رفیق قدیمی ژاپنی‌ها دوباره زنده شد!

جشن 60 سالگی هوندای آمریکا

30 خرداد 1398 16:00

شرکت هوندا تصمیم گرفته به مناسبت شصتمین سالگرد حضور خود در آمریکا، یک شورولت Apache 10 مدل 1961 را به طور کامل بازسازی کند.

این وانت دقیقا مشابه همان وانتی است که هوندا شش دهه پیش برای انجام کارهایش در آمریکا از آن استفاده می‌کردشاید در نظر اول این کار بسیار بی‌ربط به‌نظر برسد اما با مرور تاریخچه حضور هوندا در آمریکا و با توجه به اینکه این شرکت برای انتقال موتورسیکلت‌های ساخت خود به محل نمایندگی در جنوب کالیفرنیا از ناوگانی از پیکاپ‌های شورولت استفاده کرده، تازه متوجه دلیل اصلی این کار خواهیم شد.

در تصویری که همان دوران از دفتر اصلی این شرکت برداشته شده می‌توان یکی از پیکاپ‌های مورداشاره را مشاهده کرد. اکنون هوندا تصمیم گرفته شش دهه پس از حضور خود در آمریکا، به خودرویی که در روزهای ابتدایی فعالیت این شرکت کمک حالش بوده، ادای احترام کند.

البته انجام این کار چندان هم ساده نبوده زیرا هوندا تصمیم گرفت نمونه‌ای که بازسازی می شود کاملا مشابه با نسخه اصلی باشد. برای این کار، متخصصان هوندا شروع به جستجو در مدارک و همچنین مصاحبه با کارمندان بازنشسته این شرکت کردند تا بتوانند اطلاعاتی دقیق در مورد این خودروها به دست آورند.

پس از این اقدامات، هوندا موفق شد یک دستگاه پیکاپ شورولت مدل 1961 را بیابد که برای بازسازی مناسب باشد. این خودرو به رنگ سفید درآمده و سپس با گرافیک‌های مشابه با نمونه اصلی تزئین شد. البته تنها بازسازی ظاهری کافی نبود بلکه بخش فنی خودرو نیز کاملا مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت. هوندا در مورد جزئیات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده اما در این حد می دانیم که پیشرانه هشت سیلندر 4.6 لیتری به قدرت 160 اسب بخار در سینه این وانت قدیمی نصب شده که با جعبه دنده سه سرعته دستی در ارتباط است.

هوندا تنها به بازسازی ظاهری این خود اکتفا نکرده بلکه دو دستگاه از موتورسیکلت‌های قدیمی ساخت خود را نیز در بخش بار این وانت قرار داده است. یکی از این موتورها، هوندا 50 مدل 1965 و دیگری هوندا CB160 مدل 1965 است که این آخری، به پیشرانه 161 سی سی با قدرت 16.5 اسب بخار مجهز شده است.

این وانت در حال حاضر در لابی دفتر مرکزی شعبه هوندا در ایالت کالیفرنیا در آمریکا قرار گرفته اما قرار است در نمایشگاه SEMA و در چند رویداد خودرویی دیگر در سطح آمریکا نیز به معرض نمایش درآید.

دیدگاه کاربران