مشخصات فنی رنو تندر 90 اتوماتیک سال 1386 - 1399
سال
تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگیهای ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگیهایی مانند سیدیپلیر، پشتسری
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
نقاط ضعف
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبهدنده از گردگیر پلوسها (در گیربکس قدیمی JH3)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1392 تا 1397مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
11.7 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4250 میلیمترعرض
1740 میلیمترارتفاع
1525 میلیمترفاصله محوری
2630 میلیمتروزن
1155 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
سفارشیکروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سفارشیسنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
(دزدگیر فابریک: سفارشی)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
(مانیتور 7 یا 10 اینچی: سفارشی) - (مانیتور عقب: سفارشی) - (نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارشی)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستری - (کفپوش کابین و صندوق: سفارشی)آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Arem6670 1402/8/14
سلام و سپاس از نطرات ب جا و به در بخور همه دوستان .. به نظرتون من ای اف سون دوگانه بخرم (چه مدلی بهتره) یا ال نود مدل ۹۱ که سراغ دارم
پاسخ
0
0
0
پلاس 1402/8/13
یجوری میگن ال 90 بی آپشن هست انگار تو پارس ها دکمه ای اس پی داره یا حتی گرم کت فرمون و صندلی داره فقط یدونه دکمه صندوق عقب داره وگرنه پارس هم بی آپشن هست 😂
پاسخ
0
0
0
Sher 1402/6/28
من هرسواری سوارشدم توماشینای قیمت تا۵۰۰میلیون بستگی به سلیقه ی شخص داره هرماشینی حتی ژاپنی ،آلمانی ،فرانسوی،ایرانی یه مزییت ویه معایبی دارن اگه بیاییم توبحث ال۹۰ باپژو وسمند ورانا میشه گفت ماشین بی خرج وهزینه هستش وضمنا رانندگی باهاش درزمستان وزمین خاکی و گل ولای قابل مقایسه با پژو وسمند نیست رانندگی با ال ۹۰ خیلی بالاتروراحت تره تا سمند وپژو ورانا یعنی ال۹۰ داشته باش بعد چندماه سوار پژو سمند ورانا شی تفاوتشون کاملا واضحه
پاسخ
0
0
0
saidsepehr 1402/6/26
سلام تندر مدل ۸۸ دارم ۳۳۰ هزار تا باهاش رفتم. کوه و بیابان و شهر و جاده رفیقم بوده واقعاً درود بر سازنده ش. تا به حال جز مصرفی ها هیچ هزینه ای نکردم.
پاسخ
0
0
0
Abo123 1402/5/10
سلام دوستان بنظر شما ال 90 مدل 88بهتره یا ام وی ام 530 مدل 90
پاسخ
2
0
0
محمد9211 1402/6/11
اینجا بپرسی همه میگن ال نود ... ولی واقعیتشو بخای خودت باید سوارشی بفهمی ؛نظر من که ال نود داشتم و بعد از اینکه ماشینای مختلف همرده رو امتحان کردم و عوضش کردم ؛از نظر راحتی صندلی،فرمان پذیری تو جاده مخصوصا تو سرعت بالا ،احساس امنیت ، یکی بودن خرجشون بهت توصیه میکنم یا ام وی ام ۵۵۰ بخر یا آریو. ماشینی که بترسی باهاش با سرعت بالای صدتا یا صدو ده تا یه پیچ اتوبان رو بپیچی به درد نمیخوره
1
1
پلاس 1402/6/1
ال 90
1
0