پیش‌نمایشی جذاب از شاسی بلندی هیبریدی و جمع‌وجور

کانسپت جذاب آلفارومئو در نمایشگاه خودروی ژنو 2019

18 اسفند 1397 20:04

آلفارومئو در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 از کانسپتی تحت عنوان توناله (Tonale) رونمایی کرده است، کانسپتی که قرار است در آینده تبدیل به اولین شاسی بلند جمع‌وجور این خودروساز ایتالیایی شود. کانسپت توناله از سیستم هیبریدی بهره می برد و همانند مدل استلویو (Stelvio)، نام آن برگرفته از گردنه‌ای در قسمت شمالی ایتالیا است.

آلفارومئو اعلام کرده که نسخه تولید انبوه توناله تا قبل از سال 2022 معرفی خواهد شد، شاسی بلندی که برپایه پلتفرمی جدید ساخته شده است.در نمای روبه‌روی کانسپت توناله، شاهد چراغ‌هایی باریک و خشن هستیم و جلوپنجره منحصربه‌فرد این خودروساز ایتالیایی موسوم به اسکودتو (Scudetto) هم در این بخش خودنمایی می‌کند. در نمای عقب هم شاهد چراغ‌هایی مشابه با چراغ‌های جلو هستیم و شیب زیاد شیشه عقب، جذابیت خاصی به این قسمت بخشیده است. در نمای جانبی هم رینگ‌های 21 اینچی توناله هماهنگی خوبی با طرح کلی خودرو دارند.

اما با ورود به کابین کانسپت توناله، شاهد سبک طراحی خاصی هستیم که تلفیقی از کلاسیک و مدرن محسوب می‌شود و در این قسمت از آلومینیوم، چرم و آلکانترا استفاده شده است. از موارد شاخص در کابین این کانسپت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم انتخاب حالت رانندگی آلفارومئو موسوم به DNA
  • پشت آمپر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی
  • صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی در قسمت میانی داشبورد

این خودروساز ایتالیایی اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی این کانسپت جذاب منتشر نکرده، فقط گفته است که توناله از پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد. با این حال، احتمال می‌رود توناله به نسخه‌ای از پیشرانه پلاگین هیبریدی جدیدی که اخیراً برای جیپ رنگید معرفی شده مجهز باشد. احتمالاً کانسپت توناله بر پایه نسخه‌ای کوتاه‌تر از پلتفرم دیفرانسیل عقب دو مدل جولیا (Giulia) و استلویو ساخته نشده، بلکه از نسخه‌ای تغییر یافته از پلتفرم جمعو‌جور دیفرانسیل جلوی فیات کرایسلر بهره‌مند است.

کانسپت آلفارومئو توناله

در کانسپت توناله، سیستم انتخاب حالت رانندگی آلفارومئو به قابلیت‌های مدیریت انرژی خاصی مجهز شده است. به عنوان مثال، حالت دینامیک (Dynamic) در این خودرو جای خود را به حالتی جدید به نام قدرت دوگانه (Dual Power) داده که با ترکیب نیروی دو موتور برقی و احتراق داخلی، حداکثر قدرت خروجی ممکن را ارائه می‌دهد.

البته موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که با فشردن دکمه ای-موزیونه (E-mozione) که در صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی تعبیه شده، می‌توانید عملکرد پدال گاز را تنظیم کرده و واکنش پدال ترمز و فرمان را تغییر دهید. همچنین حالتی دیگر تحت عنوان معمولی (Natural) هم در نظر گرفته شده که تعادلی مناسب بین موتور برقی و موتور احتراق داخلی را حفظ می‌کند.

آلفارومئو اعلام کرده که نسخه تولید انبوه توناله تا قبل از سال 2022 معرفی خواهد شد، اما طبق گزارشی که توسط نشریه انگلیسی اتوکار (Autocar) منتشر شده، حتی احتمال دارد سال آینده شاهد رونمایی این شاسی بلند جمع‌وجور ایتالیایی باشیم.

اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2019 را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران