پوشش خاص برای سریع‌ترین شاسی‌بلند آمریکایی

گایزرکارز و تیونینگ جیپ گرندچروکی ترَکهاک

10 خرداد 1398 08:59

ترکیب خاص و جذابی که از دو رنگ آبی و نارنجی در تصاویر مشاهده می­‌کنید، با نام «گالف» (Gulf) شناخته شده و در اواخر دهه 60 میلادی معرفی شده است. از خودروهای مشهوری که از ترکیب رنگ گالف بهره‌­مند بوده‌اند، می­‌توان به پورشه 917، فورد جی­‌تی و مک­‌لارن M20  Can-Am مربوط به سال 1972 میلادی اشاره کرد.

گایزرکارز در کنار افزایش قدرت جیپ گرندچروکی ترکهاک و تبدیل آن به شاسی بلندی قدرتمند و سریع، پوشش رنگی خاص موسوم به گالف را برای تزئین این خودرو انتخاب کرده است.از مدل­‌های جدیدتر مک­‌لارن که صاحب این ترکیب رنگ شده، می­‌توان به مک‌­لارن F1 جی­‌تی­‌آر لانگ‌تِیل اشاره کرد که با رینگ­‌های نارنجی رنگ، فوق­‌العاده جذاب شده است. در واقع، برخی از خودروهای مسابقه‌­ای بسیار مشهور و افسانه­‌ای صاحب ترکیب رنگ گالف بوده‌اند.

البته این ترکیب رنگ دوست­ داشتنی فقط مخصوص خودروهای مسابقه‌­ای نبوده و برخی خودروهای خیابانی هم از آن بهره­‌مند شده‌اند. به طور مثال، می­‌توان به پورشه 911، فورد جی­‌تی «هریتج ادیشن» (Heritage Edition)، مک­‌لارن 675LT و حتی پورشه ماکان اشاره کرد. اما حال شاهد یک شاسی­‌بلند دیگر هستیم که توسط یک شرکت تیونر آلمانی به نام «گایزرکارز» (GeigerCars)، صاحب ترکیب رنگ نمادین گالف شده است؛ جیپ گرندچروکی Trackhawk. البته شاید از نظر شما این ترکیب رنگ بر روی چنین خودروی بزرگ و مرتفعی چندان زیبا به نظر نرسد، ولی می­‌توان گفت این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد.

پیشرانه تقویت شده جیپ گرندچروکی توسط گایزرکارز

علاوه‌براین، این شاسی‌­بلند پرفورمنس به رینگ­‌های آلیاژی 22 اینچی مشکی رنگ هم مجهز شده و به لطف تغییراتی که گایزرکارز در سیستم تعلیق آن اعمال کرده، ارتفاع جیپ گرندچروکی ترکهاک 25 میلی­‌متر کاهش یافته است.

اما این تیونر آلمانی فقط به تغییرات در نمای خارجی جیپ گرندچروکی ترکهاک بسنده نکرده، بلکه پیشرانه هشت سیلندر V شکل آن با 6.2 لیتر حجم و مجهز به سوپرشارژر را هم تقویت کرده است، چرا که از دید گایزرکارز، حداکثر قدرت 707 اسب‌بخار برای شاسی‌­بلند پرچم­دار جیپ کافی نبوده است! نتیجه این تقویت، افزایش قدرت پیشرانه ترکهاک به 900 اسب‌بخار شده است. علاوه‌براین، حداکثر گشتاور ترکهاک هم از 875 نیوتن‌متر به رقم 1,003 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است.

جیپ گرندچروکی ترکهاک با تیونینگ گایزرکارز

به لطف افزایش قابل توجه قدرت ترکهاک، حال پرچم­دار جیپ می­‌تواند به حداکثر سرعتی معادل با 312 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. به این ترتیب، ترکهاک حتی از شاسی­‌بلندهایی همانند لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگااسپید  هم سریع‌­تر شده است.

اگر این شاسی­‌بلند جذاب و سریع نظر شما را جلب کرده است، می­‌توانید با پرداخت مبلغی معادل با 129,000 یورو تقریباً برابر با 144,000 دلار، این نسخه تیونینگ شده از جیپ گرندچروکی ترکهاک را از گایزرکارز خریداری کنید.

دیدگاه کاربران