صد هزار دلار برای تیونینگ ولف ریسینگ

فورد موستانگ 735 اسب‌بخاری

19 مرداد 1398 10:04

«ولف ریسینگ» (Wolf Racing) یک تیونر آلمانی است که چهل سال قدمت داشته و در زمینه تیونینگ خودروهای فورد تخصص دارد. این تیونر آلمانی اخیراً از نسخه‌­ای خاص از فورد موستانگ موسوم به «یکی از هفت تا» (One Of 7) رونمایی کرده است. همان‌طور که از نام این نسخه تیونینگ شده مشخص است، ولف ریسینگ فقط هفت دستگاه از آن را عرضه خواهد کرد.

اگر این فورد موستانگ خشمگین نظر شما را جلب کرده است، باید بدانید که این خودرو ارزان نیست. ولف ریسینگ قیمت محصول جدیدش را در حدود 100 هزار دلار اعلام کرده است.این پروژه خاص برپایه نسخه مخصوص بازار اروپا از فورد موستانگ GT با پیشرانه هشت سیلندر V شکل از نوع تنفس طبیعی با 5.0 لیتر حجم، شکل گرفته است. به منظور افزایش عملکرد این پیشرانه تنفس طبیعی، ولف ریسینگ آن را به یک سوپرشارژر بزرگ مجهز کرده است. در نتیجه، حداکثر قدرت این پیشرانه به 735 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن به 880 نیوتن‌متر رسیده است. این نسخه خاص از فورد موستانگ با جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا ده سرعته اتوماتیک قابل سفارش بوده و در هر دو حالت، این آمریکایی خشمگین می­‌تواند در عرض 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

البته موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌­شود، چرا که به لطف تغییراتی که ولف ریسینگ در سیستم تعلیق فورد موستانگ GT ایجاد کرده، ارتفاع آن 30 میلی‌­متر کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب، علاوه‌بر ظاهری اسپرت­‌تر، این سیستم تعلیق فرمان‌پذیری موستانگ را هم بهبود بخشیده است.

فورد موستانگ جی‌تی تیونینگ شده

از تغییرات دیگر در فضای خارجی و داخلی این نسخه تیونینگ شده می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌­های 21 اینچی
  • یک اسپویلر از جنس فیبرکربن
  • غربیلک فرمان با طرحی اسپرت

اگر این فورد موستانگ خشمگین نظر شما را جلب کرده است، باید بدانید که این خودرو ارزان نیست. ولف ریسینگ قیمت محصول جدیدش را 94,440 یورو معادل با 106,197 دلار اعلام کرده است. درست است که ولف ریسینگ مبلغ زیادی برای این خودرو در نظر گرفته، اما با توجه به عملکرد بالا و قطعاتی که به آن اضافه شده، قاعدتاً این تیونر آلمانی برای فروش این هفت دستگاه از فورد موستانگ مشکلی نخواهد داشت.

دیدگاه کاربران