احتمالاً با نام شرکت هینو (Hino) به عنوان سازنده کامیونهای تجاری آشنا هستید، اما خبر جدید اینکه شرکت مذکور یکی از محصولات خود را برای حضور در رالی داکار 2022 آماده کرده است. این خودروی سنگین مسابقهای نه تنها از طراحی ظاهری جالب بهرهمند شده است، بلکه به پیشرانه دیزل با نیروی کمکی هیبرید هم مجهز است، که 1065 اسببخار قدرت در اختیار آن قرار میدهد.
”این کامیون مسابقهای براساس سری محصولات 600 شرکت هینو شکل گرفته است و به پیشرانه 6 سیلندر توربودیزل مجهز شده که 789 اسببخار قدرت و 2295 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.“این مدل سفارشی براساس سری محصولات 600 شرکت هینو شکل گرفته است و به پیشرانه 6 سیلندر توربودیزل به حجم 8.866 لیتر مجهز شده که 789 اسببخار قدرت و 2295 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند، درحالیکه قدرت سامانه هیبرید کمکی هم برابر با 276 اسببخار است. نیروی پیشرانه از طریق جعبهدنده شش سرعته اتوماتیک، سامانه چهارچرخ محرک دائم، قفل دیفرانسیل مرکزی و ترنسفر کیس به چرخها منتقل خواهد شد.
مخزن سوخت 800 لیتری این کامیون بزرگ هم برای پیمودن مسیرهای طولانی مناسب به نظر میرسد.
براساس اعلام هینو، ساختار بخش عقب بدنه این کامیون از آلومینیوم و فایبرگلاس ساخته شده، ولی این هم مانع از رسیدن وزن این غول مسابقهای به 8600 کیلوگرم نشده است.
بد نیست بدانید هینو در حالی به مقام دهم رالی داکار 2020 دست یافت که رقبایی اروپایی همچون ایویکو، تاترا، کاماز و ماز را در مقابل خود داشت. به لطف استفاده از سامانه هیبرید، هینو امیدوار است بتواند به جایگاه بهتری در مسابقات سال 2022 دست یابد.
در بخش خودروهای مسابقهای هم امسال شاهد رقابت داغی خواهیم بود. تویوتا که وانت هایلوکس را به پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو متعلق به لندکروزر 2022 مجهز کرده و آئودی RS Q E-Tron پیشرانههای برقی روی دو محور خود را از خودروی مسابقهای E-Tron FE07 به عاریت گرفته است. البته یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ نیز برای اطمینان از کافی بودن شعاع حرکتی در این مجموعه حضور دارد.
قرار است مسابقه رالی داکار 2022 از دوم تا چهاردهم ژانویه 2022 (دوازدهم تا بیست و چهارم دی 1400) برگزار شود. مسیر این دوره از رقابت رالی داکار تنها به عربستان محدود شده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com