• اخبار اتوبوسراني تهران

افزایش چند برابری تعداد اتوبوس‌ها در سال 1403

اتوبوسرانی تهران (قیمت بلیت BRT+نقشه بی آر تی 1402)

23 اسفند 1402 11:39

افزایش چند برابری تعداد اتوبوس‌ها در سال 1403

اسفند 1402: علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در حاشیه آیین رونمایی از ناوگان برقی جدید حمل و نقل عمومی شهر تهران اعلام کرد که چند دسته کار در حال انجام است؛ یک اقدام در حوزه مترو مبنی بر اضافه شدن خطوط و ناوگان جدید است تا این ظرفیت دو برابر شود. در بخش دوم، ورود وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، تاکسی، ون و موتور است؛ قرارداد سه هزار اتوبوس برقی منعقد شده که دو هزار و 500 دستگاه خارجی و 500 دستگاه داخلی است. قرارداد دو هزار دستگاه دیزلی داخلی نیز منعقد شده و تا پایان سال آینده به ناوگان اضافه خواهد شد. سرعت ورود خودروهای خارجی بیشتر است و تا انتهای 6 ماه باید این اتوبوس‌ها در تهران باشد.

وی افزود دو هزار و 100 دستگاه اتوبوس در خطوط فعال هستند و این تعداد به مرور اضافه می شود. برای سال آینده اتوبوس‌های فعال چند برابر تعداد اتوبوس‌هایی می شود که وقتی ما شهرداری را تحویل گرفتیم در تهران فعال بود و در مجموع به هشت هزار دستگاه خواهد رسید.

خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌ها را تحویل دهند

آذر 1402: مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار به دو هزار و 500 دستگاه، توضیح داد فکر نمی‌کنیم حتی میزان تأمین به دو هزار اتوبوس نیز برسد. متاسفانه خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تحویل دهند و بهترین کارخانه گفته که 50 اتوبوس تحویل می‌دهد و چون خوش قول است این تعداد را تحویل خواهد داد، اما دیگران به وعده خود عمل نکرده‌اند و فکر نمی‌کنیم تا پایان سال به هزار دستگاه نیز برسد.

وی افزود قیمت‌های اعلامی از سوی تولیدکنندگان داخلی برای قرارداد با چینی‌ها جهت واردات اتوبوس با قیمتی که در سفر به چین مطرح شد بسیار متفاوت است. البته مقداری باید به تولیدکنندگان حق داد چون 10 تا 12 سال خط تولید آنها تعطیل بوده و تا این خط راه‌اندازی شود زمان‌بر خواهد بود. هرچند معتقدم اگر می‌خواستند می‌توانستند تولید کنند. با چینی‌ها قرارداد بسته و تاکید شد که اتوبوس‌ها در همکاری با تولیدکنندگان داخلی تولید شود اما چون ما عجله داریم و کارخانجات چینی در یک شیفت 450 اتوبوس می‌سازند تصمیم گرفتیم اتوبوس بخریم تا مردم در باد و باران و سرما و گرما منتظر نمانند.

افزایش ناوگان حمل و نقل معلولان و جانبازان

آبان 1402: مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، از افزایش تعداد ناوگان سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان تا پایان سال خبر داد.

وی توضیح داد با توجه به تأکیدات شهردار تهران در خصوص حمایت هر چه بیشتر از جانبازان و معلولان، در حال حاضر بیش از 4800 نفر جانباز و معلول از استفاده کنندگان این سامانه هستند که در طول روز به این افراد از طریق سامانه 6305 خدمت رسانی می‌کنیم که بیش از 80 دستگاه ون و اتوبوس در سطح شهر تهران در سامانه ها مستقر هستند و طی تماس مشترک خدمات حمل و نقلی در اختیار آن ها قرار می‌گیرد.

وی در مورد ساعات طولانی انتظار معلولان و جانبازان برای دریافت سرویس افزود 4800 نفر در این سامانه ثبت نام کردند در حالی که 80 دستگاه ون و اتوبوس داریم و به همین دلیل زمانبندی ارائه سرویس باید مدیریت شود. در گذشته 20 الی30 دستگاه ون این سامانه نیاز به تعمیرات و سرویس دهی داشت که رفع شد و همچنین با رفع مشکل جذب راننده، می‌توان گفت که در حال حاضر تمامی 80 دستگاه ون، اتوبوس و مینی بوس سامانه معلولان فعال هستند و ما خودرویی تحت عنوان غیرفعال نداریم، مگر اینکه در طول روز نیاز به تعمیرات داشته باشند که بلافاصله به تعمیرگاه‌ها اعزام می‌شوند.

آقای علیزاده درباره امکان افزایش تعداد ناوگان سرویس ویژه معلولان و جانبازان گفت طبق بودجه 1402 باید تا پایان سال 30 دستگاه ون به این سامانه اضافه می‌کردیم که با حمایت آقای زاکانی و بودجه اختصاص داده شده، در شرکت واحد اتوبوسرانی قرارداد خرید 40 دستگاه ون سامانه جانبازان را منعقد کردیم و امیدواریم تا پایان سال این 40 ون به سامانه اضافه شود. هزینه سرویس دهی نیز براساس مصوبه شورای شهر تهران تعیین می شود. دریافت هزینه اضافی خلاف قانون است و نرخ حدود 5 هزار تومان است. مضاف بر اینکه اگر تخلفی در این حوزه رخ داد از طریق سامانه 137 مشکلات را به ما منتقل کنند، همچنین کد دستور *137*22# نیز برای انتقال پیام در نظر گرفته شده است.

وی در مورد سرانجام واگذاری مدیریت این سامانه به سازمان تاکسیرانی با اشاره به اینکه یکی از اعتراضات معلولان این بود که چرا مدیریت به بخش تاکسیرانی واگذار می شود و در حال حاضر این انتقال منتفی شده و سامانه در اختیار شرکت واحد اتوبوسرانی است، گفت در شهر تهران در حال حاضر اتوبوس شاغل دو هزار و 50 دستگاه است و باید این عدد به بیش از 5 هزار دستگاه باشد تا بتوانیم خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشیم.

افزایش تعداد اتوبوس‌های تهران به 5000 دستگاه

آبان 1402: مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، از افزایش تعداد اتوبوس‌های شهر تهران به ۵۰۰۰ دستگاه تا پایان سال آینده خبر داد. وی افزود در حال حاضر تعداد اتوبوس‌هایی که در شهر تهران در قالب شاغل جاری خدمت‌رسانی می‌کنند بین 2050 تا 2100 دستگاه است. مجموع اتوبوس‌های فعال شهر تهران حدود 2900 دستگاه است که با خرید اتوبوس‌های جدید این ناوگان تقویت خواهد شد. برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم. با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری و به منظور حمایت از تولید‌کنندگان داخلی، قرارداد خرید حدود 3040 دستگاه اتوبوس به ارزش  28 هزار میلیارد تومان به صورت نقد و غیر نقد منعقد شده است.

آقای علیزاده گفت خوشبختانه با سفر شهردار تهران به کشور چین، تفاهم‌نامه خرید 2هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده که هزار دستگاه آن برقی و مابقی گازسوز است و‌ امیدواریم در سال آینده مجموع اتوبوس‌ها به 5 هزار دستگاه خواهد رسید که با اضافه شدن این تعداد ناوگان پس از سال‌ها وقفه اتفاق خوب و بی‌سابقه‌ای برای توسعه اتوبوسرانی را شاهد خواهیم بود. طبق سنوات گذشته تمامی سامانه‌های اتوبوسرانی اقدامات لازم برای تعمیر و بهسازی سیستم گرمایش اتوبوس‌ها را انجام داده‌اند.

وی افزود همه اتوبوس‌های شاغل در خطوط دارای معاینه فنی هستند. با توافقی که با ستاد معاینه فنی صورت گرفته، مراجعه اتوبوس‌های بخش ملکی و خصوصی به مراکز معاینه فنی به میزان دوبرابر افزایش یافته است و این نشان‌دهنده اهمیت این موضوع در شرکت واحد است.

وی همچنین درباره خدمات سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد توضیح داد این سامانه با به‌کارگیری بیش از 90 دستگاه ون و اتوبوس و بالغ بر 4500 مشترک در گستره شهر تهران در حال خدمات‌رسانی است و به صورت روزانه به حدود 400 مشترک خدمات حمل و نقلی ارائه می‌کند.

زمان شروع فعالیت متروباس‌ها

مهر 1402: «متروباس» یا همان اتوبوس‌های سه کابین با ظرفیت جابه‌جایی ۳۰۰ مسافر، در حال حاضر به‌روزترین مدل اتوبوس در دنیا محسوب می‌شود. ورود «متروباس» به ناوگان حمل‌ونقل عمومی موضوعی است که این روزها در راستای اقدامات ویژه شهرداری به‌منظور توسعه سیستم حمل‌ونقل و کاهش بار ترافیک از سوی شهردار تهران مطرح‌شده و البته اعضای شورای شهر هم واکنش‌های متعددی نسبت به آن داشته اند. متروباس در سال ۹۲ وارد شد و در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ بدون مشکل در معابر تهران فعالیت کرد؛ بیان بهانه‌هایی همچون عدم انطباق سیستم این اتوبوس‌ها با آب‌وهوای تهران موجب شد که بعد از سال ۹۶ این اتوبوس‌ها به پارکینگ منتقل شود و حالا بعد از حدود ۶ سال، مجدد به‌کارگیری شدند و این نشان می‌دهد که متروباس ها مشکلی نداشته بلکه کج‌سلیقگی بود و سال‌ها شهروندان از این امکان محروم شده بودند. این اتوبوس‌های هیبریدی تقریباً سه برابر سایر اتوبوس‌ها عمر مفید دارند و مصرف انرژی‌شان نیز ۴۰ درصد کمتر از سایر انواع اتوبوس‌هاست. همچنین هزینه تعمیر و نگهداری این نوع اتوبوس‌ها بسیار ناچیز است. این اتوبوس‌ها بدنه صددرصد آلومینیومی دارند و مطابق آخرین استانداردهای روز جهانی هستند؛ همچنین از دستگاه‌های مناسب تهویه و صندلی‌ها و امکانات رفاهی کامل برخوردارند. ازآنجایی‌که در تمام دنیا به سمت استفاده از وسایل نقلیه پاک و خودروهای هیبریدی پیش می‌روند، متروباس می‌تواند نقش بسزایی در حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی داشته باشد.

زمزمه ورود «متروباس» در ابتدای مهرماه در جلسه ستاد استقبال از مهر که در مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد، مطرح شده بود و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این نشست از ورود نخستین «متروباس» به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت خبر داد.

طبق گفته یکی از مسئولان، تاکنون ۲ دستگاه از این اتوبوس‌ها به‌صورت آزمایشی در خط ۲ اتوبوس‌های تندرو حدفاصل پایانه خاوران به پایانه آزادی فعال شده تا نقاط ضعف آن‌ها برطرف شود. وعده داده شده که تا پایان مهرماه متروباس به ظرفیت حمل‌ ونقلی شهر تهران افزوده خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز اشاره کرد مقدمات این کار انجام شده و طبق قولی که مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی دادند این اتوبوس ها تا پایان مهرماه بکارگیری می شود. باید در نقاطی این اتوبوس ها بکارگیری شود که خیلی پیچ و خم نداشته باشد و مسیر نیز مستقیم باشد که مسیر تهرانپارس- آزادی در اولویت است.

شهردار تهران نیز به ورود اتوبوس‌های سه کابین (متروباس) اشاره کرد و گفت چهار دستگاه از این اتوبوس‌ها درگذشته فعال بودند، اما به دلایلی در دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و ما در این دوره از مدیریت شهری ۲دستگاه از این اتوبوس‌ها را بازسازی و وارد چرخه حمل‌ونقل کردیم و به‌زودی با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در مورد تزریق متروباس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران گفت این اتوبوس‌ها به دلیل تکنولوژی بالایی که دارند، جزو بهترین‌های دنیا هستند و به دلیل اینکه با انرژی الکتریکی کار می‌کند، آلودگی بسیار کمی دارد و این در حالی است که ظرفیت متروباس ها حدود ۳۰۰ مسافر است و این اتوبوس‌ها می‌تواند در یک روز کاری بیش از سه هزار مسافر را جابجا کند و مدل حمل‌ونقلی بین مترو و اتوبوس‌های معمولی است. «متروباس» علاوه بر ظاهر زیبا و ظرفیت، امکاناتی همچون تهویه مناسب، آلودگی کم و ایمنی بالا دارد و همچنین دارای کف‌پایین هستند که معلولان و جانبازان می‌توانند از آن به‌راحتی استفاده کنند و درعین‌حال به دلیل قدرت و نوع طراحی و همچنین نصب حس‌گرهای مختلف و دوربین، در حرکت تفاوتی با اتوبوس تک کابین ندارد و این اتوبوس‌های ۲۵ متری بدون مشکل می‌تواند در شهر تردد کند.

تست گرم دو متروباس در تهران انجام شد

مهر 1402: مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اعلام کرد که تست گرم دو دستگاه متروباس موفقیت‌آمیز بوده است. وی درباره علت استفاده نکردن از متروباس در سال های گذشته اظهار کرد4  دستگاه متروباس در اتوبوسرانی داریم که به دلیل نواقص فنی متعدد در ۵ سال گذشته هیچ سرویسی نداده اند.

وی توضیح داد باید از تمام ظرفیت و توان اتوبوسرانی برای خدمات رسانی استفاده شود. بعد از 5 سال توقف، از ابتدای هفته جاری یک دستگاه متروباس را در خط دو (پایانه خاوران _ پایانه آزادی) به صورت آزمایشی و تست گرم فعال کردیم. دومین دستگاه متروباس نیز به همت همکاران پر تلاش در اتوبوسرانی در خط دو فعال شده که ان شاءالله دو دستگاه متروباس باقی مانده هم تا پایان مهر ماه به چرخه خدمات رسانی اضافه خواهند شد.

وی افزود این اتوبوس ها دارای 25 متر طول بوده و هیبریدی هستند و در هر سرویس با احتساب ظرفیت ایستاده بالغ بر  200 نفر را جابجا می کنند. با رفع نواقص این اتوبوس ها، از ظرفیت خوب آن ها هم در خطوط استفاده خواهیم کرد.

آقای علیزاده در خصوص اقدامات این شرکت در مهر ماه اعلام کرد بر اساس وعده ای که برای 6 ماه اول سال داده بودیم، توانستیم 430 دستگاه اتوبوس را بازسازی و نوسازی کنیم و طبق برنامه‌ریزی‌ها و قراردادهای منعقد شده در حوزه، تعداد ناوگان فعال جاری را از 1750 دستگاه به حداقل 2050 دستگاه فعال جاری رساندیم و ان شاءالله تا پایان مهر این تعداد به 2300 دستگاه افزایش یابد. با توجه به عمر بالای ناوگان امیدواریم با تحقق برنامه های نوسازی و بازسازی، بتوانیم خدماتی شایسته شهروندان گرامی ارائه دهیم.

ورود نخستین متروباس به ناوگان حمل و نقل

مهر 1402: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از ورود نخستین اتوبوس «متروباس» به ناوگان حمل و نقل در اولین روز سال تحصیلی جدید خبر داد. وی همچنین توضیح داد از روز اول مهرماه، 2047 دستگاه اتوبوس شاغل جاری در سطح معابر فعال خواهند بود. بعد از پنج سال از ورود چهار دستگاه اتوبوس 25 متری متروباس، تست گرم یک دستگاه اتوبوس 25 متری در خط خاوران ـ آزادی با موفقیت انجام شد. سه دستگاه اتوبوس متروباس تا پایان مهر ماه خدمت‌رسانی به مردم را انجام خواهند داد.

وی افزود در 6 پهنه در قالب 6 سامانه خدمت‌رسانی ویژه به مردم خواهیم داشت و برای دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه علوم تحقیقات خط ویژه‌ای در نظر گرفته شد. فعالیت اتوبوس مدارس نیز از اول مهرماه آغاز شده است.

فاز اول پایانه شرق در دی‌ماه افتتاح می‌شود

مرداد 1402: جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای خود از پایانه شرق توضیح داد هفته قبل در آخرین بازدید از روند احداث و تکمیل پایانه، حدود ۳۶۰ نفر در پایانه شرق مشغول به کار بودند تا هر چه سریعتر عقب ماندگی ها رفع و پروژه پایانه شرق تحویل مردم شود. براساس برنامه ریزی ها، تکمیل این پایانه سرعت می گیرد؛ به گونه‌ای که تا پایان مردادماه ۱۰۰۰ نفر در پایانه مشغول به کار خواهند شد تا این پروژه تکمیل شود. پایانه شرق سه فاز دارد و براساس برنامه ریزی های انجام شده فاز اول پایانه در دی ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی افزود فاز دوم پایانه نیز قرار است تا یکسال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد و فاز سوم نیز اساسا به پایانه ارتباطی ندارد و یک اقدام زیر ساختی است. فاز یک که همان سالن اصلی پایانه شرق است در دی ماه تکمیل خواهد شد.

وی در مورد «اتصال پایانه شرق به مترو» با تأکید بر اینکه طراحی‌ها انجام شده و پیمانکار این پروژه نیز تعیین شده است، گفت دقت داشته باشید که در دی ماه سالن اصلی پایانه تکمیل و تحویل داده می شود و ممکن است انتقال پایانه قدیم شرق به پایانه جدید و انتقال دفاتر مدتی زمانبر باشد؛ اما کاری که ما باید انجام دهیم آماده کردن سالن است که تا دی ماه سالجاری آماده خواهد شد.

فرآیند ساخت پایانه جدید شرق از دهه ۹۰ آغاز شده و با گذشت حدود ۱۲ سال هنوز افتتاح نشده و قرار است تا فاز یک این پروژه تا دی ماه به بهره‌برداری برسد. با راه اندازی پایانه جدید، پایانه قدیم شرق واقع در انتهای خیابان دماوند به این محل منتقل شده و از بار ترافیکی خیابان دماوند کاسته خواهد شد.

نصب آزمایشی نسل جدید کارت‌خوان‌های بلیت

مرداد 1402: سیدحمیدرضا اعرابی، مدیر کل فناوری اطلاعات شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، درباره تجهیز اتوبوس‌های پایتخت اظهار کرد با همکاری و حضور سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و همچنین با حضور نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک، یک دستگاه پذیرنده جدید بلیت الکترونیک به صورت آزمایشی بر روی یکی از اتوبوس‌های خصوصی شرکت واحد نصب شود.

نسل جدید کارتخوان های الکترونیکی

این دستگاه‌های جدید به سامانه یکپارچه کیف پول الکترونیکی وصل است. بر روی این دستگاه‌ها AFC و GPS نصب بوده و همچنین با نصب این کارتخوان‌ها امکان پذیرش QR کد برای پرداخت هزینه کرایه فراهم گردیده و شهروندان عزیز می‌توانند از این قابلیت‌ها بهره‌مند شوند.

این کارتخوان به صورت آزمایشی به مدت دو هفته بر روی یکی از اتوبوس‌های خصوصی نصب گردید و در صورت اجرای صحیح و تایید آن، در فاز اول بر روی ۴۰ دستگاه اتوبوس دیگر شرکت واحد نیز به صورت عملیاتی نصب خواهد شد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این آغاز خوبی برای مگاپروژه کیف پول یکپارچه شهروندی خواهد بود.

بازمهندسی خطوط اتوبوسرانی تهران

مرداد 1402: مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، در مورد جزئیات طرح بازمهندسی خطوط اتوبوسرانی تهران توضیح داد از ابتدای تیرماه مهندسی خطوط آغاز شده که در این راستا  ۵ خط اتوبوسرانی بازمهندسی شدند و تعداد ۵۷ دستگاه اتوبوس از خطوط خارج و ۶۷ دستگاه مینی بوس جایگزین شدند. خطوط اتوبوسرانی میدان امام حسین-پایانه بهشتی، شهرک رسالت-میدان محمدیه، اتوبوس پارکینگ شهرری به پایانه متروی شهرری و دهکده به پایانه متروی ایران خودرو باز مهندسی شده است. بررسی باز مهندسی خط اتوبوس خیابان معلم به میدان ولیعصر (ع) نیز انجام شده است و طی روزهای آتی به مرحله اجرا می رسد.

وی افزود این باز مهندسی در راستای ارتقا بهر‌ه‌وری از اتوبوس های موجود و استفاده در خطوط پر تردد است. شهر به طور مداوم در حال تغییر است و رفتار ترافیکی مردم نیز به تبع آن تغییر می کند. مطمئنا تعدادی از خطوط را باید از اتوبوس به مینی بوس تبدیل کنیم چراکه تعداد مسافران کم شده است. برآورد می‌شود که اگر اتوبوس ما با صندلی پر یعنی ۴۰مسافر از مبدا به مقصد برسد، این خط برای فعالیت اتوبوس خوب است و در غیر این صورت خط در لیست باز مهندسی قرار خواهد گرفت.

1600 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان می‌شوند

تیر 1402: جلال بهرامی، معاون شهردار تهران، درباره برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک در بخش اتوبوسرانی، بیان کرد قراردادهایی با سه شرکت‌ اتوبوس‌ساز داخلی برای تأمین مجموعاً ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده و علاوه بر آن، برای تأمین ۲۵ دستگاه ون ویژه جانبازان و معلولان نیز قرارداد بسته‌ و درصددیم تا تعداد اتوبوس‌های فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران را تا پایان امسال به حداقل ۳ هزار دستگاه برسانیم.

جلال بهرامی؛ معاون شهردار تهران

وی افزود باید ۹۶۰ دستگاه اتوبوس (۵۰۰ دستگاه در نیمه نخست و ۴۶۰ دستگاه در نیمه دوم سال جاری) بازسازی شوند. علاوه بر این، مهندسی، اصلاح و ساماندهی خطوط اتوبوسرانی را نیز در دستور کار داریم و به‌دنبال افزایش بیش از ۳۰ درصدی جابه‌جایی مسافران در ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

معاون شهردار تهران درباره وضعیت تاکسی‌‌های ون‌ نیز گفت از محل ۶۳۰ دستگاه ون وانا که با حمایت شهرداری تهران تأمین شده‌اند، مراحل شماره‌گذاری ۱۹۵ دستگاه در دست انجام است تا نسبت به به‌کارگیری آن ها در ناوگان تاکسیرانی تهران اقدام شود.

طراحی مجدد خطوط اتوبوس تهران

خرداد 1402: مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، درباره وضعیت اورهال اتوبوس‌های تهران توضیح داد اورهال و بازسازی اتوبوس‌ها طبق برنامه تا ابتدای مهرماه انجام خواهد شد. قبل از بازگشایی مدارس، قریب ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از بخش ملکی، یعنی اتوبوس‌های شهرداری، بهسازی و نوسازی می‌شود. علاوه بر آن، تلاش می‌شود تا ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز با یارانه‌ای که می‌دهیم، بازسازی و وارد ناوگان شود.

مینی بوس‌های جدید شرکت واحد تهران

وی افزود برای مهندسی خطوط هم برنامه ریزی‌هایی انجام شده است. شروع مهندسی خطوط از اول تیرماه و با جابه‌جایی تعدادی از اتوبوس‌های ایستگاه‌های کم تردد و کم مسافر انجام می‌شود. در این ایستگاه‌ها به جای اتوبوس از مینی بوس استفاده خواهد شد. ۶۲ دستگاه مینی بوس وارد ناوگان مهندسی خطوط می‌شوند و ۵۷ دستگاه اتوبوس نیز به خطوط پرمسافر اختصاص می‌یابند. اینگونه سرفاصله‌ها در خطوط پرتردد کمتر می‌شود.

آقای علیزاده گفت تا پایان سال با مهندسی خطوط ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به خطوط پرتردد جابه‌جا می‌شوند. به شرط تامین منابع اعتباری، برنامه ریزی شده تا ۲۰۰۰ اتوبوس تولید داخل و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی به خطوط اتوبوسرانی پایتخت اضافه شوند.


قیمت بلیت اتوبوسرانی تهران در سال 1402

نرخ جدید بلیت و قیمت بلیت اتوبوسرانی تهران، از روز شنبه مورخ 9 اردیبهشت‌ماه 1402 مطابق جدول زیر اعلام شده است:

نقشه خطوط بی آر تی تهران در سال 1402

آخرین تغییرات خطوط بی آر تی تهران، به همراه نقشه کامل ایستگاه BRT و محدوده اتوبوس BRT تهران را از لینک زیر دریافت کنید:


اخبار خودروهای سنگین در ایران

شما می‌توانید آخرین و جدیدترین اخبار خودروهای تجاری، شامل اخبار کامیون‌های جدید بازار ایران، اخبار اتوبوس‌های برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ون‌های تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را باما بخوانید:

دیدگاه کاربران