عرضه به عنوان مدل 2021 با طراحی و فناوری‌های جدید

نسل جدید مرسدس GLE کوپه معرفی شد

7 شهریور 1398 09:23

در طول چند ماه گذشته، چندین تصویر از نمونه‌های تحت آزمایش مرسدس‌بنز GLE کوپه با پوشش استتاری منتشر شده است. اکنون زمان موعود فرارسیده و این خودروی لوکس چهره خود را برای علاقمندان آشکار کرده است.

نسخه AMG از این خودرو که 429 اسب‌بخار قدرت دارد، تنها گزینه قابل انتخاب برای خریداران آمریکایی خواهد بود.مرسدس‌بنز GLE کوپه 2021 به همراه نسخه قوی‌تر آن یعنی GLE 53 AMG معرفی شده، خودرویی که همچون نسل قبلی این خودرو تنها برای مشتریان اهل آمریکای شمالی قابل خریداری خواهد بود.

با توجه به این‌که پیش از این با نسخه معمولی GLE دیدار کرده‌ایم، چهره ظاهری مدل کوپه این خودرو نیز تعجب برانگیز نخواهد بود هرچند که تغییراتی در نمای جلو باعث شده GLE کوپه کمی متفاوت‌تر جلوه کند. اما در نمای عقب تفاوت‌های اصلی نسبت به نسخه معمولی آشکار می‌شود چراکه به واسطه فرم بدنه، طراحی چراغ‌ها نیز متفاوت است.

طراحی فضای داخلی هم تفاوت خاصی نداشته اما باید به فضای سر و ظرفیت بار محدود شده مدل کوپه اشاره کنیم که البته ناشی از فرم بدنه این خودرو هستند. در زیر کاپوت نیز پیشرانه 3 لیتری هیبرید-ملایم شش سیلندر محهز به توربوشارژر نصب شده که پیش از این در سایر محصولات مرسدس آن را دیده‌ایم. قدرت این پیشرانه برابر با 362 اسب‌بخار است که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده نه سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کند. لازم به ذکر است که در برخی کشورها امکان خرید مرسدس‌بنز GLE با پیشرانه دیزل نیز وجود دارد.

مرسدس بنز gle

مرسدس‌بنز همان تصمیمی که در مورد نسخه معمولی GLE گرفت را درمورد نسخه کوپه آن نیز اعمال کرده و آن چیزی نیست جزء عرضه اختصاصی نسخه قدرتمند AMG GLE 53 در بازار آمریکای شمالی. این نسخه دارای جلوپنجره‌ای متفاوت و همچنین خروجی‌های اگزوز چهارگانه است که ظاهری خشنتر به نماهای جلو و عقب آن بخشیده، البته این مجموعه با رکاب‌های جانبی و اسپویلرها، تکمیل‌تر شده است. همانطور که از تصاویر قابل دریافت است، ارتفاع این نسخه از GLE در حدود 1.3 سانتی‌متر کاهش یافته هرچند که سیستم تعلیق قابل تنظیم این مدل، امکان تنظیم میزان ارتفاع خودرو را برای راننده فراهم کرده است.

غیر از حالت‌های کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس، لغزنده و سفارشی، دو حالت راندن در مسیرهای سنگلاخ و شن و ماسه‌ای نیز پیش‌بینی شده تا این شاسی‌بلند کوپه از پس پیمودن مسیرهای ناهموار نیز برآید. علاوه‌براین فاصله محورهای نسخه کوپه مرسدس‌بنز53 GLE نسبت به مدل معمولی آن در حدود 5 سانتی‌متر کوچکتر شده است. ابعاد دیسک ترمزهای این خودرو نیز 15.75 اینچ بوده که توسط کالیپر ترمزهای دو پیستونه در چرخ‌های جلو، حمایت می‌شود.

پیشرانه مرسدس‌بنز GLE 53 کوپه نیز مورد تازه‌ای نیست و همان پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژر است که اوایل امسال در مدل GLE 53 معرفی شد. این پیشرانه هیبرید-ملایم به ژنراتور برقی مجهز شده که از مدل‌های زیر برند EQ به عاریت گرفته شده و نیرویی اضافی برابر با 21 اسب‌بخار را به چرخ‌ها ارسال می‌کند. جعبه‌دنده 9 سرعته TCT ساخت AMG وظیفه انتقال نیرو از پیشرانه به چهار چرخ این خودرو را برعهده دارد.

در فضای کابین، GLE 53 جدید به تازه‌ترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس‌بنز با نام MBUX به همراه نمایشگر اختصاصی AMG مجهز شده است.

کابین مرسدس بنز gle

در مقایسه با مدل فعلی مرسدس‌بنز GLE 43 که پیشرانه‌ای به قدرت 385 اسب‌بخار دارد، مرسدس‌بنز GLE 53 کوپه مطمئناً عملکرد فنی بهتری ارائه خواهد داد. آن‌طور که شرکت سازنده اعلام کرده، زمان موردنیاز برای دستیابی GLE کوپه به سرعت صد کیلومتر برساعت برابر با 5.2 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز روی 248 کیلومتر برساعت محدود شده است.

فعلاً درباره قیمت و زمان دقیق عرضه این خودرو سخنی به میان نیامده اما با استناد بر اعلام شرکت مبنی بر این‌که نسل جدید مرسدس‌بنز GLE کوپه خودرویی با مدل 2021 خواهد بود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اوایل سال 2020 این شاسی‌بلند کوپه لوکس را در نمایندگی‌های مرسدس ملاقات کنیم.

دیدگاه کاربران