سبک‌تر و چابک‌تر از قبل

ورود لوتوس اوورا GT به بازار آمریکا

7 مرداد 1398 10:20

لوتوس اوورا با تغییرات ظاهری و فنی به همراه پسوند تازه‌ای که در کنار نامش آمده، قصد دارد در بازار خودروی آمریکای شمالی و کانادا برای خود اعتبار تازه‌ای کسب نماید. این خودرو تا پیش از ورود سوپراسپرت اوایا سریع‌ترین و قوی‌ترین مدل خیابانی لوتوس است و قیمت پایه آن هم برابر با 96,950 دلار خواهد بود.

به لطف نصب قطعات جدید روی بدنه نیروی روبه پایین اعمال شده روی خودرو در سرعت های بالا به 64 کیلوگرم رسیده که دو برابر این نیرو در لوتوس اوورا 400 است.لوتوس اوورا GT مدل 2020 که به عنوان جانشینی برای دو مدل اوورا 400 و اوورا اسپرت 410 معرفی شده را می‌توان با آرایش صندلی دو نفره و یا 2+2 سفارش داد. پیشرانه این خودرو یک نمونه 5.3 لیتری شش سیلندر سوپرشارژر به قدرت 416 اسب‌بخار بوده و البته میزان گشتاور خروجی این پیشرانه به جعبه‌دنده نصب شده روی خودرو بستگی دارد.

به صورت استاندارد، لوتوس اوورا GT به جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز بوده که در این حالت میزان گشتاور پیشرانه برابر با 430 نیوتن‌متر خواهد بود ولی در صورت سفارش جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک این رقم به 450 نیوتن‌متر افزایش خواهد یافت. هرچند رقم گشتاور پیشرانه در مدل دستی کمتر است ولی رقم شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت لوتوس اوورا GT در این حالت به میزان 0.1 ثانیه سریع‌تر از نمونه اتوماتیک و برابر با 8.3 ثانیه است. حداکثر سرعت این مدل 303 کیلومتر برساعت بوده که بسیار بیشتر از رقم 280 کیلومتر برساعت نسخه مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک خواهد بود.

 لوتوس اوورا GT

نیروی موردنیاز برای متوقف کردن این خودروی اسپرت نیز از کالیپر ترمزهای چهار پیستونه تامین شده که ساخت شرکت AP Racing بوده، به صورت دوتکه سوراخدار ساخته شده و در چرخ‌های جلو ابعاد بزرگتری نسبت به نمونه‌های نصب شده در عقب دارند. مجموعه سیستم تعلیق اسپرت لوتوس اوورا GT به صورت استاندارد به کمک‌فنرهای ساخت Eibach و کمک‌های برند Bilstein مجهز شده است.

سایز رینگ‌های 10 پره درنظر گرفته شده برای اوورا GT در محور جلو 19 اینچی و در محور عقب 20 اینچی بوده که در تایرهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2 پیچیده شده‌اند.

 لوتوس اوورا GT

به لطف نصب قطعات جدید روی بدنه خودرو همچون ورودی هوا در گلگیر جلو، کانال فیبرکربنی پشت هرکدام از چرخ‌های عقب و همچنین دیفیوزر عقب، مشخصه‌های آیرودینامیک لوتوس اوورا GT 2020 بهبود پیدا کرده و نیروی روبه پایین اعمال شده روی خودرو در سرعت های بالا به 64 کیلوگرم رسیده که دو برابر این نیرو در لوتوس اوورا 400 است. اکنون که سخن از مقایسه وزن شد، بد نیست بدانید وزن کلی لوتوس اوورا GT برابر با 1408 کیلوگرم بوده که 32 کیلوگرم سبک‌تر از اوورا 400 است.

یکی از عوامل تاثیرگذار بر کاهش وزن این خودرو را می‌توان استفاده از قطعات فیبرکربن دانست که شامل پنل ورودی هوا روی کاپوت، پنل سقف، باله عقب به همراه اسپویلر و دیفیوزر نصب شده در اطراف آن بوده و 22 کیلوگرم کاهش وزن را برای لوتوس اوورا GT به ارمغان آورده است. سیستم اگزوز تیتانیومی این خودرو نیز مسبب کاهش 10 کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو شده است.

کابین  لوتوس اوورا GT

در فضای کابین با اضافه شدن پوشش آلکانترا مشکی با دوخت دورنگ روی داشبورد، پوشش داخلی درها، کنسول مرکزی و تونل جعبه‌دنده، این فضا حال و هوای خاصی پیدا کرده است. غیر از این مورد باید به قاب کیلومترشمار از جنس فیبرکربن، غربیلک فرمان از جنس منیزیوم با پوشش چرم و آلکانترا، صندلی‌های اسپارکو با پشتی فیبرکربن،صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مجهز به بلوتوث، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم رهیاب و دوربین دنده عقب نیز اشاره کرد. لازم به ذکر است که امکان انتخاب پوشش چرم سفارشی نیز برای مشتریان فراهم خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران