با طرحی شبیه به مدل One:1

ارتقای کونیخ‌زگ آگرا RS

13 دی 1399 10:28

کونیخ‌زگ، خودروسازی خوشنام در حوزه تولید هایپرکارها است. یکی از مدل‌های معروف کونیخ‌زگ، Agera RS است که فقط 25 دستگاه از آن ساخته شده‌است.

طراحان کونیخ‌زگ تمام تلاش خود را کرده‌اند که با دیدن این نسخه خاص از آگرا، مدل One:1 را به خاطر بیاوریم‌. سال 2015 بود که آگرا RS در موتورشو‌ی ژنو رونمایی شد و حضار را شگفت‌زده کرد؛ هایپرکاری قدرتمند با ظاهری جسورانه؛ پرخاشگر و در عین حال زیبا. ‌این هایپرکار خارق‌العاده، توانست رکورد سریع‌ترین خودرو را با سرعت 447.2 کیلومتر بر‌ساعت به نام خود ثبت کند. البته اخیراً SSC Tuatara هایپرکار آمریکایی، رکورد کونیخ‌زگ را شکست. اما این خودرو هنوز به مرحله تولید رسمی و انبوه نرسیده است؛ پس می‌توان گفت که هنوز پرچم‌ سریع‌ترین خودروی تولید شده در دستان کونیخ‌زگ است.

‌دو سال پس از رونمایی آگرا RS، در سال 2017، شرکت کونیخ‌زگ نسخه جدید و خاص‌تری از آگرا RS را به نام Agera RS Refinement معرفی کرد. اولین تفاوتی که با دیدن این نسخه خاص از آگرا به چشم می‌خورد، جزئیات به کار رفته در بدنه خودرو با رنگ مشکی است. علاوه برآن، شکل ورودی‌های هوا نیز از مدل One:1 که یکی از خودروهای معروف کونیخ‌زگ می‌باشد، الهام گرفته شده‌است.

کونیخ‌زگ Agera RS Refinement

لبه‌های تیز تعبیه شده در جلوی خودرو، بهره‌گیری فراوان از رنگ مشکی و همچنین عدم وجود قطعات با رنگ براق و درخشان، باعث شده‌است که با چهره‌ عصبی‌تری نسبت به Agera RS روبه‌رو شویم. ‌در قسمت عقب خودرو نیز، با اسپویلری کاملاً جدید و متمایز از نسخه کونیخ‌زگ RS مواجه می‌شویم. طراحان کونیخ‌زگ تمام تلاش خود را کرده‌اند که با دیدن این نسخه خاص از آگرا، مدل One:1 را به خاطر بیاوریم‌.

تغییرات جدید ایجاد شده در Agera RS Refinement، او را علاوه بر سریع بودن، به هایپرکاری فوق‌العاده خاص و گران‌قیمت تبدیل کرده است که حتی می‌تواند به سادگی نظر مشکل‌پسندان را به خود جلب کند‌.

دیدگاه کاربران