با انبوهی از تکنولوژی‌ها و پیشرانه‌های جدید

نسل جدید فولکس‌واگن گلف معرفی شد

3 آبان 1398 20:30

پس از مدتها انتظار، بالاخره فولکس‌واگن به صورت رسمی نسل جدید خودروی مشهور و محبوب گلف را در جریان یک رویداد ویژه معرفی کرد.

فولکس‌واگن گلف 2020 همچنین اولین خودروی ساخت شرکت خواهد بود که از طریق فناوری Car2X امکان برقراری ارتباط با محیط پیرامون خود را خواهد داشت. ابعاد بدنه نسل هشتم گلف در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با 4284، 1789 و 1456 متر و فاصله محورهای آن نیز 2636 متر است که در مقایسه با نسل قبلی کمی افزایش در ابعاد طول و فاصله محوری و همچنین کمی کاهش ارتفاع را شاهد هستیم. ضریب درگ نیز به 0.275 رسیده است.

طرح ظاهری این خودرو نسبت به نسل قبل تغییرات محسوسی نداشته و به آسانی می‌توان آن را به عنوان مدل گلف شناسایی کرد. اما روند تغییرات فضای داخلی را می‌توان تاحدی متفاوت از نمای ظاهری دانست.

خریداران نسل جدید فولکس‌واگن گلف اکنون امکان سفارش نمایشگر هداپ دیسپلی و همچنین ارتباط اینترنت را برای خودروی خود خواهند داشت. براساس اعلام شرکت سازنده، گلف 2020 به فناوری‌های دستیار راننده نیز مجهز شده که در میان رقبای خود کمتر نظیر دارد. برای نمونه می‌توان از دستیار سفر نام برد که در مسیرهای بزرگراهی و تا سقف سرعت 210 کیلومتر برساعت می تواند کنترل فرمان، ترمز و گاز را برعهده بگیرد.

تکنولوژی جدید در فولکس واگن گلف

فولکس‌واگن گلف 2020 همچنین اولین خودروی ساخت شرکت خواهد بود که از طریق فناوری Car2X امکان برقراری ارتباط با محیط پیرامون خود را خواهد داشت. در این حالت خودرو تا شعاع 800 متری قادر به جمع‌آوری اطلاعات از سایر خودروها بوده و از طرفی، از زیرساخت‌های ترافیکی نیز موارد لازم برای هشدار به راننده را دریافت کرده و می‌تواند آن را به سایر خودروها ارسال کند.

عملکرد چراغ‌های LED جلوی نسل جدید فولکس‌واگن گلف نیز به صورت هوشمند بوده و می‌تواند به محیط اطراف واکنش‌های بهتری نشان دهد. از سایر سیستم‌های دستیار راننده در این خودرو می‌توان به دستیار تشخیص موانع روبه‌رو، تشخیص ترمز خودروی جلویی در پیچ‌ها و همچنین کنترل شاسی تطبیق‌پذیر اشاره کرد.

8 نسل فولکس واگن گلف

تمام نسخه‌های فولکس‌واگن گلف 2020 به صورت استاندارد به مواردی شامل چراغ‌های LED جلو و عقب، استارت بدون کلید، صفحه آمپر دیجیتال، نمایشگر 8.25 اینچی اطلاعات سرگرمی، نرم‌افزارهای we connect و we connect plus، فرمان چندحالته، سیستم تهویه خودکار، دستیار حفظ حرکت در خطوط، دستیار تشخیص موانع روبه‌رو، تشخیص عابر پیاده و فناوری Car2X مجهز خواهند بود که درباره مورد آخر پیش از این توضیح داده شد.

در تریم Life برای فولکس‌واگن گلف موارد دیگری شامل رینگ‌های 16 اینچ، روشنایی‌های خارجی همچون تابیدن لوگو بر روی زمین، رابط کاربری شارژ تلفن همراه، نورپردازی داخلی در ده رنگ، تکیه‌گاه زیرآرنجی برای سرنشینان جلو و همچنین دستیار پارک ParkPilot به امکانات خودرو اضافه می‌شود. در صورت سفارش تریم Style برای فولکس‌واگن گلف، رینگ‌های 17 اینچی، تریم کروم، صندلی‌های اسپرت، 32 رنگ برای نورپردازی داخلی، چراغ‌های LED جلو با قابلیت روشن نمودن گوشه‌ها، چراغ‌های LED عقب با راهنمای متحرک، دستیار سفر و دستیار خطوط نیز به تجهیزات رفاهی افزوده خواهند شد.

کابین نسل جدید فولکس واگن گلف

در تریم R-Line، سپرهای مخصوص این مدل به همراه رکاب‌های مشکی براق، دیفیوزر عقب، امکان انتخاب حالت رانندگی، اهرم تعویض دنده آلومینیومی و روکش چرمی فرمان از جمله موارد اضافه قابل نصب روی این خودرو خواهند بود.

در نسخه GTE هیبرید، نوارهای روی جلوپنجره، سپرها و باله سقفی GTE، رینگ‌های سفارشی 17 اینچ، کالیپر ترمزهای قرمز و رکاب‌های جانبی پهن قرار خواهند داشت ضمن این‌که در فضای داخلی نیز صندلی‌های اسپرت به همراه پدال‌های فولادی و 30 رنگ مختلف برای نورپردازی به چشم می‌خورد.

امکان سفارش دو نمایشگر 10 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه سامانه مسیریاب Discover Pro و همچنین سیستم صوتی ساخت Harman Kardon به قدرت 400 وات نیز برای مشتریان فراهم خواهد بود.

تمام پیشرانه‌های بنزین‌سوز و دیزل قابل نصب روی نسل جدید فولکس‌واگن گلف به توربوشارژر مجهز بوده و در نسخه‌های گوناگون، قدرتی بین 88 الی 295 اسب‌بخار تولید می‌کنند. یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی جدید نیز برای نصب روی نسخه‌های دیفرانسیل جلو توسعه یافته است.

پیشرانه‌های بنزین‌سوز قابل نصب روی نسل جدید فولکس‌واگن گلف به فناوری TSI مجهز بوده و در چهار مدل با قدرت‌های 88، 108، 128 و 148 اسب‌بخار عرضه می‌شوند. دو نمونه نخست یک لیتر حجم داشته و 3 سیلندر هستند درحالی‌که مدل‌های به قدرت 128 و 148 اسب‌بخار 1.5 لیتر حجم دارند.

براساس اعلام شرکت فولکس‌واگن تمام پیشرانه‌ها برای کار با سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی و جعبه‌دنده دوکلاچه سازگار شده‌اند. همچنین اعلام شده که در آینده نزدیک سه نسخه GTI، GTI TCR و R با پیشرانه‌های 2 لیتری TSI و همچنین یک مدل مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری TGI که از گاز طبیعی (CNG) به عنوان سوخت استفاده می‌کند، عرضه خواهند شد.

اما پیشرانه 2 لیتری دیزل نسل هشتم فولکس‌واگن گلف کاملاً از نو طراحی شده و به فناوری TDI مجهز شده‌اند. این پیشرانه در دو نسخه با قدرت 113 و 148 اسب‌بخار قابل سفارش بوده که هردو را می‌توان با جعبه‌دنده دستی و یا DSG خودکار سفارش داد. لازم به ذکر است که می‌توان نسخه قوی‌تر را به همراه سیستم چهارچرخ محرک 4MOTION نیز خریداری کرد.

فولکس واگن گلف هیبریدی

نسخه‌های مجهز به فناوری هیبرید خفیف فولکس‌واگن گلف 2020 به باتری 48 ولتی مجهز بوده که در قوی‌ترین نسخه از این مدل 201 اسب‌بخار قدرت در اختیار خواهد داشت که از پیشرانه 1.4 لیتری TSI، پیشرانه برقی و باتری لیتیوم یون 13 کیلووات ساعت حاصل می‌شود. بد نیست بدانید این باتری به خودرو امکان می‌دهد تا شعاع 60 کیلومتر را در حالت تمام برقی بپیماید.

انتظار می‌رود از ماه دسامبر سال جاری میلادی نسل جدید گلف به نمایندگی‌های فروش فولکس‌واگن در اروپا وارد شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران