• مشخصات فنی tondar90at
  • مشخصات فنی tondar90at
  • مشخصات فنی tondar90at

مشخصات فنی رنو تندر 90 اتوماتیک سال 1386 - 1399

413 دیدگاه
سال
تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی‌های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

بازار دست دوم
هزینه نگهداری
فضای جادار کابین
دوام فنی بهتر از رقبا
استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)

نقاط ضعف

فرمان‌پذیری
کمبود امکانات رفاهی
سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1392 تا 1397

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

4 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

105 اسب‌بخار

گشتاور

140 نیوتن‌متر

شتاب

11.7 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4250 میلی‌متر

عرض

1740 میلی‌متر

ارتفاع

1525 میلی‌متر

فاصله محوری

2630 میلی‌متر

وزن

1155 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

سفارشی

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سفارشی

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

(دزدگیر فابریک: سفارشی)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

(مانیتور 7 یا 10 اینچی: سفارشی) - (مانیتور عقب: سفارشی) - (نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) - (گیرنده تلویزیون: سفارشی)

نویگیشن

سفارشی

هدآپ

دوربین عقب

سفارشی

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه - (روکش چرم فابریک: سفارشی)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری - (کفپوش کابین و صندوق: سفارشی)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/1/8
سلام من رانا پلاس 42دارم می خوام ال نود94 بگیرم نظرتون چیه؟ تعویض کنم یانه؟ ممنون میشم نظرتون را بگید
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/1/15
به صلاح نیست در یک جمله دوست عزیز
0
0
ناشناس 1402/12/28
ماشینی که در تصادف جونت رو بگیره کلا به درد نمیخوره.ماشین های ایرانی کلا سر و ته یه کرباسن.هرچند انحصار کاری کرده مجبوریم فقط اینا رو بخریم.من خودم سورن پلاس دارم ازش نفرت دارم میخوام عوض کنم بین تندر و مگان و مزدا ۳ و آریو و ... داشتم تحقیق میکردم همه آنچنان از محاصن ماشینشون میگن انگار خداس.ولی حقیقت معلوم نیست چیه هرچند آدم میشن رو برای یک عمر نمیخره. به صورت کلی ماشین ایده آل ماشینیه که شرایطش اینا باشع: تو تصادف صدمه جانی کمتر باشه دیر به تعمیر بیافته لش نباشه و حوصله راننده رو سر نبره آپشن و ... چرته مهم دوامه ماشین داریم ۱ میلیون کیلومتر به تعمیر نمافته سورن من ۲۰ هزار به تعمیر افتاده
پاسخ
2
0
0
علی12345 1403/1/23
داداش حرفات بسیار متینه؛من دنا،چانگان،پارس،سمند،آریزو۵ ، ال نود رو به ترتیبی که نوشتم داشتم . ال نود تو جاده بدون دلیل منحرف شد و دور خودش تابید و شاسی های جلوش ضربه خورد و حدود یک چهارم پول ماشین بهم ضربه زد. الان آریو خریدم و به شدت نسبت به ماشینای قبلیم راضیم.بنظر من به ترتیب کیفیت و ایمنی و سواری اینطورند؛ آریزو،آریو،پارس،چانگان،دنا ،سمند،ال نود. ممکنه یکی بیاد بگه یعنی ال نود از سمند اینقدر بد بخت تره من میگم هست چون ال نود با جون آدم بازی میکنه!
0
0
behnam52 1403/1/12
سلام ،من تندر ۹۰اتومات مدل 94دارم بر۰۶ از. پشت با سرعت 120به من زد وخودش به پرواز درامد ومعلق زد می تونم بگم ال نود محکم ترین خودرو داخلی است چون تمام قسمتهای بدنه دوبل می باشد.ومن وخانواده ام را حفظ نمود وخوشبختانه راننده 206 هم آسیب آنچنانی ندید.بدون تعصب می گم این خودرو خیلی محکم است وبه تانک معروف است در خریدش شک نکنید از جهت سواری هم از هم خانوادگی خود ساندرو نرم تر است واز لحاظ فنی هم بسیار مقاوم است اگر بازیافت کنار بیایید از بسیاری از خودرو های هم رده خودش بهتر وایمن تر است.
0
0
spdaniyal 1402/12/17
سلام ایا کسی ال 90 اتوماتیک داره بم بگه گیربکس این ماشین اکیه؟ خوبه چطوری. معایبش چیه
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1402/12/21
بله ماشین بسیار خوبی هم هست و مشکلی خاصی نداره فقط باید در نگهداریش رعایت های گیربکس اتوماتیک رعایت شده باشه تا گیریکس دچاره تقه نشده باشه
0
0
تندریاسورن 1402/11/30
سلام دوستان وقتتون بخیر ...نیاز به راهنمایی شما دارم در دوراهی انتخاب بین پارس تندر مدل ۹۸ با کارکرد ۳۵۰۰۰ سالم بدون رنگ و تصادف با سورن پلاس دوگانه سوز صفر گیر کردم نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم دوستانی که اطلاعات فنی و تجربه رانندگی بااین دو ماشین دارند در این انتخاب بنده رهنمایی کنند ممنون میشم
پاسخ
2
0
1
امیر یحیوی 1402/12/14
در مورد ال90 باید بگم از نظر مقاومت و دوام حرف نداره . تقریبا میشه گفت بشین و برو من ال90 مدل 90 دارم تا بحال تعمیرگاه نرفته فقط یک دیسک و صفحه و واشر پلوس قدرت ماشین هم بالاست و مشکل بنزین معمولی هم نداری
0
1
فرشید ۱۳۷۰ 1402/12/5
پارس تندر پدرم مدل اسفند ۹۶ داره، از نظر استهلاک و خرابی تا الان خوب بود
0
2
فرشید ۱۳۷۰ 1402/11/24
ببینید دوستان، اینجا قرار نیست بگیم تندر ۹۰ در حد بنز یا بی ام و هستش یا در حد پیکان، فقط قراره تجربه خودمون از ماشین رو بگیم که کسی اگه قصد خرید داره و شک داره بین چند تا ماشین بتونه تصمیم درست بگیره. من الان ۶ سال هست تندر پلاس اتومات دارم. قبلش ۴۰۵ داشتم، قبل از اون مزدا ۳ مدل ۸۵ تیپ ۲. همه این ماشین ها رو هم صفر از کارخونه خریدم. این که میگن تندر ۹۰ کم استهلاک هست یعنی اقا هر روز نمیبرت تعمیرگاه. یعنی اینکه من تو سال اول ۲ بار پژو رو بردم نمایندگی گیربکس باز کردن، به خاطر کاسه نمد و بلبرینگ و تو ۵ سال و ۷۰۰۰۰ کیلومتر که دستم بود، پمپ بنزین، چند بار واشر درب سوپاپ، دیسک و صفحه ، تسمه تایم و کلی چیزای دیگه رو عوض کردم. ولی تو این ۶ سال و ۸۰۰۰۰ کیلومتر یکبار هم پای تندر پلاس به نمایندگی ایران خودرو باز نشده. تاکید میکنم حتی یکبار. حتی میتونم بگم از نظر خرابی و دوام، تندر پلاس از مزدا ۳ ۸۴ هم بهتر بود (تاکید میکنم مدل قدیم، جدیدها رو نمیدونم). مثلا مزدا توی تابستون تو جاده کندوان که من زیاد ازش تردد میکنم، گاها ارور گیربکس میداد چون داغ میکرد و مجبور میشدم ماشین رو با کفی ببرم نمایندگی. البته مشکلاتی که برای ماشین پیش میاد به دلیل نحوه رانندگی تون هم ممکنه پیش بیاد. من تو جاده خیلی پرگاز میرونم ولی با این وجود تا الان واشر درب سوپاپ یا گیربکس تندر پلاس به مشکل بر نخورده. سخن رو کوتاه میکنم، اگه با ظاهر قدیمی ال نود مشکل ندارین و یه ماشین میخواین که شسته رفته باشه و هر روز پاتون رو به تعمیرگاه باز نکنه و توی جاده هم شرمنده خانواده نشین ( واقعا خیلی ابروریزیه ماشین توی جاده خراب بشه)، تو رنج قیمت فعلی ال نود، واقعا به هیچ ماشین دیگه ای فکر نکنین.
پاسخ
0
0
3