قوی‌ترین نسخه از سری 2

ب‌ام‌و M2 CS، غول جیبی باواریا

15 آبان 1398 10:30

بالاخره جزئیات و تصاویری جدید از خودروی هیجان‌انگیز ساخت ب‌ام‌و یعنی M2 CS منتشر شد.

قدرت ب‌ام‌و M2 CS به میزان 39 اسب‌بخار بیشتر از خروجی پیشرانه مدل M2 کامپتیشن است که آن را به قوی‌ترین نسخه از سری 2 تبدیل کرده است.این خودرو که به مناسبت گرامیداشت خاتمه تولید نسل فعلی سری 2 کوپه ساخته شده، به پیشرانه توئین توربو 3 لیتری شش سیلندر مجهز شده که 444 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان قدرت را می‌توان نسبت به نسخه M2 Competition از ب‌ام‌و سری 2 بسیار بیشتر دانست زیرا مدل مذکور 405 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده می‌گذارد.

پیشرانه ب‌ام‌و M2 CS به جعبه‌دنده دستی شش سرعته متصل شده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت آن برابر با 4 ثانیه خواهد بود. در صورت سفارش جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه، رقم شتاب بهبود یافته و به 3.8 ثانیه می‌رسد.

بهسازی‌های انجام شده روی این سری 2 قدرتمند به همین جا خاتمه نمی‌یابد چراکه ب‌ام‌و M2 CS به سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M و سیستم اگزوز اسپرت با قابلیت کنترل برقی خروجی‌ها نیز مجهر شده است. به لطف استفاده وسیع از قطعات فیبرکربن در بخش‌هایی همچون ورودی هوای جلو، اسپویلر عقب و کاپوت، وزن این مدل نیز کاهش یافته است. سقف، دیفیوزر و پوشش آینههای جانبی ب‌ام‌و M2 CS نیز از مواد سبک وزن ساخته شده است.

کابین ب‌ام‌و M2 CS

در فضای کابین نیز مواردی همچون صندلی‌های اسپرت با روکش چرم و آلکانترا با دوخت به رنگ متضاد، پشت سری صندلی‌های جلو مزین به رنگ‌های سه گانه M، فرمان با روکش آلکانترا، دستگیره‌های فیبرکربنی درها و نشان CSروی داشبورد به چشم می‌خورد.

براساس خبرها قرار است تنها 2200 دستگاه از ب‌ام‌و M2 CS ساخته شود که 500 نمونه از آن‌ها نیز به ایالات متحده صادر خواهد شد.

بد نیست بدانید نسخه دیگری از این خودرو با نام M2 CS Racing نیز قرار است تولید شود. فعلاً اطلاعات زیادی درباره این خودرو در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که به عنوان جانشینی برای مدل M240i Racing و در سه ماهه دوم سال 2020 عرضه خواهد شد.

نسخه مسابقه ای ب‌ام‌و M2 CS

در کابین M2 CS Racing شاهد نصب صندلی‌های باریک‌تر و تجهیزات کمتری خواهیم بود. علاوه‌براین، سقف فولادی خودرو با نمونه فیبرکربنی جایگزین خواهد شد تا وزن خودرو به رقمی کمتر از 1550 کیلوگرم رسیده و مرکز ثقل آن نیز پایین‌تر رود.

این نمونه از نظر ظاهری نیز کمی متفاوت بوده و به سپرهای بازطراحی شده برای جلو و عقب، رکاب‌های جانبی متفاوت و باله عقبی بزرگ مجهز شده است. برای چرخ‌ها از رینگ‌های سبک‌تر استفاده و سیستم تعلیق نیز بازنگری شده است.

انتظار داریم که ب‌ام‌و در جریان نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس که در ماه جاری میلادی برگزار می‌شود از نسخه‌های ویژه سری 2 رونمایی کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران