زمان تجدیدنظر در توانایی‌های یک خودروی برقی

نیسان ری-لیف؛ کانسپتی برای کمک‌رسانی

15 مهر 1399 11:47

نیسان با تغییراتی که روی مدل هاچ‌بک و کاملاً برقی لیف اعمال نموده، آن را به یک خودروی امدادی تبدیل کرده که می‌­تواند در زمان وقوع سوانح طبیعی به یاری افراد نیازمند کمک بشتابد.

سه سوکت برق ضدآب با خروجی 110 الی 230 ولت ضدآب روی این خودرو نصب شده که می‌­تواند میزان متوسط برق موردنیاز یک خانه اروپایی را برای حدود شش روز فراهم نماید.این مدل جدید که ری-لیف ( Re-Leaf) نام گرفته، در حقیقت کانسپتی است که به سامانه مدیریت مصرف انرژی مجهز شده و توانایی حمل تجهیزات پزشکی، ارتباطی، روشنایی و حتی ابزار مربوط به تامین نیروی برق را دارد.

سه سوکت برق ضدآب با خروجی 110 الی 230 ولت ضدآب هستند که دوتای آن‌ها روی بخش جانبی بدنه و دیگری در عقب جانمایی شده است و بنابر اعلام شرکت سازنده می‌­تواند میزان متوسط برق موردنیاز یک خانه اروپایی را برای حدود شش روز فراهم نماید. این نیرو می­‌تواند برای نیرو بخشیدن به فن تهویه، نورپردازی 100 واتی، مته برقی یا برخی تجهیزات پزشکی را برای مدت 24 ساعت فراهم نماید.

خانم Helen Perry که مدیریت بخش خودروهای برقی در شعبه اروپایی نیسان را برعهده دارد، معتقد است کانسپتی همچون ری-لیف می‌­تواند توانایی‌ها و قابلیت کاربردی خودروهای برقی در شرایط ویژه و همچنین هوشمندی و برتری فناوری آن‌ها را به معرض نمایش بگذارند.

نیسان ری-لیف؛ کانسپتی برای کمک‌رسانی

وی در ادامه به تنوع خودروهای برقی موجود در بازار اشاره کرده و همین عامل را یکی از دلایل مفید بودن خودروهای برقی امدادرسان می­‌داند چراکه در شرایط اضطراری می‌­توانند انرژی موردنیاز این خودروها را تامین نمایند.

بدنه ری-لیف با رنگی منحصربه‌فرد تزئین شده و ارتفاع آن نیز 70 میلی‌متر بالاتر از نسخه استاندارد قرار دارد ضمن این‌که گلگیرهای جلو و عقب نیز به ترتیب 90 و 130 میلی‌متر به عرض خودرو اضافه کرده‌اند. قطعات حفاظتی زیرین بدنه، فلاپ و رینگ‌های 17 اینچی مخصوص خودروهای مسابقه به همراه تایرهای 4 فصل جزء مهمترین تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به لیف استاندارد به شمار می­‌آیند.

نوار چراغ‌های LED روی سقف، نمایشگر 32 اینچی LED، بخش جداکننده فضای محفظه بار و صندلی‌های جمع‌شونده عقب نیز تجهیزات ایمنی و رفاهی موجود در ری-لیف هستند که این خودرو را برای کار در شرایط ویژه بیشتر آماده می­‌سازد.

دیدگاه کاربران