کانسپتی از دل پروژه طراحی کارآموزان

نمایش نمونه واقعی از پیکاپ ب‌ام‌و X7

10 دی 1398 09:00

مدتی پیش شرکت مرسدس بنز دست به ریسک بزرگی زده و تصمیم به شراکت با خودروساز ژاپنی یعنی نیسان گرفت تا یک پیکاپ به نام X کلاس را براساس مدل ناوارا بسازد و به بازار عرضه کند. گویا پیش‌بینی‌های مرسدس بنز از موفقیت این خودرو چندان درست از آب درنیامده زیرا براساس شنیده‌ها، این شرکت آلمانی تصمیم گرفته به تولید این مدل خاتمه دهد.

به واسطه تغییرات انجام شده روی ب‌ام‌و X7، این شاسی‌بلند هفت نفره به پیکاپی با ظرفیت 5 نفر تبدیل شده است.شاید به همین دلیل بوده که ب‌ام‌و تصمیم گرفت از ماجرای پیش آمده برای رقیب قدیمی خود عبرت گرفته و به حوزه ساخت پیکاپ ورود نکند. البته این شرکت در سال‌های اخیر چندبار اقدام به ساخت نمونه‌های منحصربه‌فرد پیکاپ از محصولات خود کرده است.

پس از نمایش نسخه پیکاپ از مدل‌های E30 و M3 E92 در سال‌های گذشته، اکنون نسخه پیکاپ دو کابین از شاسی‌بلند بزرگ X7 را در نمایشگاه اختصاصی ب‌ام‌و در کنار دفتر مرکزی این شرکت در ایالت باواریا در آلمان به معرض نمایش گذاشته شده است.

همچون تصاویری که ماه جولای گذشته از این مدل منتشر شد، یک موتورسیکلت 850 GS نیز در بخش بار این پیکاپ قرار داده شده است.

به واسطه تغییرات انجام شده روی ب‌ام‌و X7، این شاسی‌بلند هفت نفره به پیکاپی با ظرفیت 5 نفر و همچنین یک محفظه بار تبدیل شده که البته برای پوشش کف فضای بار از چوب با کیفیت و پولیش شده استفاده شده است.در صورتی‌که در فضای بار بسته نشود، طول آن از 1.4 متر به 2 متر می‌رسد و می‌توان اجسامی با طول بیشتر را در آن قرار داده و حمل کرد.

ب‌ام‌و اعلام کرده که برای بخش‌هایی از سقف، درهای عقب و محفظه بار از فیبر کربن پلیمری تقویت شده (CFRP) استفاده کرده و به همین دلیل وزن کلی خودرو تقریباً به میزان 200 کیلوگرم نسبت به مدل X7 کمتر شده است.

این پیکاپ با پوشش آبی تیره براساس مدل X7 xDrive40i ساخته شده و به سیستم تعلیق قابل تنظیم در دو سطح نیز تجهیز شده که بارگیری و تخلیه بار از آن را آسان خواهد کرد.

پیکاپ ب ام و x7

برای تیم طراحان روند تغییر نمونه‌ای تولید شده از ب‌ام‌و X7 به این پیکاپ مفهومی در حدود 10 ماه زمان برد. در حقیقت کارآموزان این شرکت یکی از نمونه‌های آزمایشی X7 را که قرار بود اوراق شود به عنوان پایه و اساس پروژه خود برگزیدند.

 

در کابین نیز همانگونه که از خودرویی ساخته شده براساس یک شاسی‌بلند پرچمدار انتظار می‌رود، فضایی راحت و کافی برای پنج سرنشین فراهم شده است.

درحالی‌که آئودی و ب‌ام‌و هرگونه تصمیم برای ساخت پیکاپ را انکار می‌کنند، هیوندای و کیا از اراده خود برای ورود به بازار این رده از خودروها خبر داده‌اند. هیوندای قصد دارد از سال 2021 مدل سانتاکروز را که در آمریکا تولید می‌شود به علاقمندان عرضه کند، درحالیکه کیا پیکاپ ساخت خود را در 2022 یا 2023 روانه بازار خواهد کرد. البته نمی‌توان پیکاپ‌های کاملاً برقی که اخیراً معرفی شده‌اند را نادیده گرفت که مهمترین آن‌ها تسلا سایبرتراک و ریویان R1T خواهند بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران