بیشترین بروزرسانی‌ها در کابین

تویوتا پریوس مدل 2020 با امکانات جدید

14 اردیبهشت 1398 12:31

قرار است نسخه بروزرسانی شده از تویوتا پریوس پرایم با مدل 2020 و امکاناتی تازه، تابستان سال جاری قدم به بازار خودروی ایالات متحده بگذارد.

قیمت پریوس پرایم 2020 در تیپ‌های مختلف کمی نسبت به مدل قبلی بالا رفته به گونه‌ای که قیمت تیپ LE از 27,600 دلار شروع می‌شود.بیشترین بروزرسانی‌ها در کابین این خودرو به وقوع پیوسته که از میان آن‌ها می‌توان آرایش جدید صندلی عقب را نام برد که اکنون می‌تواند سه سرنشین را در خود جای دهد. پیش از این، صندلی عقب این خودرو به واسطه کنسول میانی به دو بخش تقسیم شده و تنها برای نشستن دو سرنشین آن هم به صورت جداگانه فضا داشت.

غیر از این، قطعات سفید رنگ داخل کابین اکنون به رنگ مشکی درآمده‌اند تا به گفته سازنده ظاهری باشکوه‌تر داشته باشند. محل دکمه‌های گرمکن صندلی تغییر کرده و یک آفتابگیر جدید نیز اضافه شده تا به قول تویوتا، لذت رانندگی با این خودرو افزایش یابد.

در حوزه فناوری نیز تغییرات کوچکی اتفاق افتاده زیرا دو ورودی شارژ USB برای سرنشینان عقب تعبیه شده و از آن مهمتر اکنون پریوس پرایم به صورت استاندارد به رادیو ماهواره‌ای SiriusXM ، آمازون آلکسا و امکان ارتباطی اپل کارپلی تجهیز شده است.

تویوتا پریوس پرایم c مدل 2020

تغییر بعدی را می‌توان به نامگذاری تریم‌های مختلف این خودرو مربوط دانست زیرا تیپ‌های پلاس، پرمیوم و Advanced پریوس پرایم اکنون به LE، XLE و لیمیتد تغییر نام یافته‌اند تا با سایر محصولات تویوتا تشابه اسمی بیشتری پیدا کرده باشند. قوای محرکه پلاگین هیبرید این خودرو شامل پیشرانه چهارسیلندر و 1.8 لیتری است که در کنار موتور برقی به همراه باتری با ظرفیت 8.8 کیلووات ساعت، مجموعاً قدرتی معادل با 121 اسب‌بخار تولید می‌کند.

با توجه به این اعداد می‌توان دریافت که پریوس پرایم خودروی قدرتمندی نیست اما متوسط مصرف سوخت 4.3 لیتر در شهر و بزرگراه نیز رقمی نیست که بتوان نادیده گرفت و نشان از مصرف بسیار اقتصادی این خودرو دارد.

قیمت پریوس پرایم 2020 در تیپ‌های مختلف کمی نسبت به مدل قبلی بالا رفته به گونه‌ای که قیمت تیپ LE از 27,600 دلار شروع می‌شود یعنی 250 دلار گران‌تر از مدل پایه در نسخه قدیمی‌تر. تریم XLE نیز 450 دلار افزایش قیمت داشته و برای خرید آن باید 29,500 دلار پرداخت درحالی‌که قیمت کامل‌ترین نسخه یعنی لیمیتد با 150 دلار افزایش به 33,500 دلار رسیده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران