و مثل دنا پلاس و ۲۰۷ نیست که یه پاش تو تعمیرگاه باشه.

Fast (224 روز پیش)

اقای .......k70 بفرض که نظر شما درست ولی برا یه ماشین ۱۰۰سال پیش فرانسه که تو ایران اینقدر گندش کردن و قیمتش اینقدر گرونه این همه نکته ضعف چرا داره ؟ یه ماشین ۲۵۰ تومنی اینقدر ضعف نداره که این ماشین داره 😂😑🤭🤫😒 دیگه تو بالا هست دیگه مشخصه تمام نکات ضعفو نوشته شما که میگی ال۹۰ تو موتور بهترینه تو گیربکس بهترینه چرا تو هندلینگ اینقدر بده ؟ موتور که خوب باشه ولی نشه ازش تو سرعتای بالا استفاده کرد به چه دردی میخوره فقط باید باهاش پیکنیک رفت . اصلا سرعت بالا چرا ؟؟ دیگه به سرعت ۱۰۰ میریسه کنترلش کار حضرت فیله اخه چه دلیلی داره که این ماشین عرض زیادی نداره ولی ارتفاع زیادی داره نسبت به زمین سقفش هم که دیگه زیادی بلند کردن عین جعبه شده

ali779877 (222 روز پیش)

طی نظرات متوحه شدم بحث به دلیل زیر تو این پیج فایده ای نداره، مشتریان ماشین ال ۹۰، افرادی بسیار اقتصادی هستند و فقط کم خرج بودن لوازم موتور رو فدای زیبایی و جدید بودن یا حتی امنیت و سواری راحت ماشین میکنند! و اصلا توجهی به راحتی، ظاهر بروز، داشبورد زیبا و غیره ندارند فقط جنبه اقتصادی میبینند، و معمولا این دیدگاه بین مشتریان پراید و ال ۹۰ تا حد زیادی مشترک هستند تنها تفاوت بودجه اولیه بین این دو شخص خواهد بود و هردو تمرکز بر کم خرجی اقتصادی بودن ماشین دارند. شما سانتافه هم مثال بزنید، هرچی از راحتیش بگید، باز اینجا انلایک‌میکنن چون خرج سانتافه قابل قیاس به ال ۹۰ نیست و برتری رو به ال نود میدن! پس اگر خیلی اقتصادی هستید قطعا بعد پراید، ال ۹۰ با بودجه بیشتر انتخاب شما خواهد بود

وحید حیدرب (221 روز پیش)

دوستان عزیزkameron ،mahf،k70و ..‌..Fast چرا بیخودی بحث میکنید.من خودروهای شاسی بلند و آفرودی سوار شدم، ال نود هم سوارشدم. خودروهایی که ارتفاع بالایی دارند اگه موقع پیچ حواست جمع نباشه چپ میکنی. علی دایی سرمربی اسبق تیم ملي با پرادو چپ کرد ایربگ ماشینش هم باز نشد. حالا شما میگی چرا ال نود چپ میشه؟ من خودم یه بار با هایلوکس توی یک پیچ خواستم سریع بپیچم دو چرخ یه ور ماشین بلند شد نزدیک بود ماشین چپ شه که شانس آوردم چپ نشد. ماشینهایی که ارتفاع بالایی دارند تو پیچها باید حواست جمع باشه. یکی از رفقام هم با پرادو چپ کرده بود.

Fast (204 روز پیش)

بله اقای ..Ali 77 همینطور هست 😂🙏👌 صاحبان خودروهای ال۹۰ فقط به کم خرج بودن فکر پیکنن مثل مالکان خودروهای پراید .

ssfree (183 روز پیش)

اقای fast نرمی و امنیت ال نود عاالیه و البته کیفیتش خوبه و من این خودرو با سمند در یک سطح میدونم ایمنی ال 90 ععاالی کیفیت عالی کم خرج و... شما میگی ک تو پیچ تعادل نداره شما با یه لاستیک 205 میتونی این مشکل رو حل کنی با یه خورده هم ارتفاع اما می تونی امنیت مسخره و ضعیف پارس و 405 رو بالا برد؟با نصب گارد؟ال نود خوبه فقط ظاهر و امکاناتش کمه ک با یه دس چراغ و مانیتور و دوربین حل میشه شما ب من بگو امنیت 405 و پارس رو چیکار کنیم بره بالا؟شما میتونی در پرشیا حلبی رو با یه اچار باز کنی ایا میتونی در کاپوت ال 90 رو باز کنی یا درشو؟

ssfree (183 روز پیش)

بعد شما ک میگی شتاب و سرعت شتاب ال نود ک خوبه ولی درباره تاپ اسپید و دوربالا باهاش تا160 رفتم چون یکی از فامیلامون داشته تست کردم،خوب بوده و اینکه شما سرعت بیشتر از 160 تا به کارت میاد؟میخواین پرواز کنین مگه؟یا اینکه از جونتون سیر شدید؟

mahf (167 روز پیش)

الان برو برنامه دیوار را نصب کن، تو جستجو بزن تصادف، ببین چندتا تندر 90 میاره، تو که میگی با 80 چپ می کنه، همون عکسایی که میبینی هیچ به داخل کابین چیزی شده، اون موقعی که من پیام را داده بودم تندر 90 320 میلیون بود دنا پلاس 315 میلیون بود الان چنده 440 میلیون دنا پلاس 415 میلیون، الان افزایش قیمت را میبینی، حالا بعد عید ببین چنده، تو میگی رنگ خودرو ضعیفه، من چند سال پیش بین در و گلگیر سمت شاگرد زدن، با ماشین دنا معلمولی، دنا چراغشم شکست پایین چراغ رنگ سپرشم پرید، ماله من یک حلق انگشت رنگش پرید یکمی رفت تو، این از رنگ، تا حالا هیچ به تندر 90 سوار شدی؟ من تو سرو ارومیه مرز بین ترکیه ایران ماشین را تا 190 پر کردم، با همون سرعت به عقب تریلی زده بودم، چی شد؟ هیچی از جلو تا جلوی لاستیک ها له شد،الان دنا پلاس یا پرشیا یا برلیانس تو اینجوری میشد؟ اون موقع ماشین هیچ خود ادم هم له میشد، مانیتور دوست داری 5 تومن بده برو از اون وای‌فای دار هاش برای ال 90 بخر، سر پیچ میگی یدونه لاستیک 205 کره ای بنداز از شاسی بلند هم راحت میره، قیافه اش هست برو با 3 یا 4 میلیون از جلو تا عقب خرج بزار از هایما هم زیباتر میشه، وقتی توی پرشیا سمند میشینی مثل اینکه تو زمین نشستی، اما اگه داخل ال 90 میشینی ادم سقف ماشین ها هم میبینه، جعبش از تمام این ماشین هایی که گفتی بزرگتره

kd2334 (55 روز پیش)

یه دست فنر لنزو. ارتفاع دو انگشت رو لاستیک. استرس بار و لاستیک ۱۹۵. اگه ۲۰۵ بندازی با اون فنرا بعضی وقتا به گلگیر گیر میکنه

Amirrrrrrrrrrrrr (37 روز پیش)

صد در صد پرشیا من خودم با پارس سال با النود انداختم هم تو شتاب زدمش هم تو دور شک نکن پرشیا هم از لحاظ تعادل هم فنی هم زیبایی داشبورد و بیرون ماشین

Mohammad1389(59 روز پیش)

سلام دوستان بین رنو تندر پلاس و دنا معمولی کدوم بهتره؟

Hjjjjjjj (56 روز پیش)

از نظر کیفیت شک نکن تندر

Mohamdxpm (55 روز پیش)

سلام تندر۹۰

Cyu6tfg (50 روز پیش)

تندر پلاس

1777amirali(623 روز پیش)

نیسان جوک موتورش با این یکیه ولی شتابش بهتره دلیلش چیه

Mmm123 (607 روز پیش)

دلیلش اختلاف قیمته 😂😂 داداش آخه این چه سوالی هستش.نیسان جوک جدید هستش قطعاتش اصل ژاپن و فرانسه هستش.تکنولوژی بروز تره.ال نود خب مال داچیک رمانی هست که زیر مجموعه رنو فرانسه است که تو ایران مونتاژ میشه.تکنولوژی قدیمی هست و .....‌

Hjjjjjjj (94 روز پیش)

دوست عزیز شما از کجا شنیدی یا خوندی که موتور نیسان جوک با ال نود یکی هستش؟؟؟؟ من تا جایی که میدونی موتور تلیسمان با نیسان جوک یکی هستش شاید منظور از شما حجم موتور باشه که بله نیسان جوک و ال نود ۱۶۰۰ هستش

Hossein123(124 روز پیش)

سلام دوستان با نصب لاستیک ۲۰۵/۶۰ چقدر به فرمان پذیری ماشین افزوده میشه و در حد چه ماشین هایی میشه ؟

Gjuhb(255 روز پیش)

سلام روزتون بخیر دوستان تندر ۹۰ پلاس برای خرید بهتر یا دنا پلاس ممنون از راهنماییتون

mani123456 (250 روز پیش)

تندر90 اتاقش بزرگتر از دنا است از نظر قدرت هم برابرند اما از نظر قیافه دنا بهتر است و هم از نظر فروش اما تندر 90 باکیفیت تر از دنا است

khosravian (133 روز پیش)

سلام از نظر کیفیت که ال نود عالیه ، دنا پلاس که کیفیتش داغونه، من خودم یکی بچه های هیئت خون دنا پلاس داره، ۲۶ تا کارده، مشکل برق پیدا کنه، سنسور اکسیژنش هم خراب شده عین چی بنزین مبخوره، برده نمایندگی گفتن قطعه نداریم! ولی از نظر ظاهری دنا پلاس قشنگ تره از نظر قدرت موتور و شتاب ال نود قوی تره، شما تو اینترنت یه سرچ بزنید فیلم هاشو ببینید متوجه میشین من خودم چون اولویت اولم قدرت و شتاب و کیفیت ساخت هست بعد ظاهر، ال نود رو ترجیح میدم، خودمم ال نود دارن، ۱۳۱ هزار تا کار کرده، هر کاری هم که فکرشو بکنید باهاش کردم چندین بار، دنده ۱,۲,۳ رو تا ته تهش گاز دادم میخواستم ببینم چقدر میره، دستی کشیدم، دوردرجا زدم، دور پلیسی زدم و......، ولی تا الان آخ نگفته! ینی شما اینو سوارشی بعد یه ال نود صفر سوارشی، هیچ فرقی احساس نمیکنی! من داداشم سمند صفر خرید، دستی هم نمیکشه، دورموتور هم ۳,۴ عوض میکنه، هیچ حرکت نمایشی هم تا حالا نزده، تا حالا از موقعی که خریده اگه بگم ۲۰ بار برده تعمیرگاه و نمایندگی دروغ نگفتم!!! دیروز سوار شدم بهش گفتم یه دستی بکش، هرچقدر بهش گفتم نکشید می‌گفت همینجوری با اینکه صفر هست چندجاش خراب بوده و خراب هست ، اگه بکشم باز یه جا دیگه اش خراب میشه!!!

MahdiA (128 روز پیش)

اگر آپشن و ظاهر و اینجور چیزا مد نظرتون نیست تندر 90 پلاس فنی واقعا عالیه. ما نزدیک 5 ساله داریم، 80 هزار تا کار کرده و کلا 1 یا 2 بار تعمیرگاه رفته اونم مشکل خاصی نبوده

ssfree(134 روز پیش)

سلام دوستان میخواستم نظر خودم رو درباره ی تندر دنده ای به اشتراک بذارم.این ماشین افرادی رو داره ک ب شدت این خودرو رو دوست دارن و افرادی هستن ک ب شدت از این خودرو متنفرند اما این خودرو مزایا و معایبی داره مثلا ستون ای قوی موتور کم استهلاک جای سر و پای مناسب عقب وجود اپشن های کلیدی مثل نشان دهنده میزان حجم بنزین در باک به صورت لیتر و یا میزان مصرف خودرو در 100 کیلومتر امنیت بالا اما معایبی هم داره عدم وجود اپشن های رفاهی ظاهر کسل کننده چسبندگی بد تعادل بد و سیم کشی بیش از حد ساده محض رضای خدا یه سیم از تو در ها رد نکردن برا شیشه بالابر ها اما این مشکلات تا جایی قابل حل است با استفاده از لاستیک 205،استرس بار،یه دست چراغ اسپرت،مانیتور و... و این ماشین بیشتر جنبه خودروی کار و تجاری داره خودروی سفر و جاده نیست صندلی هاش مثل نیمکت پارک میمونه

amir138787(173 روز پیش)

سلام. آخه این چه قیافه ای هست درسته موتورش خوبه ولی دیگه یه قیافه باید داشته باشه به نظر من با این قیمت اصلا نمی ارزه میشه با این پول دنا پلاس توربو، برلیانس و... من سمند و پارس و پراید و تیبا۲ و دنا پلاس همرو داشتم ۲ سال برلیانس ۳۲۰ داشتم فوق‌العاده بود ماشین دنا پلاس هم خوب بود ولی برلیانس عالی بود الان جک اس۳ دارم خیلی ماشین خوبی هست تندر برای ما که خوب نبوده شاید یکی راضی باشه

Show More