خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید، یک نیسان جیتی-آر است که توسط Franco Scribante Racing، یک تیم حرفهای از آفریقای جنوبی، مخصوص مسابقات کوهستانی طراحی و ساخته شده است. این خودروی مسابقهای خشن که رنگ مشکی مات جذابیت خاصی به آن بخشیده، حاصل سه هفته تلاش این تیم بوده که میتوان گفت تمام قسمتهای آن تغییر داده شده است. دو اسپویلر غولپیکر در جلو و عقب به همراه پیشرانه 1,600 اسببخاری، نشان میدهند که با یک خودروی مسابقهای استثنایی و متفاوت روبهرو هستیم.
”اولین چیزی که در این خودروی مسابقهای ژاپنی جلب توجه میکند، پکیج آیرودینامیک عجیب و غریب آن است.“این هیولای خشمگین قرار است کمتر از یک هفته دیگر، در رویداد Jaguar Simola Hillclimb در آفریقای جنوبی رونمایی شود و به رقابت بپردازد. طبق ادعای طراحان، این خودرو به لطف پیشرانه قدرتمند 1,600 اسببخاری میتواند به حداکثر سرعتی معادل با 314 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. با این حساب، این نیسان جیتی-آر قطعاً رقیبی سرسخت در رویداد پیش رو خواهد بود.
اولین چیزی که در این خودروی مسابقهای ژاپنی جلب توجه میکند، پکیج آیرودینامیک عجیب و غریب آن است. در نمای روبهرو، یک اسپلیتر از جنس فیبرکربن به چشم میخورد که نیروی رو به پایین یا همان داونفورس بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد. معمولاً اسپلیترهای بزرگ برای بیشتر خودروهای مسابقهای کافی خواهند بود، اما تیم «فرانکو اسکریبانته ریسینگ» در قسمت جلوی این جیتی-آر خشمگین علاوهبر اسپلیتری بزرگ، یک بال غولپیکر هم نصب کرده، بالی که بیشتر مناسب عقب یک خودروی مسابقهای است تا جلوی آن.
درست است که این بال بزرگ ظاهری عجیب و غیرمتعارف برای این خودرو ایجاد کرده است، اما همین بال کمک میکند هنگام عبور از پیچها با سرعت بالا، قسمت جلوی جیتی-آر چسبندگی خوبی با مسیر داشته باشد.
هنوز جزئیات و اطلاعات دقیقی درباره سیستم انتقال قدرت این خودروی مسابقهای ویژه منتشر نشده، اما میتوان با قطعیت گفت که پیشرانه آن همان نسخه 3.8 لیتری شش سیلندر نیسان جیتی-آر نسل R35 مجهز به دو توربوشارژر بوده که تغییرات گستردهای روی آن اعمال شده است. البته همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، میدانیم که قدرت این هیولای ژاپنی 1,600 اسببخار و حداکثر سرعت آن هم برابر با 314 کیلومتر برساعت است.
نمای عقب این خودرو نیز مانند نمای جلوی آن، عجیب و خاص است. در این بخش یک بال بزرگ نصب شده که میتوان گفت از نظر ابعاد و اندازه، با بال عقب مکلارن سنا GTR برابری میکند. علاوهبراین، یک دیفیوزر هم در این قسمت خودنمایی میکند. انتظار میرود این جیتی-آر خشمگین زمانهای بسیار خوبی را در مسابقات کوهستانی به ثبت برساند.
مترجم : بهنام اصغریان
منبع : carscoops.com