اسپرت‌تر، قوی‌تر و سریع‌تر

آئودی Q3 اسپرت‌بک مدل 2020

3 مرداد 1398 08:00

نسخه اسپرت‌بک آئودی Q3 رونمایی شد تا سبد کرا‌س‌اورهای ارباب حلقه‌ها تکمیل شود. خودرویی که نه به لحاظ معنایی بلکه از نظر فرم طراحی خود را در کلاس کوپه‌ها معرفی می‌کند. در واقع این هنر آئودی و البته مالک آلمانی‌اش فولکس‌واگن بوده که بدون نیاز به توسعه پلتفرم جدید یک خودروی کاملاً جدیدی را رونمایی کند.

انقلاب طراحی محصول جدید در قسمت عقب آن اعمال شده است. جایی که بریدگی سقف به آرامشی چشم‌نواز می‌رسد. بی‌تردید بارزترین جلوه بصری این خودرو سقف شیب‌دارش است. ایده‌ای که او را بیش از هر زمان دیگر به شاسی‌بلندهای کوپه نزدیک می‌کند. البته همین شیب تند وجه تمایز اصلی آئودی Q3 اسپرت‌بک با نمونه استاندارد آن است. البته تزریق جسارت به زبان گرافیکی کراس‌اور فوق نیز چیزی است که ویرایش اصلی از آن بی‌بهره بود.

انقلاب طراحی محصول جدید در قسمت عقب آن اعمال شده است. جایی که بریدگی سقف به آرامشی چشم‌نواز می‌رسد. شاید جالب باشد بدانید که آئودی Q3 اسپرت‌بک از نمونه استاندارد طویل‌تر است. البته 16 میلی‌متر اندازه‌ای نیست که بتوان آن را با چشم حس کرد.

آئودی Q3 اسپرت‌بک مدل 2020

زیر کاپوت قوی‌ترین پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ آئودی را می‌بینیم. یعنی یک پکیج 226 اسب‌بخاری. البته مثل همیشه 2 مدل دیزلی نیز برای دوست‌داران محصولات گازوئیل‌سوز تدارک دیده شده است که به ترتیب 147 و 187 اسب‌بخار قدرت فراهم می‌کنند. آئودی می‌گوید بعد از عرضه رسمی این مدل‌ها نسخه جدید 1.5 لیتری با 147 اسب‌بخار قدرت را راهی بازار می‌کند که با وجود موتور 48 ولتی درواقع یک خودروی هیبریدی ملایم خواهد بود.

همه پیشرانه‌ها به یک جعبه‌دنده 7 سرعته S ترونیک با کلاچ دوگانه متصل هستند. جای تعجبی نیست که شرکت روی این شاسی‌بلند ریزاندام نیز سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک خود یعنی کواترو را پیاده کند. البته لازم به ذکر است که مدل‌های 1.5 لیتری بنزینی و 2 لیتری دیزلی هم‌چنان با همان انتقال قدرت استاندارد محور جلو تولید خواهند شد.

آئودی Q3 اسپرت‌بک جدید از اواخر سال جاری میلادی در بازار اروپا به فروش خواهد رسید و از سال 2020 راهی بازار آمریکا می‌شود.

دیدگاه کاربران