انتقال حس حرکت توسط هنرمند برزیلی

خلق اثری هنری بر پایه ب‌ام‌و سری هفت

6 بهمن 1398 09:51

استفاده از خودروهای ب‌ام‌و به عنوان یک بوم نقاشی و آفریده شدن یک اثر هنری در نتیجه این عمل، اتفاق جدیدی نبوده و در سال‌های گذشته همواره شاهد چنین رخداد مبارکی بوده‌ایم.

با مشاهده این خودرو ، حس حرکت در نظر بیننده تداعی می‌شود.برای سال 2020 هم ب‌ام‌و به این سنت دیرینه پایبند مانده و نمونه‌ای از سدان لوکس 745Le را که البته از نوع M نیز هست را برای تغییر به یک اثر هنری متحرک انتخاب کرده است.

این سری هفت خوش‌شانس به دستان عکاس اهل سائوپائولو یعنی Gabriel Wickbold سپرده شده تا به صورت سفارشی رنگ‌آمیزی شود. این اثر هنری که امضای آفریننده آن روی گلگیر عقب به چشم می‌خورد، تا پایان ماه ژانویه در یک مرکز خرید در مرکز شهر سائوپائولو به معرض نمایش گذاشته شده است.

هنوز درباره مفهوم و منظور رنگ‌های درهم تنیده بدنه این خودرو چیزی نمی‌دانیم. حتی مشخص نیست که آیا بدنه این سری هفت سفارشی واقعاً رنگ شده یا این‌که با یک روکش رنگی طرف هستیم اما حقیقت این است که با مشاهده این خودرو ، حس حرکت در نظر بیننده تداعی می‌شود.

خلق اثری هنری بر پایه ب‌ام‌و سری هفت

آقایGabriel Wickbold  به عنوان آفریننده این اثر هنری که براساس سدان پرچمدار ب‌ام‌و شکل گرفته، استفاده خودروساز آلمانی از فناوری برای خلاقیت و تحت تاثیر قراردادن افراد را مشابه کارهای هنری می‌داند که توسط وی انجام می‌شود. وی از عامل «حرکت» به عنوان عنصری مهم در شکل دادن به این اثر هنری یاد کرده است.

در پایان بد نیست یادآوری کنیم که ب‌ام‌و 745Le به پیشرانه هیبرید مجهز شده که ترکیبی از یک پیشرانه بنزین‌سوز 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ با قدرت 388 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 600 نیوتن‌متر به همراه یک موتور برقی با قدرت 111 اسب‌بخار بوده و توان حاصل را به جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک انتقال می‌دهد.

به لطف مجموعه باتری 12 کیلووات ساعتی نصب شده در این خودرو، 745Le می‌تواند تا شعاع 55 کیلومتر را در حالت تمام برقی طی نماید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران