نجات ستاره فیلم شکارچی از انباری قدیمی

بازسازی پونتیاک استیو مک‌ کوئین پس از 39 سال

2 دی 1397 09:02

این خودرو که در آخرین فیلم استیو مک‌ کوئین به نام شکارچی (The Hunter) مربوط به سال 1980 میلادی حضور داشته است، یک پونتیاک ترنس ام (Trans Am) مدل 1979 است. این خودروی کلاسیک به مدت 39 سال در یک انبار قدیمی در ایالت ایلینوی (Illinois) در آمریکا بوده، اما اکنون از این انبار نجات یافته است.

در فیلم شکارچی، 6 دستگاه پونتیاک مورد استفاده قرار گرفت که دو دستگاه از آن‌ها پونتیاک ترنس ام مدل 1979 بود.هیچ کس تصور نمی‌کرد که فیلم شکارچی مربوط به سال 1980 میلادی، آخرین فیلم از استیو مک کوئین باشد. در فیلم بولیت (Bullitt) که مربوط به سال 1968 میلادی می‌شود، استیو مک کوئین به عنوان یک راننده حرفه ای نقش بازی می کند. اما در فیلم شکارچی، استیو مک کوئین نقش یک راننده نا امید را ایفا می‌کند که علاقه چندانی به خودرو ندارد.

در فیلم شکارچی، 6 دستگاه پونتیاک مورد استفاده قرار گرفت که دو دستگاه از آن‌ها پونتیاک ترنس ام مدل 1979 بود. البته در این فیلم، هر دو دستگاه ترنس ام تخریب می‌شوند. اکنون که چیزی حدود چهار دهه از اکران این فیلم در تاریخ 1 آگوست 1980 در سینماها می‌گذرد، یکی از این دو دستگاه که ظاهراً موفق شده جان سالم از این فیلم به در ببرد، از یک انبار قدیمی در ایالت ایلینوی آمریکا بیرون آورده شده است. اکنون مالک این پونتیاک شخصی به نام کَلوین ریگز (Calvin Riggs) است.

پشت صحنه فیلم شکارچی

برخلاف فورد موستانگ فستبک مدل 1968 در فیلم بولیت، اولین دستگاه پونتیاک ترنس ام در شکارچی نقشی کمکی داشته است که در جریان فیلم ربوده شده و با دینامیت منفجر می‌شود. اما متاسفانه انفجار اولین ترنس ام نتوانست رضایت تهیه کننده فیلم را جلب کند. به این ترتیب، خودروی دوم نیز قربانی و تخریب شد.

صحنه‌ای از فیلم شکارچی با حضور استیو مک کوئین پشت فرمان پونتیاک ترنس ام

تولید این فیلم نظر بسیاری از افراد محلی را به خودش جلب کرد که یکی از آن‌ها مزرعه‌داری به نام هارولد مک کوئین (Harold McQueen) بود (تشابه نام این مزرعه دار با استیو مک کوئین کاملاً تصادفی است). هارولد که تقریباً همیشه در صحنه فیلم‌برداری شکارچی حضور داشت، داوطلب شد که مسئولیت جابه‌جایی دو دستگاه پونتیاک را بر عهده بگیرد. پس از این‌که پونتیاک‌ها تخریب شدند، هارولد موظف شد با تراک خودش قطعات باقی مانده خودروها را جمع‌آوری کند.

شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) برای قدردانی از زحمات هارولد، مالکیت اولین ترنس ام که کاملاً توسط تیم بدل کاران شکارچی تخریب شده بود را به او واگذار کرد. آخرین ماموریت هارولد، تحویل بقایای دومین ترنس ام به یکی از نمایندگی‌های پونتیاک به نام پیتر لِوین پونتیاک (Peter Levin Pontiac) در شهر شیکاگو هایتس (Chicago Heights) واقع در ایالت ایلینوی بود. اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و نمایندگی ذکر شده حاضر نشد بقایای این خودرو را تحویل بگیرد. به این ترتیب، دومین ترنس ام اوراق شد.

البته اهدای خودرویی که توانسته بود از این فیلم جان سالم به در ببرد به هارولد با مشکلاتی نیز همراه بود. پونتیاک با این تصمیم پارامونت پیکچرز مخالف بود و اصرار داشت که ترنس ام برگردانده شود، چرا که نگران بود این خودرو پس از بازسازی مجدداً مورد استفاده قرار بگیرد. اما نکته جالب این است که هارولد مک کوئین دقیقاً همین تصمیم را داشت!

در نهایت به دلیل مشکلات شخصی، هارولد موفق نشد پونتیاک جدیدش را بازسازی کند و این خودرو برای مدتی طولانی در یک انبار قدیمی بود. اکنون 39 سال از این اتفاق می‌گذرد و در تمام این مدت، پونتیاک فیلم شکارچی در یک انبار قدیمی خاک می‌خورد.

اما اوایل امسال، هارولد پس از صحبت کردن با شخصی به نام استن هارول (Stan Harvell) که یکی از دوستان خانوادگی دخترش بود، بالاخره رضایت داد دل از پونتیاک فیلم شکارچی بکند. پس از آن، استن با کلوین ریگز تماس گرفت که علاقه خاصی به مدل ترنس ام داشت و این دو نفر به صورت مشترک مالک پونتیاک فیلم شکارچی شدند. هنوز آینده این پونتیاک جنجال برانگیز در هاله‌ای از ابهام است، اما می‌توان حدس زد مالکین این خودرو فعلاً قصد فروش آن را نخواهند داشت.

البته باید بدانید ماشین‌بازی استیو مک کوئین فقط محدود به فیلم‌های سینمایی نمی شود، بلکه این ستاره نمادین هالیوود در زندگی شخصی نیز علاقه شدیدی به خودرو داشته است. در حقیقت او کلکسیون بزرگی از خودرو داشته که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • فورد موستانگ جی تی 390
  • پورشه 911S مدل 1969
  • مینی کوپر اس 1275 مدل 1967
  • شلبی کبرا 289
  • جگوار XKSS
  • پورشه 918
  • فراری 250 جی تی لوسو (Lusso) مدل 1963
دیدگاه کاربران
VOLCAN 1397/10/3
چیزی که توی این عکس دیده میشه براحتی قابل بازسازی و استفاده مجدد هست خصوصا در وطن خودش که دریای لوازم یدکی چه نو داخل کارتن و چه لوازم دست دوم سالم با قیمت های مناسب از Junk yard ها . گاهی اوقات دلم برای خودم و دوست هام میسوزه که با وجود قطع رابطه با آمریکا و نبود لوازم یدکی بدرد بخور با چه مشقتی یک ترنس ام یا کامارو یا موستانگ را سرپا میکردیم و دوباره میشد ماشین افسانه ای و مفت مفت میفروختیم به 3-4 تومن و نمیدونستیم در آینده نزدیک صحبت از چندصد میلیون تومان خواهد شد !
پاسخ
0
0
2