مشخصات فنی رنو تندر 90 اتوماتیک سال 1386 - 1399
سال
تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگیهای ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگیهایی مانند سیدیپلیر، پشتسری
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1392 تا 1397مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
11.7 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4250 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1525 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1155 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
سفارشیکروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سفارشیسنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
(دزدگیر فابریک: سفارشی)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
(مانیتور 7 یا 10 اینچی: سفارشی) - (مانیتور عقب: سفارشی) - (نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارشی)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - (کفپوش کابین و صندوق: سفارشی)آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
سیامکیزدانیان 4 روز پیش
سلام دوستان گرامی
رنو هم تو تمامی مدلهای توی بازار ایران مثل ساندرو، استپوی، تندر پارس خودرو و تندر پلاس ایران خودرو نهایتا تا ده دوازده سال توجیه خریداری دارند با این قیمتها خرید این ماشین به نظرم من حداقل توجیه اقتصادی برای مصرف ندارند بخصوص بابت لوازم یدکی اصلی تو بازار که گرون و کمه و بازار فروش دسته چندم که افتضاحه. یه زمانی حدود ۸ ، تا ۱۰ سال پیش تو اون شرایط زمانی خوب بودند ولی الان به نظرم اصلا توجیه ندارند حتی نسبت به چینی ها و وارداتی ها و همینطور محصولات وطنی بخصوص شاهین اتومات. فروشنده های این ماشین هم فقط یاد گرفتند با دلار حساب کتاب کنند نمی گن حداقل ماشین یه وسیله مصرفیه. نظر من بود خودتون از چند بنگاه خودرو جویا شین که مغموم نشین چون فروششون در صورت پول لازم بودن، انوقت میگن سرطانن دور از جون. در پناه پروردگار ایران زمین مانا باشید
پاسخ
0
0
0
Vahidcar 1403/10/7
مننمیفهمم چرا به اینماشینباید کسی پول بده اونم کار ایرانس.خب همونو رنو سیمبل بخرین که کلا وارداتیه و خیلی با کیفیته و خیلی نرمه و قیافه ماشین هم جذابتره و داخل داشبودرش همجدید تر و بروزتره.ضمنا سیمبل روزیکه وارد شد از سراتوگرونتر بود اما امان از دست دلال ها.سیمیل استاندارده و هندلینگش عالی شده.اتوماته
پاسخ
0
0
0
احسان11075 1403/9/11
سلام دوستان، بزرگواران به نظرتون با 700 _ 800 تومان ال نود مدل 97 بگیرم یا 207 esp مدل 402؟؟
پاسخ
0
1
1
chichix 1403/9/8
ال نود یعنی اتاق تانک. همه بدنه دوبل هست. از سقف و درب ها بگیر تا گلگیر و صندوق و...
شاسی ها تیرآهن نمره۲۴ ، جای زاپاس تیرآهنو آب کردن و بهش شکل دادن.
فنی هم که موتورش پرقدرت و کم مصرف، گیربکس نرم و بی صدا، کمک فنرا که نگوووو. انگار سوار کشتی هستی.
مدل های زیر ۱۳۹۱ ایرانخودرو همه بالای هزار و سیصد کیلو وزن دارن.
این ماشین مرگ نداره. بهتر از ماکسیما هست.
هزینه و نگهداریش مثل بنزS500 هست
همه قطعاتش گرون اما عمری هست
تا ۴۰۰هزار کیلومتر بشرط استفاده از روغنموتور مرغوب و شمع خوب، رنگ تعمیرگاهو نمیبینی.
سربالایی پرواز میکنه.
مدل هایی که در ایران هست و با برند رنو و موتور ۱۶۰۰سیسی هست گرونترون نوع ال۹۰ هست چراکه در اروپا اکثر ال۹۰ ها با موتور ۱۲۰۰سیسی هستن.
اتاق تانک = ال۹۰
پاسخ
0
1
1
Redjvani 1403/9/1
دوستانی ک بالای ۱ سال تیپ پلاس اتوماتیک این ماشین رو داشتید خرج ماشین در سال چقدره؟
پاسخ
0
0
0