تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی‌های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری عقب، شیشه بالابر برقی عقب و ریموت کنترل را نداشت، در سال 1392 عرضه‌اش متوقف شد و جالب‌تر اینکه ایران خودرو در همین سال، تندر اتومات را به بازار فرستاد. از تابستان 1396 تولید فیس‌لیفت این خودرو با نام تندر90 پلاس آغاز شد که عمده ویژگی‌های جدیدش علاوه‌بر تغییرات ظاهری، شامل تغییر داشبورد و تریم داخل کابین (هماهنگ با رنو ساندرو) و برخی اصلاحات فنی می‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در اواسط دهه 90 شمسی برای خانواده تندر90 رخ داد، نصب گیربکس جدید JHQ روی آن بود. این گیربکس جدید را ابتدا پارس خودرو روی استپ‌وی دنده ای گذاشت و وقتی عملکرد مثبتش نسبت به گیربکس قدیمی‌تر JH3 به همگان ثابت شد، پارس خودرو آنرا روی ساندرو دنده ای، تندر و حتی پارس تندر هم قرار داد. بعد از پارس خودرو، نوبت به ایران خودرو رسید و این شرکت نیز خانواده تندر پلاس خود را با همین گیربکس جدید به بازار فرستاد و سپس از اواخر سال 96 این گیربکس را روی تندر E2 هم گذاشت. اما مزیت اصلی گیربکس JHQ نسبت به نمونه قدیمی‌تر JH3، استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و رفع مشکل روغن‌ریزی (از ناحیه نزدیک به پلوس) است. همچنین موارد دیگری مانند حذف گردگیرهای پلوس، استفاده از کاسه نمد برای آب‌بندی روغن گیربکس، آسان‌تر شدن تعویض دنده، دوام بیشتر سیستم پدال کلاچ و گیربکس و نهایتا کاهش یک لیتری نیاز به روغن گیربکس، از جمله تفاوت‌های مهم گیربکس جدید JHQ در مقایسه با گیربکس قدیمی‌تر خانواده تندر و ساندروست. مسله دیگر درباره کیفیت تندر است؛ حتما شنیده‌اید که می‌گویند تندرهای «پارس خودرو» بهتر از تندرهای «ایران خودرو» است اما شما باور نکنید چراکه مدت‌هاست زمان این حرف‌ها، گذشته! ریشه این داستان به اواخر دهه 80 شمسی برمی‌گردد؛ همان زمانیکه گزارشات سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد (ISQI) نشان می‌داد تندرهای ایران خودرو، کیفیت ساخت پایین‌تری نسبت به تندرهای پارس خودرو داشتند؛ مثلا تندرهای پارس خودرویی‌ها در بخش‌هایی مثل «فنربندی و تعلیق»، «رنگ بدنه» و «نفوذ آب و صدا به کابین» کیفیت بهتری داشتند درحالیکه تندرهای ایران خودرو در بخش‌های مثل «ساخت بدنه» و «موتور و گیربکس» با کیفیت‌تر از پارس خودرو بودند. البته ایران خودرو خیلی زود مشکلات مونتاژی تندرهایش را برطرف کرد طوریکه از سال 90 به بعد، دیگر هیچ تفاوت محسوسی میان تندر ایران خودرو با تندر پارس خودرو دیده نشد. البته از آنجایی که پارس خودرو، مونتاژ محصولات باکیفیتی مانند مگان، ماکسیما و تی‌یانا را در کارنامه‌اش دارد، برخی‌ها از این موضوع سواستفاده کرد‌اند و همچنان می‌گفتند که تندرهای پارس خودرو بهتر است ولی خوشبختانه با گذشت زمان، همه متوجه این شایعات شدند. بنابراین به لحاظ کیفیت، می‌توان چنین گفت که «پارس تندر» و «تندر پلاس» هردو در رتبه اول هستند و بعد از آن‌ها نیز تندرهای E2 ساخت ایران خودرو و پارس خودرو، هردو در رتبه دوم جای دارند. نکته آخر اینکه ایران خودرو از سال 98 «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد خانواده تندر حذف کرد و سپس «سی‌دی پلیر» را از هم از خانواده تندر پلاس برداشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بازار دست دوم
    • هزینه نگهداری
    • فضای جادار کابین
    • دوام فنی بهتر از رقبا
    • استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
    • بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
  • نقاط ضعف
    • فرمان‌پذیری
    • کمبود امکانات رفاهی
    • سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
    • سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
    • تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1389
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1100 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 165/80R14
  • چرخ عقب 165/80R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1392 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1155 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JHQ
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

243 دیدگاه

Yasiiiin(14 روز پیش)

سلام بنده حدود 7 سال ال نود دارم جز برای مصرفی ها تعمیر گاه نرفته ولی میخوام برای تنوع یه ماشین با کیفیت مثل همین تو رنج قیمت خودش و یکم بالاتر بالاتر بگیرم کسی میتونه راهنمایی کنه ممنون میشم

Poria88 (13 روز پیش)

تندر پلاس یا ساندرو یا مگان

mahf (13 روز پیش)

دوست عزیز اول شما بگو چقدر پول داری ادم بگه اگه 600 میلیون داشته باشه برو یدونه تمیز فلوئنس بخر نه 400 تا 500 میلیون داری برو یدونه داستر یا سیمبل بگیر، چون مگان نمیگم برای اینکه سخته کم کارکرد و تمیز مگان را پیدا کرد، بخاطر همین اینا بهترن

Yasiiiin (10 روز پیش)

تا حدود 400 میلیون در نظر داشتم اول فنی بعد مصرف سوخت بعد از اون جا دار بودن ماشین برام حائز اهمیت هست

mahf (8 روز پیش)

پس برو یدونه سیمبل بگیر 400 تا 500 میلیون میتونی پیدا کنی تمیزش را 350 به بالا هم هست ولی اونا کارکرد زیادی دارند بخاطر همین بالای 400 باشه بهتره چون گفتی تنوع بخاطر همین نگفتم ساندرو یا تندر 90 پلاس چون این سه ماشین تقریبا مثل هم هستن ولی سیمبل یکمی فرق میکنه

Ronak (7 روز پیش)

استپ وی دنده ای بهترین گزینه ست اگه تندر نود سوار شدی چندین سال بهتره استپ وی دنده ای بخری و حالشو ببری ولی ساندرو نخر یعنی بیخیال ساندرو اتومات

mahf (5 روز پیش)

اول اینکه Ronak شما گفتید ساندرو نخر استپ وی همون ساندرو هست دیگه میگیم ساندرو استپ وی خالی استپ وی نمیگیم که نمیگم همون هست کمی فرق میکنه ولی در اسم ساندرو هم هست و دوستمون گفته تنوع باشه و یکمی فرق کنه بخاطر همین به نظر من سیمبل بهترین گزینه هست

Sobhan1 (1 روز پیش)

ارادت دوست عزیز با توجه به اینکه رنو سوار بودی خب باید این رو توجه داشت که مگان گزینه خوبی نیست چون الان در بهترین حالت ی مگان 8 سال عمر کرده تازه اگه مدل 92 پیدا شه پس متاسفانه مگان گزینه خوبی نیست ال نود پلاس یا ساندرو یا استپ وی میمونه که هر سه تاشون یکی هستند ولی قیمت ساتدرو و استپ وی بیشتر از ال نود پلاس است پس گزینه مناسب ال نود است اگه توسنتب ال نود پلاس صفر پیدا کنی یا کم کارکرد و بهش مطمئن بودی و قیمتش در قیمت ماشین های اپشن دار و خوب چینی نبود خریدش منطقی است اگه نه قیدش رو بزن چون قیمتش الکی بالاست اگه میخوای اتومات ارزون در حد ال نودبه فکر جک جی 4 هم باشه چون هم کیفیت خوبی داره هم مصرفش از ال نود و مگان و ساندرو و استپ وی کمتره و می تونیم بهش لقب ال نود چینی بدیم قطعاتش و خدمات شهم با توجه به کرمان موتور خیلی عالیه اگه اتومات بهتر خواستی بسترن بی 30 و فردا 511 کیفیتشون خوبه و حرفی توش نیست فردا موتورز نمایندگی هاش پیدا میشه و چون ماشینت صفره کم کم تا 3 4 سال نیازی به تعمیرات نداری که تا اون موقع فردا موتورز خدماتش میشه در حد بهمن و کرمان موتور اگه تا 500 تتومن پولت رسید اریزو 5 توربو ماشین خوبیه البته مدل 99 که کارکرد زیر 20 هزار تاش تا 510 تومن هم گیر میاد اگه دنده ای زیر 300 تومن خواستی که صفر باشه چاره جز انتخاب پارس تی یو فایو نداری که موتورش خوبه و مطرف کمی داره و کم دردسره دنده ای بالای 300 تومن دنا پلاس دنده ای ساده یا ال نود پلاس دنده ای کم کارکرد دیگه بالای چهارصد هم نرو به فکر دنده ای چون حیفه اگه اتومات توی شهر هم خواستی جی 4 خوبه با 207 پانو اتو الان رایج هستند

Masoud1362 (1 روز پیش)

تندر پلاس و ساندرو مگان دیگه به هیچ وجه ارزش پول دادن نداره ولی اگه کسی حاضر شد برای مگان پول بده به نظرم سیمبل بخره که هم از مگان مدرنتره هم سیستم تنظیم موتور هوشمندش و گیربکسش بهینه سازی شده روی مگان هست و کلیه قطعاتش از خارج از کشور اومده

Saberr(3 روز پیش)

سلام دوستان .من میخوام تندر پلاس بگیرم و خودم الان پرشیا دارم و بیشتر وقت ها تو‌جاده هستم و یه خورده سرعت بالا رانندگی میکنم آیا تندر پلاس تو‌جاده و سرپیچ تعادل داره لطفا کسایی که دارن یه راهنمایی کنن.ممنون

ALI0069(36 روز پیش)

حیف 350 میلیون پول بدی به ماشینی که ظاهرش در حد پرایده. امکانات صفر. دنده دستی؟ الان ارزانترین خودرو های چین کیفیت وحشتناک دارن ظاهر عالی و اپشن بسیار زیاد و دنده اتومات... ماشینای چینی 300-400 تومنی توش میشینی احساس نمیکینی روشنه یا از دست انداز رد میشه. گاز میدی عین جت میرن بدون صدا. ایمنی تصادف بهتر از ماشینای امریکایی و اروپایی... مصرف سوخت کمترین حالت... استهلاک صفر... حیف پول بدی به این ماشیینا بعد بگی ما بد... اونایی که میگن موتورش قوی هست یا سریع کافیه یه ماشین قدیمی چینی مثل ام وی ام 530 یا 550 سوار شن نظرشون در مورد زندگی عوض میشه تا بمونه رانندگی ...

مرتضی هستم! (35 روز پیش)

علی جان ارادت. هر ماشینی مجموعه ای از خوبی ها و بدی هاست. و هرکسی براساس نیازهایی که داره، دست به انتخاب میزنه. و هدف ما هم این هست که هرکسی، بهترین انتخابش رو داشته باشه. به تندر هم انتقادهایی وارد هست و کاملا هم درسته. اما نمیشه ویژگی های خوبش رو کلا نادیده گرفت یا اونارو برعکس جلوه داد. ضمن اینکه ایمنی پایین و استهلاک بالا، برخلاف گفته شما، دوتا ایراد مهم است که به برخی از مدلهای چینی وارده.

Amirrjm (32 روز پیش)

کسی که تندر سوار میشه برای این سوار میشه که تا اخر عمر ماشین فقط باید روغن و اب و بنزین ماشین رو برسی کنه ، هرچی هم بشه قطعاتش پیدا میشه و نسبت به چینیا خیلی ارزون تره ، البته این که ایمنی تندر از تقریباً همه چینیا بالا تره و کیفیت ساختشم بهتره رو هم در نظر میگیره.

mahf (13 روز پیش)

مرتضی جان شما که میگید خوبی و بدی داره درست من نمگیم تندر 90 لامبورگینی هست و هیچ عیب و ایرادی نداره، ولی حداقل ایرادات واقعی را بگن الکی از روی بهونه و حسادت نیان اینجا

mahf (10 روز پیش)

داداش تو تا صد سال هم بگی نمیتونی استحکام تندر 90 را بیاری پایین استحکام این به هزار تا آپشن میخوره حداقل اون وقت میتونی بگی من تصادف کردم زنده هستم ولی در چینی ...

Mohamad64(534 روز پیش)

سلام دوستان من یه مدل 96 اتومات خریدم، 40000 کارکرده، شمع هاو فیلتر بنزین هم تازه عوض کردم، مصرف داخل شهر 11هست، میخواستم بدونم این عادیه یا مشکل داره،یه مسیر بیرون از شهر هم رفتم تقریبا 10 لیتر مصرف نشون میداد، لطف کنید راهنمایی کنید.

فرشید ۱۳۷۰ (516 روز پیش)

شمع ها رو ایریدیوم بزارید. روغن هم 5w30 استفاده کنید.

Amir615 (172 روز پیش)

برای من هم مصرف داخل شهر صدی ۱۱ است

Poria88 (13 روز پیش)

اتومات مصرف سوختش بالاست طبیعی هست

Amiram728(39 روز پیش)

سلام دوستان،بین ساندرو اتومات با تندر اتومات کدوم بهتر هستش ؟

mahf (15 روز پیش)

هر دوتاش یکی هست، موتور هر دوتاش هم یکی هست، تنها فرقشان، ساندرو جای کوچکتری از تندر 90 دارد تموم

mahf(18 روز پیش)

سلام خسته نباشید من با سایت باما یک حرفی داشتم اونم این بود که تندر 90 خیلی چیز هاش عوض شده ولی نمیدانم چرا سایت باما اون ها را عوض نکرده اینا ماله تندر 90 های مدل 87 و 86 هست مثلا نوشته شیشه های بالا بر دستی میباشد این اشتباه است هم عقب و جلو دکمه ای است و یدونه دکمه است که وقتی اون را میزنی نمیزاره شیشه های عقب برن پایین یا نوشته یدونه ایربگ دارد ولی دو تا دارد یکی راننده یکی هم طرف شاگرد دو تندر 90 زد قفل ترمز دارد این ها را اشتباه نوشته شده لطفا سایت باما اینها را درست کنید، چون یک مشتری اومد اینها را ببینه میگه حتما اینجوری هست ولی نمیداند که اشتباه است فقط مدل های 86 و 87 اینطوری است. لطفا به اینها بررسی بشه

مرتضی هستم! (15 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. ممنونم بابت تذکرتون اما اطلاعات درست هستن. شما باید از قسمت بالای صفحه، تیپ هارو تغییر بدید تا جداول مربوط به هر تیپ به شما نمایش داده بشه.

mahf (15 روز پیش)

ممنون مرتضی جان، بله با تغییر دادن تیپ ها درست شد.

lak(112 روز پیش)

بهترین ماشینه نسبت به ماشین های ایرانی مثل دنا سمند پژو از همه نظر از نظر کیفیت امنیت قدرت شتاب دوام موتور در کل یه تنه کل ماشین هایایرانی رو برندس خودم یه دونه ۸۹ ای.دو دارم دنده چهار ۱۶۰ دورموتور ۷ میره

Hjjjjjjj (88 روز پیش)

دوست عزیز ال نود کجاش امنیت داره سریع چپ میکنه بعدشم ال نود ، پارسelx رو میتونه تو سرعت وکشش بگیره؟! اخه کی گفتی از همه ماشین برنده است؟ دوست عزیز بهتره یکم از گیربکس ماشین یه چیزایی بدونی و اینکه دنده 4 هرماشینی سرعت اخر اون ماشین رو میره هر چقدر واسه ماشین تعریف شده باشه سرعت ماشین و ال نود سرپا و روپا 160 بیشتر میره بدون کولر و اینکه دنده4 از 160 تا بیشتر میره و تا نزدیک 200 تا میره ولی باید در مورد گیربکس اینو بدونی دنده،5 فقط واسه نفس موتور هست و اینکه شما با دنده 4 با دور موتور 7 رفتی این یک دورغ هستش چون موتور ماشین های 4 سیلندر فقط در حالت توقف همو کاتاف زدن یا ماشین روی جک باشه دور موتورش میره روی7 مگه اینکه ماشین تقویت باشه چون زمانکی که دیکس صفحه موتور میندازه روی دنده موتور اونقدر قدرت نداره که بتونه دور موتور تا7 هزار ببره

Ehsanabedi13841384 (65 روز پیش)

در جواب به Hjjjjjjj‏ شما مثل اینکه امنیتو با هندلینگ اشتباه گرفتی اون چیزی که میگی سریع چپ میکنه . اون هندلینگش ضعیفه نه امنیت . چون امنیتش بین ماشین های ایرانی بسیار بالاتره . و تو امنیت سه ستاره ایمنی داره . مورد دوم پارس ای ال ایکس دیگه تولید نمیشه که با اون مقایسش میکنی . چرا؟ . کی میاد مدل ۹۱ این ماشینو ۲۳۰ یا ۲۴۰ میخره؟ ماشین واس نه سال پیشه پس قابل مقایسه نیستن . چون قیمت ای ال ایکس نسبت به مدلش بسیار بالاتره

mahf (59 روز پیش)

جواب Hjjj کاملا اشتباه است، تندر 90 میتونه تا دور موتور 7 و سرعت 200 یا 210 را رفت و اینکه نباید با خیلی ماشبن ها میتوان تا دور موتور 7 رفت، ولی موتور ماشین میدونید چقدر به فشار میوفته؟

Amirma052 (44 روز پیش)

در جواب آقای Hjjjjjjj باید بگم که داداش گلم شما اشتباه می کنی. من خودم یه مدل 93 e2 رو دارم با دنده 2 و دور موتور 70 سرعتش 100 تا شد البته بدون تقویت و اینطور چیزا مال من هم مثل بقیه تندر ها معمولی بود. بنظرت پارس ای ال ایکس میتونه اینو بره؟

Amirma052 (44 روز پیش)

آقای Hjjjjjjj تندر 90 وقتی چپ می کنه سقف ماشین اصلا به روی صندلی ها نمیاد حالا شما برو چپ کردن پژو و پرشیا و ... اینا رو ببین همشون موقع چپ کردن سقفشون به صندلی می چسبه !!

Ali130 (21 روز پیش)

در جواب amirma پارس ای ال ایکس با دنده دو ۱۲۰ تا میره من با ۴۰۵ با دنده ۲ ۱۱۰ تا رفتم

Amirma0052 (20 روز پیش)

در پاسخ Ali130 داداش آخه مال من کاتالیزور نداره واگرنه ...

mahf (18 روز پیش)

علی 130 فکر کنم شما با دنده 3 میرفتی اشتباهی 2 نوشتی، سوم اینکه من شخص خودم 405 جی ال ایکس و اس ال ایکس سوار شدم چون پسر عموم دارد هر دوتاش را، یکبار من کاری داشتم از جی ال ایکس را خواستم که رفتم سرو مرز بین ترکیه و ارومیه، راه اونجا خیلی صاف است و با دنده 5 میرفتم یهویی یدونه ماشین اومد جلوم و مجبور شدم ترمز بگیرم ترمز جوری گرفت که من فکر کردم سیم ترمز برید گرفت دقیقا اینطوری شد (گرفت نگرفت گرفت نگرفت) بعد با دنده 2 زدم گاز را که دادم ماشین نخورد یکبار پام را برداشتم و گذاشتم اون موقع گاز خورد و دنده دو را تا 80 بردم ماشین یدونه صدا میداد که من فکر کردم موتور ترکید خب تا رفت اومدم ماشین صدای بدی میداد، دیگه رفتم مکانیک گفت اگزوز سوراخ شده دیگه مجبور شدم یدونه اگزوز بخرم چون من خراب کرده بگدم و باید باید میدادم، الان همه میگن ماشین خراب بوده و... ببنید ماشین مدل 97 بوده و پسر عموم زیاد نرونده بود فقط 14 هزار بود که نایلون های ماشین هم هنوز روش بود،درکل منظورم این بود که موتور 405 زیاد فشار میاره اگزوزش میترکه، من تندر 90 داشتم تا 70 تا هم بردم هیچی نشده بود

آدمی۱۲۳۵(591 روز پیش)

دوستان سلام، من حدود ۲ سال هست که تندر اتومات روندم، خودرو بسیار کم استهلاک و راحت هست اما تعادل نداره توصیه میکنم اگر تمایل به خرید این خودرو را دارید یا صاحب این خودرو هستید حتما حتما و حتما در جاده با کمال احتیاط رانندگی کنید، من در جاده لغزنده با سرعتی حدود ۶۰ تا ۷۰ چپ کردم، لوازم و قطعات خودرو قیمت بالا دارند و به سختی پیدا می‌شوند، اگر قصد خرید این خودرو را دارید لطفا تمام جوانب را در نظر بگیرید بعد اقدام کنید، این یک تجربه شخصی هست و به دور از جانب‌داری می‌باشد.

مصطفی مختاری (584 روز پیش)

متاسفانه تو هفته اخیر 2مرتبه این مشکل برای من هم پیش اومده تو جاده فشم. اما خدا رحم کرده. یه کم که خیس باشه زمین کنترل ماشین دیگه دست خود آدم نیست. به سادگی سر میخوره

0585857582227x (248 روز پیش)

در تست موس ال نود با سرعت۷۰ کیلو متر چپ کرد!

Samsabere (214 روز پیش)

دوستان لاستیک ۲۰۵/۶۵ بندازید. ما هم این مشکل رو داشتیم که تا حد خیلی زیادی حل شد

mazinani (210 روز پیش)

باشه ۲۰۶ خوبه پرشیا خوبه چرا کسایی که ۲۰۶ دارن نمی گن چپ می کنه ۲۰۶ که سلطان چپ کردن تمام فیلم هاش تو گوگل هست که چپ می کنه اما ال نود نیست این حرفها بی خود اگه راننده باشی عمرا چپ کنی با سرعت ۸۰ به بالا با هر ماشینی بری به جز مدل بالا ها ک esp دارن تو جاده هراز و چالوس چپ می کنه این حرف ها چیه میزنین چپ می کنه چپ می کنه مگه فرغون به همین راحتی چپ کنه شما با سرعت ۶۰ تا چپ کردی ی حرفی بزن با عقل جور در بیاد اخه 🤣 فکر نکنید دارم طرفداری می کنم من خودم سمند دارم میدوونم چه ماشینیه. از سمند که کمتر نیست اومدم جلوی ی سری حرف الکی رو بگیرم ممنون امیدوارم ناراحت نشده باشید ال نود ماشین خوبیه بخرید ممنونم

Haabadi (31 روز پیش)

شما رانندگی خوبی نداره و بس

Reza4398 (25 روز پیش)

آقای mazinani ما اینجا امدیم معایب و مزایای یه خودرو رو با هم درمیون بذاریم دلیل نمیشه کسی که از یه ماشین خوشش میاد از عیباش چشم پوشی کنه. تو اگه یکبار پشت النود نشسته بودی این نظر رو نمیدادی النور ماشین بسیار کم مصرف و کم استهلاکیه اما در عین حال تعادلش به اندازه ی سمند و ... نیست با احتیاط و با سرعت مناسب باید توی پیچ ها و جاده های لغزنده رانندگی کنید هم عیبشو میگیم هم خوبی شو .

Morteza12(193 روز پیش)

سلام دوستان.میخوام یه نظر کارشناسی عالی بدم برای اونهایی که قصد خرید این ماشینو دارن.این متنو که خوندید بقیه رو بیخیال شید تصمیمتون رو بگیرید.🙂🙂 من مدل اتومات دارم و خیلی ماشین خوبیه همونطور که باما گفته.گیربکسش یکم خنگه مخصوصا تو سربالایی ها خیلی کند عمل میکنه ولی در کل رضایت بخشه.اگه گیربکس براتون مهمه دنا پلاس توربو اتومات رو بگیرید محشره از هر لحاظ. اگه براتون امنیت مهمه چون ماشین نیم شاسی هست خیلی سریع چپ میکنه پس اگه دنبال امنیت خوب هستید برید سراغ متشین های خارجی کلا کلی بازم این متشین آدمو راضی میکنه. دنا پلاس اتومات یه مشکلی که داره اینه که جنس حیلی بدی داره ولی این ماشین اینطوری نیست.اگر دنبال کار های اسپرت هستید دنا پلاس اتومات توربو رو پیشنخاد میدم ولی اگه اهل خطر نیستید این متشین خوبه. اگر هم به آپشن ها نگاه بندازیم واقعا هیچی نداره ولی کولر قوی داره ولی باز هم از تارا خیلی عقبه. تارا به هر حال ماشین خیلی خوبیه. رم براتون قیمت مهمه این متنو بخونید و به حرف هیچکی گوش ندید که بقیه هیچی نمیدونن.هرکی هم به این نظرم گیر داده نظرش محترمه ولی هیچی از متشین نمیدونه در کل اگه دنبال متشین خوب هستید دنا پلاس توربو اتومات رو پیشنهاد میکنم بعد اینو.(از رو تعصب نمیگم بلکه از رو آپشن هاش میگم دوستان)

Haabadi (31 روز پیش)

داداش برو کیفیت هر سه ماشین رو تو سایت باما نکاه کن

mahf (26 روز پیش)

سلام، اول اینکه بنده با 11 سال رانندگی با تندر 90 میخوام بگم که دوستمون حرف های خوبی نزد چون اون کاربردی که من برداشتم دوستمون اینطوری نگفت، نه اصلا من حتی خود سایت باما و یا هر جا برید بخونید تندر 90 خیلی ماشین پر قدرت و استحکام خیلی زیادی داره که این استحکام بودنش به صد تا ماشین می ارزه، اول اینکه بعضی دوستان میگن با سرعت 60 چپ میکنه من یک لحظه تعجب کردم گفتم این 60 هست یا چی، خود بنده در زیر بارون در میان سرعت های 100 تا 120 میرفتم فقط در پیچ یکمی سرعتم را کم میکردم که همه ی ماشین ها حتی لندکروز هم باید در پیچ شرعتش را کم کند مخصوصا در زیر بارون، ببینید اونهایی که میگن از روی حسادت هست ماشین هاشون قیمت کمی داره و استحکام بدنه کمی داره و.... میان به چنین ماشین های عالی نظر های بدی میگن، لطفا زحمت نکشید اگه با سخن های شما اینطور خودرو ها خراب میشدند باید دیگه اون وقت در کارخانه ها را میبندیدند و اینکه حتی یک ماشینی خیلی کم وزن مانند پراید یا mvm110 با این سرعت در زیر بارون چپ نمیکنه، کسانی که این نظر را دادن شاید بچه هستند چون احتمال داره که بچه نتونه کنترل کنه ماشین را، ببینید من تا حالا 3 تا تندر 90 داشتم که یکیش مدل 89 بود 94 و 97 که این هر سه مدل را امتحان کردم هر 3 تا شون هم کپی هم بود هیچ فرقی نداشتند و ماشین های خیلی پر شتاب و پر استحکامی بودن من هیچیشون را عوض نکرده بودم فابریک کارخانه بود به جز اینکه روغن و اینطور چیز ها، تنها فرقی که دارن مدل 89 فرمون فرقی داشت و روی امپر بغلشان سیاه بود ولی مدل های 94 و 97 اینطوری نبود بعد اینکه دوستمون میگه دنا پلاس توربو اتوماتیک، طرف میاد یک ماشین خیلی بد چینی را با فرانسه مقایسه میکنه، الان دوستان میگن که تندر 90 در ایران تولید میشه چجوری فرانسه میگه، بله دوستان کاملا صحیح هست حرف شما من قطعات تندر 90 را گفتم مانند موتور گيربكس و.... اگه میتونست بزنه خب میزد دیگه نتونست بزنه از سال 98 به اون هایی که مدل های 98 و 99 را دادن خوب نیستن چون ایران دست کاری کرده اون ها را و بدلیل سفارش خودرو مجبور بود اون ها را بده، اگه یادتون باشه یدونه خبری اومد که میخوان تندر 90 را با موتور سمند بزنن وقتی این خبر که اومد و خواستن این کار را انجام بدن فرانسه چند صد میلیارد جریمه گرفت چرا چون نمیتواند این خودرو یک کشور را با موتور دیگه ای زد چه ایران بلکه مثلا ایتالیا هم بود این کار را میکرد، بعد اینکه دوست عزیزمان میگه کم استحکام است تندر 90 اول اینکه برو هر کدوم سایت اولین چیز تندر 90 را که نوشتن بهترین بودن استحکام بدنه تندر 90 است یعنی بدنه تندر 90 را فقط با خودرو های تویوتا و کیا و هیوندا شورلت و هیمچین خودرو هایی میتوان قیاس کرد نه با خودرو های بد ایرانی یا بعضي خارجی فقط اشتباه نفهمین من گفتم بدنه خودرو، دوم اینکه اگه همه ببینند ارتفاع تندر 90 با ارتفاع چانگان که همه به چانگان میگن شاسی بلند هست در اندازه اونه شاید هم بیشتر باشه تندر 90 برید امتحان کنید اگه در فامیلتون چانگان و تندر 90 باشه کنار هم بزارید و ببینید چون بنده دیدم و میگم، و لطفا کسانی که به این ماشین سوار نشدن و با نظر های اشتباه دیگران و با قیافه تندر 90 میان نظر میدن یا حرف های اونها را تایید میکنند نکنید چون اشتباه هست، خسته نباشید

tahamh95(226 روز پیش)

سلام دوستان من پارس تندر مدل ۹۴ دارم ۱۱۰ تا باش رفتم الان ی مدته که کابین خودرو بدجور به صدا افتاده چکار کنم برای صداگیری؟ نکته دیگه اینکه من سرعت بالای ۱۱۰ تا میرم صدای موتور خیلی زیاد داخل اتاق میاد این طبیعیه برای ال۹۰؟ به نظرتون ال۹۰ رو بفروشم سورن elx ساده یا پلاس بگیرم؟

hhhhh (215 روز پیش)

اصلا سمند سورن خوب نیست چون هم موتورش زود کم میاره هم ایمنیش کمتره هم کیفیت ساختش پایین تره به نظر من ال 90 ایرانخودرویی یا ساندرو بهتر هست

Samsabere (214 روز پیش)

سلام وقت بخیر میتونید صداگیری اتاق رو انجام بدید و صدای موتور تقریبا طبیعیه. تعویض با ماشین جدید تر برای چند سال اول شاید بهتر باشه ولی سال های بعدی.....

Morteza4383 (175 روز پیش)

سلام دوست عزیز همه این چیزایی که گفتین برای این ماشین طبیعیه. صدای داشبورد:این ماشین فنربندی خشکی داره و صدا دادن داشبورد و کل بدنه طبیعیه شما ببر یه جا بگو داشبوردشو سفت کنه. صدای زیاد موتور:اول اینکه چون این موتور ماشین تو دورای کم بیصدا هس شما به اون صدا عادت کردی ولی موقعی که سرعت ماشین زیاد میشه بالاخره موتور ماشین سریع تر کارمیکنه باید صدای زیادی بده. تو حتی با سرعت پایین تر تو ماشینایی مثل خانواده پژو و سمند و... شو میبینی که صداش بیش تره. ولی بازم به یه تعمیرکار ماهر مراجعه کن شایدم مشکلی داشته باشه. موفق باشی.

Haabadi (31 روز پیش)

ما ۱۳۰ اینا میریم ولی اصلا صدایی نمیاد. در ضمن مال ما پارس خودرو هست. ببر یه جایی نشون بده

Show More