تزریق ژن اسپرت به سدانی آمریکایی

کادیلاک CT4-V، ظهور در دوران افول

12 خرداد 1398 09:34

جریان اخیر شرکت‌های بزرگ خودروسازی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که مایه کراس‌اورها پررنگ‌تر و غلظت سدان‌ها رقیق‌تر می‌شود. در این میان شرکت‌های آمریکایی دیگر تمایل چندانی برای تولید خودروهای چهار در صندوق‌دار دیده نمی‌شود چه برسد به آنکه شرکتی بخواهد یک سدان لوکس را وارد بازی کند. کادیلاک قصد دارد پرچم‌دار این میدان خالی از رقیب باشد. آمریکایی‌ها سال‌ها با مدل ATS موفقیت کسب کردند تا درنهایت در دوران مدرن این خودرو جای خود را به CT4 داد.

اگرچه دیگر خبری از پیشرانه سنگین 464 اسب‌بخاری نیست؛ اما کادیلاک CT4-V با توزیع وزن 50-50 عملکردی به مراتب بهتر را نسبت به نسل قبل فراهم خواهد آورد.حالا کادیلاک سراغ سری V (نسخه‌های بهینه‌سازی شده) مدل CT4 رفته است. نکته مهم اینجاست که نباید درباره این خودرو انتظارات زیادی داشته باشید. CT4-V مجهز به یک پیشرانه 2.7 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر است. خروجی این پکیج محافظه‌کار 320 اسب‌بخار با 500 نیوتن‌متر گشتاور تخمین زده می‌شود.

اعلام میزان نهایی قدرت و گشتاور این خودرو منوط به تأیید نهایی SAE (انجمن مهندسان خودرو) آمریکا است. هرچه هست باید مطمئن باشیم که دیگر خبری از آن پیشرانه سنگین 464 اسب‌بخار نخواهد بود؛ اما از سوی دیگر نسخه جایگزین با توزیع وزن 50-50 عملکردی به مراتب بهتر را فراهم خواهد آورد.

کادیلاک می‌گوید نیروی پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده 10 سرعته به صورت سنتی و به فرم RWD به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد ولی در نسخه‌های فول قطعاً سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک نیز در دسترس است. در مدل محور محرک عقب شاهد بهره‌گیری کادیلاک از نسل چهارم سیستم تعلیق مغناطیسی هستیم که در کنار دیفرانسیل‌های ضدلغزش عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارند. تیپ AWD این خودرو نیز به منظور افزایش هرچه بیشتر تعادل از فنربندی سفارشی ZF استفاده خواهد کرد.

کادیلاک CT4-V

وقتی کادیلاک ویرایش سری V را روی خودرویی اجرا می‌کند یعنی محصول فوق از نظر کارایی در سطح اسپرت‌های روز دنیا است. بنا بر این تعجبی ندارد که شاهد حضور ترمزهای برمبو با دیسک‌های 32 سانتی‌متری باشیم.

درباره طراحی CT4 جدید نمی‌توان مانور زیادی داد چراکه عمده زبان گرافیکی آن از مدل بزرگ‌تر CT5 الهام گرفته شده است. کادیلاک از ارائه جزئیات آپشن و تجهیزات این خودرو پرهیز کرده است اما تقریباً مطمئن هستیم که مثل سری Vهای اخیر شرکت روی این مدل نیز سیستم سوپرکروز که چیزی مانند خودروهای نیمه خودران است، تعبیه خواهد شد. به نظر می‌رسد شرکت قصد دارد جزئیات این مدل را هم‌زمان با رونمایی از نمونه استاندارد منتشر کند که قرار است طی هفته‌های آتی رونمایی شود.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران