جنگ جهانی سوم در جریان است

سالانه 1.35 میلیون نفر کشته در حوادث رانندگی

21 آذر 1397 10:35

جدیدترین گزارش «سازمان مشارکت جهانی ایمنی جاده‌ها» حکایت از آمار تلخ حوادث رانندگی دارد.

این حجم از کشته‌شدگان با کل جمعیت کپنهاگ دانمارک برابری می‌کند.جای تعجبی ندارد که موتورسواران به‌تنهایی یک‌چهارم از میزان کشته‌شدگان جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. ایمنی جاده‌ها همیشه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های جوامع پیشرفته بوده است. بیایید برای یک بار هم که شده با فاکتورهای اصلی مرگ و میر افراد در تصادفات رانندگی روبه‌رو شویم.

گزارش جدید سازمان غیرانتفاعی GRSP حکایت از آن دارد که سالانه 1.35 میلیون نفر در سرتاسر دنیا جان خود به دلیل تصادف رانندگی از دست می‌دهند. اعداد و ارقامی ترسناک و البته واقعی. این حجم از کشته‌شدگان با کل جمعیت کپنهاگ دانمارک برابری می‌کند.

گزارش مطرح شده، آخرین گزارش سازمان فوق است که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) منتشر می‌شود. علت اصلی مرگ و میر کودکان و نوجوانان 2 تا 29 ساله، تصادفات جاده‌ای است. تنها روند مثبت در این گزارش 424 صفحه‌ای (بله، 424 صفحه!) این است که نرخ مرگ و میر نسبت به حجم جمعیت جهان در سال‌های اخیر تثبیت شده است.

دکتر تدروس آدانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: این آمار مرگ و میر هزینه‌ای غیر قابل قبول برای خدمات حمل و نقل است. به گفته آدانوم، این حرکت منفعلانه هیچ بهانه‌ای ندارد. این مشکلی است با راه‌حل‌های ثابت‌شده. گزارش فوق تلنگری است به تمام دولت‌ها که اقدامی موثرتر در این راستا اتخاذ کنند. صادقانه بگوییم، ما هنوز در این زمینه موفق نیستیم.

دیدگاه کاربران