سدانی لوکس با قدرت 626 اسب‌بخار

سدان سلطنتی، بنتلی فلایینگ اسپور 2020

22 خرداد 1398 10:16

پس از آنکه جدیدترین نسل بنتلی کانتیننتال GT کوپه در سال 2017 و همتای روباز آن در سال 2018 معرفی شدند، اکنون بنتلی در حال آماده‌سازی عضو دیگری از خانواده محصولات خود است تا جمع همگی جمع باشد. از نسل جدید چهاردر فلایینگ اسپور صحبت می‌کنیم، خودرویی که کاملاً از نو مهندسی شده تا مشتریان سختگیر و ثروتمندی را که علاقمند به خرید سدانی لوکس و بزرگ بوده اما به خرید آئودی A8 دوازده سیلندر نیز رغبتی ندارند، به سوی خود جلب نماید.

در سینه فلایینگ اسپور قلب شش لیتری توئین توربو 12 سیلندر نصب شده که 626 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.سومین نسل از فلایینگ اسپور بزرگتر از نمونه قبلی بوده و اکنون طول آن به 5,304 میلیمتر رسیده است. علاوه براین فاصله محوری نیز 13 میلی کتر افزایش یافته و به 3,195 میلی‌متر رسیده که نویدبخش فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب خواهد بود.

هرچند بنتلی ادعا می‌کند که طراحی مدل جدید نسبت به قبل کاملاً متحول شده اما نمی‌توان کتمان کرد که نمای کلی آن بسیار آشنا به نظر می‌رسد. البته خطوط طراحی عضلانی که روی بدنه این سدان لوکس حرکت کرده به فرم کلی خودرو روح تازه‌ای بخشیده اما در کل می‌توان ادعا کرد که شکل بنتلی فلایینگ اسپر تداعی‌کننده یک کانتیننتال است که فاصله محورهای آن افزایش یافته و برای دسترسی راحت‌تر سرنشینان عقب، به دو در اضافی مجهز شده است.

در همان ابتدای کار، چراغ‌های ماتریسی LED در نمای جلو و رینگ‌های 21 اینچی نگاه بیننده را به سوی خود جلب می‌کنند. البته ناگفته نماند که خریداران امکان انتخاب ست 22 اینچی را نیز برای خودروی خود خواهند داشت.

فلایینگ اسپور سدانی لوکس از بنتلی

سقف پانورامای شیشه‌ای با امکان باز شدن، نمای آسمان را به سرنشینان خودرو هدیه می‌دهد. برای اولین بار در یک فلایینگ اسپور مدرن شاهد نصب مجسمه معروف این خودرو یعنی Flying B با قابلیت جمع شدن هستیم. هنگامی که راننده به خودرو نزدیک شود، این نشان نیز به عنوان بخشی از سیستم روشنایی خوشامدگویی عمل خواهد کرد.

به عنوان نشانه‌ای از دوران گذشته، جلوپنجره این خودرو نوارهای عمودی داشته تا ظاهری شبیه به مدل کانتیننتال فلایینگ اسپور S1 مدل 1957 در نظر بیننده تداعی شود. بنتلی دست مشتریان خود را برای انتخاب رنگ بدنه خودرویشان کاملاً باز گذاشته زیرا امکان انتخاب از میان 17 رنگ برای بدنه و دو رنگ کروم تیره یا روشن برای جلوپنجره فراهم خواهد بود.

چراغ های خاص بنتلی فلایینگ اسپور

در چراغ‌های جلو از قطعات کرومی استفاده شده تا حتی در هنگامی که روشن نیستند نیز درخشان باشند. در چراغ‌های عقب نیز الگوی B کاملاً قابل تشخیص بوده که این فرم در طراحی خروجی‌های هوای سیستم تهویه در کابین نیز استفاده شده است.

اکنون که سخن از کابین به میان آمد بد نیست بدانید برای پوشش داخلی این فضا 15 رنگ مختلف قابل سفارش است. انواع مواد مختلف شامل چوب و پوشش مشکی پیانو نیز برای قطعات روی داشبورد قابل انتخاب خواهد بود.

صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی نصب شده در کابین در صورت عدم استفاده زیر پوشش داشبورد پنهان خواهد شد. در این وضعیت نیز سه نشان‌دهنده آنالوگ شامل کرونومتر، قطب‌نما و نشان‌دهنده دمای خارج کابین در دیدرس خواهند بود تا نمایی کلاسیک برای سرنشینان تداعی شود.

کابینی لوکس بنتلی فلایینگ اسپور با برترین متریال

سیستم صوتی به صورت استاندارد مجهز به 10 بلندگو بوده اما امکان سفارش سیستم 1500 واتی ساخت Bang & Olufsen با 16 بلندگو و یا سیستم قوی‌تر ساخت Naim که 2200 وات قدرت و 19 بلندگو داشته نیز وجود دارد.

در سینه فلایینگ اسپور قلب شش لیتری توئین توربو 12 سیلندر نصب شده که 626 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیش از این شاهد نصب همین پیشرانه در تنها شاسی‌بلند ساخت بنتلی یعنی مدل بنتایگا بوده‌ایم. نیروی این پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

با توجه به وزن 2,435 کیلوگرمی این خودرو، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن معادل با 3.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با 333 کیلومتر برساعت خواهد بود که به لطف تقسیم وزن مناسب و فرمان‌پذیری چهارچرخ که برای اولین بار روی سدان بنتلی نصب می‌شود، می‌توان ارقام ذکرشده را بسیار جالب توجه دانست.

طراحی سدان لوکس بنتلی

کیفیت سواری این سدان بزرگ نیز نسبت به نسل قبل بسیار افزایش یافته چراکه میزان حضور هوا در کمک‌های سیستم تعلیق 60 درصد بیشتر شده که بسته به شرایط، برای سواری مناسب تنظیم می‌شود. دیسک‌های 420 میلی‌متری جلو نیز بزرگ‌تر از نمونه‌های نصب شده در نسل قبل بوده و اکنون قدرت بیشتری برای متوقف کردن این خودروی بزرگ 12 سیلندر در اختیار دارند.

بنتلی از پاییز سال جاری میلادی پذیرش سفارش برای فلایینگ اسپور را شروع کرده و خودروها را اوایل سال آینده به مشتریان تحویل خواهد داد.

دیدگاه کاربران