• مشخصات فنی grandvitarairmt2.4
  • مشخصات فنی grandvitarairmt2.4
  • مشخصات فنی grandvitarairmt2.4

مشخصات فنی سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژ) 2.4 لیتر دنده ای سال 1395 - 1398

268 دیدگاه
سال
در زمستان 1395 و در آستانه 10 سالگی حضور گرند ویتارا در ایران، این ژاپنی با نسخه فیس‌لیفتش دوباره به خط تولید ایران خودرو برگشت؛ فیس‌لیفتی که البته از 2012 در بازار جهانی قابل خریداری بود! ویتارا نیوفیس قرار بود در دو نسخه دنده‌ای و اتومات روانه بازار شود اما فقط پای نسخه اتوماتش به خیابان‌ها باز شد. ضمن اینکه
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت
دوام فنی
ترمزهای مطمئن
توانایی آفرود نسبت به رقبای کره‌ای
جعبه‌دنده 2 حالته (سبک و سنگین)
اضافه‌شدن سانروف (نسبت به قبل فیس‌لیفت)

نقاط ضعف

سواری خشک
امکاناتی کمتر از رقبا
نرمی فرمان در سرعت‌های بالا
عملکرد ضعیف در مدل 2.0 لیتری
حذف ESP در نمونه مونتاژی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1396 تا 1397

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل 4 حالته

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

169 اسب‌بخار

گشتاور

227 نیوتن‌متر

شتاب

11.7 ثانیه

سرعت

185 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم - فیس لیفت

طول

4500 میلی‌متر

عرض

1810 میلی‌متر

ارتفاع

1695 میلی‌متر

فاصله محوری

2640 میلی‌متر

وزن

1552 کیلوگرم

حجم باک

66 لیتر

چرخ جلو

225/65R17

چرخ عقب

225/65R17

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی جدید

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ جدید جلو

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدال شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

روکش چرم (کلاس 10)

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - CD/DVD - MP3 - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

قفل مرکزی لمسی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه (کلاس 9) - چرم (کلاس 10)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم خاکستری

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

آینه جانبی با گرمکن

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

آینه تاشو برقی (کلاس 10) - سانروف (کلاس 10) - آینه راهنمادار
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
369ج 1402/6/17
سلام دوستان یکی توضیح بده چرا ویتارا با موتور 2400 قدرتش 169اسب بهاره ولی هایما 2000قدرتش 170 یعنی بیشتر از ویتارا
پاسخ
2
0
1
71MMP 1402/6/25
دوست عزیز ویتارا ۲۴۰۰ واقعا ۱۶۹ اسب بخار واقعیه ولی اسب بخار هایما رو کاغذه. امتحانش مجانیه.
0
1
1357alireza 1402/6/22
چون هایما توربو هست و ویتارا تنفس طبیعی
0
0
arshia86 1402/6/10
بین خرید ویتارا مدل 90 با 160 هزار کیلومتر کارکرد یا خودروهای چینی صفر کدام را پیشنهاد میدهید؟
پاسخ
1
0
0
71MMP 1402/6/25
صد در صد ویتارای ۲۴۰۰ به چند دلیل ۱. اینکه کیفیت و الیاژ قطعات موتور و گیربکس ۲. دنده کمکی برای افرود ۳. داشتن دو دیفرانسیل با کیفیت ژاپنی ۴. کولر بسیار قوی و خنک ۵. چهار چرخ متحرک ۶. موتوری سازگار با بنزین معمولی ۷. موتور قوی و ایمنی بالا که باعث برتری ویتارا ۲۴۰۰ نسبت به نتنها چینی‌ها بلکه کره ای ها شده..
0
1
Esy 1402/6/4
برای تحقیق خرید ماشین به هرجا تو با ما سر زدم همه از ماشیناشون تعریف میکنند همه تعصب الکی دارند ،سوزوکی خیلی خوبه،تیولی خیلی خوبه،جک خیلی خوبه ،سانتافه خیلی خوبه ،تیگو خیلی خوبه ،...همه خوبن والله ،کمی راست و بی تعصب بنویسید آدم بفهمه چی خوبه چی بده
پاسخ
0
0
0
Mohamad1300 1402/5/18
سلام دوستان سوزوکی موتور ۲۰۰۰ خوب هست بنظرتون ؟
پاسخ
0
0
0
ebadi 1401/5/27
با سلام خدمت همه خوانندگان دیدگاه در خصوص سوزوکی ویتارا به عنوان کسی که شش ساله که ازش استفاده می کنم باید عرض کنم ماشینی که از سال 1385 تا سال 1398 یعنی سیزده سال در خط تولید بوده و از جهت لوازم یدکی هیچ کمبودی نداره که البته بدلیل استهلاک پایینش نیاز چندانی هم به قطعات یدکی نداره ، گیربکس این خودرو بعد از رانندگی بسیار طولانی به هیچ عنوان گرم نمی کنه و با دست زدن به شیفتر دنده میتونید امتحان کنید ، موتور قوی که هیچ جا کم نمیاره ، برای مصرف معقول طبیعت گردی دارای فضای نسبتا کافی و دینامیک خوبیه ، تعادل خوب بدلیل سیستم چهار چرخ متحرک ، سواری نسبتا خوب ، دید بسیار مناسب در رانندگی که در خودروهای ژاپنی خیلی قوی روشون کار شده ، ترمزهای بسیار مطمئن ، با وجود تنفس طبیعی بودن سوزوکی استفاده از بنزین بی کیفیت موجود استهلاک چندانی براش بوجود نمیاره و هزینه نگهداری اون بسیار اقتصادیه ، کولر نسبتا خوب و بخاری بسیار عالی ، نور چراغها هم نسبتا خوبه ، نقطه ضعف مشهودی درش ندیدم و امیدوارم کسی اگر قصد خرید سوزوکی رو داره بهش کمک شده باشه . تاریخ 27 مرداد سال 1401
پاسخ
0
0
10