معرفی نسخه‌ای خاص از شیرون اسپرت به همین مناسبت

جشن تولد باشکوه 110 سالگی بوگاتی

20 بهمن 1397 12:30

بوگاتی، شمع یکصد و دهمین سالگرد تاسیس خود را فوت کرد. ستاره درخشان دنیای ابر خودروهای لوکس به همین مناسبت در مراسمی باشکوه نسخه‌ای ویژه از Chiron Sport را معرفی کرد.

به منظور احترام به سرزمین اصلی تولید این خودرو تریم رنگی آبی، سفید و قرمز که اشاره‌ای به پرچم فرانسه دارد به طرزی استادانه در طراحی این خودرو دیده می‌شود.نسخه استاندارد شیرون اسپرت سال گذشته میلادی در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و مانند همیشه موجی از تحسین و تمجید را به ارمغان آورد. حالا نسخه سفارشی با تغییراتی چشم‌گیر وارد میدان شده است. اول از همه سان‌روف منحصربه‌فرد این بوگاتی است که جلب توجه می‌کند. شیشه‌های دوقلو موسوم به Sky View Roof که سبک جدید سانروف‌ها را معرفی می‌کند. در واقع گویی راننده و سرنشین هرکدام سا‌روف خودشان را دارند.

به منظور احترام به سرزمین اصلی تولید این خودرو یعنی کارخانه شهر Molsheim تریم رنگی آبی، سفید و قرمز که اشاره‌ای به پرچم فرانسه دارد به طرزی استادانه و البته به دور از اغراق در طراحی این خودرو دیده می‌شود. بدنه سراسر فیبر کربنی شیرون جدید به رنگ آبی استیل مات درآمده تا بیش از هر زمان دیگری جلوه‌گری کند. نماد 110 ans Bugatti (به معنی یکصد و دهمین سال بوگاتی) روی رینگ‌ها تعبیه شده است. رینگ‌هایی که در پس خود هماهنگی خیره‌کننده‌ای با کالیپرهای آبی رنگ ترمز دارد.

حتی روی درپوش باک خودرو نیز تمهیدات ویژه‌ای صورت گرفته است. استفاده از آلومینیوم براق لوکس بودن آن را حتی در این قسمت نشان می‌دهد. نماد پرچم فرانسه روی آینه‌ها و البته به طرزی زیبا در پشت بال عقب به چشم می‌خورد. صندلی‌های چرم آبی دست‌دوز و پشت سری‌های آن نیز با همین ترکیب رنگی بازطراحی شده‌اند.

پیشرانه و قوای محرکه شیرون اسپرت نیازی به بهینه‌سازی نداشته است؛ یعنی هم‌چنان می‌توان مبهوت آن نیروگاه 8 لیتری 16 سیلندر W شکل شد که به راحتی 1479 اسب‌بخار قدرت و 1500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شیرون اسپرت نسبت به نمونه استاندارد به دلیل استفاده گسترده از فیبر کربن، سبک‌تر است. این خودرو حتی در برف پاک‌کن‌های خود نیز از فیبر کربن استفاده کرده است. بوگاتی می‌گوید قصد دارد تنها 20 دستگاه از این خودروی ویژه را تولید کند.

دیدگاه کاربران