سازه‌ای ساخته شده با بیش از 400 هزار قطعه

مک لارن سنا از جنس لگو با کابین پلاستیکی

14 فروردین 1398 12:51

در سال‌های اخیر بدعت تازه‌ای در جهان خودرو پایه‌گذاری شده و آن هم چیزی نیست جز ساخت نمونه‌های از جنس لگو و البته در ابعاد واقعی از خودروهای معروف و غالباً سوپراسپرت که ممکن است فرصت دیدار با نمونه‌های واقعی آن‌ها نیز برای هر فردی به راحتی فراهم نشود. این نوبت به ساخت نمونه‌ای از مک‌ لارن سنا با قطعات لگو رسیده است تا مدلی آجری از این خودروی سریع ساخته شود.

صندلی راننده، فرمان و پدال‌ها، رینگ و تایرها از نمونه اصلی مستقیماً برای نصب به این سازه لگویی بزرگ منتقل شده‌اند.این لگوی جذاب از 467,854 آجر پلاستیکی ساخته شده و 1700 کیلوگرم وزن دارد که نزدیک به 500 کیلوگرم سنگین‌تر از نمونه واقعی است. مک لارن سنا لگویی نسبت به محصول قبلی مک لارن از این نوع حائز اهمیت بیشتری است چراکه مک لارن 720S لگویی (که آن هم در ابعاد واقعی ساخته شده) از 267,300 قطعه لگو شکل گرفته و از ساخت فضای کابین برای آن نیز صرفه نظر شده بود و سازندگان تنها به نصب قطعات لگوی خاکستری برای ساخت شیشه های جانبی اکتفا کرده بودند.

سازندگان این خودروی لگویی برای شبیه شدن آن به نمونه واقعی نهایت تلاش خود را انجام داده‌اند چراکه صندلی راننده، فرمان و پدال‌ها، رینگ و تایرها از نمونه اصلی مستقیماً برای نصب به این لگوی بزرگ منتقل شده‌اند هرچند که کالیپرهای ترمز و دیسک‌های ترمز از لگو ساخته شده‌اند. حتی با فشردن دکمه استارت، صدایی ضبط شده از پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو نصب شده در نمونه واقعی مک لارن سنا به گوش می‌رسد که جذابیت این لگوی بزرگ را چندبرابر خواهد کرد.

کابین مک لارن سنا از قطعات لگو

در نمای بیرونی از ترکیب رنگ نارنجی با خاکستری استفاده شده تا ساخته نهایی شباهت کاملی با نمونه واقعی داشته باشد هرچند پیش از این شاهد استفاده از همین ترکیب رنگ در مک لارن سنا از سری Speed Champions شرکت لگو بوده‌ایم که البته در ابعادی بسیار کوچکتر از خودروی واقعی تولید شده است. چراغ‌های خودرو نیز قابلیت نوردهی دارند.

فرآیند طراحی و توسعه این محصول 4935 انسان-ساعت زمان برده که 2725 انسان-ساعت از آن به سرهم کردن نزدیک به نیم میلیون قطعه توسط 10 نفر نیروی انسانی سپری شده است. برای مقایسه بدنیست بدانید فرآیند مونتاژ نمونه واقعی مک لارن سنا به 300 ساعت زمان نیاز دارد.

شرکت مک لارن قصد دارد مدل لگویی سنا را در سال جاری میلادی در رویدادهای مختلف خودرویی در سراسر جهان به معرض نمایش بگذارد.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران