بهترین خودروی رویداد کونکورسو دی‌الگانزا 2019

جایزه‌ای دیگر برای جواهر آلفارومئو

8 خرداد 1398 17:13

برای یک سال دیگر هم دریاچه Como میزبان جذاب‌ترین و کمیاب‌ترین خوروهای کلاسیک بود که در مهمترین مسابقه سالانه زیبایی خودروهای قدیمی شرکت کرده بودند.

این خودرو سال گذشته و در رویداد پبل‌بیچ هم با وجود رقبایی سرسخت، توانست جایزه بهترین خودروی حاضر در نمایشگاه را به دست آورد.در نمایشگاه خودروهای کلاسیک کونکورسو دیالگانزا یک آلفارومئو 8C 2900B برلینتا تورینگ مدل 1937 موفق شده لقب جذاب‌ترین خودروی نمایشگاه را به دست آورده و جایزه این مقام را به خود اختصاص دهد.

آلفارومئو تنها 30 دستگاه از این خودروی کوپه زیبا بین سال‌های 1937 تا 1940 تولید کرد. پلتفرم این مدل با خودروی مسابقه‌ای و البته موفق ساخت آلفارومئو یعنی مدل 8C 2900B مشترک بود. پیشرانه این خودروی قدیمی از دو سوپرشارژر به صورت جفت یاری می‌گرفت تا 180 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

سیستم تعلیق این خودرو مستقل بوده و سیستم انتقال قدرت نیز در عقب آن جانمایی شده که همین عوامل نشان می‌دهد طراحی این آلفارومئو در دوران خودش تا چه اندازه پیشرفته بوده است. از میان 30 دستگاه 8C 2900B برلینتا تورینگ تولید شده، تنها 5 دستگاه با فاصله محوری بیشتر ساخته شدند که خودروی مورد بحث نیز یکی از آن‌هاست.

آلفارومئو 8C 2900B برلینتا تورینگ

ترکیب مهندسی جالب توجه با طراحی ظاهری که هرگز کهنه نمی‌شود از آلفارومئو 8C 2900B محصولی ساخته که به جرات می‌توان گفت آن را از بیشتر خودروهای حاضر در رقابت جدا کرده بود.

بد نیست بدانید این خودرو سال گذشته و در رویداد پبل‌بیچ هم با وجود رقبایی سرسخت همچون بوگاتی تایپ 57SC آتلانیتک، توانست جایزه بهترین خودروی حاضر در نمایشگاه را به دست آورد.

دیدگاه کاربران