بررسی مشخصات رنو تندر 90
بررسی مشخصات رنو تندر 90
بررسی مشخصات رنو تندر 90

تولید تندر90 بعد از یک ماجرای جنجالی سرانجام در سال 1386 آغاز شد. استقبال سرد مشتریان از تیپ پایه آن یعنی تیپ E0، که فاقد ویژگی‌های ابتدایی (مانند کولر، ایربگ سرنشین جلو و فرمان هیدرولیک) بود، منجر به توقف عرضه این تیپ در ابتدای دهه 90 شمسی شد. تیپ E1 تندر نیز، که نسبت به E2 ویژگی‌هایی مانند سی‌دی‌پلیر، پشت‌سری عقب، شیشه بالابر برقی عقب و ریموت کنترل را نداشت، در سال 1392 عرضه‌اش متوقف شد و جالب‌تر اینکه ایران خودرو در همین سال، تندر اتومات را به بازار فرستاد. از تابستان 1396 تولید فیس‌لیفت این خودرو با نام تندر90 پلاس آغاز شد که عمده ویژگی‌های جدیدش علاوه‌بر تغییرات ظاهری، شامل تغییر داشبورد و تریم داخل کابین (هماهنگ با رنو ساندرو) و برخی اصلاحات فنی می‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در اواسط دهه 90 شمسی برای خانواده تندر90 رخ داد، نصب گیربکس جدید JHQ روی آن بود. این گیربکس جدید را ابتدا پارس خودرو روی استپ‌وی دنده ای گذاشت و وقتی عملکرد مثبتش نسبت به گیربکس قدیمی‌تر JH3 به همگان ثابت شد، پارس خودرو آنرا روی ساندرو دنده ای، تندر و حتی پارس تندر هم قرار داد. بعد از پارس خودرو، نوبت به ایران خودرو رسید و این شرکت نیز خانواده تندر پلاس خود را با همین گیربکس جدید به بازار فرستاد و سپس از اواخر سال 96 این گیربکس را روی تندر E2 هم گذاشت. اما مزیت اصلی گیربکس JHQ نسبت به نمونه قدیمی‌تر JH3، استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و رفع مشکل روغن‌ریزی (از ناحیه نزدیک به پلوس) است. همچنین موارد دیگری مانند حذف گردگیرهای پلوس، استفاده از کاسه نمد برای آب‌بندی روغن گیربکس، آسان‌تر شدن تعویض دنده، دوام بیشتر سیستم پدال کلاچ و گیربکس و نهایتا کاهش یک لیتری نیاز به روغن گیربکس، از جمله تفاوت‌های مهم گیربکس جدید JHQ در مقایسه با گیربکس قدیمی‌تر خانواده تندر و ساندروست. مسله دیگر درباره کیفیت تندر است؛ حتما شنیده‌اید که می‌گویند تندرهای «پارس خودرو» بهتر از تندرهای «ایران خودرو» است اما شما باور نکنید چراکه مدت‌هاست زمان این حرف‌ها، گذشته! ریشه این داستان به اواخر دهه 80 شمسی برمی‌گردد؛ همان زمانیکه گزارشات سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد (ISQI) نشان می‌داد تندرهای ایران خودرو، کیفیت ساخت پایین‌تری نسبت به تندرهای پارس خودرو داشتند؛ مثلا تندرهای پارس خودرویی‌ها در بخش‌هایی مثل «فنربندی و تعلیق»، «رنگ بدنه» و «نفوذ آب و صدا به کابین» کیفیت بهتری داشتند درحالیکه تندرهای ایران خودرو در بخش‌های مثل «ساخت بدنه» و «موتور و گیربکس» با کیفیت‌تر از پارس خودرو بودند. البته ایران خودرو خیلی زود مشکلات مونتاژی تندرهایش را برطرف کرد طوریکه از سال 90 به بعد، دیگر هیچ تفاوت محسوسی میان تندر ایران خودرو با تندر پارس خودرو دیده نشد. البته از آنجایی که پارس خودرو، مونتاژ محصولات باکیفیتی مانند مگان، ماکسیما و تی‌یانا را در کارنامه‌اش دارد، برخی‌ها از این موضوع سواستفاده کرد‌اند و همچنان می‌گفتند که تندرهای پارس خودرو بهتر است ولی خوشبختانه با گذشت زمان، همه متوجه این شایعات شدند. بنابراین به لحاظ کیفیت، می‌توان چنین گفت که «پارس تندر» و «تندر پلاس» هردو در رتبه اول هستند و بعد از آن‌ها نیز تندرهای E2 ساخت ایران خودرو و پارس خودرو، هردو در رتبه دوم جای دارند. نکته آخر اینکه ایران خودرو از سال 98 «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد خانواده تندر حذف کرد و سپس «سی‌دی پلیر» را از هم از خانواده تندر پلاس برداشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای رنو تندر 90

    • بازار دست دوم
    • هزینه نگهداری
    • فضای جادار کابین
    • دوام فنی بهتر از رقبا
    • استفاده از گیربکس جدید JHQ (از اواسط 96 به بعد)
    • بهبود کیفیت ساخت در تندر پلاس و پارس تندر (نسبت به تندر معمولی)
  • معایب رنو تندر 90

    • فرمان‌پذیری
    • کمبود امکانات رفاهی
    • سفارشی شدن سی دی پلیر برای تندر پلاس (از سال 98)
    • سفارشی شدن رینگ آلومینیومی برای تندر ایران خودرو (از سال 98)
    • تخلیه ناگهانی روغن جعبه‌دنده از گردگیر پلوس‌ها (در گیربکس قدیمی JH3)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1389

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1100 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 165/80R14
  • چرخ عقب 165/80R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1392

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1386 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JH3 (گیربکس جدید JHQ: سفارشی از مدل 96 به بعد)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1392 تا 1397

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1155 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.7 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل سفارشی
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی JHQ
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 140 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4250 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1525 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی از مدل 98)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
356 دیدگاه

AlialiAliali(88 روز پیش)

ماشینهای که از باما خریدید خوب بوده؟

Hjjjjjjj(108 روز پیش)

سلام دوستان آیا خرید تندر نود مدل ۸۸ تا ۹۰ با کارکرد ۲۰۰ هزار عاقلانه هستش؟ یا اینکه به جاش ۴۰۵ slx ۹۵ ۹۶ بخرم؟

M127 (103 روز پیش)

داداش شک نکن .به خدا سلطان

1777amirali(802 روز پیش)

نیسان جوک موتورش با این یکیه ولی شتابش بهتره دلیلش چیه

Mmm123 (787 روز پیش)

دلیلش اختلاف قیمته 😂😂 داداش آخه این چه سوالی هستش.نیسان جوک جدید هستش قطعاتش اصل ژاپن و فرانسه هستش.تکنولوژی بروز تره.ال نود خب مال داچیک رمانی هست که زیر مجموعه رنو فرانسه است که تو ایران مونتاژ میشه.تکنولوژی قدیمی هست و .....‌

Hjjjjjjj (273 روز پیش)

دوست عزیز شما از کجا شنیدی یا خوندی که موتور نیسان جوک با ال نود یکی هستش؟؟؟؟ من تا جایی که میدونی موتور تلیسمان با نیسان جوک یکی هستش شاید منظور از شما حجم موتور باشه که بله نیسان جوک و ال نود ۱۶۰۰ هستش

mahf (128 روز پیش)

سلا دوست عزیز، داداش دیگه ماشین وقتی مقایسه میکنیم هم رده قیمت خودش مقیاسه کنیم اخه ماشین ۱ خورده میلیاردی رو با ماشین ۵۰۵ میلیونی مقایسه میکنن

Vhid (118 روز پیش)

در جواب hj داداش داخل صفحه پژو میای از پژو تعریف میکنی اینجا از آلودگی آخر نفهمیدیم چند چندی

MAA(167 روز پیش)

سلام دوستان من قبلا یه ال ۹۰ مدل ۸۹ داشتم خیلی عالی بود و با دوام الان که اون رو فروختم خواستم ببینم دوباره ال ۹۰ بگیرم یا هیوندا آوانته تو رنج قیمت هم دیگه ممنون میشم راهنمایی کنید

mahf (128 روز پیش)

سلام دوست عزیز، اگه بتونی یدونه داستر بگیر.

Mohammad1389(239 روز پیش)

سلام دوستان بین رنو تندر پلاس و دنا معمولی کدوم بهتره؟

Hjjjjjjj (235 روز پیش)

از نظر کیفیت شک نکن تندر

Mohamdxpm (234 روز پیش)

سلام تندر۹۰

Cyu6tfg (230 روز پیش)

تندر پلاس

mahf (128 روز پیش)

تندر ۹۰ خلاص

Kasraaa(389 روز پیش)

سلام دوستانی که خودرو های چینی رو با ال نود فرانسوی یکی میکنن، نه تنها ام وی ام ۳۱۵ وبرلیانس ،بلکه اکثر خودرو های چینی کیفت ال نودو ندارن خیلی سخت نیست اگر بعد از ۱۶ سال کارکرد بهترین محصولات چری با همون تیپ وپلتفرم بازهم محبوبت وفروش داشتن بعد در مورد این دو خودرو بحث کنید خودرو های چینی به سال سوم نرسیده دیگه بازار ندارن واین مهم بی دلیل نیست...چری ویانا و کویین سه چهارسال بعد از ال نود به بازار اومدن الان فقط جنازه هاشون مونده برلیانس سال ۹۶ صفر با قیمت ۵۲ میلیون وال نود ۴۰ تومن به فروش میرسید الان ال نود ۹۶ زیر ۳۰۰ نیست درحالی که برلیانس با همین مشخصات ۲۲۰ تومنه من سال ۹۲ یه ام وی ام ۳۱۵ صفرخریدم سه ماه بیشتر نتونستم تحملش کنم .۴ سال هم پارس داشتم .سال ۹۶ هم ال نود صفر گرفتم فقط مصرفی ها رو یه بار تعویض کردم مثل باطری لنت تسمه تایم و ...تو این رنج قیمت سواری و جاده پارس از همه بهتره مخصوصا توپیچ ها .ولی ال نود هم کم نمیاره .تو راه خاکی وشنی۱۱۰ تا میرم بدون کوچک ترین سر صدا ومشکل هر ماشین دیگه ای بود باید ده بار جلو بندیشو عوض میکردم .تکون نمیخوره .تو شتاب هم ۲۰۶ تیپ ۵ از اینا سره .البته این خودرو هایی که من تجربه رانندگی دارم .کسایی هم که میان نظر بدن از رو تجربه خودشون نظر بدن نه از روی سایت و تبلیغات کارخونه ها. منم خودم از ظاهر ال نود خوشم نمیاد هم بیرون وهم داخل کابین جوان پسند نیست. ولی خودرو فقط ظاهر نیست. ارامش وبا خیال اسوده رانندگی کردن چیز دیگست .تو ایرانیم دیگه چاره ای جز این نیست .البته ناگفته نمونه تواین رنج قیمت ها مزدا ۳۲۳ هم هست که یه سر وگردن از همه اینا بالاتره مزدا هم داشتم یه دو سالی .واقعا شتاب وهلدینگ خیلی خوبی داره .ولی درکل هر خودورویی مشتری خاص خودشو داره .اگه ال نود مثل ماشینای چینی اپشن میداشت قیمتش ۷۰۰ ،۸۰۰ م بود.

Saberr (383 روز پیش)

من 5سال پرشیا داشتم نمیشه بگی مثل پرشیا تعادل داره ولی خدای از لحاظ فنی و رفاه تندر حرف اول رو میزنه

وحید حیدرب (380 روز پیش)

ببینید دوستان همه خودروها یه معایب و محاسنی دارند و انتقاد کردن و ایراد گرفتن از هر خودرویی کار سختی نیست. علی دایی (اسطوره) وقتی با پرادو چپ کرد و ایربک ماشینش باز نشد گفت از شرکت تویوتا شکایت میکنم. چند وقت پیش یه هیوندا توسان تو داخل شهر جوری چپ کرده بود که چهار چرخ ماشین رو هوا مونده بود. یه وانت پیکان هم تو داخل شهر دوماه پیش دیدم که افتاده بود وسط جدول و چون کاملآ معلق افتاده بود اصلآ من اولش نتونستم تشخیص بدم که چه ماشینیه چون داخل شهر بود من نمیدونم چه جوری رانندگی میکرده طرف که اونطوری چپ کرده بودو خیلی‌ها بارها اتفاق افتاده که با ماشین چند میلیاردی هم چپ شدند . پس نقش راننده و مهارت و تجربه راننده خیلی مهمه که یه عده از دوستان کم تجربه موقع تصادف ویا چپ شدن همه تقصیرهارو گردن خودرو میندازن و قبول نمی‌کنند که عامل چپ شدن ، راننده خودرو بوده نه خود خودرو. اگه شما موقع پیچ های تند با سرعت مطمئنه بپیچی هیچ وقت ال نود چپ نمیشه.اگه به اصول و قوانین رانندگی توجه نداشته باشی ال نود که هیچ ماشین چند میلیاردی هم داشته باشی تصادف میکنی و مقصر هم میشی. احتیاط کردن دست خود آدمه اگه با احتیاط بپیچی هیچ وقت ماشینت چپ نمیشه نه ال نود نه هیچ ماشین دیگه ای ولی نقص فنی ماشین دست خود آدم نیست عیب و ایرادات ماشین دست خود آدم نیست. خرابی زود به زود قطعات دست خود آدم نیست. وقتی یه ماشین نمیتونه سربالایی رو به راحتی بالا بره دیگه دست راننده نیست. وقتی یه ماشین صفر تولید داخل بخری که توی سه ماه چندین و چند ایراد پیدا کنه دیگه دست راننده نیست. ال نود ها در اواخر با اضافه شدن گیربکسj h q نسبت به ال نودهای قبلی کیفیتشون بالاترهم رفت ولی پرشیاها و پژو ها و سمند ها و ۲۰۷ ها و ۲۰۶ ها ، همگی نسبت به چند سال پیش افت کیفیت دارند. ال نود تولیدش متوقف شد چون یه خودروی فرانسوی بود و تولیدش بدون فرانسوی ها امکان پذیر نبود ولی پرشیا و ۲۰۷ و پژو و سمند و ۲۰۶ و دنا تقریبآ خودروهایی با قطعات ایرانیزه شده و چینی هستند که همگی نسبت به چند سال پیش افت کیفی داشتند.

HadiXrma (186 روز پیش)

نه بزرگوار بازار ایران جز عجیب ترین بازار تقاضا و محبوبیت خودروهای عجیب رو داره! این که فلان زمان شما یه ماشین گرفتی مثلا 50 تومن الان شده 300 تومن اما یکی چینی خریدی همون مبلغ اما الان میره 200 تومن ربطی به برتری نداره! همونطور که گفتم بازار ایران روی اصول و قواعد خاصی نیست که مثلا یه ماشین رو برحسب ایمنی یا متریال با کیفیت و... دسته بندی کنن. الان مثلا یه 207 چه برتری ویژه ای داره که نسبت به رانا پلاس صد میلیون اختلاف قیمت داره جز یه مانیتور بنجل چینی و رینگ زشت و ساده آلومینیومی!؟ یا پارس TU5 معمولی مدل 1401 چرا 20 میلیون بالاتر از سمند سورن با موتور EF7 فروخته میشه آیا پارس چه برتری داره نسبت به سورن پلاس حتی آپشن های سورن پلاس خیلی اصولی تر و بهتر از پارس هست! یا مثلا همین ساندرو آیا چه برتری از نظر پیشرانه نسبت به خودروهای بروز چینی داره که از بعضی از میان رده هاشون قیمت کارکردش بالاست! جز اینکه ملت عقلشون نه تو چشمشون و نه تو سرشون بلکه تو گوششون هست که شنیدن چینی آشغاله! همین و بس که یه ماشین عهد بوقی رو به چینی بروزی با موتور و آپشن های بروز جهانی که روز به روز هم نسبت طراحی و فنیش بهبود پیدا میکنه و تا چند سال دیگه جا پای برترین برندهای کره ای میذاره!؟ یا خودروی کویئک چه برتری نسبت به تیبا 2 داره؟! موتور همون موتور پراید ارتقا یافته، کاپوت رو بدی بالا همون ادوات، بجز یه سیستم دریچه برقی (نه اتومات) کوئیک و یکم فیس بروزتر و شکیلتر قیمتش رو با تیبا 2 مقایسه کنید! اختلاف قیمتی که باید نهایتا چند میلیون تک تومنی می بود چند ده میلیون تومنه!

Hjjjjjjj (164 روز پیش)

در جواب hadixrma دوست عزیز رنو النود و رنو ساندرو مال عهد بوق نیستن موتور و گیربکس رنو فرانسوی رو داری با ماشین های اشغال چینی مقایسه میکنیداخه شما سوار ساندرو تا حالا نشدین بدونید ۴۰۰ کیلومتر بدون اب میتونه کار کنه تو دمای ۴۰ درجه شما بیا چراغال نود مدل ۸۶ رو با ب لیانس مدل ۹۶ مقایسه کن تا بدونی کدوم با کیقیت تره

mahf (128 روز پیش)

سلام، هادی جان ببین ماشین چینی از اون قدیم همه میدونن ماشین چینی بد ترین خودرو های ایران چرا؟ چون وقتی میارن ایران نمیرن که درجه یکشو بیارن میرن درجه ۴،۵، نهایتا درجه ۳ میارن پس معلومه که با ماشین ال ۹۰ مقایسه نمیشه، چرا پژو tu5 گرون تر از سمنده؟ خب این جوابش معلومه شتاب، قیافه تولیدی کارخانه بهتر از سمنده، جوانان تو خوردو های ایرانی عشق پژو tu5 دارن حتی دیده باشی هم لقب سلطان جاده دادن بهش، یکی از خودرو های پر فروش ایران هس نسبت یه سمند، ماشینی که زیاد خرید فروش بشه قیمتش میره بالا، اگه از اقتصاد سر در بیاری و ماشین سر دربیاری میفهمی که همیشه تو ایران ماشین هاجبک گرون تز از سواری هس نگاه کنی پراید ۱۱۱ گرون تر از ۱۳۱ یا ۱۳۲ هست، ۲۰۷ هم یک دلیل گرون بودنش هاجبک بودنش، جوان پسند، قیافه زیبایش هس، هیچوقت ماشین فرانسه ای یا خارجی رو با ماشین های ایرانی یا چینی مقایسه نکنیم با تشکر

HadiXrma(186 روز پیش)

ال ۹۰ هیچ برتری خاصی نسبت به بقیه ماشین های ایران خودرو نداره بجز استهلاک کمتر موتورش ولاغیر! بعد موتور K4M ال ۹۰ موتور TU5 جز بهترین و کم اصطحلاکترین موتور ایران بین ماشین های ایرانیزه هست! یه همکاری دارم که یه ال ۹۰ مدل ۹۵ داره ماشین سوای اینکه ذات طراحیش ایراد داره و جز بی آپشن ترین خودروها محسوب میشه، ایشون بر این باور بودن که تو شیب سربالایی حداقلی تنها ماشینی که مثلا تو دنده ۴ و دور موتور ۲ کم نمیاره موتور ال ۹۰ هست در حالی که بنده هم تو همون سربالایی مذکور ایشون همین تست رو با رانا پلاس انجام دادم و هیچ گونه نیازی به کاهش دنده و افت سرعت نداشتم و کم آوردن نداشتم و ماشین راحت خودشو کشید با شتاب میرفت! یا مثلا یکی از دلایل ال ۹۰ سوارها اینه که میگن شتاب ماشین شون نسبت به TU5 و EF7 سال جدید بسیار بالا و لحظه ای هست اما تو باغ این نیستن که دریچه گاز همه خودروهای جدیدتر ایران خودرو برقی هست نه سیمی که موجب تاخیر دو ثانیه ای در شتاب پس از فشردن گاز تا انتها دارن! یا اینکه میگن ماشینشون خراب نمیشه؛ این درست که متریال فنی تندر بهتر از بقیه ایرانی ها هست اما شما با حساسیت و خرج یکم پول برای تعویض روغن گیربکس و ضدیخ با برند مطرح و روغن موتور خوب میتونید حداکثر راندمان خودروتون رو داشته باشید بدون مشکل! اینم در حالی هست که خودروی ال نود و ساندرو همونطور که گفتم جز بی آپشن ترین و پرایدی ترین آپشن های ممکن هستن. کافیه داخلش بشینی از عدم همخوانی و طراحی اصولی و بی ارگونومی بودن ادواتش اذیت میشی. اون از محل شیشه بالابر جلو، اون از محل تبعیه دنده، اون از پنل های ساده پرایدی، اون از جنس پلاستیک سفت داشبورد، بدون سنسور دنده عقب و فشار باد تایر دیجیتال و صفحه کیلومتر درست و حسابی و صندلی های ساده و ناراحت و صدای موتور و بدون کروز کنترل و...! منطقی باشید!

Hjjjjjjj (164 روز پیش)

خواهشا وقتی از گشتاور دور پایین صحبت میکنید از تیوفایو اسم نیارید چون یکی از ضعف های نیوفایو گشتاور در دور های زیر ۲۵۰۰ هستش و برعکس گشتاور ال نود تو دور ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ هستش در صورتی که تیوفایو از ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ هستش شما حتی اطلاعات کافی ندارید و میاید تعصبی نظر میدین. واینکه رانا پلاس با ECUمسخره ایرانی امکان نداره تو دور هایی پایین بتونه پا به پای K4M بیاد . شمایی که میاید از برتری تیوفایو صحبت میکنید تا حالا سه چهار ساعت در جاده کوهستانی رانندگی کردین و از افت قدرت ماشین به خاطر داغ بودن چیزی تجربه کردین ولی در عوض ال نود به هیچ عنوان در سربالایی ها داغ نمیکنه و مثل اهو میره بالا

HadiXrma (161 روز پیش)

جناب شما احتمالا تجربه یه خودروی TU5 عهد بوقی دارید که وقت اسقاط شدنش بود نه روندنش!!! آخه داغ کردن تو منطقه کوهستان!؟ توان و گشتاورد K4M هیچ برتری نسبت به TU5 نداره! حداکثر توان موتوری که TU5 میده 105 اسب بخار تو دور 5800 دور بر دقیقه هست و موتور k4M هم همین اسب بخار رو در 5750 درو بر دقیقه میده! حداکثر گشتاوری که TU5 میده 142 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه هست و K4M هم 140 نیوتن متر در 3750 دور بر دقیقه! پس اگه سواد حداقلی کسی داشته باشه میفهمه که تفاوت شگرفی نسبت به هم ندارن! در مورد صدای موتور که بیشتر از خود موتور مربوط به عایق بندی هست هم کافیه یه بار بشینی پشت رانا پلاس بگازونی بعد پیاده شی بشینی تو تندر تا از صدای موتور تو دور 3 به بالا شل بشه! اون ECU مسخره ایرانی هم که ازش اسم بردی ممنون میشم اسم و تنوع و تفاوتشون رو برحسب سال ساخت بیان کنی ببینیم تا چه حدی آگاهی دارید برای فتوا صادر کردن

Hjjjjjjj (129 روز پیش)

در جواب Hadixrma اصلا فرض کنیم تیوفایو موتور قدرتمندتر هستش نسبت به k4m خب ایسیو ، گیربکس، دریچه گاز، پمپ سوخت شمع اینا همه مهم هستش که همین موضوع باعث شده تندر نود شتاب و کشش بهتری داشته باشه

Hjjjjjjj (129 روز پیش)

در جواب Hadixrma جناب محترم اینجا جای هیچ توهینی نیست و اگر حرف از سواد بزنید که همه متوجه هستن مسیر کوهستانی موتور بیشتر داغ میکنه به خاطر استفاده از دنده سنگین تر و دور موتور بالاتر به خاطر طلب گشتاور بیشتر یا اینکه شما فکر کردین هوای کوهستان سرد واسه همین با حرف من مخالفت کردین؟ اختلاف دمای احتراق موتور با هوای کوهستان رو بسنجید .و بعد در مورد سواد دیگران نظر بدین . در مورد مقایسه موتور k4 mساخت شده توسط اسپانیا و ترکیه و رومانی جدا از این از اینکه توسط یورو انکپ اروپا و صد ها استاندارد دیگه مونتاژ و ریخته گری شده وهمون موتور k4m روی تندر نود های ایرانی هستش آیا از نظر شما جای مقایسه داره با موتور tu5 که توسط ایرانخودرو ساخته میشه؟ و هی در مورد نظرات من و دیگران بطفا نفرمایید که تعجبی نظر میدن نسبت به ماشین های داخلی. موتور k4m حتی زمان رقابت اش با موتور Tu5 اروپایی باز هم دو ستاره و استاندارد عالی اروپا رو بیشتز از tu5 اروپایی کسب کرده بود و حال اینکه شما در مورد برتری تیوفایو ایرانیزه صحبت میکنید جای تعجب هستش و اون ۱۰۵ اسب که از تیوفایو ایرانیزه شده دارید عنوان میکنید مهندیس گرامی اون ۱۰۵ اسب فقط سر فلایویل هستشش تیوفایو ایرانییزه با ایسیو بوش ۷.۴.۴ هم حتی قدرت سر چرخ ام کمتر k4m هستش چه برسه به ایسیو های جدید ایرانخودرو و اینکه نیاید بگین k4m توسط سیما موتور ساخته شده که باز جای تعجبی دیگه هستش و موتور های تندر های ایران سه دسته هستش موتور ساخت و مونتاژ شده اسپانیا با کد D و ترکیه با کد R و رومانی با کدH و سیما موتور با کد M و هزاران هزاران کد دیگر مثل کشور های مانند برزیل ، هند ، مراکش، که رنو مونتاژ میکنن تا الان و موتورk4m هنوز که هنوزه روی ماشین های رنو استفاده میشه در سال ۲۰۲۲ و ایا تیوفایو که از نظرشما برتری اش نسبت k4m حرف میزنید ایا هنوز رو خط تولید پژو هستش ایا؟برید تحقیق کنید که چرا تیوفایو حذف شد چون تکنولوژی قدیمی داشت و الان تو سال ۲۰۲۲ مقایسه یک موتور احد بوق ایرانیزه شده با k4m رنو جای تعجب هستش و حتی نسبت برتری اش خنده داره و در اخر اگر ماشین های تولید داخل کیفیت و استاندار و برتری نسبت به تندر نود داشتن چرا صادر نمیشن به کشور های اروپای شرقی

mahf (128 روز پیش)

سلام دوست عزیز، بگیم همه چیزایی که تو میگی درس، پارس جدید خوبه منظورت دیگه؟ پس یعنی تو تصادف مرگ خوبه چون اربکت خوابیده حالی برای باز شدن نداره،یا پارس ۳ ماهی که هر روز تو ایرانخودرو هس نمیتونن درستش کنن عیبشو پیدا کنن خوبه دیگه؟همین موتور tu5 نبود توی تارا استارت نخورد فکر میکنی، سینه میگی حداقل نسبت به پارس که خوبه سمند امروزی خوبه که مثل سنگه، سمندی هست که از آشناهامون ۲ ماهه از نمایندگی تحویل گرفته ضبطش هنگ میکنه آمپر سرعتش کار نمیکنه از اولین روز چراغ چکش روشنه، بنظرت اینا یعنی از ال ۹۰ خوبن دیگه نه؟ سر بالایی میگی مطمئنی با کمی گاز سربالایی رفت؟ بنظرت کل کلاچ گازو فشار ندادی هیچ میدونی با فشار دادن کل گاز ضرر داره برای خودرو که موتور ماشینو خفه میکنه عمرشو میاره پایین، همین ۲۰۷ که موتور tu5 کولرش کار نمیکنه مدل ۱۴۰۱ صفر خشکه بنظرت عادیه؟ ماشین فرانسه ای رو با ایرانی مقایسه نمیکنن هر چن تندر ۹۰ رو تو ایران ساختن ولی اونارو مهندس ها درس حسابی تست میکردن نه اینکه تو ایران تولید میکنن میبرن تو پارکینگ بعد ۳ یا ۴ سال تحویل میدن، با تشکر

Hamid198484(240 روز پیش)

ال نود ماشین اقتصادی و ایمن اما خدا نکنه با ۸۰ تا سرعت به سرپیچ برسی متاسفانه برای من پیش اومد و ماشین کلا انگار روی سطح یخی داشت راه می‌رفت . خداییش نگین حواست نبود که کلا حواسم به جاده بود و نهایت سرعتم ۸۰ بود به دیواره تونل خورد ماشین و ایستاد خدا رو شکر به جز صدمه به جلو بندی و زیر بندی ماشین خسارت جانی و مالی دیگه ای نداشت که نشون دهنده ایمنی ماشین هستش ولی خداییش اینکه اولین مورد از معایبش رو نوشته فرمان پذیری، کاملا درسته. این ماشین به درد جاده پر پیچ وخم نمیخوره اگه توی جاده استفاده میکنین و با جاده آشنا نیستین از دنده ۴ بالاتر نرید که بعدش با خداست چه اتفاقی بیفته. براساس تجربه شخصی.

HadiXrma (186 روز پیش)

اینو باید به دوستانی گفت که تندر رو مثل بنز پرستش میکنن! چون بجز تندر که سالهاست دستشونه سوار ماشین جدیدتر و بروزتر حتی ایران خودرویی نشدن!

Hjjjjjjj (164 روز پیش)

در جوابhadixrma کدوم ماشین ایرانخودرویی مثل ال نود هستش ؟ پرشیا سال مشکل واشر سرسیلندر پرشیا تیوفایو مشکل ناهماهنگی گیربکس موتور ۴۰۵ جی ال ایکس مشکل واشر ۴۰۵ اس ال ایکس مشکل ناهماهنگی گیربکس موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سرطان خالص پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مشگلات برقی مسخره سمند ال ایکس xu7 مشگل واشر ولش بودن سمند ای اف سون مشکل برقی و شاتون و حساس دنا هم همینطور حالا سما یک عیب از ال نود تونستی بگو بحث چپ کردنرو نگید که پرشیا ۲۰۶ بیشتر چپ میکنن والا

HadiXrma (161 روز پیش)

در جواب hj... هموطن عزیز شما به مشکلاتی اشاره کردید که هیچ کدوم مشکل مطلق نیست جز پارس و 405 های موتور XU7! و موتور ضعیف TU3 که جای بحثش با این موتورها اشتباه هست! در بقیه موارد کاملا تعصبی حرف زدید. بله در برهه ای ممکنه چندین خودرو در ماه تولیدی خاص مشکل برقی داشته باشن اما ملاک بر همشون نیست! مدتهاست 206 و 207 و رانا داره تولید میشه هیچ کدوم مشکل برقی ندارن! شما ظاهرا جز تندر سوار ماشین دیگه و بالاتری نشدید که هم اینجا و هم تو مبحث بالا مغرضانه و بچه گانه و یک طرف حرف میزنید! مشکل ال نود رو اگه خواستی بدونی عدم کنترل پایداری حداقلی مثل کنترل پایداری خانواده پژو هست! اکثرا تندرها خیلی راحت چپ میکنن ترمز و ری اکشن آنی در تندر مثل خودروهای زپرتی سایپا هست اینو زمانی متوجه میشی که از تندر مبارک پیاده بشی سوار ماشین های متنوع دیگه بشی! منطورم از کنترل پایداری این نیست که مجهز به سیستم ESB باشه منظورم سیستم تعلیق اصولی و بهینه هست که بتونه سواری نرمی رو تو دورهای بالا سرعت بهتون بده که نمیده!

mahf (129 روز پیش)

سلام دوست عزیز، یه سوال دارم بنظرت ماشینت سالم بود؟لاستیکات درس حسابی بود؟راهت خشک خشک بود؟ سرعت ۸۰ تا بود؟ اگه همه اینا اینطوری باشه یعنی اینکه رانندگی بلد نیستی چون با پی کی هم با این سرعت تو پیچ بری چپ نمیکنه، لطفا چیز هایی بگید که آدم بتونه باور کنه، با همچین چیزایی نه خودتونو خسته کنید نه مارو،با تشکر

Hjjjjjjj (129 روز پیش)

در جواب Hadixrma دوست گرامی شما سوار تندر نود نشدین که اینطوری نظر میدین بلکه هم قیمت تندر نود بیشتر از محصولات ایرانخودرو هستش نسبت به مدل و تولید البته واینکه شما دارین مردم رو به اشتباه می اندازین اخه وقتی سوار تندر نود نشدین چجوری میگین سیستم ترمز تندر نود مثل ماشین های سایپا هستش؟؟؟ تندر نود با اینکه چرخ های عقب کاسه ایی هستش ولی سیستم ترمز اش بروز تر هستش و حتی از ۲۰۷ و پارس تیوفایو چهار چرخ دیسک بهتر عمل میکنه واقعا ، در ضمن اینکه شما میگید مالکان تندر نود سالهاست به غیر از ماشین خودشون ماشین دگه ایی سوار نشون حتی ماشین های ایرانخودرو باید بگم چرا ماشینی بی دردسر رو بفروشن برن سوار ماشین های زوار در رفته بشن؟ شما حرف بچگانه ایی میزنید و جای هیچ تعصبی نیست و برند و کیفیت و دوام رنو زبان زد هستش توی چهار قاره جهان و هرجا خواستین نظر بدین بدونید رنو رو با ایرانخودرو مقلیسه نکنید و اینکه ماشینی که سوار نشدین رو نظر ندین . شما که از تولیدات داخلی صحبت میکنید تندر نود مدل ۸۶ رو با ماشین های ۸۶ ایرانخودرو مثل ۴۰۵ و پارس سواری و صدای موتور و حتی کیفیت سپر و وبدنه رو مقایسه کنید بعد ۱۵ سال تا متوجه بشید هیچ جای تعصبی نیست برای تندر نود بلکه شواهد و تجربیات نشون میده تندرنود بهتر از هر محصولی داخلی هستش و تعصب در کار نیست

Hjjjjjjj (129 روز پیش)

در جواب Hadixrma در مورد مشکل ماشین های داخلی که گفتین ۲۰۷ و ۲۰۶ و رانا چندین سال داره تولید میشه و به مشکل نخوردن فکر کنم برین نماییندگی تا ببنید با چشماتون شما از اون دسته از پژو سوار هایی هستین ظاهر رو ماشین واستون مهم و اینکه از النود صحبت میکنید جای تعجبی نیست همچین حرفایی رو بزنید

Shirzad23(131 روز پیش)

سلام دوستان من خودم تا به حال ماشین های مثل سمند . پژو پارس . دنا . ۲۰۶ . مگان .ساندرو و ال۹۰ داشتم .باید بگم هیچ کدوم مثل مگان نبود و غیر از این هم نیست اما سوسول بودن مگان مجبورم کرد برم سراغ ال۹۰ .من خودم کشاورز هستم و باید بگم اگه ال۹۰ رو برای مصرف شهری و جاده ای معمولی و خانوادگی می خواهید اصلا نرید سراغش چون پارس و ۲۰۶ سواری بهتر و لذتبخش تر بهتون می‌ده و البته از نظر اپشن بجز یه سری اپشن چرت و پرت چیزی نسبت به پارس و ….. کم نداره . اما ال۹۰ برای افرادی مثل من مناسبه که مثل تراکتور و قاتر از ماشین کار میکش باهاش بار میزنن و کار کشاورزی می‌کنن و خوبیش اینکه اصلا چیزیش نمیشه .

HadiXrma(157 روز پیش)

بری پیج شاهین سوارها یجوری از تعلیق و پیشرانه و کیفیت خودروشون تعریف میکنن انگار از بنز ای کلاس یاد میکنن! بری پیج تارا سوارها و پارس و 207 و کوییک و ساینا و تیبا هم همینطور! انگاری یه کاری کردن که هیچ وقت چشم و گوشمون باز نشه و به همین حدها قناعت کنیم. همین امر تو پیج تندر90 هم بشکل شدیدتری دنبال میشه و این گردونه تعصب کورکورانه و بچه گانه اکثریت جامعه تمومی نداره!!!

مرتضی هستم (148 روز پیش)

هادی جان ارادت. خیلی ممنونم که نظرتون رو باما درمیون گذاشتید. شما درست میگید اما یکی از خوبی های به اشتراک گذاشتن نظرات، دقیقا نشون دادن همین اختلاف دیدگاه هاست. اگه هرکی تلاش کنه تا خوب و بد ماشینهارو باهمدیگه ببینه، به مرور زمان فضای شفاف تری بوجود میاد. این هدفی هست که با همکاری همه دوستان و همراهان همیشگی باما، میتونیم بهش برسیم.

HadiXrma (147 روز پیش)

مرتضی عزیز کاملا فرمایش شما متین هست اما مسئله زمانی بد و بغرنج و کودکانه جلوه میده که طرف سراسر ماشینش رو شاهکار خلقت ساخته شده توسط بشر میبینه!!! نمونش رو تو این پیج تندر 90 به وفور داریم میبینیم، یا برید تو پیج ماشین هایی نظیر ساینا و ساینا اس و کوییک میبینید بعضی ها یجوری از برتری اونا یاد میکنن که در واقع برتری نیست! و جز بدیهیات ساخت خودروساز هست اما اینا یه جوری حرفش رو میزنن انگار دارن از بنز ای کلاس نطق در میکنن! بله همه ماشین ها حتی پایین رده ها هم مزایایی دارن بر حسب بودجه و نبود واردات و شرایط فعلی اما دیگه نباید الکی از داشته هامون برای بقیه نطق بی منطق در کنیم و برخی ناآگاه تر از خودمونو هم به اشتباه بندازیم!

Show More