قابلیت پیمایش 300 کیلومتر با یک مرتبه شارژ

اولین اتوبوس دو طبقه برقی ساخت شرکت هیوندای

12 خرداد 1398 09:53

شرکت هیوندای از طرح اولین اتوبوس دو طبقه کاملاً برقی ساخت خود در کره جنوبی رونمایی کرد. در حقیقت این طرح بخشی از تعهدات این شرکت برای یاری رساندن به کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهرهای بزرگ جهان خواهد بود.

این اتوبوس پاک کره‌ای قادر است 70 سرنشین را حمل کند و با یک‌بار شارژ کامل تا شعاع 300 کیلومتر حرکت کند.این اتوبوس برقی به مجموعه باتری با ظرفیت 384 کیلووات ساعت مجهز شده است. این مجموعه که از جنس پلیمر بوده و با آب خنک می‌شود، اتوبوس موردنظر را قادر می‌سازد با یک‌بار شارژ کامل تا شعاع 300 کیلومتر حرکت کند. براساس ادعای شرکت سازنده، شارژ کامل باتری‌های این اتوبوس که قدرتی برابر با 321 اسب‌بخار برای آن تامین می‌کنند، به 72 دقیقه زمان نیاز دارد.

سیستم تعلیق این اتوبوس برقی اختصاصاً برای همین مدل طراحی شده که سواری بسیار بهتری نسبت به انواع مشابه برای آن فراهم خواهد کرد. غیر از این چرخ‌های عقب نیز مقداری فرمان‌پذیری دارند تا با توجه به ابعاد بزرگ این اتوبوس دو طبقه، مانورپذیری آن بهبود پیدا کند.

اتوبوس دو طبقه برقی هیوندای

سرپرست تیم طراحی خودروهای تجاری هیوندای موتور آقای ByoungWoo Hwang این اتوبوس دو طبقه برقی را خودرویی دوستدار محیط زیست توصیف کرده که به منظور کاهش آلودگی محیط ساخته شده است. وی در ادامه اضافه کرده که ساخت چنین وسیله‌ای الزاماً کیفیت هوا را افزایش نخواهد داد اما به لطف ظرفیت بالای حمل سرنشین، می‌تواند در کاهش ترافیک شهرها بسیار موثر باشد.

اکنون که صحبت از ظرفیت حمل مسافر شد بد نیست بدانید این اتوبوس پاک کره‌ای قادر است 70 سرنشین را حمل کند، بدین صورت که 11 نفر در طبقه اول و 59 نفر در دومین طبقه جای خواهند گرفت. رمپ جمع شوی خودکار و تامین دسترسی آسان از طریق کاهش ارتفاع از دیگر امکانات رفاهی آن هستند. برای تامین ایمنی سرنشینان نیز تمهیداتی اندیشیده شده که از مهمترین موارد می‌توان به دستیار پیشگیری از برخورد و دستیار حرکت بین خطوط اشاره کرد.

دیدگاه کاربران
Rahmani 1398/3/12
عالی است
پاسخ
0
0
1