حمله به سمت مرسدس‌بنز S63 AMG

فیس‌لیفت آئودی S8 برای سال 2022

14 آبان 1400 18:26

آئودی نشان داده است که وقتی برای تلف کردن ندارد. شرکت طی همین چند روز اخیر فیس‌لیفت‌های A8 و A8L و البته سدان لوکس A8 L Horch را رونمایی کرد. الان هم که شاهد هستیم شرکت سراغ فیس‌لیفت S8 رفته است.

برای قسمت قوای محرکه آئودی همان بلوک آشنای 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو با 563 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور مشاهده می‌شود.این سدان اسپرت بی‌تردید یکی از بهترین گزینه‌های سبد فعلی آئودی برای سال 2022 به شمار می‌رود. شکی نیست نیست که S8 جدید قصد رقابت جدید با مرسدس‌بنز S63 AMG را در سر می‌پروراند.

مانند نمونه‌های قبلی، فیس‌لیفت‌های آئودی شامل تغییرات سنگین و انقلابی نمی‌شوند. در این مدل نیز تنها شاهد کمی عریض‌تر شدن جلوپنجره هستیم. هم‌چنین الگوی جدید میله‌های افقی و طرح لانه‌زنبوری نیز دستخوش تغییر شده است.

البته همانطور که کاملاً مشخص است، آئودی شخصیت اسپرت این خودرو را هم‌چنان حفظ کرده است. این وضعیت در نسخه S Line همواره احساس می‌شود. به‌عنوان مثال همواره در تریم چراغ‌های جلو و عقب و حتی نحوه چینش LEDهای آن تفاوت‌هایی با نسخه پایه مشاهده می‌شود.

فیس‌لیفت آئودی S8 برای سال 2022

آئودی S8 که اغلب در بزرگ‌ترین بازارهای خود مانند آمریکا و چین با تیپ Long عرضه می‌شود، در مدل فیس‌لیفت فعلی سبک جدید اگزوزهای چهارگانه با نشان S را به نمایش گذاشته است.

سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک یک استاندارد روی این خودرو خواهد بود. البته خریداران می‌توانند با پرداخت هزینه اضافی از ترمزهای کربن سرامیکی نیز برای افزایش قدرت توقف استفاده کنند.

فیس‌لیفت آئودی S8 برای سال 2022

برای قسمت قوای محرکه آئودی همان بلوک آشنای 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو با 563 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور مشاهده می‌شود. آئودی S8 مدل 2022 می‌تواند صفر تا صد را در 3.8 ثانیه بپیماید.

اگرچه انتظار می‌رفت شرکت خیلی زود مدل RS8 همین خودرو را نیز معرفی کند ولی گویا برنامه‌ای برای عرضه آن وجود ندارد. این یعنی درست همان اتفاقی که برای ب‌ام‌و سری 7 و عدم عرضه M7 رخ داد.

دیدگاه کاربران