قدرتمندترین مینی ساخته شده در تاریخ

معرفی مینی جان کوپر ورکز GP مدل 2020

5 آذر 1398 14:00

شرکت مینی در جریان نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس 2019 نسخه JCW GP از هاچ‌بک محبوب ساخت خود را معرفی کرده است. این مینی سفارشی به عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین مدل خیابانی ساخته شده توسط این شرکت تا این تاریخ محسوب می‌شود.

از قدرتمندترین مینی ساخته شده در تاریخ به تعداد 3 هزار دستگاه در تاسیسات شرکت واقع در آکسفورد بریتانیا ساخته خواهد شد.قدرت پیشرانه 2 لیتری و چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر این نسخه برابر با 301 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 450 نیوتن‌متر بوده که توسط جعبه‌دنده هشت سرعته استپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو ارسال شده و این هاچ‌بک تند و تیز را قادر می‌سازد ظرف 5.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت نیز برابر با 265 کیلومتر برساعت خواهد بود.

شکل ظاهری این نسخه بسیار شبیه به مدل کوپرجان کوپر ورکز مدل S است اما مواردی چون لبه گلگیرهای ساخته شده از مواد کامپوزیت، سپرهای جدید جلو و عقب و همچنین باله بزرگ عقب که روی سقف نصب شده، دیفیوزر عقب با طرح جدید که خروجی‌های اگزوز را در میانه خود جای داده، نشان GP که روی جلوپنجره و عقب خودرو نصب شده، قطعات قرمز رنگ و همچنین رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 225/35 هانکوک را می‌توان به عنوان تفاوت‌های انحصاری این خودرو دانست.

مینی جان کوپر ورکز GP مدل 2020

غیر از این‌ها باید به شماره 2020 حک شده روی هلالی چرخ جلو اشاره کرد که برای هر نمونه از این خودرو متفاوت خواهد بود زیرا شماره تولید شده از مجموع نمونه‌های این نسخه را نشان می‌دهد. شماره­ خودروی تولید شده روی داشبورد نیز حک می‌شود.

بد نیست بدانید مینی JCW GP یک خودروی دونفره است زیرا شرکت سازنده صندلی‌های عقب را حذف کرده تا فضا برای نصب میله‌های محافظ باز شود. صندلی‌های جلو از نوع مسابقه‌ای با دوخت غیرهمرنگ و کمربندهای قرمز بوده که نشان GP روی پشت سری‌های آن‌ها حک شده است.

کابین مینی جان کوپر ورکز GP مدل 2020

فهرست تجهیزات استاندارد این مدل موارد زیادی را دربرمی‌گیرد که از میان آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، تهویه مطبوع دومنطقه‌ای، نورپردازی داخلی و تریم متنوع اشاره کرد.

از مینی جان کوپر ورکز GP به تعداد 3 هزار دستگاه در تاسیسات شرکت واقع در آکسفورد بریتانیا ساخته خواهد شد. تحویل خودروها در اروپا از مارس 2020 و در ایالات متحده از تابستان 2020 شروع خواهد شد. قیمت پایه این هاچ‌بک قدرتمند از 45,750 دلار آغاز می‌شود که تنها 50 دلار ارزان‌تر از قیمت ب‌ام‌و M240i کوپه با پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری به قدرت 335 اسب‌بخار خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران