• مشخصات فنی grandvitarairmt2.4
  • مشخصات فنی grandvitarairmt2.4
  • مشخصات فنی grandvitarairmt2.4

مشخصات فنی سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژ) 2.4 لیتر دنده ای سال 1395 - 1398

315 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
در زمستان 1395 و در آستانه 10 سالگی حضور گرند ویتارا در ایران، این ژاپنی با نسخه فیس‌لیفتش دوباره به خط تولید ایران خودرو برگشت؛ فیس‌لیفتی که البته از 2012 در بازار جهانی قابل خریداری بود! ویتارا نیوفیس قرار بود در دو نسخه دنده‌ای و اتومات روانه بازار شود اما فقط پای نسخه اتوماتش به خیابان‌ها باز شد. ضمن اینکه
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت
دوام فنی
ترمزهای مطمئن
توانایی آفرود نسبت به رقبای کره‌ای
جعبه‌دنده 2 حالته (سبک و سنگین)
اضافه‌شدن سانروف (نسبت به قبل فیس‌لیفت)

نقاط ضعف

سواری خشک
امکاناتی کمتر از رقبا
نرمی فرمان در سرعت‌های بالا
عملکرد ضعیف در مدل 2.0 لیتری
حذف ESP در نمونه مونتاژی

تریم های سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژ)

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1396 تا 1397

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل 4 حالته

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

169 اسب‌بخار

گشتاور

227 نیوتن‌متر

شتاب

11.7 ثانیه

سرعت

185 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم - فیس لیفت

طول

4500 میلی‌متر

عرض

1810 میلی‌متر

ارتفاع

1695 میلی‌متر

فاصله محوری

2640 میلی‌متر

وزن

1552 کیلوگرم

حجم باک

66 لیتر

چرخ جلو

225/65R17

چرخ عقب

225/65R17

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی جدید

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ جدید جلو

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

روکش چرم (کلاس 10)

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - CD/DVD - MP3 - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

قفل مرکزی لمسی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه (کلاس 9) - چرم (کلاس 10)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

آینه تاشو برقی (کلاس 10) - سانروف (کلاس 10) - آینه راهنمادار
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژ) 2.4 لیتر دنده ای در بازار

رنو داستر PE دو دیفرانسیل

رنو داستر PE دو دیفرانسیل

مقایسه
ام جی GS

ام جی GS

مقایسه
سانگ یانگ کوراندو 2.0 لیتر پرمیوم پلاس

سانگ یانگ کوراندو 2.0 لیتر پرمیوم پلاس

مقایسه
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/11/17
به امید روزی که واردات آزاد بشه و برندهای معتبر و باکیفیت دنیا مدلهای بروز و صفرش با قیمت جهانی بخریم سوار شیم...خرید مدلهای قدیمی هم کار اشتباهی هست مدلهای قدیمی در ایران دیگه عمر خودشون کردن و از رده خارجن و هر روز خراب میشن و طراحی قدیمی واز رده خارج دارن...
پاسخ
0
1
2
ناشناس 1403/11/10
ویتارا تا چند هزار کیلومتر موتور و گیربکس هیچ خرابی و خرجی نمیاره؟؟
پاسخ
1
0
0
mf57 1403/12/14
من تا الان 120 هزار تا رفتم مشکلی نداشته
0
1
ناشناس 1403/11/4
دوستان قطعات این ماشین راحت گیر میاد؟؟وقطعات قیمتش نسبت به قطعات ماشین چینی پایین تر هست؟؟
پاسخ
1
0
4
alisalamati 1403/11/8
بله تمامی قطعات موجود هست و قیمتش پاینتر نسبت به خودروهای چینی هست
0
4
ناشناس 1403/10/8
بنظرتون ویتارا بخرم یا تیگو ۷پرو صفر؟؟ لطفا با دلیل و توضیح بگین.مرسی
پاسخ
5
0
0
علی‌مقدم 1403/11/4
برو تیگو ۷ صفر بگیر صفا کن. این ویتارا چی داره که طرف حاضره ۲ تومن بده یه کارکردشو بگیره. ۲ ساعت که باهاش رانندگی می کنی انگار از کوه افتادی و ۲ روز باید استراحت کنی. خیلی خشک و بیخوده. هیچ لذت رانندگی نداره
8
0
حرفحساب 1403/10/14
نسخه ۲۴۰۰ ویتارا ۱۷۰ اسب بخار داره که به هیچ وجه تیگو ۷ با ۱۵۰ اسب بخار نمیتونه گردش هم جمع کنه،اینم بدونید ۱۷۰ اسب بخار ژاپنی تا ۱۵۰ اسب بخار چینی کلی فرق داره حتی اگه اسب بخارا یکی بود ولی در عمل ساخت ژاپن با اختلاف اول میشه در کوروس
2
11
ناشناس 1403/10/12
و یه سوال دیگه،ویتارا تا چند هزار کیلومتر موتور و گیربکس هیچ خرابی و خرجی نمیاره؟؟
0
0
ناشناس 1403/10/12
کیفیت ساخت و کم استهلاک بودن از هر چیزی برام مهم تره،ممنونم واسه توضیحی که دادی
0
4
alisalamati 1403/10/11
طراحی و ظاهر - تیگو7 پرو ..... فضای داخلی و امکانات تیگو 7 پرو ..... عملکرد و قدرت موتور--- اگر قدرت و شتاب بیشتر برای شما مهم است، تیگو ۷ پرو بهتر است. اما اگر به دنبال مصرف سوخت بهینه‌تر هستید، ویتارا گزینه مناسب‌تری است ..... کیفیت ساخت و اعتبار برند---- اگر به دنبال خودرویی با اعتبار برند و کیفیت ساخت بالاتر هستید، ویتارا انتخاب بهتری است..... قیمت و ارزش خرید----اگر به دنبال خودرویی با قیمت مناسب و امکانات زیاد هستید، تیگو ۷ پرو گزینه بهتری است..... نگهداری و هزینه‌های جانبی-----گر به دنبال خودرویی با هزینه‌های نگهداری کمتر هستید، ویتارا بهتر است...... نتیجه‌گیری ویتارا: اگر به دنبال خودرویی با کیفیت ساخت بالا، اعتبار برند، مصرف سوخت بهینه و هزینه‌های نگهداری کمتر هستید، ویتارا انتخاب بهتری است. تیگو ۷ پرو: اگر به دنبال خودرویی با امکانات لوکس، طراحی بزرگ‌تر و قدرت موتور بالاتر هستید و قیمت پایین‌تر برای شما مهم است، تیگو ۷ پرو گزینه مناسبی است.
0
6
ناشناس 1403/9/3
اگر با سوزوکی ویتارا درست رانندگی شود، تا یک میلیون کیلومتر هزینه فقط مصرف مثل روغن موتور و گیربکس ولنت ترمز خواهد بود؛البته ۲درصد مصرف بنزین اضافی نسبت به دیگر خودروها:
پاسخ
1
1
7
علی‌مقدم 1403/11/4
یه چیزی شنیدی. اونجوری هم نیست داداش.
4
0