• لوتوس رادفورد پايکس پيک اديشن
  • لوتوس رادفورد پايکس پيک اديشن
  • لوتوس رادفورد پايکس پيک اديشن
  • لوتوس رادفورد پايکس پيک اديشن
  • لوتوس رادفورد پايکس پيک اديشن
  • لوتوس رادفورد پايکس پيک اديشن

خودرویی مسابقه‌ای برپایه لوتوس اوورا

معرفی رادفورد پایکس پیک ادیشن

19 اردیبهشت 1402 14:32

برندهای مختلفی مانند فراری، پورشه، فورد، KTM، رادیکال و ...، در مسابقات پایکس پیک شرکت می‌کنند. در ادامه حضور بزرگان، لوتوس هم با خودروی مسابقه‌ای Radford Pikes Peak Edition تصمیم به حضور در این مسابقات دارد.

رادفورد تخمین می‌زند که شتاب خودرو به ۲.۲ ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت آن‌ نیز ۲۵۷ کیلومتر برساعت است. این نسخه ویژه مسابقه پایکس پیک، تنها ۸۶۱ کیلوگرم وزن دارد.رادفورد (قبلا با نام هارولد رادفورد شناخته می‌شد)، یک خرده‌فروش محصولات رولزرویس و بنتلی بود که اواخر دهه ۱۹۴۰ میلادی، یک کسب و کار سفارشی را راه‌اندازی کرد. این شرکت در دهه ۱۹۶۰ به واسطه نسخه‌های لوکس محصولات مینی معروف شد.

این برند دو سال پیش توسط Jenson Button، قهرمان سابق فرمول یک، Ant Anstead، سازنده خودرو و Roger Behle، وکیل و مشاور کسب‌و‌کار، دوباره راه‌اندازی شد.

اولین محصول این برند دوباره زنده و در آگوست ۲۰۲۱ رونمایی شد و اکنون رادفورد با نسخه مسابقه‌ای همان خودرو در پایکس پیک ۲۰۲۳ شرکت می‌کند.

لوتوس رادفورد پایکس پیک ادیشن

این نسخه مسابقه‌ای، طبق لوتوس رادفورد Type 62-2 ساخته شده است؛ اما نسبت به نسخه جاده‌ای، تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است. برای مثال، شاسی آلومینیومی Type 62-2 با نمونه کامپوزیتی جایگزین شده و ۹ اینچ عریض‌تر است. علاوه‌براین فریم‌های جلو و عقب جدیدی درنظر گرفته شده است و هندسه تعلیق جدیدی به همراه زیربدنه تازه دارد.

قطعات آیرودینامیکی فیبرکربنی در سراسر بدنه خودرو دیده می‌شوند و داون فورس بیش‌تری در سرعت‌های بالا تولید می‌کنند. این ویژگی در مسابقه پایکس‌ پیک بسیار مهم است.

لوتوس رادفورد پایکس پیک ادیشن

نیروی این خودرو از طریق پیشرانه سوپرشارژ V6 با حجم ۳.۵ لیتر تامین می‌شود. تنها بلوک پایینی این پیشرانه با نسخه جاده‌ای یکسان است. این پیشرانه ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت را از طریق گیربکس متوالی با پدال شیفتر، به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

رادفورد تخمین می‌زند که شتاب خودرو به ۲.۲ ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت آن‌ نیز ۲۵۷ کیلومتر برساعت است. این نسخه ویژه مسابقه پایکس پیک، تنها ۸۶۱ کیلوگرم وزن دارد.

راننده رادفورد در مسابقات پایکس پیک، Tanner Foust است. این راننده به رسانه‌ها گفته که این خودرو هیچ وجه اشتراکی با نسخه جاده‌ای آن ندارد؛ به جز الگوها طراحی و برخی اجزا. بقیه ویژگی‌های آن اصلاح شده است و یا سفارشی از نسخه جاده‌ای هستند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران