تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی‌های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری عقب، شیشه بالابر برقی عقب و ریموت کنترل را نداشت، در سال 1392 عرضه‌اش متوقف شد و جالب‌تر اینکه ایران خودرو در همین سال، تندر اتومات را به بازار فرستاد. از تابستان 1396 تولید فیس‌لیفت این خودرو با نام تندر90 پلاس آغاز شد که عمده ویژگی‌های جدیدش علاوه‌بر تغییرات ظاهری، شامل تغییر داشبورد و تریم داخل کابین (هماهنگ با رنو ساندرو) و برخی اصلاحات فنی می‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در اواسط دهه 90 شمسی برای خانواده تندر90 رخ داد، نصب گیربکس جدید JHQ روی آن بود. این گیربکس جدید را ابتدا پارس خودرو روی استپ‌وی دنده ای گذاشت و وقتی عملکرد مثبتش نسبت به گیربکس قدیمی‌تر JH3 به همگان ثابت شد، پارس خودرو آنرا روی ساندرو دنده ای، تندر و حتی پارس تندر هم قرار داد. بعد از پارس خودرو، نوبت به ایران خودرو رسید و این شرکت نیز خانواده تندر پلاس خود را با همین گیربکس جدید به بازار فرستاد و سپس از اواخر سال 96 این گیربکس را روی تندر E2 هم گذاشت. اما مزیت اصلی گیربکس JHQ نسبت به نمونه قدیمی‌تر JH3، استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و رفع مشکل روغن‌ریزی (از ناحیه نزدیک به پلوس) است. همچنین موارد دیگری مانند حذف گردگیرهای پلوس، استفاده از کاسه نمد برای آب‌بندی روغن گیربکس، آسان‌تر شدن تعویض دنده، دوام بیشتر سیستم پدال کلاچ و گیربکس و نهایتا کاهش یک لیتری نیاز به روغن گیربکس، از جمله تفاوت‌های مهم گیربکس جدید JHQ در مقایسه با گیربکس قدیمی‌تر خانواده تندر و ساندروست. مسله دیگر درباره کیفیت تندر است؛ حتما شنیده‌اید که می‌گویند تندرهای «پارس خودرو» بهتر از تندرهای «ایران خودرو» است اما شما باور نکنید چراکه مدت‌هاست زمان این حرف‌ها، گذشته! ریشه این داستان به اواخر دهه 80 شمسی برمی‌گردد؛ همان زمانیکه گزارشات سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد (ISQI) نشان می‌داد تندرهای ایران خودرو، کیفیت ساخت پایین‌تری نسبت به تندرهای پارس خودرو داشتند؛ مثلا تندرهای پارس خودرویی‌ها در بخش‌هایی مثل «فنربندی و تعلیق»، «رنگ بدنه» و «نفوذ آب و صدا به کابین» کیفیت بهتری داشتند درحالیکه تندرهای ایران خودرو در بخش‌های مثل «ساخت بدنه» و «موتور و گیربکس» با کیفیت‌تر از پارس خودرو بودند. البته ایران خودرو خیلی زود مشکلات مونتاژی تندرهایش را برطرف کرد طوریکه از سال 90 به بعد، دیگر هیچ تفاوت محسوسی میان تندر ایران خودرو با تندر پارس خودرو دیده نشد. البته از آنجایی که پارس خودرو، مونتاژ محصولات باکیفیتی مانند مگان، ماکسیما و تی‌یانا را در کارنامه‌اش دارد، برخی‌ها از این موضوع سواستفاده کرد‌اند و همچنان می‌گفتند که تندرهای پارس خودرو بهتر است ولی خوشبختانه با گذشت زمان، همه متوجه این شایعات شدند. بنابراین به لحاظ کیفیت، می‌توان چنین گفت که «پارس تندر» و «تندر پلاس» هردو در رتبه اول هستند و بعد از آن‌ها نیز تندرهای E2 ساخت ایران خودرو و پارس خودرو، هردو در رتبه دوم جای دارند. نکته آخر اینکه ایران خودرو از سال 98 «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد خانواده تندر حذف کرد و سپس «سی‌دی پلیر» را از هم از خانواده تندر پلاس برداشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بازار دست دوم
    • هزینه نگهداری
    • فضای جادار کابین
    • دوام فنی بهتر از رقبا
    • استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
    • بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
  • نقاط ضعف
    • فرمان‌پذیری
    • کمبود امکانات رفاهی
    • سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
    • سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
    • تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1389
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1100 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 165/80R14
  • چرخ عقب 165/80R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1386 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1392 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1155 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JHQ
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
300 دیدگاه

Mahdi28Ma(15 روز پیش)

دوستان بین سه ماشین موندم ال90 - پژو 206 تیپ 5 - mvm 315 اتومات یکی مارو از تاریکی برهاند!! واقعا کامنتها گیج کنندس خودم نظرم رو 206 تیپ 5

Pkh98ku54 (13 روز پیش)

هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت.قیمت روز ال نود مدل ۹۸ صفر ۳۹۰ میلیون هست. قیمت ام وی ام ۳۱۵ هاچبک پلاس مدل ۹۹ صفر هم ۳۹۰ میلیون و ۲۰۶ تیپ ۵ صفر هم تقریبآ ۳۰۰ میلیونه. دوست عزیز قیمتهای بازار خودرو الکی نیست چون مردم پولشونو از سرراه نیاوردن و اگر یه خودرویی خرید و فروش خوبی داره ویا مثلآ یه خودرویی بد فروشه به علت عیار واقعی اون خودروهست و میزان خریدو فروش‌های زیاده که باعث میشه قیمت یه خودرو مدام رشد کنه و عدم خرید و فروش یه خودرو هست که باعث افت قیمت برخی خودرو ها میشه. و اگه یه خودرویی ارزونه به این علته که ارزشش به همون اندازه هست. و گرونی مدام ال نود هم به علت اعتماد بیش از حد مردم ایران به این خودروهست چون امتحانشو پس داده. حالا شاید یه عده از ال نود خوششون نیاد ولی اکثریت مردم مهمه نه یه تعداد کم.

mohammadcar (6 روز پیش)

آقا سمت ماشین اتوماات زیر 800 میلیون نرو کم میارن و ضعیفن! وگرنه بهترین انتخاب دنده ای 315 ام وی ام بود فکر کنم دیگه دنده ایش تولید نشه دست دومم نخر با این بودجت همون 206 تیپ 5 یا 207 خوبه البته قط دنده ایشون

mohammadcar (6 روز پیش)

داداش گلم با قسمتی که گفتید یه ماشینی فروش خوبی داره کاملا مخالم یه زمانی فقط ال 90 بود چاره ای نبود کلی خریدن تو بازار اتاد دست مردم و طبیععتا بازار دست دومشم داغ شد. ماشینای دیگه نبودن یا بودن هم مثل الان با کیفیت نبودن نمونش ماشینای چینی حال حاضر. مگه پژو نبود یه مدت واشر میسوزوند همش، جزو ماشینای پر طرفدار و پرفروش تو بازار دست دوم هم بود ! دقیقا بخاطر شرایط قدیم بازار اما الان هیچکی سمت پژو قدیمی نمیره اگه بودجش برسه من 207 دارم خودم ماشین خوبیه دنده ایش مشکل جوش اوردن هم تا حد زیادی نداره

ali779877 (6 روز پیش)

بله ممنون از پاسخ شما اما‌گرونی همیشه بخاطر کیفیت‌نیست و این باور درستی نمی باشد. دقیقا مثل پراید که‌گرون شده است و گرونتر می شود اوضاع بازار و قیمت گذاری کمپانی ها ربط دارد

Ghgd866 (2 روز پیش)

آقایali779877 برخی از خودروها مثل پراید چون گزینه محبوب راننده تاکسیا و مسافرکشاست همیشه گرون خواهد شد چون کم خرجه. ولی برخی خودروها که کیفیت خوبی هم ندارن مثل ام وی ام ها و آریو و لیفان ها که اکثر مردم هم ناراضی اند همیشه افت قیمت دارند. ام وی ام ۳۱۵هم خودرو خوبیه ولی به هیچ وجه در حدو اندازه های ال نود نیست. خودروهای پر طرفدار، هم خرید و فروش خوبی دارند ، هم قیمتشون مدام بالا میره ولی وقتی کسی ام وی ام ۵۵۰ رو نمیخره چه جوری قیمتش میتونه بالا بره؟

Gjuhb(11 روز پیش)

سلام روزتون بخیر دوستان تندر ۹۰ پلاس برای خرید بهتر یا دنا پلاس ممنون از راهنماییتون

mani123456 (6 روز پیش)

تندر90 اتاقش بزرگتر از دنا است از نظر قدرت هم برابرند اما از نظر قیافه دنا بهتر است و هم از نظر فروش اما تندر 90 باکیفیت تر از دنا است

Alirezarz62(38 روز پیش)

دوستان من الان یه پارس مدل ۹۰ موتور TU5 دارم ۲۰۰ تا کار کرده ازش نسبتا راضی بودم ولی خب الان به روغن سوزی افتاده و خرج داره دستم میندازه میخوام بفروشمش و یه ماشین دیگه بگیرم تعریف ال ۹۰ رو خیلی شنیدم قیافش جالب نیست برای منی که ۲۳ سالمه ولی باز برام مهم نیست زیاد چون مستقل زندگی میکنم خیلی مسافرت بین شهری دارم برای دیدن خانواده و مصرفم بالاست میخوام یه ماشینی باشه که هم راحت باشه و زیرپا خوبی داشته باشه مثل پارس خودم و هم استهلاک کمی داشته باشه هی نرم تعمیرگاه بنظرتون تا ۳۵۰ تومن چی بگیرم؟ همین ال ۹۰ بهترین اپشن منه؟

mahf (37 روز پیش)

سلام دوست عزیز، تندر 90 تو این رنج قیمت بنزین بهترین ماشینه چون خیلی کم مصرفه و موتور خیلی قوی داره و نسبت به اون قدرتی که داره بنزین کمی مصرف میکنه تو هر راهی هم میره تو بیابان کوهستانی سر بالایی هر جا راحت گاز بدی میره و اصلا تو دور موتور های بالا کلاج گاز صفت یا همچین چیزی نمیشه راحت میره و اصلا صدای ماشین به داخل کابین نمیاد و با این پول میتونی یدونه مدل 98 10 یا 15 هزار کارکرد بخری و تندر 90 اصلا خراب نمیشه تا زمانی که وسایل مورد نیازش را در زمانش عوض کنی، تو این ماشین را تا 500 هزار کیلومتر برون هیچ دردسری بر ادم نمیده، خسته نباشید

ali779877 (35 روز پیش)

چری 315 هاچبکش جوون پسنده. هم اینکه موتورای سخت جونی داره حتی دورموتور بالا برونیش مثل پژو رون سوزی نمیفته به همین راحتی اما بهشون نرسی یخورده خرج قطعاتش بالاست بموع برسی خیلی عالی کار میدن کم استهلاک. مصرفف بنزینشم که عالی با قدرت خوبی که موتورش داره کر کنید من 500 کیلومتر رو با 50 لیتر میرتم بین استانی و حتی 3 خونه بنزین از 10 خونه اضافی میاوردم. واقعا عالین ماشیناش

teylor (35 روز پیش)

ام وی ام ۳۱۵ نه موتور، نه گیربکس، نه کیفیت ساخت، نه دوام فنی، نه استحکام بدنش و نه ارزش خریدش در حد و اندازه های لوگان فرانسوی نیست. ما وقتی میگیم برند، برند منظورمون برندهای خوش نام و خوش اعتبار جهانیه که محصولاتشون در اتحادیه اروپا طرفدارای زیادی داشته باشه. اکثر محصولات ام وی ام کیفیت پایینی دارند و شاسی بلندهاش هم فقط وفقط واسه پز دادن به لحاظ ظاهرشون خوبند و از لحاظ سواری وامنیت ارزش پایینی دارند. ام وی ام ۵۵۰ هم یکی از ادابازترین و بدفروش ترین خودروهای بازاره. قبول نداری؟ یه ام وی ام ۵۵۰ بخر، آخرین مشتریش فقط و فقط خودتی و نباید هیچ وقت به فکر فروش بیفتی‌.

ali779877 (23 روز پیش)

کاری ندارم اینجا پیج این ماشینه، اما در پاسخ به دوستمون امنیت و هندلینگ ال90 فرانسوی اورجینالش در برابر ام وی ام 315 چینی صفر هست و زود چپ میکنه. اصلا خنده داره سال طراحی ماشین هارو هم دقت کنید. ماشینی فرانسوی ای که تکنولوژی طراحی برای 2004 هست رو با ماشین چری 315 که طراحی 2014 هستش مقایسه میکنید!! ضمناً اگر مقایسه بین صنعت دو کشور کنید، چین خیلی قوی تر از فرانسه هست. لذا رنو برترین شرکت فرانسه رتبه حهانی پایین تری از برند چینی saic دارد! برندهای میان رده چین که چری باشه برابر یا بهتر از رنو داره تولید میکنه. نسبت به پولی که میدین تحقیق بکنید و انتخاب منطقی کنید نه تقلیدی! امنیت خیلی مهمه، سقف ستون چینی ام وی ام بسیار قوی تر از ال 90 هست میتونید سرچ کنید دو دقیقه وقت نمیگیره. کشش موتور برابر ال 90 هست میتونید توی گردنه ها تست کنید . خلاصه اینکه اگه دوست دارید پول بدید دلتون خوش باشه ماشین ظاهر نداره فنی داره اینو بخرید یکی هم مثل من تحقیق میکنه میبینه ماشینای چینی هم امنیت بیشتر دارن هم فنی و هم ظاهر و میره همونو میخره.. چون تاجایی که من دیدم ماشینای فرانسوی خیلی موفق نبودن و قط قیمتشون بالاست سود بالا میگیرن. بهرحال لین هم نظر بنده بود اتفاقی دیدم وگرنه پیگیری جواب دادن نبودم. چون نظری که با تعصب داده میشه درمورد یک ماشین بحث روش فایده ای نداره مثلا همین امنیتش که دقیقا پایین هست شما گفتید بالاست!! موق باشید

ali779877 (20 روز پیش)

لینک زیر سایت ویکی‌پدیا هست https://en.m.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry رنکینگ و رتبه جهانی کارخونه های ماشین سازی است. جالب است در ده تای اول دو برند ماشین چینی وجود داره اما اثری از یک شرکت فرانسوی نیست چه پژو چه رنو. برند فرانسوی، شرکتی که توی جهان جایگاهی‌ نداره حتی دربرابر ماشینهای چینی. حرفی اگر میزتید یک‌سند معتبر هم بیارید عزیزان فکر نمیکنم اینطور طرفداری ها و آنلایک های فیک و بی سند تاثیری در انتخاب خودرو جز ادم بی سواد باشه. فکر کن طرف‌بیاد مغزشو بده به این‌ماشین ک فقط ساخت فرانسس و بس. شده مثل جریان برخی از محصولات تولید داخلی (در اصناف دیگر) که واقعا با‌کیفیت تولید میشن و‌مردم الکی توی سر برند میزنن و برندای ضعیف‌کشورای دیگرو‌بزرگ‌میکنن

Sepehr1 (19 روز پیش)

سلام ماشین عالی هست من مدل ۹۰ داشتم عالی بود کم هزینه هم هست درسته امکاناتش کمه ولی در عوضش موتورش عالی هست. تو خرید شک نکن

Mojahed (18 روز پیش)

دوست عزیزی که ام وی ام ۳۱۵ را بر ال نود ترجیح میدید ، اگر به تعداد منفی های نظرتون دقت کنید متوجه میشید که مشتری اول آخر ماشینتون خودتون هستید

مرتضی هستم! (16 روز پیش)

در جواب ali779877 : ممنونم بابت لینکی که گذاشتین. من دارم چندتا جدول می بینم که تویه همشون فرانسوی ها هستن. شما کدوم جدول رو مدنظرتون هست؟

teylor (15 روز پیش)

آقایali779877 ما وقتی میگیم خودروهای چینی منظورمون خودروهای چینی موجود در بازار ایرانه. درسته، چینی‌ها خودروهای با کیفیت هم تولید کردند ولی منظور ما خودروهای چینی موجود در بازار ایرانه که ۹۰ درصدشون کیفیت ساخت پایینی دارند مثل لیفان و ام وی ام و چری و جک و برلیانس و... ولی خودروهای فرانسوی موجود در بازار ایران کارنامه بسیار موفقی نسبت به چینی‌ها دارند. میدونید فرق چینی‌ها با فرانسوی ها در چیه؟چینی ها کالاهای درجه یک هم تولید می‌کنند درجه دو هم تولید می‌کنند درجه سه هم تولید می‌کنند.... حتی درجه ۱۰ هم تولید می‌کنند.کافیه یک تاجر ایرانی از چینی‌ها بخواد که یه چیز ارزون تولید کنند اونا فورآ قبول میکنند و میگند چشم هر چی بخواید براتون تولید میکنیم چینی‌ها فقط به پول و قرارداد فکر می‌کنند. ولی اگه از رنوی فرانسه بخواید یه چیز ارزون بی کیفیت تولید کنند اونا قبول نمی‌کنند اعتبارشونو خدشه دار کنند اونا به اعتبارشون ارزش قائل اند. ژاپنی ها هیچ وقت قبول نمی‌کنند یه خودرو بی کیفیت ارزون تولید کنند وبه ایران بدند حتی اگه یک تاجر ایرانی از اونا بخواد اونا قبول نمی‌کنند ولی چینی ها قبول میکنند. کره ای ها قبول نمی‌کنند یه کالای بی کیفیت ارزون تولید کنند و به ایران بدند چون یک تاجر ایرانی از اونا خواسته ولی چینی‌ها می‌پذیرند حتی اگه یه خودرو درجه ۱۰ هم سفارش بدی برات تولیدمی کنند به این دلیله که چینی‌ها در بازار خودرو ایران خوش نام نیستند.تولیدات درجه یک چینها هم در بازار ایران وجود نداره و اینهایی هم که هستند اکثرا کیفیت پایینی دارند مثل لیفان ایکس ۶۰ مثل ام وی ام ایکس ۲۲ مثل ام وی ام ایکس ۳۳ آریزو ۵ و ...در خودروهای سنگین هوو و دانگ فنگ و ... حالا فهمیدی چرا اکثر ایرانیها از خودروهای چینی خوششون نمیاد چون کارنامه خوبی در بازار ایران ندارند

Mahdi28Ma (15 روز پیش)

بنده در فکر خرید این ماشین هستم و پیج رو مرتبب چک میکردم. اما نکته ای که برام جالب بود آنلایک ها ساختگی هستند!! دقیقا توی یک ساعت 10 لایک به دوستمون که از ال90 تعریف کرده بود و 10 لایک منفی به دوستمون که ام وی ام بود در یک ساعت اضافف شد و تا دوروز ثابت بود!! این نشون میده خیلی از انلایک ها توسط یک شخص با ده اکانت ثبت می شود و واقعی نیستند لطففا با لایک و انلایک های ساختگی، مردم رو برای خرید ماشین سردرگم نکنید دوستان. من بشخصه دیگه سرچ میزنم توی اینترنت به انلایکها توجی نمیکگنم

ali779877 (15 روز پیش)

قصد من تخریب نیست فقط روبرو کردن شما با واقعیت کیفیت ماشین ها در حال حاضر هست اون دورانی که فرانسه ماشین میزد و ادعای کییت میکرد تموم شده! ماشین های چینی ، به هدف جلب بازار کیفیت و قیمت خوبی میدن متاسفانه از جنبه برخی از مشتریان خارج بوده. اون لینکی که دادم تاریخ 2020 جدول رو ببینید. نه 2017. رفتید جدول 4 سال پیش رو دیدید توی پیج، تاریخ رو هم نگاه کنید. بزور رنو رو پیدا کردید. ما الان سال 2021 هستیم فکر کنم قابل درکه برای دوستان :) رتبه بندی جدید رو ببینند ضمناً چند سایت معتبر دیگه که رتبه پژو رنو بازهم عقب تر هست https://www.carlogos.org/reviews/largest-car-companies.html https://innovativezoneindia.com/worlds-10-best-automobile-companies/ عزیزان خودتون توی گوگل اصلا سرچ کنید Best Automobile Companies in 2021 تعصب روی ماشین هم حدی داره والا کارخونه رنو تو فرانسه یا چین سهامش مال من یا شما نیست من فقط یک مقایسه و پیشنهاد دادم برا جوونی که میخاد پولشو بهتر صرف ماشین بکنه که هنوزم میگم منطقی بوده دیگه بحث بیشتر از این فایده ای نداره. منابع هم لینک کردم دیگه خودتون میدونید با عقل و منطق خودتون. هرچقدرم دوست داشتید ریپلای کنید کسی که سواد داشته باشه خودش سرچ میکنه از صحت حرف منو شما مطمین بشه. یاعلی

Pkh98ku54 (12 روز پیش)

در پاسخ بهali779877 دوست عزیز اولآ از سال ۲۰۱۸ به بعد خودرو به کشورما وارد نشده و همه خودروهای وارداتی ۲۰۱۸ به پایین هستند ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ اکثرا. پس رتبه خودروسازان برتر در سال ۲۰۲۱ به چه درد ما میخوره؟مگه ما در ایران خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ داریم که رتبه ها رو چک کنیم؟ثانیآ اوج واردات محصولات رنو به ایران در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بوده که در اون سالها رنو جزو برترین کمپانی های جهان بوده. اگه رنکینگ برترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۱۶ رو در گوگل سرچ کنید رنو در بین سه کمپانی برتر جهان بوده و ما در ایران رنوهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ داریم سوارمیشیم که اون موقع رنو رتبه سوم جهان رو کسب کرده بود.ثالثآ اگه میخوای بدونی خودروهای فرانسوی بازار ایران خوبند یا خودروهای چینی بازار ایران ؟کار خیلی ساده ایه از هر لوازم یدک فروش خودرو بپرسی از هر راننده کامیونی بپرسی از هر مکانیکی بپرسی از هر راننده تاکسی بپرسی که قطعات چینی بهتره یا فرانسوی؟بهت میگن یعنی خودت نمیدونی چینی یعنی بی کیفیت! پس رنو در سال ۲۰۱۶ که به ایران خودرو داده ویا سی کی دی ارسال کرده در اون سالها جزو سه کمپانی برتر دنیا بوده. به این علت همه خودروهای ال نود، استپ وی، کپچر، داستر، تالیسمان و کولیوس فوق العاده با کیفیت اند.

ali779877(35 روز پیش)

چرا وقتی برندهای با این قیمت هست که هم فنیشون عالیه و هم یس و امکانات راهیشون باید این رو بخریم ما؟ دقیقا یه سوال دوستان، چه دلیلی یه ماشین کم امکانات و ظاهر خیلی ساده با فنی برابر ماشینایی که ظاهر و امکاناتشونم از این بیشتره بخریم؟!! من نمیدونم وقتی با این قیمت میشه چری ام وی ام 550 یا حتی 315 خرید که هم فنی بادوامی دارن و هم ریخت قیافه جذاب و امکانات خوب، ادم برای چی باید رنو رو بخره؟ اسم فرانسه رو به یدک بکشه؟!! یا مثلا چه دلیلی داره اقا کشور سازندرو چیکار دارین شما ببینید کدوم شرکت با کییفیت و خوش قیمت میزنه تو این عصر با این بودجه!!!!! قبل اینکه بیاید بگید چری 315 اینطوری اونطوری والا من از سال 95 دارمش ده برابر سرحال تر از ماشین دوستم ک ال نود خرید سال 94 هستش هردومون صفر گرفتیم. تازه گیربکسش یبار هم عوض شده مال دوستم!

آلکس(37 روز پیش)

قیمت لوگان های کارکرده و قدیمی در ترکیه گران‌تر از ایران است !؟ شاید در ابتدا باور این موضوع برای شما سخت باشد ولی وقتی به معتبرترین سایت خریدو فروش خودروهای کارکرده در کشور ترکیه ورود میکنیم متوجه میشویم که قیمت خودروهای کارکرده داچیا لوگان و داچیا ساندروهای قدیمی و کارکرده در ترکیه از ایران هم گران‌تر است.بر روی گوگل سرچ میکنم آدرس معتبرترین سایت خرید و فروش خودروهای کارکرده در ترکیه Daçia logan Satılık2.El fiyatları ve ilanları-Arabam.com به سایت فروش آنلاین ورود میکنیم در یکی از این آگهی ها یک تندر پلاس دنده ای مدل ۲۰۱۱ با کارکرد ۴۲۷۰۰۰ کیلومتر با قیمت ۶۰۰۰۰ لیره آگهی شده است. یعنی بیش از ده سال از تولید این خودرو گذشته و ۴۲۷۰۰۰کیلومتر هم کارکرده و تقریبآ ۱۸۰ میلیون تومان ایران به فروش گذاشته شده است. در یکی دیگر از آگهی ها یک ال نود مدل ۲۰۰۵ قدیمی مشاهده می‌شود که تقریبآ۱۷ سال از تولید این خودرو گذشته و با قیمت ۴۵۰۰۰ لیره یعنی معادل۱۳۵ میلیون تومان ایران به فروش گذاشته شده است. در آگهی بعدی یک لوگان مدل ۲۰۲۰ کم کارکرد با طراحی جدید مشاهده می‌شود که با قیمت ۱۶۴۰۰۰ لیر ترکیه یعنی معادل ۴۹۰ میلیون تومان ایران به فروش گذاشته شده. برای بررسی و مشاهده قیمتهای روز خودرو لوگان های کارکرده در ترکیه میتوانید به آدرس ذکر شده ورود و از قیمتهای آنلاین مطلع شوید. طبق مقایسه قیمتهای خودرو لوگان در ترکیه با قیمت این خودرو در ایران به این نتیجه می رسیم که قیمت ۳۷۷ میلیونی امروز ال نود مدل ۹۸ صفر در ایران از کمترین حباب قیمتی برخوردار است.

R3(47 روز پیش)

عشق فقط محصولات رنو با کیفیت ترین خودروهای توی ایران که هم قیمت مناسب که اگر با این کیفیت بخوای یک النترا یا سوناتا میدن ال90 کیفیت در حد خودروهای روز جهان هست الان توسان2میلیارد معامله میشه ولی4 تا میتوانی ال90 بخری یا ساندرو500میلیون*4=2میلیارد ال90 رو هر کسی میتوانه با بودجه کم بخره ولی توسان رو خیلی بد نسبت به ال90 میخرن ولی ال90 قیافه نداره و امکانات ولی توسان پر آپشن و ظاهری بهتره هست رنو سیمبل هم خوبه ولی اینکه چراغ های عقبش گیر نمیاد یا بازار فروش مثل ال90 نیست واقعا حیف که باید به خودرو چینی نگاه کنیم یک خودروی باکیفیت نداشته باشیم صد زحمت به محصولات رنو از خودروهای چینی و ایرانی خیلی بهتره البته از لحاظ کیفیت بعضی هاشون هم از لحاظ ظاهر البته رنو به بنز و مازراتی و پورشه نمی سه خیلی از دنیا عقبه فقط رنو مثل سایر برند های جهانی و معتبر پول برند رو می‌گیرند با تشکر از سایت باما

ITSME (44 روز پیش)

دادا با توسان مشکلی داری؟؟🤣 آخه ال۹۰ و توسان چه ربطی دارن به همدیگه😂

ssfree (42 روز پیش)

با کیفیت ترین خودروی تو ایران؟پس پورشه و مازراتی و تالیسمان بوقن؟

R3(64 روز پیش)

سلام و خسته نباشید و عرض ادب به دوستان و تمامی کارکنان سایت باما بنده یک دستگاه ال90 مدل87 دارم رنگ دلفینی با کارکرد332/000تا موتور و گیربکس پلمپ روغن هر3/000 تا برترین و باکیفیت ترین روغن داخل خودرو ریخته شده و 13 سال از اول دستم بوده تا حالا منو اذیت و آخ نگفته چرا ال90 توقف تولید شد؟خودرو بالاش نداریم توی ایران خدا به شرکت رنو برکت بده فقط چند سوال بی زحمت جواب بنده که جای برادر شما هستم فرض کنید برادر خودتون دارید صحبت میکنید کسانی که سردرد میارند توضیح بدهند اول اینکه از این بابت نگرانم که کارکردش بالا که تا چند تای دیگر کار می‌کنه شنبه7/10 جلوبندی تعمیر کلی کردم که هزینه اش 5 میلیون از من گرفت میکانیک نمایندگی ایران خودرو استان قزوین بردم تا کنون صدا نمیاد توی این چند روزی یک صدایی از وقتی جلوبندی تعمیر کردم دارم می‌شنوم که موقع سر پیچ دور برگردان یا میدان که فرمان به حالت40 درجه که راست که چپ میچرخونم فرمان قفل می‌کنه دیگه نمیچرخه بعد از10 دقیقه خاموش کردم و دوباره روشن کردم چراغ جعبه فرمان به حالت چشمک زن شروع می‌کنه به بوق زدن بعد بردم نمایندگی میگه مشکل نیست کارکردش بالا تعمیرگاه و مدیر فنی اونجا بنده رو مسخره کردند میگن ال90 آدم رو پیر می‌کنه میگن ال90 هرکی بشینه فاتحه اش تمامه بعدش میگن ال90 اگر مرد بود تا الان خریدار و طرفداران خودش رو ول نمی‌کرد و ادامه میداد و تولید دوباره شروع میکرد میگن مردم ایران از ال90 بلد نیستند استفاده کنند به بنده گفتند ایرانیان لیاقت ال90 رو ندارند چون ماشین خوب سوار میشن دیگه هیچ چیز متوجه نمیشن بنده احساس خطر کردم ترسیدم خرجش بشه2 برابر همه چیز ماشینم اوکی بود میگن ال90 تا50 هزار تا خوبه بعد از آن باید اوراقی بشه الکی الکی زدن ماشین منو داغون کردند میگن وقتی ال90به خرج بی افته یک پا باید بزنی سر ماشین یک پا دیگرش باید بزنی سر خودت می‌خوام بدونم چطوری این مشکل ماشینم رو حل کنم ایراد از کجاست ؟ بنده تا از صبح تا بعدازظهر بالا سر میکانیک بودم زیاد از میکانیک سردرد نیاوردم چون تخصصی در این کار ندارم یک میکانیک خوب سراغ دارید به بنده معرفی کنید بودجه دارم بخوام یک خودروی دیگر بخرم ولی می‌خوام یک خودروی بخرم که در حد ال90 برام کار کنه می‌خوام بدونم اگر از این فرصتی که هست که داره کم کم به خرج بی افته هزینه های سنگینی هم داره می‌خوام بدونم کار می‌کنه بدون مشکل می‌خوام اگر کم خرج برداره اینو به عنوان خودروی زاپاس کنار بزارم اگر خرجش بیش از حد اینو رد کنم بره ارزش رد کردن داره؟ دومی مشکلی که بعد از13 سال افتاد اینکه احساس میکنم اون ال90 صفری که باهاش نرم و عادت و راحت بودم رو الان احساس میکنم وقتش که منو بیچاره کنه بزاره زمین هر کسی یک تعمیرگاه خوب که ماهر باشه که سردر بیاره مکان تعمیرگاه و شماره تماس بدید واقعا هر چیزی لازم دارید خداوند به شما بده حوصله تعمیرگاه رفتن رو ندارم 48 سال عمرم گذشته هر5 سال یکبار تعمیرگاه رفتم که ماشین قبلیم تویوتا کمری2007 بود که سیستم سوخت رسانی جرقه زد آتیش گرفت دادم اسقاطی دوماه خانه نشین شده بودم البته تویوتا کمری401هزار تا باهاش رفته بودم اهل سفر هستم در ماه10-12 بار میرم از قزوین به تنکابن که تویوتا رو پارسال دادمش حوصله بازسازی رو نداشتم در مراقبت ماشین خیلی اهمیت میدم خودروی خوب باشه حتی55% کل ایران رو چندین بار با تویوتا رفتم که17 بار مشهد رفتم5 بار زاهدان رفتم هرمزگان14 بار رفتم خودم لیدر بودم می‌خوام بدونم با500 میلیون خودروی با کیفیت چی بگیرم صفر که اونم کار کنه اصلا با بودجه 500 میلیون خودروی صفر هر چی میگردم مثل ال90 پیدا نکردم کارکرده به دردم نمیخوره کارکرده یعنی بدبختی با تشکر از سایت باما

teylor (58 روز پیش)

در پاسخ به دوست عزیزم : ال نود و محصولات رنو با همکاری رنوی فرانسه در ایران تولید میشد و خودروسازان ایرانی قادر نبودند به تنهایی این خودرورو تولید کنند چون سی کی دی از فرانسه ارسال میشد به دنبال خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریمها علیه ایران و فشار آمریکا به بسیاری از شرکت های معروف ، کمپانی رنو به ناچار واز ترس جریمه های سنگین آمریکا ، همکاریشو با ایران قطع کرد و تولید محصولات رنو به این دلیل متوقف شد. شما بهتره از راننده تاکسی های فرودگاه تهران که تاکسی های رنو دارند آدرس مکانیک های ماهر رو بپرسید و اونا مطمئنآ به شما خواهند گفت که خودروتونو پیش کدوم مکانیکی ببرید. برخی از نمایندگی های به ظاهر مجاز فقط بلدند پول اضافه بگیرند بدون اینکه خدمات خاصی ارائه بدند پس نشناخته به جایی نرید که یه مکانیک جعلی به شما حرفهای‌ خنده دار بزنه. عمر خودرو ال نود ۶۰۰۰۰۰ کیلومتره. خودرو شما ۱۳ سال از تولیدش گذشته و بالای ۳۲۰۰۰۰ کیلومتر راه رفته. میشه گفت که دیگه جوون نیست ولی نه اینکه دیگه عمرش تموم شده. اصلآ. ایرادی که شما گفتید طبیعیه و برطرف شدنی و جای هیچ گونه نگرانی نداره. شما اگه سوزوکی مدل ۸۷ داشته باشی باید پنج برابر ال نود هزینه تعمیرش بکنید پس باید قبول کنیم که خودروهای مدل پایین هزینه نگهداریشون زیاد میشه ولی هنوز خیلی از عمر خودروتون باقی مونده. اگه میخواید یه خودرو صفر بخرید وصفر بودن براتون مهمه میخواید مثل ال نود باشه و بروزتر از ال نود و همچنین اگه از ظاهر ساده ال نود خسته شدید بهترین گزینه ساندرو استپ وی هست که فرمانپذیری بهتری نسبت به ال نود داره و یه شاسی بلند کوچک محسوب میشه با ظاهری جذاب تر نسبت به ال نود. طول کم استپ وی و کمک فنرهای عقب توانمند این خودرو باعث میشه که در سربالایی ها و مسیرهای ناهموار این خودرو سریع و چابک عمل کنه و آفرودی باور نکردنی از خودش به نمایش بگذاره ودر رنج قیمتی ۵۰۰ میلیون از لحاظ کیفیت و توانمندی بهتر از ساندرو استپ وی نداریم. استپ وی دنده ای نسبت به اتومات مصرف سوخت پایین‌تر و شتاب بهتری داره قیمت روز استپ وی اتومات ۵۴۰ میلیون و استپ وی دنده ای صفر ۴۷۰ میلیونه.

وحید حیدرب (57 روز پیش)

مکانیکهای ماهر معمولآ خودشون کارگاه دارند و برای خودشون کار می‌کنند و اونا نمیرند در نمایندگی ها کار کنند و حقوق بگیرند شما فکر می‌کنید چون رفتید نمایندگی ویک کسی که تازه در نمایندگی استخدام شده بوده چون بلد نبوده اومده وبه شما حرف های بی ربط زده(اینجور مکانیکا باعث نا امیدی میشند) فکر کردید که نکنه عمر ماشینم تموم شده. نه اینطور نیست. باید پرس و جو کنی و مکانیکهای واردو پیدا کنی چون مشکل ماشین شما حل شدنیه احتمالآ سر پلوس گیر کرده بوده ویا پلوس خراب شده بوده. با یه بررسی ساده حل شدنیه. عمر ال نود خیلی بیشتر از این حرفهاست. با توجه به کارکرد بالای ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر خودرو شما برخی از ایرادات دور از انتظار نیست. شما اگه میخوای یه ماشین بخری که صفر باشه و شبیه ال نود باشه. چهار مدل خودرو با این موتور و گیربکس داریم که صفرش موجود هست ۱-خود ال نود یا پارس تندر ۲-تندرپلاس۳-رنو ساندرو۴-ساندرو استپ وی. در بین این گزینه ها بهترینشون رنو ساندرو استپ وی هست که هم قیافش جذابه(نیمه شاسی بلند) وهم فرمانپذیری بهتری داره. در رنج قیمتی ۵۰۰ میلیون بهتر از ساندرو استپ وی نداریم. اگه دنده ای دوست داری ۴۷۰ تومنه و اگه اتومات بخوای ۵۴۵ تومن. به خودرو مدل ۸۷ خودتون هم میتونید برسیدو به عنوان خودرو دوم یا اول نگهش بدارید. علت توقف تولید ال نود هم رفتن رنو از ایران به دلیل تحریمها بود.

mahf (47 روز پیش)

سلام دوست عزیز، دوست عزیز اول اینکه شما ماشینتون اصلا مشکلی نداره سالم سالم هست و برای اینکه خیالتون راحت بشه ببرید یک تست بدید تا عیب ایرادش بیاد بیرون و اونها را تعمیر کنید و ماشین شما 322 هزار تا کارکرد داره بلاخره ماشین هر چه کهنه تر میشه خرج در میاره و برید شما یدونه دنا را اینقدر برونید هیچ نمیتونن جلو بندی دنا را ببندند یعنی تندر 90 از همه لحاظ از خودرو های سواری در ایران مقام اول داره بنظر من، من تا حالا 3 تا تندر 90 داشتم که میدونم چیه این خودرو، خب دوست عزیز بهت یدونه ماشین میگم مثل تندر 90 هم خاص و هم زیباست داخلش هم تقریبا مثل تندر 90 هست موتورش هم تقویت شده تندر 90 هست یعنی بروز شده تندر 90، نام خودرو سیمبل هست بخر فقط برو مسافرت هر جایی هم بری ماشین سخنی بهت نمیگه چه جای خاکی چه راه های کوهستانی چه سر بالایی هر جا بری راحت میره، اینو بخر پشیمون نمیشی، ببین من 19 سال خودرو خرید فروش کردم جا های زیادی هم بنگاه خودرو دارم مثل ارومیه تبریز تهران اردبیل اصفهان و چند جای دیگه خلی ماشین هم روندم ماشین های آلمانی روندم آمریکایی روندم فرانسه ای روندم و.. و از ماشین سر در میارم که کدوم ماشین خوبه و کدوم بده یا کدوم را بخری ارزشش را داره مثل یه برادر بهت میگم اینو بخر پشیمون نشو البته از شما هم کوچیکم ولی بازم هم مثل یه برادر میگم، مدل های صفرش 2017 هست، خودم هم مثل شما طرفدار خودرو های رنو هستم کسی به بنگاه میاد اول رنو را معرفی میکنم بعد نخواست گزینه های دیگه ای رو میگیم، پس شما یدونه سیمبل 2017 بخر پشیمون نشو، خسته نباشید

mahmood8664(49 روز پیش)

کسی تعمیرکار خوب ال نود اتوماتیک سراغ داره؟ کسی که خرج الکی نتراشه؟

Raminer12(79 روز پیش)

سلام دوستان چرا ال ۹۰ یک چراغ دنده عقب داره ؟!!

mahf (75 روز پیش)

سلام دوست عزیز، این یک مدل خودرو هست یعنی که مثلا شبکه سمند و پرشیا فرق میکنه چرا چون مدلشون اونطوری هست و تندر 90 هم مدلش اونطوری هست که یدونه چراغ گذاشتن و اگر منظورت مه شکن هست بدلیل اینکه در کشور های خارجی چراغ مه شکن زیاد مهم نیست یا بعضی هاشون چراغ مه شکن نمیزنن البته تا 2009 اینطور بود بعد از این مجبور کردن که حداقل یک چراغ مه شکن داشته باشه،خسته نباشید

MEmran (72 روز پیش)

سلام دوست عزیز بخاطر اینکه قیمت تمام شده چراغ کمتر دربیاد

Soroush (65 روز پیش)

سلام، قانون اتحادیه اروپا برای صادرات و واردات انواع خودرو الزام وجود مه شکن عقب بود، به همین دلیل خیلی از خودروها نظیر سوزوکی ویتارا، مزدا۳،میتسوبیشی اوتلندر، تندر سورن هم به تقلید این موضوع از اول این شکلی طراحی شد،

momen (57 روز پیش)

این نوع طراحی چراغ مربوط به استاندارد برخی از کشورهای اروپایی بود و رنو برای اخذ مجوز واردات لوگان به اون کشورها مجبور بود اینطور طراحی کنه . بجز لوگان خودورهای دیگه هم مثل مزدا 3 نیو مدل قدیمی و برخی خودروهای دیگه هم همینطور بودند .

Sajadi1291(69 روز پیش)

سلام ال ۹۰ مدل ۹۶یا ۹۷ تمیز گیر بیاد بخرم؟خوب کار میکنه یا ماشین دیگه؟راهنمایی کنید ممنون

teylor (65 روز پیش)

از لحاظ کیفیت در ایران دیگه بهتر از ال نود نداریم .اگه امثال این خودرو دست راننده با تجربه مثل خودم باشه واسه یه عمر کفایت میکنه .رنو نماد کیفیت در ایران شد. همه شون خوب بودن. ال نود ،سیمبل، استپ وی، فلوئنس، داستر، کپچر دوست داشتنی، سفران و بهتر از سانتافه هم کولیوس

mahf (63 روز پیش)

سلام دوست عزیز، اگه کم کارکردش را سراغ اوردی بخر، از این بهتر ماشین بهت گیر نمیاد.

momen (57 روز پیش)

خطاب به اون دوستی که فرمودند تندر فقط به درد فرانسه و مناطق سردسی میخوره . خواستم بدونید تندر 90 یا همون لوگان یکی از معدود خودرهایی بود که کشورهای آفریقایی هم تحویل شده و مثل سایر شرایط اقلیمی عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان داده . قطعا آفریقا از ایران گرمتره . اگر میبینید که کشورهای حاشیه خلیج فارس از رنو استقبال نمیکنند یکیش به این دلیله که اونها اصلا علاقه ای به خودروهای اروپایی ندارند . و شاید مورد بعدی قابل اعتماد بودن و کولر بسیار خوب خودروهای ژاپنی هست .

Show More