از باواریا تا بلغارستان با M3

تیونینگ ویلنر برای ب ام و E30

24 آذر 1397 11:13

در واپسین روزهای باقی‌مانده از سال 2018، شرکت تیونینگ Vilner بلغارستان دست روی یکی از خاص‌ترین مدل‌های ب‌ام‌و گذاشت. این خودرو همان کوپه صندوق‌دار M3 مدل 1990 تیپ E30‌ است که با رنگ قرمز موسوم به Imola Red II جهانی شد.

پیشرانه استاندارد 4 سیلندر این خودرو با نمونه 3.2 لیتری شش سیلندر خطی که قبلاً روی ب‌ام‌و M3‌ تیپ E36 دیده بودیم، تعویض شده است.تیونر درباره این پروژه می‌گوید همه‌چیز در آن «به کلی» تغییر داده شده است. از طراحی بیرونی شروع می‌کنیم. جایی که وینلر به اصول اولیه M3‌ فوق پایبند باقی مانده است. ولی استفاده استادانه از بادی‌کیت فوق‌العاده کم‌یاب Evolution II‌ آن را منحصربه‌فرد کرده است. درباره اصالت این خودرو همین بس که تنها سپر جلوی فیبر کربنی آن، مربوط به قطعات اصلی کارخانه نیست.

همانند نمونه اورجینال، این کیت بدنه شامل رینگ‌های 18 اینچی از برند BBS‌ با المان‌های قرمز هم‌رنگ بدنه است. هنر نامحسوس ویلنر را زمانی درمی‌یابیم که به چراغ‌های رنگی این خودرو نگاه می‌کنیم. ایده‌ای که پیش‌تر روی هیچ‌یک از دیگر تولیدات این تیونر ندیده بودیم.

کار به تغییرات ظاهری ختم نمی‌شود. پیشرانه استاندارد 4 سیلندر این خودرو با نمونه 3.2 لیتری شش سیلندر خطی که قبلاً روی ب‌ام‌و M3‌ تیپ E36 دیده بودیم، تعویض شده است. خروجی باورنکردنی است؛ 317 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور. جعبه‌دنده 5 سرعته دستی آن در اوج هماهنگی با سیستم انتقال قدرت محور عقب است. سیستمی هماهنگ که می‌تواند پیکر 1200 کیلوگرمی این خودرو را به حرکت درآورد.

دیدگاه کاربران