همچنان وفادار به طراحی سنتی

تغییرات مینی کلاب من در مدل 2020

28 فروردین 1398 13:25

مینی کلاب من که برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد، اکنون برای اولین بار و احتمالاً در میانه عمر خود تغییر چهره‌ای جزئی را تجربه کرده است. هرچند این تغییرات باعث شده ظاهر خود بروز شود اما در کل می‌توان این موارد را بسیار جزئی محسوب کرد.

تغییرات جزئی در نسخه فیس لیفت کلاب من نشان از وفاداری آن به طراحی سنتی مینی دارد، علاوه‌براین در بخش فنی نیز تنها سیستم تعلیق به روز شده است.در نمای جلو تغییر مهم کلاب من را می‌توان جلوپنجره جدید آن دانست که از حفره‌های افقی تشکیل شده و نوار کرومی دور آن نیز باریک‌تر از قبل شده است. ناگفته نماند که در تریم‌های S و SD از نقش شش ضلعی در این بخش استفاده شده است. برای پوشش بدنه این خودرو نیز سه رنگ جدید قابل سفارش است که شامل قرمز ایندین متالیک، سبز بریتیش متالیک و مشکی انیگماتیک متالیک خواهد بود.

مینی کلاب من همچنان به صورت استاندارد از چراغ‌های هالوژن بهره می‌برد اما در مدل جدید از رفلکتورهای بزرگتر و زمینه مشکی رنگ برای چراغ‌ها استفاده شده است. البته امکان سفارش چراغ‌های LED نیز فراهم بوده که در آن‌صورت، در خارج چراغ حلقه‌ای سفید وجود خواهد داشت. در صورت سفارش چراغ‌های LED تطبیق‌پذیر، امکان نوربالای خودکار و روشن‌سازی حاشیه مسیر فراهم خواهد بود. در گوشه‌های نمای جلوی خودرو، چراغ‌های مه‌شکن سفارشی اکنون از جنس LED بوده و به چراغ‌های مدور روشنایی روز هم مجهز شده‌اند.

نمای عقب مینی کلابمن با مکانیزم متفاوت باز شدن درها

در نمای عقب تنها تغییر اتفاق افتاده را می‌توان در چراغ‌ها جستجو کرد که اکنون به نوارهای LED مجهز بوده و در قاب کرومی قرار گرفته‌اند.

در بخش فنی تنها یک تحول جزئی ایجاد شده و آن هم چیزی نیست جزء سیستم تعلیق اسپرت که ارتفاع کلی سواری را به میزان 10 میلی‌متر کاهش داده است. البته امکان سفارش باله عقب تطبیق‌پذیر نیز وجود دارد که در دو حالت کامفورت یا اسپرت تغییر وضعیت خواهد داد.

در فضای کابین هم تغییرات بسیار محدودی رخ داده که شامل رنگ‌های جدید قهوه‌ای، آبی ایندیگو و خاکستری برای پوشش چرم صندلی‌ها و همچنین امکان سفارش صفحه نمایش 8.8 اینچ به جای نمونه 6.5 اینچ استاندارد خواهد بود.

کابین مینی کلابمن

مینی کلاب من عرضه شده در بازار اروپا از نظر پیشرانه بدون تغییر مانده و همچنان با نسخه بنزینی سه سیلندر 1.5 لیتری توربو به قدرت 97 یا 134 اسب بخار و 2 لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت 189 اسب‌بخار عرضه خواهد شد. البته وعده داده شده که نسخه تقویت شده جان کوپر ورکز از این خودرو در آینده نزدیک ارائه شود. علامندان خودروهای دیزلی هم می‌توانند از میان پیشرانه‌های 3 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 114 اسب‌بخار و یا 2 لیتری 4 سیلندر با قدرت 148 یا 188 اسب‌بخار، یکی را انتخاب کنند.

نیروی پیشرانه مینی کلاب من به صورت استاندارد تنها به محور جلو منتقل می‌شود اما در نسخه‌های بنزینی 189 اسب‌بخاری و دیزلی 188 اسب‌بخاری، می‌توان این خودرو را به صورت چهارچرخ محرک سفارش داد.

هنوز درباره مشخصات کلاب من بروز شده در بازار آمریکا اطلاعاتی منتشر نشده اما می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک درباره آن نسخه هم خبرهایی بشنویم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران