گرد و خاک گریفیت با پیشرانه فورد

عرضه سوپراسپرت TVR در سال 2022

11 بهمن 1399 15:17

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا، بسیاری از کارخانه‌ها با مشکل اقتصادی مواجه شدند و تولیدات به تعویق افتادند. شرکت بریتانیایی TVR برای شروع پروژه خودروی اسپرت جدید خود به نام گریفیت - Griffith - از وام تعلیق مشاغل در دوران کرونا (CBILS)، استفاده کرده است‌ که تا سال 2022 آماده‌ تحویل شود.

شرکت TVR قصد دارد به کمک پیشرانه فورد، قدرتی معادل با 520 اسب‌بخار برای سوپراسپرتش تامین کند.مبلغ این وام کوتاه مدت 2 میلیون پوند است که از طرف موسسه مالی Fiduciam پرداخت شده‌ است. البته TVR، قبلاً نیز در سال 2016 وامی به مبلغ 6 میلیون پوند از این موسسه، وام دریافت کرده‌است.

طبق گفته‌ آقای Les Edgar، مدیرعامل TVR، افزایش میزان سرمایه همیشه یک چالش اساسی است که با شیوع ویروس کرونا، شرایط سخت‌تر نیز شده است؛ اما آن‌ها تاخیر پروژه را بخاطر ویروس کرونا تحمل کردند و حالا با اطمینان قول تحویل در سال 2022 را داده‌اند.

تی‌وی‌آر گریفیت

خودروی اسپرت گریفیت ظاهر جذابی دارد که به کمک آقای Gordon Murray طراحی شده‌ است. به لطف فیبرکربن به کار رفته، گریفیت بسیار سبک است و حدود 1300 کیلوگرم وزن دارد که با کمک سبک طراحی iStream، به طور کاملاً مساوی میان محورها تقسیم شده‌ است.

شرکت TVR قصد دارد که با نسبت قدرت و وزن، به ازای هر یک تن، 400 اسب‌بخار را در نظر بگیرد که باتوجه به وزن گریفیت قدرت نهایی معادل تقریباً 520 اسب‌بخار می‌شود. دست‌یافتن به چنین عددی با وجود پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر فورد و جعبه‌دنده دستی 6 سرعته، به راحتی امکان‌پذیر است. طبق گفته TVR، حداکثر سرعت گریفیت تقریباً 322 کیلومتر برساعت و شتاب آن کم‌تر از 4 ثانیه است.

تی‌وی‌آر گریفیت

شاید اکثر مردم انگلستان، تی‌وی‌آر گریفیت را گران‌قیمت بدانند و آن را با یک فورد موستانگ مقایسه کنند؛ اما دو تفاوت اساسی بین آن‌هاست. TVR اعلام کرده‌‌ که گریفیت با پیشرانه هیبرید عرضه می‌شود، همچنین با وجود فیبرکربن، وزن آنسبک‌تر از موستانگ است. با این اعداد و ارقام به نظر می‌رسد که TVR Griffith یک خودروی اسپرت خوب خواهد بود و به راحتی می‌تواند با بقیه خودروهای اسپرت رقابت کند.

دیدگاه کاربران