نسخه‌های خاص با پوشش Gulf و پیشرانه قدرتمند

فورد موستانگ‌های 140 هزار دلاری

23 مرداد 1398 10:30

امسال در نمایشگاه Pebble Beach شاهد حضور دو دستگاه از موستانگ‌های خاطره‌انگیز با همان رنگ آبی-نارنجی معروف هستیم. رنگ‌آمیزی که منحصراً در اختیار نسخه‌های مسابقه‌ای موسوم به Gulf بوده است.

پوشش رنگی تایید شده توسط Gulf با پیشرانه هشت سیلندر Vشکل سوپرشارژ شده با 800 اسب‌بخار قدرت آن را یک عضلانی کلاسیک با خواص مدرن کرده است. چندی پیش شرکت تیونینگ Roush‌ تک نسخه تولیدی خود برای یک مشتری خاص را با همین تریم رونمایی کرد. اما امروز شاهد معرفی یک نسخه دیگر با چنین ترکیب رنگی از سوی شرکت خصوص Brown Lee Performance هستیم. فورد موستانگی که قرار است به تعداد بیشتری تولید شود و قیمت پایه هرکدام نیز دقیقاً 139 هزار و 995 دلار است. این اتفاق به طور حتم بزرگ‌ترین شانس خریداران محصولات کلکسیونی خاطره‌انگیز است.

یکی از نکاتی که خودروی فوق را خاص می‌کند، اصالت رنگ‌های به کار برده شده در آن است. به طوری که این اصالت از سوی موسسه Gulf نیز طی قراردادی تایید شده است. در واقع این همان چیزی است که روی خودروی قهرمان مسابقات لمان در سال‌های 1968 و 1969 دیده می‌شد. یعنی همان فورد موستانگ GT40 تاریخی.

موستانگ‌های جدید از نظر فنی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. حضور یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر Vشکل سوپرشارژ شده با 800 اسب‌بخار قدرت که توسط یک جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک و یا شش سرعته دستی (بر حسب انتخاب مشتری) به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، آن را یک عضلانی کلاسیک با خواص مدرن کرده است.

درباره سیستم تعلیق هم باید گفت که بهینه‌سازی‌های ملموسی روی آن اعمال شده است. ارتفاع پایین این خودرو را بدون تخصص هم می‌توان تشخیص داد. المان‌های آیرودینامیک فورد موستانگ جدید شامل اسپلیتر جداکننده هوا در زیر سپر جلو، رکاب‌ها، بال عقب و دیفیوزر زیر سپر عقب می‌شود که همگی از جنس فیبر کربن هستند.

شرکت براون لی قصد دارد 119 دستگاه از فورد موستانگ با پوشش Gulf را سال آینده آماده فروش کند. این خودروها همگی با 3 سال گارانتی به دست مشتری خواهند رسید.

دیدگاه کاربران