مشخصات فنی سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژ) 2.4 لیتر دنده ای سال 1395 - 1398
سال
در زمستان 1395 و در آستانه 10 سالگی حضور گرند ویتارا در ایران، این ژاپنی با نسخه فیسلیفتش دوباره به خط تولید ایران خودرو برگشت؛ فیسلیفتی که البته از 2012 در بازار جهانی قابل خریداری بود! ویتارا نیوفیس قرار بود در دو نسخه دندهای و اتومات روانه بازار شود اما فقط پای نسخه اتوماتش به خیابانها باز شد. ضمن اینکه
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
دوام فنی
ترمزهای مطمئن
توانایی آفرود نسبت به رقبای کرهای
جعبهدنده 2 حالته (سبک و سنگین)
اضافهشدن سانروف (نسبت به قبل فیسلیفت)
نقاط ضعف
سواری خشک
امکاناتی کمتر از رقبا
نرمی فرمان در سرعتهای بالا
عملکرد ضعیف در مدل 2.0 لیتری
حذف ESP در نمونه مونتاژی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1396 تا 1397مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل 4 حالتهگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
169 اسببخارگشتاور
227 نیوتنمترشتاب
11.7 ثانیهسرعت
185 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل سوم - فیس لیفتطول
4500 میلیمترعرض
1810 میلیمترارتفاع
1695 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1552 کیلوگرمحجم باک
66 لیترچرخ جلو
225/65R17چرخ عقب
225/65R17سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومی جدیدسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ جدید جلوفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
روکش چرم (کلاس 10)مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - CD/DVD - MP3 - SD cardسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
قفل مرکزی لمسیرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه (کلاس 9) - چرم (کلاس 10)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستریآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
آینه تاشو برقی (کلاس 10) - سانروف (کلاس 10) - آینه راهنمادار درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
369ج 1402/6/17
سلام دوستان یکی توضیح بده چرا ویتارا با موتور 2400 قدرتش 169اسب بهاره ولی هایما 2000قدرتش 170 یعنی بیشتر از ویتارا
پاسخ
2
0
1
71MMP 1402/6/25
دوست عزیز ویتارا ۲۴۰۰ واقعا ۱۶۹ اسب بخار واقعیه ولی اسب بخار هایما رو کاغذه. امتحانش مجانیه.
0
1
1357alireza 1402/6/22
چون هایما توربو هست و ویتارا تنفس طبیعی
0
0
arshia86 1402/6/10
بین خرید ویتارا مدل 90 با 160 هزار کیلومتر کارکرد یا خودروهای چینی صفر کدام را پیشنهاد میدهید؟
پاسخ
1
0
0
71MMP 1402/6/25
صد در صد ویتارای ۲۴۰۰ به چند دلیل ۱. اینکه کیفیت و الیاژ قطعات موتور و گیربکس ۲. دنده کمکی برای افرود ۳. داشتن دو دیفرانسیل با کیفیت ژاپنی ۴. کولر بسیار قوی و خنک ۵. چهار چرخ متحرک ۶. موتوری سازگار با بنزین معمولی ۷. موتور قوی و ایمنی بالا که باعث برتری ویتارا ۲۴۰۰ نسبت به نتنها چینیها بلکه کره ای ها شده..
0
1
Esy 1402/6/4
برای تحقیق خرید ماشین به هرجا تو با ما سر زدم همه از ماشیناشون تعریف میکنند همه تعصب الکی دارند ،سوزوکی خیلی خوبه،تیولی خیلی خوبه،جک خیلی خوبه ،سانتافه خیلی خوبه ،تیگو خیلی خوبه ،...همه خوبن والله ،کمی راست و بی تعصب بنویسید آدم بفهمه چی خوبه چی بده
پاسخ
0
0
0
Mohamad1300 1402/5/18
سلام دوستان سوزوکی موتور ۲۰۰۰ خوب هست بنظرتون ؟
پاسخ
0
0
0
ebadi 1401/5/27
با سلام خدمت همه خوانندگان دیدگاه در خصوص سوزوکی ویتارا به عنوان کسی که شش ساله که ازش استفاده می کنم باید عرض کنم ماشینی که از سال 1385 تا سال 1398 یعنی سیزده سال در خط تولید بوده و از جهت لوازم یدکی هیچ کمبودی نداره که البته بدلیل استهلاک پایینش نیاز چندانی هم به قطعات یدکی نداره ، گیربکس این خودرو بعد از رانندگی بسیار طولانی به هیچ عنوان گرم نمی کنه و با دست زدن به شیفتر دنده میتونید امتحان کنید ، موتور قوی که هیچ جا کم نمیاره ، برای مصرف معقول طبیعت گردی دارای فضای نسبتا کافی و دینامیک خوبیه ، تعادل خوب بدلیل سیستم چهار چرخ متحرک ، سواری نسبتا خوب ، دید بسیار مناسب در رانندگی که در خودروهای ژاپنی خیلی قوی روشون کار شده ، ترمزهای بسیار مطمئن ، با وجود تنفس طبیعی بودن سوزوکی استفاده از بنزین بی کیفیت موجود استهلاک چندانی براش بوجود نمیاره و هزینه نگهداری اون بسیار اقتصادیه ، کولر نسبتا خوب و بخاری بسیار عالی ، نور چراغها هم نسبتا خوبه ، نقطه ضعف مشهودی درش ندیدم و امیدوارم کسی اگر قصد خرید سوزوکی رو داره بهش کمک شده باشه . تاریخ 27 مرداد سال 1401
پاسخ
0
0
10