پایان کابوس یک محصول شکست‌خورده

مرسدس‌‌ بنز X کلاس به آخر خط رسید

13 بهمن 1398 12:30

سرانجام فروش پایین، انتقاد رسانه‌ها و فشار خریداران مرسدس را مجبور به عقب‌نشینی از پروژه ناموفق پیکاپ موسوم به X-Class کرد.

آمارها حاکی از آن است مرسدس‌بنز از این خودرو طی تمام سال 2019 تنها 15 هزار و 300 دستگاه فروخته بود.طبق برنامه‌ریزی‌، مرسدس‌بنز قصد دارد تا تولید این خودروی تازه‌وارد را تا اواسط اردیبهشت سال آینده به طور کلی متوقف کند. البته مرسدس در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرده است که توقف تولید X کلاس به دلیل سیاست‌های کاهش هزینه‌ از سوی دایملر بوده است. البته شرکت این را هم تاکید کرده است که خدمات پس از فروش و گارانتی این خودروها هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

مرسدس‌ بنز X کلاس که روی پلتفرم نیسان Navara طراحی شده بود، از همان ابتدا با موجی از انتقادات روبرو شده بود. کاهش شدید فروش محصول فوق از اواسط سال گذشته میلادی نمایان شد. برخی از کارشناسان می‌گویند عدم عرضه این خودرو در بازار آمریکای شمالی تاثیر عمیقی بر آمار ضعیف آن گذاشته است. البته نباید از تلاش‌های مرسدس برای زنده نگاه داشتن این خودرو غافل شد. شرکت مذاکراتی را برای مونتاژ X کلاس در خط تولید آرژانتین (مختص آمریکای جنوبی) متعلق به رنو-نیسان مطرح کرده بود که البته باز هم به دلیل مشکلات ناشی از فروش پایین، این پروژه منتفی شد.

مرسدس بنز X کلاس

آمارها حاکی از آن است مرسدس‌بنز از این خودرو طی تمام سال 2019 تنها 15 هزار و 300 دستگاه فروخته بود. این در حالی بود که در سال پیش از آن آمار فروش بهتر از 16 هزار و 700 دستگاه نبود. نکته جالب اینجاست که همتای ژاپنی X کلاس در مدت مشابه به فروشی بیش از 66 هزار دستگاه رسیده بود.

بد نیست بدانید پرفروش‌ترین مدل این خودرو X350d بود که از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر Vشکل دیزلی با 254 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد.

دیدگاه کاربران