خودرویی هنری به احترام طبیعت

ب ام و i8 نماد پاکسازی اقیانوس

14 اسفند 1397 16:14

ب‌ام‌و i8 رودستر یکی از خاص‌ترین تولیدات باواریایی‌ها به حساب می‌آید، خودرویی که شرکت آن را خیلی زودتر از زمانه‌اش وارد بازار کرد. طراحی منحصربه‌فرد چراغ‌ها، فرم بدنه و بازی زیبای زاویه‌ها و خطوط در هم تنیده، i8 را تبدیل به یکی از فضایی‌ترین اسپرت‌های حال حاضر دنیا کرده است. علاوه‌براین به لطف پیشرانه پلاگین هیبریدی از نظر احترام به محیط‌ زیست نیز سرآمد است.

این خودرو به زودی سفری طولانی را در سرتاسر دنیا آغاز خواهد کرد. سفری که بخشی از پروژه موسوم به «پاکسازی اقیانوس» است. این شهرت و محبوبیت دستمایه خوبی برای Milan Kunc اهل چک شده است. طراح انتزاعی که براساس همین خودرو یک «آرت کار» منحصربه‌فرد با نام 4 Elements (چهار عنصر) را طراحی کرده است.

کانک در عرصه جهانی بیشتر به یک نقاش معروف است تا گرافیست. البته عمده شهرت او را باید مدیون سبک نئوکلاسیک دانست که اغلب با عناصر طبیعی مرموز آمیخته می‌شود. ب‌ا‌م‌و i8 4 Elements‌، با بهره‌گیری از مفاهیم چهار عنصر اصلی یعنی آتش، آب، هوا (باد) و زمین (خاک) اقدام به خلق خودرویی خاص کرده است. کانک هر بخش خودرو را به یک عنصر اختصاص داده است.

کاپوت: نقش یک پروانه در کنار پوشش گیاهی و عناصر اقلیمی به چشم می‌خورد. این هنرمند در توضیح این قسمت می‌گوید پروانه را به عنوان نماد این دگرگونی معجزه‌آسا انتخاب کردم.

سمت راست (زمین و هوا): کانک می‌گوید منظره‌های اطراف ما توسط مردم دستخوش تغییر شده است. من یک محیط منحصربه‌فرد برای انسان‌ها و حیوانات پدید آورده‌ام. نیروگاه بادی معرفی شده در اینجا اشاره‌ای به عنصر هوا دارد.

خودرویی هنری با اسم ب ام و i8 4 Elements

سمت چپ (آب): ماهی، حلزون، خرچنگ، ستاره دریایی. حضور این حیوانات و بقای آن‌ها نشانه یک محیط متعادل است که ما مسئول آن هستیم.

محفظه موتور (آتش): کانک در این مورد می‌گوید سیاره ما بخشی از کهکشان است که تمام این دگرگونی‌ها از ابتدای تاریخ در آن رخ داده است. آتش در اینجا نمادی از منبع انرژی برای حفظ زندگی و توسعه آن است. همچین اشاره‌ای به قوای محرکه آتشین این خودرو. از سوی دیگر این یک چالش برای یادآوری مسئولیت ما درباره استفاده از منابع انرژی فسیلی است.

ب ام و i8 4 Elements به زودی سفری طولانی را در سرتاسر دنیا آغاز خواهد کرد. سفری که بخشی از پروژه موسوم به «پاکسازی اقیانوس» است.

اخبار متفاوت از دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران