افزایش تنوع و قدرت برای مدل‌های 2020

اضافه شدن سه مدل هیبریدی به خانواده پورشه کاین

23 مرداد 1398 11:00

تنوع مدل‌های شاسی‌بلند پرچمدار پورشه یعنی کاین در سال 2020 با اضافه شدن تریم توربوS E -هیبرید به این خانواده، گسترده‌تر از قبل خواهد شد. این خودروی قدرتمند بخشی از نیروی خود را از پیشرانه 4 لیتری توئین‌توربو هشت سیلندر بنزین‌سوز که 541 اسب‌بخار قدرت داشته و در پورشه کاین توربو هم نصب می‌شود، تامین می‌کند. اما این همه ماجرا نیست چراکه موتور برقی که مشابه آن در پورشه کاین E-Hybrid هم موجود است، 134 اسب‌بخار دیگر به قدرت پیشرانه اضافه می‌کند تا مجموعاً 670 اسب‌بخار قدرت در زیر پای راننده این خودرو گوش به فرمان پدال گاز باشد.

براساس آنچه پورشه وعده داده، تریم‌های توربوE S-هیبرید در دو فرم بدنه استاندارد و کوپه و همچنین هیبرید-E کوپه از پورشه کاین در سه ماهه اول سال 2020 به مشتریان عرضه خواهند شد.این پیشرانه پورشه کاین توربوS E -هیبرید را قادر می‌سازد تا ظرف تنها 3.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 293 کیلومتر برساعت خواهد بود.

تریم توربوS E -هیبرید را می‌توان در دو نسخه پورشه کاین و یا کاین کوپه سفارش داد که در هردو حالت، مالک خودرو با انبوهی از تجهیزات رفاهی و ایمنی روبرو خواهد شد که ازمیان آن‌ها می‌توان به دیسک ترمزهای بزرگ از جنس کربن-سرامیک، میله تعادل‌های فعال سیستم تعلیق، سیستم تقسیم نیروی گشتاور در چرخ‌های عقب و پکیج اسپرت کرونو اشاره کرد که مورد آخر امکاناتی چون دکمه تنظیم حالت رانندگی روی فرمان و لانچ کنترل را به همراه دارد.

برای پورشه کاین توربوS E -هیبرید همچنین کابل شارژ با ظرفیت انتقال 7.2 کیلووات پیش‌بینی شده که به مجموعه باتری 14.1 کیلووات ساعتی این خودرو امکان می‌دهد ظرف کمتر از 2 ساعت و نیم و از طریق خروجی 240 ولت به صورت کامل شارژ شود.

نسخه‌های هیبریدی پورشه کاین

با آن‌که هنوز نتایج بررسی‌های انجام شده روی این مدل برای تخمین میزان مصرف سوخت به صورت رسمی اعلام نشده اما می‌توان حدس زد که پورشه کاین توربوS E -هیبرید قادر باشد تنها با تکیه بر باتری‌های خود، تا سقف 32 کیلومتر را طی نماید. در این خودرو حالت‌های مختلف رانندگی به نام‌های هیبرید اتو، اسپرت و اسپرت پلاس به همراه شارژ-E و هلد-E پیش‌بینی شده که در دو حالت آخر می‌توان میزان دریافت انرژی از پیشرانه 8 سیلندر یا باتری‌های الکتریکی خودرو را تنظیم کرد.

قیمت پایه پورشه کاین توربوS E -هیبرید از 161,900 دلار آغاز می‌شود که در صورت سفارش نسخه کوپه از این خودرو، باید 2500 دلار دیگر نیز به صورت اضافه پرداخت شود. این رقم تقریباً 35 هزار دلار بیشتر از قیمت نسخه استاندارد کاین توربو و 25 هزار دلار بیشتر از نسخه فول‌آپشن این مدل خواهد بود.

خوشبختانه پورشه به فکر افرادی که بودجه کمتری داشته ولی علاقمند به خرید خودروهای هیبرید هستند نیز بوده و نسخه کوپه از کاین هیبرید-E را برای سال 2020 با قیمت پایه 86,400 دلار عرضه خواهد کرد. همچون مدل فعلی کاین هیبرید-E، نیروی محرکه این خودرو از پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توربوشارژ به قدرت 335 اسب‌بخار به همراه موتور الکتریکی با توان 134 اسب‌بخار تامین می‌شود که مجموع نیروی این خودرو را به 455 اسب‌بخار می‌رساند.

پورشه کاین کوپه هیبریدی

با توجه به این‌که پورشه کاین هیبرید-E از مجموعه باتری مشابه با آنچه در نسخه توربوS E -هیبرید نصب شده بهره می‌برد، می‌توان انتظار داشت که این خودرو در حالت تمام برقی توانایی پیمودن مسیری در حدود 32 کیلومتر را داشته باشد.

در نسخه استاندارد تریم پورشه کاین هیبرید-E بسیاری از امکانات موجود در مدل‌های گرانقیمت‌تر همچون ترمزهای کربن-سرامیک و یا شارژر 7.2 کیلووات مشاهده نخواهد شد هرچند که پورشه اعلام کرده در صورت سفارش مشتری، امکان نصب این تجهیزات در تریم هیبرید-E نیز وجود دارد. لازم به ذکر است کابل شارژ باتری مدل هیبرید-E به صورت استاندارد از نوع 3.6 کیلووات خواهد بود که مطمئناً سرعت شارژ شدن باتری‌ها را پایین‌تر خواهد آورد.

جدا از بودجه موردنیاز برای خرید این خودروها، در صورت تمایل به تصاحب یکی از این پورشه‌های جدید فعلاً باید چند ماه صبر کنید زیرا براساس آنچه پورشه وعده داده، تریم‌های توربوS E -هیبرید در دو فرم بدنه استاندارد و کوپه و همچنین هیبرید-E کوپه از پورشه کاین در سه ماهه اول سال 2020 به مشتریان عرضه خواهند شد.

دیدگاه کاربران