• فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت
  • فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت
  • فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت

هات هچ فولکس برای رقابت با سیویک تیپ R

معرفی گلف GTI کلاب اسپرت

15 خرداد 1403 19:03

فولکس واگن تصمیم گرفته که کمی چاشنی به هاچ‌بک معروف خود اضافه کند. کلاب اسپرت جدید اولین حضور عمومی خود را این هفته در رویداد Nürburgring 24 Hours جشن می‌گیرد و در اواخر سال جاری برای سفارش در اروپا آماده است.

یکی از سخنگویان فولکس واگن در گفتگو با motor1 (منبع اصلی این خبر) تایید کرد، که مانند آخرین کلاب اسپرت، این مدل جدید در آمریکا فروخته نخواهد شد.

طراحی و امکانات گلف GTI کلاب اسپرت

گلف GTI کلاب اسپرت جدید بر پایه GTI فیس‌لیفت سابق، چراغ‌های جدید خود را از Grand Touring Injection ولفسبورگ دارد. از تغییرات دیگر این گلف می‌توان به سپر جلوی متفاوت و اسپویلر بزرگ‌تر اشاره کرد. همچنین رینگ‌‌ها نسخه 18 اینچی Quadrofoglio است، که مشتری قادر به سفارش نمونه 19 اینچی نیز هست.

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت

در داخل کابین اندازه مانیتور سیستم اطلاعات و سرگرمی به 12.9 اینچ افزایش پیدا کرده است و همچنین آپدیت‌های نرم‌افزاری برای آن در نظر گرفته شده است. کلیدهای لمسی روی فرمان از بین رفته و خبر خوب این است که دکمه‌های روی فرمان به حالت استاندارد قبل روی این خودرو در نظر گرفته شده است.  

مشخصات فنی گلف GTI کلاب اسپرت

با این‌که فاصله قدرت بین این خودرو و گلف Mk8.5 با آمدن نسخه جدیدش کم شده بود، اما این کلاب اسپرت جدید 296 اسب‌بخار قدرت دارد، تا اختلاف با Mk8.5 همچنان برابر با 35 اسب‌بخار باشد. ناگفته نماند که گشتاور این نسخه با 400 نیوتن‌متر، همچنان 30 نیوتن‌متر بیشتر از Mk8.5 است.

فولکس واگن گلف کلاب اسپرت جدید همچون جد خود با گیربکس 7 دنده اتوماتیک دو کلاچه به بازار خواهد آمد. این فیس‌لیفت یا محصول جدید میان‌دوره‌ای فولکس واگن نیز دارای DSG بوده و گیربکس دنده دستی در آن نمی‌بینیم.

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت

در حالی که گلف GTI صفر تا صد را در زمان 5.9 ثانیه طی می‌کرد باید بدانیم که این محصول جدید در فاصله‌ 5.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. هر دوی این خودروها دارای محدودیت سرعت در 250 کیلومتر برساعت هستند، اما با تهیه پکیج Race بر روی نسخه کلاب اسپرت می‌توان این محدودیت را تا سرعت 270 کیلومتر برساعت برداشت. این پکیج شامل اگزوزهای بزرگ‌تر آکراپوویچ نیز هست. فولکس واگن برای شیرین‌تر کردن این معامله دیسک‌های ترمز بزرگ‌تری را نیز در این پکیج ارائه می‌کند. همچنین با تهیه این پکیج تنظیمات اسپرت ویژه‌ای نیز به این خودرو اضافه می‌شود، که رانندگی را جذاب‌تر می‌کند.

هر دو مدل به صورت استاندارد با دیفرانسیل لغزش محدود و فرمان پیش‌رونده یا فرمان خودکار و البته سیستم کنترل شاسی دینامیکی به صورت انتخابی به بازار می‌آیند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران