کانسپتی مخصوص موج‌سواران با سیستم دوش قابل حمل

رونمایی از نیسان کیکس سِرف

10 اسفند 1397 14:23

با فقط 17,990 دلار قیمت پایه، کابینی جادار و ظاهری جذاب، نیسان کیکس را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌های موجود در سگمنت کراس اورهای کوچک دانست. نیسان این مدل را بیشتر برای مشتریان جوان طراحی کرده، اما این خودروساز ژاپنی با معرفی کانسپتی تحت عنوان کیکس سِرف (Kicks Surf) پا را فراتر گذاشته است. در حقیقت نیسان با معرفی این کانسپت نشان داده است که لزوماً برای تفریح و سرگرمی نیاز به خودرویی گران‌قیمت با تکنولوژی بسیار پیشرفته نیست.

در طراحی این کانسپت، سبک زندگی و نیازهای موج‌سواران مد نظر قرار گرفته است.همانطور که از نام این کانسپت ژاپنی مشخص است، کیکس سرف برای موج‌سواران حرفه‌ای که در جستجوی موجی فوق‌العاده و بی‌نقص هستند یا اشخاصی با سبک زندگی پویا که به ورزش موج‌سواری علاقه‌مند هستند طراحی شده است. میله‌های عرضی نصب شده روی سقف، امکان حمل آسان تخته‌های موج‌سواری را فراهم می‌کنند و حتی قسمتی هم در عقب خودرو مخصوص لباس‌های خیس و تجهیزات مختلف در نظر گرفته شده است. البته موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که به لطف سیستم دوش قابل حمل این خودرو، امکان دوش گرفتن در هر مکانی فراهم شده است. حتی لازم نیست نگران خیس شدن سوئیچ خودرو باشید، چرا که نیسان یک مچ‌بند ضد آب هم برای کیکس سرف در نظر گرفته که می‌توانید توسط آن قفل درها را باز یا بسته کنید.

نیسان کیکس سِرف

این کانسپت جالب با همکاری و طبق نظرات دو قهرمان موج سواری یعنی آلخو مونیز (Alejo Muniz) و سانتیاگو مونیز (Santiago Muniz) که برادر هستند در استودیوی طراحی نیسان در آمریکای لاتین طراحی و در طرح آن، از سواحل مشهور آمریکای جنوبی الهام گرفته شده است.

جان ساس (John Sahs)، شخصی که رهبری تیم طراحی کانسپت کیکس سرف را بر عهده داشته، درباره این کانسپت می‌گوید: «ما در طراحی این کانسپت، سبک زندگی و نیازهای موج‌سواران را مد نظر قرار داده‌ایم.»

تا به این لحظه، این شرکت ژاپنی هیچ صحبتی از تولید نیسان کیکس سرف نکرده و مشخص نیست که این کانسپت جذاب به مرحله تولید خواهد رسید یا خیر. البته احتمال چنین اتفاقی بسیار کم است، اما شاید نیسان در آینده برخی از قابلیت های کانسپت کیکس سرف را به عنوان آپشن برای نیسان کیکس معمولی عرضه کند.

دیدگاه کاربران