35 سال با سوپرسدان باواریایی

جشن تولد باشکوه ب‌ام‌و M5

29 اردیبهشت 1398 10:26

یکی از ماجراجوترین سدان‌های حال حاضر دنیا نسخه MPower ب‌ام‌و سری 5 است. خودرویی که 35 سال پیش تولید شد و حالا موجی از محبوبیت را به دنبال خود می‌کشد.

ب‌ام‌و این مدل را بر اساس نسخه هیجان‌انگیز M5 کامپتیشن طراحی کرده است که می‌تواند 617 اسب‌بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد.باواریایی‌ها به مناسبت همین یادبود، نمونه منحصربه‌فردی از این خودرو طراحی کرده‌اند که تنها قرار است 350 دستگاه از آن تولید شود و فقط 35 دستگاه آن به بازار آمریکا برسد.

این خودرو برای اولین‌بار است که از سری دوم رنگ خاص موسوم به خاکستری یخ‌زده استفاده می‌کند. تریم باوقاری که به زیبایی تمام روی رینگ‌های 20 اینچی Y شکل آن به صورت خاکستری گرافیتی سرایت کرده است. دست آخر کالیپرهای ترمز مشکی براق آن این ترکیب چشم‌نواز را تکمیل کرده‌اند. داخل کابین نیز می‌توان شاهد بود که ب‌ام‌و برای مدل سفارشی خود سنگ تمام گذاشته است. نشان طلایی M5 Edition 35 Years می‌تواند نماد افتخارآمیزی برای خریداران این خودرو و یا کلکسیونرهایش باشد.

ب ام و M5 به مناسبت 35 سالگی

ب‌ام‌و این مدل را بر اساس نسخه هیجان‌انگیز M5 کامپتیشن طراحی کرده است که می‌تواند 617 اسب‌بخار قدرت را از پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو خود بیرون بکشد. سیستم انتقال قدرت این خودرو چهار چرخ محرک و جعبه‌دنده آن 8 سرعته اتوماتیک اعلام شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو با قیمت پایه 128 هزار و 995 دستگاه به فروش خواهد رسید. بد نیست بدانید که اولین نسخه از M5 که سال 1984 رونمایی شد و دارای یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر خطی با 256 اسب‌بخار قدرت بود.

دیدگاه کاربران