در زمستان 1395 و در آستانه 10 سالگی حضور گرند ویتارا در ایران، این ژاپنی با نسخه فیسلیفتش دوباره به خط تولید ایران خودرو برگشت؛ فیسلیفتی که البته از 2012 در بازار جهانی قابل خریداری بود! ویتارا نیوفیس قرار بود در دو نسخه دندهای و اتومات روانه بازار شود اما فقط پای نسخه اتوماتش به خیابانها باز شد. ضمن اینکه
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
کیفیت ساخت
دوام فنی
ترمزهای مطمئن
توانایی آفرود نسبت به رقبای کرهای
جعبهدنده 2 حالته (سبک و سنگین)
اضافهشدن سانروف (نسبت به قبل فیسلیفت)
نقاط ضعف
سواری خشک
امکاناتی کمتر از رقبا
نرمی فرمان در سرعتهای بالا
عملکرد ضعیف در مدل 2.0 لیتری
حذف ESP در نمونه مونتاژی
تریم های سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژ)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1396 تا 1397مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل 4 حالتهگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
169 اسببخارگشتاور
227 نیوتنمترشتاب
11.7 ثانیهسرعت
185 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل سوم - فیس لیفتطول
4500 میلیمترعرض
1810 میلیمترارتفاع
1695 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1552 کیلوگرمحجم باک
66 لیترچرخ جلو
225/65R17چرخ عقب
225/65R17سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومی جدیدسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ جدید جلوفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
روکش چرم (کلاس 10)مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - CD/DVD - MP3 - SD cardسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
قفل مرکزی لمسیرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه (کلاس 9) - چرم (کلاس 10)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستریآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
آینه تاشو برقی (کلاس 10) - سانروف (کلاس 10) - آینه راهنمادار درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/11/17
به امید روزی که واردات آزاد بشه و برندهای معتبر و باکیفیت دنیا مدلهای بروز و صفرش با قیمت جهانی بخریم سوار شیم...خرید مدلهای قدیمی هم کار اشتباهی هست مدلهای قدیمی در ایران دیگه عمر خودشون کردن و از رده خارجن و هر روز خراب میشن و طراحی قدیمی واز رده خارج دارن...
پاسخ
0
1
2
ناشناس 1403/11/10
ویتارا تا چند هزار کیلومتر موتور و گیربکس هیچ خرابی و خرجی نمیاره؟؟
پاسخ
1
0
0
mf57 1403/12/14
من تا الان 120 هزار تا رفتم مشکلی نداشته
0
1
ناشناس 1403/11/4
دوستان قطعات این ماشین راحت گیر میاد؟؟وقطعات قیمتش نسبت به قطعات ماشین چینی پایین تر هست؟؟
پاسخ
1
0
4
alisalamati 1403/11/8
بله تمامی قطعات موجود هست و قیمتش پاینتر نسبت به خودروهای چینی هست
0
4
ناشناس 1403/10/8
بنظرتون ویتارا بخرم یا تیگو ۷پرو صفر؟؟ لطفا با دلیل و توضیح بگین.مرسی
پاسخ
5
0
0
علیمقدم 1403/11/4
برو تیگو ۷ صفر بگیر صفا کن. این ویتارا چی داره که طرف حاضره ۲ تومن بده یه کارکردشو بگیره. ۲ ساعت که باهاش رانندگی می کنی انگار از کوه افتادی و ۲ روز باید استراحت کنی. خیلی خشک و بیخوده. هیچ لذت رانندگی نداره
8
0
حرفحساب 1403/10/14
نسخه ۲۴۰۰ ویتارا ۱۷۰ اسب بخار داره که به هیچ وجه تیگو ۷ با ۱۵۰ اسب بخار نمیتونه گردش هم جمع کنه،اینم بدونید ۱۷۰ اسب بخار ژاپنی تا ۱۵۰ اسب بخار چینی کلی فرق داره حتی اگه اسب بخارا یکی بود ولی در عمل ساخت ژاپن با اختلاف اول میشه در کوروس
2
11
ناشناس 1403/10/12
و یه سوال دیگه،ویتارا تا چند هزار کیلومتر موتور و گیربکس هیچ خرابی و خرجی نمیاره؟؟
0
0
ناشناس 1403/10/12
کیفیت ساخت و کم استهلاک بودن از هر چیزی برام مهم تره،ممنونم واسه توضیحی که دادی
0
4
alisalamati 1403/10/11
طراحی و ظاهر - تیگو7 پرو ..... فضای داخلی و امکانات تیگو 7 پرو ..... عملکرد و قدرت موتور--- اگر قدرت و شتاب بیشتر برای شما مهم است، تیگو ۷ پرو بهتر است. اما اگر به دنبال مصرف سوخت بهینهتر هستید، ویتارا گزینه مناسبتری است ..... کیفیت ساخت و اعتبار برند---- اگر به دنبال خودرویی با اعتبار برند و کیفیت ساخت بالاتر هستید، ویتارا انتخاب بهتری است..... قیمت و ارزش خرید----اگر به دنبال خودرویی با قیمت مناسب و امکانات زیاد هستید، تیگو ۷ پرو گزینه بهتری است..... نگهداری و هزینههای جانبی-----گر به دنبال خودرویی با هزینههای نگهداری کمتر هستید، ویتارا بهتر است...... نتیجهگیری ویتارا: اگر به دنبال خودرویی با کیفیت ساخت بالا، اعتبار برند، مصرف سوخت بهینه و هزینههای نگهداری کمتر هستید، ویتارا انتخاب بهتری است. تیگو ۷ پرو: اگر به دنبال خودرویی با امکانات لوکس، طراحی بزرگتر و قدرت موتور بالاتر هستید و قیمت پایینتر برای شما مهم است، تیگو ۷ پرو گزینه مناسبی است.
0
6
ناشناس 1403/9/3
اگر با سوزوکی ویتارا درست رانندگی شود، تا یک میلیون کیلومتر هزینه فقط مصرف مثل روغن موتور و گیربکس ولنت ترمز خواهد بود؛البته ۲درصد مصرف بنزین اضافی نسبت به دیگر خودروها:
پاسخ
1
1
7
علیمقدم 1403/11/4
یه چیزی شنیدی. اونجوری هم نیست داداش.
4
0